Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    Ei tarvi se adaptoituu itsekseen. Jos se kone oireilee, niin vikakoodeista pitäs nähdä mikä siellä mättää. Oireiden perusteella väittäisin että nokka-akselin asentoanturi ei pelaa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • bmw98vm
      Newbiemmer
      • Jul 2018
      • 10
      • uusimaa

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ei tarvi se adaptoituu itsekseen. Jos se kone oireilee, niin vikakoodeista pitäs nähdä mikä siellä mättää. Oireiden perusteella väittäisin että nokka-akselin asentoanturi ei pelaa.
      Ei auttanut nokka anturin vaihto.. Eikä kaveri ehtinyt tulla lukemaan vikakoodeja uudestaan. Voiko pielessä oleva jakopää aiheuttaa vastaavia ongelmia? Onko kellään kokemusta?

      Vaihdoin "uuden" kaasuläppä anturin ja samalla o renkaan ja rupes auto pelittää vähän paremmin. Ihmetyttää vaan että auto toimi hyvin puolipäivää ja sitten rupes taas vittuilemaan

      Comment

      • Vii83
        BTCF Member
        • Apr 2016
        • 154
        • Lohja

        Originally posted by bmw98vm View Post
        Ei auttanut nokka anturin vaihto.. Eikä kaveri ehtinyt tulla lukemaan vikakoodeja uudestaan. Voiko pielessä oleva jakopää aiheuttaa vastaavia ongelmia? Onko kellään kokemusta?

        Vaihdoin "uuden" kaasuläppä anturin ja samalla o renkaan ja rupes auto pelittää vähän paremmin. Ihmetyttää vaan että auto toimi hyvin puolipäivää ja sitten rupes taas vittuilemaan

        Kannattaa vikakoodit lukea ennen kun rupee vaihtelee mitään osia!
        E61 535da -06
        F11 520da m-sport -15
        e36 325 sedan -91

        ex e46 320d touring -02
        ex e91 318d -09
        ex e39 520ia
        ex e36 318i m-look
        ex e36 328ia touring
        ex e39 523ia touring

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          Originally posted by bmw98vm View Post
          Ei auttanut nokka anturin vaihto.. Eikä kaveri ehtinyt tulla lukemaan vikakoodeja uudestaan. Voiko pielessä oleva jakopää aiheuttaa vastaavia ongelmia? Onko kellään kokemusta?

          Vaihdoin "uuden" kaasuläppä anturin ja samalla o renkaan ja rupes auto pelittää vähän paremmin. Ihmetyttää vaan että auto toimi hyvin puolipäivää ja sitten rupes taas vittuilemaan
          Olihan orggis siemens anturi? Muut ei pelaa kunnolla nokka-akselilla. Voi hyvinkin olla tommonen tuulella käyvä. Mut tosiaan vikanoodit kannattaa lukea, niin säästyy turhalta osien vaihdolta.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Viljo540
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 55
            • KPO

            Originally posted by Viljo540 View Post
            Mikä helvetin hätä se sillä nyt taas tuolla pihalla on?Nimittäin vilkuttelee hätävilkkuja tuolla pihalla yksikseen.
            Seisoi tuossa muutaman kuukauden ja kun olin leimalle lähdössä ni ootti pihalla innokkaana hätävilkut päällä...no akkuhan se tyhjä oli.Latasin sen ja sit taas mentiin mutta nyt on sitten vilkutellut itsekseen taas,pari päivää sitten latasin akun täyteen.

            Toinen jännä tuli kun pesin konehuonetta.Lähtiessä ei mitään,mutta parin sammutuksen jälkeen syttyi luistoneston valo,abs ja jarruhärövalo...plus nopeusmittari ja kulutusmittari alko kikkailemaan omiaan.Vissiin vettä meni jonnekkin,minne?

            Luin että vasen taka abs-anturi vois olla nopeusmittariin sidonnainen.Muttakun niihin ei ole koskettu,renkaat vaihdoin kyllä.Kaikki viat paitsi vilkkujen välkyttely alkoi koneen pesun jälkeen...mutta onko siellä nyt useampi vika sit päällä kenties.
            Vikakoodi P0500,viittaisi varmaan anturiin...mutta miksi kulutusmittarikin sekoilee samaan tahtiin?välillä paikallaan ollessa nykii molemmat hieman.
            Potilas e39 525 ia 2003 touring
            Jep...elikkäs syy löytyi juurikin abs-boksista joka on joskus huollettu ja kansi oli huonosti kiinni.Puoliks auki siis ja sitä kautta meni vettä sinne ja boksi paskaks...akkuakin söi tuosta syystä kun pumppu huutaa kokoajan jos akun laittaa kiinni.Uuden/käytetyn boksin metsästykseen siis
            Sieg Nature!

            -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

            -2001 e39 touring iA 525- "musta"
            -1998 Zetor 7431-
            -1989 w124 230-
            -1972 El Camino 383cid-
            -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
            -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              Originally posted by bmw98vm View Post
              Okei. Pitääkö toi kaasuläpän asentotunnistin jotenki nollata tai säätää? Vikana on että auto joskus toimii ja joskus ei. Muutaman kerran ollu silleen että auto toimii niinkuin pitääkin, käyt kaupassa käynnistät auton ja ei enää toimi kunnolla.
              Pintakaasulla kun ajelee rupee auto hyytymään, laitat pykälän pienemmälle tai polkaset lapun lattiaan nii rupee auto pikku hiljaa vähän vastustellen heräilemään ja 4500rpm kohilla lähtee vetää normaalisti ��. Kyseiseen autoon on juuri tehty tekniikan vaihto. Sama tekniikka, mutta vähemmän ajettu ja automaatista peräisin.
              Mites puolat? mutta vikakoodit lukuun ekaks.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                Pidemmän seisottamisen jälkeen muutaman kerran nyt käynyt että kylmänä käynnistäessä käy epätasaisesti ja sytyttää moottorin vikavalon, herkästi myös sammuu. Pari kertaa sammuttaa ja starttaa uusiksi niin alkaa toimia. Tämä siis lähinnä +5 päivän ajamattomuuden jälkeen.

                Tulpat vaihdoin tuossa aijemmin ja samalla huomasin että muutamassa puolassa kumi irronnut / revennyt sieltä tulpan päästä, onko tällä vaikutusta tai haittaa mihinkään?

                Imuvuotoko yleensä syyllinen? Disa rempattu, imusarjan iso kumitulppa uusi. Isot imuputket on jo hyllyssä mutta vanhat näyttää ehjiltä..
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9990
                  • KVLA

                  Originally posted by A^A View Post
                  Tulpat vaihdoin tuossa aijemmin ja samalla huomasin että muutamassa puolassa kumi irronnut / revennyt sieltä tulpan päästä, onko tällä vaikutusta tai haittaa mihinkään?
                  Varmasti on haittaa. Etenkin jos venakopan tiiviste vuotaa öljyä niihin tulpan koloihin. Sinne se kipinä paukuttaa suoraa kanteen,eikä riitä tulpalle.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by A^A View Post
                    Pidemmän seisottamisen jälkeen muutaman kerran nyt käynyt että kylmänä käynnistäessä käy epätasaisesti ja sytyttää moottorin vikavalon, herkästi myös sammuu. Pari kertaa sammuttaa ja starttaa uusiksi niin alkaa toimia. Tämä siis lähinnä +5 päivän ajamattomuuden jälkeen.

                    Tulpat vaihdoin tuossa aijemmin ja samalla huomasin että muutamassa puolassa kumi irronnut / revennyt sieltä tulpan päästä, onko tällä vaikutusta tai haittaa mihinkään?

                    Imuvuotoko yleensä syyllinen? Disa rempattu, imusarjan iso kumitulppa uusi. Isot imuputket on jo hyllyssä mutta vanhat näyttää ehjiltä..
                    Vaihda ne kaikki tulpanhatut sinne kerralla. Kuten Heguli 31 sanoi, niin aiheuttaa ongelmia jos ne kumit ei ole kunnossa. BMW ohjeistaa vaihtamaan ne tulpan hatut kun tulpat vaihdetaan, ei tosin moni taida niitä vaihtaa. Alle 10€/kpl, niin eivät mahdottomia maksa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Merkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 452
                      • Uusikaupunki

                      Tuli ostettua e39 528 -97 automaatti, joka lievästi luistaa matkassa isommilla vaihteilla. Onko se laatikon vaihto edessä, vai vieläkö selviää pelkästään öljyn vaihdolla joita ei todennäköisesti ole koskaan vaihdettu? Kuitenkin rapiat 360tkm ajettu eikä tietoa kauanko luistanut..
                      Tässä autossa tämä vanhempi 5hp18 niin päteekö sama öljynvaihto ohje kuin 5hp19?(video mikä oli tuolla e39 huolto topicissa)
                      e32 730i
                      e34 m5
                      e34 525i

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14349
                        • Oulu

                        Originally posted by Merkki View Post
                        Tuli ostettua e39 528 -97 automaatti, joka lievästi luistaa matkassa isommilla vaihteilla. Onko se laatikon vaihto edessä, vai vieläkö selviää pelkästään öljyn vaihdolla joita ei todennäköisesti ole koskaan vaihdettu? Kuitenkin rapiat 360tkm ajettu eikä tietoa kauanko luistanut..
                        Tässä autossa tämä vanhempi 5hp18 niin päteekö sama öljynvaihto ohje kuin 5hp19?(video mikä oli tuolla e39 huolto topicissa)
                        Enpä usko kyllä että öljynvaihdolla menee tuossa vaiheessa. Ehkä itse tarkistaisin että onko öljyä tarpeeksi ja kokeilun vuoksi lisätä jos reiluummin puuttuu, mutta muuten vaihtolootaa...
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Merkki View Post
                          Tuli ostettua e39 528 -97 automaatti, joka lievästi luistaa matkassa isommilla vaihteilla. Onko se laatikon vaihto edessä, vai vieläkö selviää pelkästään öljyn vaihdolla joita ei todennäköisesti ole koskaan vaihdettu? Kuitenkin rapiat 360tkm ajettu eikä tietoa kauanko luistanut..
                          Tässä autossa tämä vanhempi 5hp18 niin päteekö sama öljynvaihto ohje kuin 5hp19?(video mikä oli tuolla e39 huolto topicissa)
                          Mistä päättelet että luistaa lievästi? :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Merkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 452
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Mistä päättelet että luistaa lievästi? :think

                            Niinno.. Itselle tämä ensimmäinen vanhempi automaatti ja kun matkaa ajaa 5-vaihteella kierrokset noin ~1500 ja kun haluaa vähänkin kiihdyttää kierrokset menee 2200 ja vauhti nousee melko hitaasti..Sama pätee moottorijarruun eli kierrokset menee n1000 paikkeille kun kaasusta päästää. pitääkin jokupäivä ottaa video niin joku kokeneempi saa sanoa onko kuinka normaalia näissä
                            e32 730i
                            e34 m5
                            e34 525i

                            Comment

                            • mcleod
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 60
                              • Ruovesi

                              Originally posted by Merkki View Post
                              Niinno.. Itselle tämä ensimmäinen vanhempi automaatti ja kun matkaa ajaa 5-vaihteella kierrokset noin ~1500 ja kun haluaa vähänkin kiihdyttää kierrokset menee 2200 ja vauhti nousee melko hitaasti..Sama pätee moottorijarruun eli kierrokset menee n1000 paikkeille kun kaasusta päästää. pitääkin jokupäivä ottaa video niin joku kokeneempi saa sanoa onko kuinka normaalia näissä
                              Mun mielestä kuulostaa aikalailla normaalilta. Ainakin oma vanhempi 528 tekee tuollain. Pudottaa lukolta pois kun kiihdyttää
                              e39 540ia m-sport -01
                              Opel Commodore gs -67
                              Opel Rekord r6 -85
                              Opel Senator 3.0 24v -89

                              Comment

                              • A^A
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2168
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Vaihda ne kaikki tulpanhatut sinne kerralla. Kuten Heguli 31 sanoi, niin aiheuttaa ongelmia jos ne kumit ei ole kunnossa. BMW ohjeistaa vaihtamaan ne tulpan hatut kun tulpat vaihdetaan, ei tosin moni taida niitä vaihtaa. Alle 10€/kpl, niin eivät mahdottomia maksa.
                                Kappas, uusi tieto että tuon pelkän kumin saa vaihdettua. Aeromotorssilla alle 7€/kpl. Laitetaampa heti tilaukseen.
                                Last edited by A^A; 27-11-2018, 08:10.
                                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎