Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 279
    • Helsinki

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Puristukset voisi varmaan mitata, tarkistaa nokkien ajoitukset ja mikä oleellisinta onko imuvuotoa.
    Vuotaako pakoputki? Lambdojen kunto?
    Puristukset oli 12-13 välissä, pakoputki ei vuoda, lambdoja en ole vaihtanut, missäs yleensä ne imuvuodot on jotka vaikuttaa sylintereihin? Vaiko yleensä kaikki letkut tarkistaa?
    E39 535i M62 1998

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Benzino View Post
      Se riittäisi jos faceliftin ratin saa kiinni. Rattiin taas kiinnitän auton oman bagin joten sen johdotus säilyy ennallaan.
      Eikös "slipring" (ja ratin alaosa) ole erilainen joten taitaa homma tökätä sen kiinnitykseen? Eikä bag taida fyysisesti sopia paikalleen. Kaiken toki saa sopimaan, mutta onko tuo nyt oikea paikka tehdä virityksiä?
      E39 528iA

      Comment

      • rikuh1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 520
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Benzino View Post
        Se riittäisi jos faceliftin ratin saa kiinni. Rattiin taas kiinnitän auton oman bagin joten sen johdotus säilyy ennallaan.
        Ei onnistu. Bägi taisi mennä kiinnityksiinsä kyllä rattiin, mutta slipring on vanhassa kiinni ratissa kolmella ruuvilla, uudessa taas rattiakseli/viiksipaketissa.
        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
        RikunAutofix.fi

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by DarkWarder65 View Post
          Puristukset oli 12-13 välissä, pakoputki ei vuoda, lambdoja en ole vaihtanut, missäs yleensä ne imuvuodot on jotka vaikuttaa sylintereihin? Vaiko yleensä kaikki letkut tarkistaa?
          Kaikki letkut toki ja imusarjan tiivisteet yms.
          Lambdojen elämää voi seurailla aika mukavasti testolla ja inpakin osaa niistä jotain kertoa.

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Kaikki letkut toki ja imusarjan tiivisteet yms.
            Lambdojen elämää voi seurailla aika mukavasti testolla ja inpakin osaa niistä jotain kertoa.
            Mikäs se on niistä inpassa, mikä näyttää sen oikean arvon?
            Monitor sensor1 after cat vai lambdaintegrator 1 vai adaption value addtiv 1 vai adaption value multiplicativ 1?
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              Mikäs se on niistä inpassa, mikä näyttää sen oikean arvon?
              Monitor sensor1 after cat vai lambdaintegrator 1 vai adaption value addtiv 1 vai adaption value multiplicativ 1?
              Katin jälkeisellä arvolla ei oikein tuossa tee sen ihmeempiä mutta näkyykö eroa toisen puolen pankkiin?

              Voithan vaihtaa lambdat putkissa eri puolille niin näet alkaako noeta toista puolta.

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 279
                • Helsinki

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Katin jälkeisellä arvolla ei oikein tuossa tee sen ihmeempiä mutta näkyykö eroa toisen puolen pankkiin?

                Voithan vaihtaa lambdat putkissa eri puolille niin näet alkaako noeta toista puolta.
                Missä on ajotusmerkit nokassa ja alhaalla?
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  Missä on ajotusmerkit nokassa ja alhaalla?
                  Nokkien takapäässä on neliöt ja dampperissa tdc merkki.

                  Comment

                  • DarkWarder65
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 279
                    • Helsinki

                    Tänään kattelin noi imuvuodot ja ei löytyny vuotoja, ja mulla ei ole lambdoja ennen kattia, ainoastaan katin jälkeen on lambdat vasta.
                    Onkos toi M62 kone vanos? Tossa just luin että vanos olis tulli vuodesta 1998 noihin M62 koneisiin, mutta onko se sitten heti alkuvuodesta vai mistä lähtien sitten.
                    Last edited by DarkWarder65; 28-08-2019, 19:42.
                    E39 535i M62 1998

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by DarkWarder65 View Post
                      Tänään kattelin noi imuvuodot ja ei löytyny vuotoja, ja mulla ei ole lambdoja ennen kattia, ainoastaan katin jälkeen on lambdat vasta.
                      Onkos toi M62 kone vanos? Tossa just luin että vanos olis tulli vuodesta 1998 noihin M62 koneisiin, mutta onko se sitten heti alkuvuodesta vai mistä lähtien sitten.
                      Ei se sitten toimikkaan oikein jos sieltä etummaiset lambdat puuttuvat. Ne nimittäin hoitavat koneen säädön.
                      Oletko ihan varma tuosta että siellä ei ole lambdoja?

                      Jos laitat runkonumreon 7 viimeistä merkkiä niin kerron kumpi kone autossasi on.
                      Tosin tuo että kattien jälkeen löytyy lambdat kertovat sitä että olisi vanos kone.

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ei se sitten toimikkaan oikein jos sieltä etummaiset lambdat puuttuvat. Ne nimittäin hoitavat koneen säädön.
                        Oletko ihan varma tuosta että siellä ei ole lambdoja?

                        Jos laitat runkonumreon 7 viimeistä merkkiä niin kerron kumpi kone autossasi on.
                        Tosin tuo että kattien jälkeen löytyy lambdat kertovat sitä että olisi vanos kone.

                        Kyllähän neljä lambdaa oli jo M60 koneisissa :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • DarkWarder65
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 279
                          • Helsinki

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Ei se sitten toimikkaan oikein jos sieltä etummaiset lambdat puuttuvat. Ne nimittäin hoitavat koneen säädön.
                          Oletko ihan varma tuosta että siellä ei ole lambdoja?

                          Jos laitat runkonumreon 7 viimeistä merkkiä niin kerron kumpi kone autossasi on.
                          Tosin tuo että kattien jälkeen löytyy lambdat kertovat sitä että olisi vanos kone.
                          missäs se numero on e39:ssä? En ainakaan mähnyt missään ennen kattia lambdoja, ellei ole sitten konehuoneen puolella, mutta pohjan puolella ei löytynyt muita.
                          E39 535i M62 1998

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            Pakosarjoissa ne ensimmäiset lambdat on poikkeuksetta.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Kyllähän neljä lambdaa oli jo M60 koneisissa :think
                              Muistelisin kovasti että E34:ssä ei ollut ja ei kyllä mitenkään muistini sanoisi että tuossa omassa E38:ssa missä on M62 olisi.

                              Muisti toki voi pettää...

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 279
                                • Helsinki

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Muistelisin kovasti että E34:ssä ei ollut ja ei kyllä mitenkään muistini sanoisi että tuossa omassa E38:ssa missä on M62 olisi.

                                Muisti toki voi pettää...
                                Kattelin tuolta realoem.com sivustolta niin siellä lambda määrä olisi 2 kpl.
                                tietysti jos joku haluaa vielä sen tarkistaa niin tässä 7 viimestä win numeroa BM57271, kuvan mukaan lambdat tulis kuskinpuoleiseen putkeen ja ennen kattia ja jälkeen katin, tosin siellä on toinenkin kuva missä lambda tulee katin jälkeen miten tuossa mulla on mutta lambdat tulee molemmille puolille, tiedä sitten kumpi tässä on nyt se oikea sitten. jos joku käy tsekkaamassa ja viisaampana kertoo kumpi on se oikea sitten.
                                https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...BMW-535i&mg=18 tuossa suora linkki kuviin missä näkyy molemmat vaihtoehdot, mutta kumpi sitten pitäs olla tuossa minun versiossa.
                                Last edited by DarkWarder65; 28-08-2019, 21:18.
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎