Ei tarvi se adaptoituu itsekseen. Jos se kone oireilee, niin vikakoodeista pitäs nähdä mikä siellä mättää. Oireiden perusteella väittäisin että nokka-akselin asentoanturi ei pelaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi tarvi se adaptoituu itsekseen. Jos se kone oireilee, niin vikakoodeista pitäs nähdä mikä siellä mättää. Oireiden perusteella väittäisin että nokka-akselin asentoanturi ei pelaa.
Vaihdoin "uuden" kaasuläppä anturin ja samalla o renkaan ja rupes auto pelittää vähän paremmin. Ihmetyttää vaan että auto toimi hyvin puolipäivää ja sitten rupes taas vittuilemaan
Comment
-
-
Originally posted by bmw98vm View PostEi auttanut nokka anturin vaihto.. Eikä kaveri ehtinyt tulla lukemaan vikakoodeja uudestaan. Voiko pielessä oleva jakopää aiheuttaa vastaavia ongelmia? Onko kellään kokemusta?
Vaihdoin "uuden" kaasuläppä anturin ja samalla o renkaan ja rupes auto pelittää vähän paremmin. Ihmetyttää vaan että auto toimi hyvin puolipäivää ja sitten rupes taas vittuilemaan
Kannattaa vikakoodit lukea ennen kun rupee vaihtelee mitään osia!E61 535da -06
F11 520da m-sport -15
e36 325 sedan -91
ex e46 320d touring -02
ex e91 318d -09
ex e39 520ia
ex e36 318i m-look
ex e36 328ia touring
ex e39 523ia touring
Comment
-
-
Originally posted by bmw98vm View PostEi auttanut nokka anturin vaihto.. Eikä kaveri ehtinyt tulla lukemaan vikakoodeja uudestaan. Voiko pielessä oleva jakopää aiheuttaa vastaavia ongelmia? Onko kellään kokemusta?
Vaihdoin "uuden" kaasuläppä anturin ja samalla o renkaan ja rupes auto pelittää vähän paremmin. Ihmetyttää vaan että auto toimi hyvin puolipäivää ja sitten rupes taas vittuilemaan
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostMikä helvetin hätä se sillä nyt taas tuolla pihalla on?Nimittäin vilkuttelee hätävilkkuja tuolla pihalla yksikseen.
Seisoi tuossa muutaman kuukauden ja kun olin leimalle lähdössä ni ootti pihalla innokkaana hätävilkut päällä...no akkuhan se tyhjä oli.Latasin sen ja sit taas mentiin mutta nyt on sitten vilkutellut itsekseen taas,pari päivää sitten latasin akun täyteen.
Toinen jännä tuli kun pesin konehuonetta.Lähtiessä ei mitään,mutta parin sammutuksen jälkeen syttyi luistoneston valo,abs ja jarruhärövalo...plus nopeusmittari ja kulutusmittari alko kikkailemaan omiaan.Vissiin vettä meni jonnekkin,minne?
Luin että vasen taka abs-anturi vois olla nopeusmittariin sidonnainen.Muttakun niihin ei ole koskettu,renkaat vaihdoin kyllä.Kaikki viat paitsi vilkkujen välkyttely alkoi koneen pesun jälkeen...mutta onko siellä nyt useampi vika sit päällä kenties.
Vikakoodi P0500,viittaisi varmaan anturiin...mutta miksi kulutusmittarikin sekoilee samaan tahtiin?välillä paikallaan ollessa nykii molemmat hieman.
Potilas e39 525 ia 2003 touringSieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Originally posted by bmw98vm View PostOkei. Pitääkö toi kaasuläpän asentotunnistin jotenki nollata tai säätää? Vikana on että auto joskus toimii ja joskus ei. Muutaman kerran ollu silleen että auto toimii niinkuin pitääkin, käyt kaupassa käynnistät auton ja ei enää toimi kunnolla.
Pintakaasulla kun ajelee rupee auto hyytymään, laitat pykälän pienemmälle tai polkaset lapun lattiaan nii rupee auto pikku hiljaa vähän vastustellen heräilemään ja 4500rpm kohilla lähtee vetää normaalisti ��. Kyseiseen autoon on juuri tehty tekniikan vaihto. Sama tekniikka, mutta vähemmän ajettu ja automaatista peräisin.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Pidemmän seisottamisen jälkeen muutaman kerran nyt käynyt että kylmänä käynnistäessä käy epätasaisesti ja sytyttää moottorin vikavalon, herkästi myös sammuu. Pari kertaa sammuttaa ja starttaa uusiksi niin alkaa toimia. Tämä siis lähinnä +5 päivän ajamattomuuden jälkeen.
Tulpat vaihdoin tuossa aijemmin ja samalla huomasin että muutamassa puolassa kumi irronnut / revennyt sieltä tulpan päästä, onko tällä vaikutusta tai haittaa mihinkään?
Imuvuotoko yleensä syyllinen? Disa rempattu, imusarjan iso kumitulppa uusi. Isot imuputket on jo hyllyssä mutta vanhat näyttää ehjiltä..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostTulpat vaihdoin tuossa aijemmin ja samalla huomasin että muutamassa puolassa kumi irronnut / revennyt sieltä tulpan päästä, onko tällä vaikutusta tai haittaa mihinkään?
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostPidemmän seisottamisen jälkeen muutaman kerran nyt käynyt että kylmänä käynnistäessä käy epätasaisesti ja sytyttää moottorin vikavalon, herkästi myös sammuu. Pari kertaa sammuttaa ja starttaa uusiksi niin alkaa toimia. Tämä siis lähinnä +5 päivän ajamattomuuden jälkeen.
Tulpat vaihdoin tuossa aijemmin ja samalla huomasin että muutamassa puolassa kumi irronnut / revennyt sieltä tulpan päästä, onko tällä vaikutusta tai haittaa mihinkään?
Imuvuotoko yleensä syyllinen? Disa rempattu, imusarjan iso kumitulppa uusi. Isot imuputket on jo hyllyssä mutta vanhat näyttää ehjiltä..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuli ostettua e39 528 -97 automaatti, joka lievästi luistaa matkassa isommilla vaihteilla. Onko se laatikon vaihto edessä, vai vieläkö selviää pelkästään öljyn vaihdolla joita ei todennäköisesti ole koskaan vaihdettu? Kuitenkin rapiat 360tkm ajettu eikä tietoa kauanko luistanut..
Tässä autossa tämä vanhempi 5hp18 niin päteekö sama öljynvaihto ohje kuin 5hp19?(video mikä oli tuolla e39 huolto topicissa)e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostTuli ostettua e39 528 -97 automaatti, joka lievästi luistaa matkassa isommilla vaihteilla. Onko se laatikon vaihto edessä, vai vieläkö selviää pelkästään öljyn vaihdolla joita ei todennäköisesti ole koskaan vaihdettu? Kuitenkin rapiat 360tkm ajettu eikä tietoa kauanko luistanut..
Tässä autossa tämä vanhempi 5hp18 niin päteekö sama öljynvaihto ohje kuin 5hp19?(video mikä oli tuolla e39 huolto topicissa)
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostTuli ostettua e39 528 -97 automaatti, joka lievästi luistaa matkassa isommilla vaihteilla. Onko se laatikon vaihto edessä, vai vieläkö selviää pelkästään öljyn vaihdolla joita ei todennäköisesti ole koskaan vaihdettu? Kuitenkin rapiat 360tkm ajettu eikä tietoa kauanko luistanut..
Tässä autossa tämä vanhempi 5hp18 niin päteekö sama öljynvaihto ohje kuin 5hp19?(video mikä oli tuolla e39 huolto topicissa)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostMistä päättelet että luistaa lievästi? :think
Niinno.. Itselle tämä ensimmäinen vanhempi automaatti ja kun matkaa ajaa 5-vaihteella kierrokset noin ~1500 ja kun haluaa vähänkin kiihdyttää kierrokset menee 2200 ja vauhti nousee melko hitaasti..Sama pätee moottorijarruun eli kierrokset menee n1000 paikkeille kun kaasusta päästää. pitääkin jokupäivä ottaa video niin joku kokeneempi saa sanoa onko kuinka normaalia näissäe32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostNiinno.. Itselle tämä ensimmäinen vanhempi automaatti ja kun matkaa ajaa 5-vaihteella kierrokset noin ~1500 ja kun haluaa vähänkin kiihdyttää kierrokset menee 2200 ja vauhti nousee melko hitaasti..Sama pätee moottorijarruun eli kierrokset menee n1000 paikkeille kun kaasusta päästää. pitääkin jokupäivä ottaa video niin joku kokeneempi saa sanoa onko kuinka normaalia näissäe39 540ia m-sport -01
Opel Commodore gs -67
Opel Rekord r6 -85
Opel Senator 3.0 24v -89
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVaihda ne kaikki tulpanhatut sinne kerralla. Kuten Heguli 31 sanoi, niin aiheuttaa ongelmia jos ne kumit ei ole kunnossa. BMW ohjeistaa vaihtamaan ne tulpan hatut kun tulpat vaihdetaan, ei tosin moni taida niitä vaihtaa. Alle 10€/kpl, niin eivät mahdottomia maksa.Last edited by A^A; 27-11-2018, 08:10.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Comment