memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    Muurahainen ei ollu vaikutusta vaikka vaohdoin lambdojen puolia, samalla puolella eli apumiehen puolella arvot paljon korkeemmat edelleen, ja välillä mustat palkit on 800-900 kohdilla 1 ja 2 pytyssä. enään ei kauheesti ole vaihtoehtoja kun suuttimet vaihtaa, se vaan ihmetyttää että toi taloudellisuus mittari jää tyhjäkäynnillä tonne melkein kymppiin ja välillä on ylikin ja sitten alle kympin, sitten se heilahtaa melkein pohjaan ja sieltä laskee nollille sitten.
    No voit kokeilla suuttimetkin vaihtaa puolelta toiselle. En kyllä jotenkin nyt tuon usko auttavan.

    Aika outo käytös tuolla kulutusmittarilla jos nyt yhtään tajuan mitä se on tekevinään.
    Last edited by Muurahainen; 31-08-2019, 17:48.

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      Originally posted by Muurahainen View Post
      No voit kokeilla suuttimetkin vaihtaa puolelta toiselle. En kyllä jotenkin nyt tuon usko auttavan.

      Aika outo käytös tuolla kulutusmittarilla jos nyt yhtään tajuan mitä se on tekevinään.
      ja kun laitoin mittarin piilotiedostosta sen kulutuksen satkulla niin kun kututus mittari näyttää noita lukemia niin mittariston mittari tyhjäkäynnillä sois 3- 7 litraa satkulla siis tyhjäkäynnillä, ja kun lulutus mittari on nollassa niin ei se digitaalinen mittarikaan sitten näytä että syö yhttään eli näyttää nollaa. outoa on käytös. Tuli vaan mieleen että voisko suuttimet vuotaa välillä kun ei oikein muuta tule mieleen?

      Muurahainen oletko facessa millä nimellä, voisin sinne laitta noita kuvia mitä impa antaa sylintereistä ja toi kulutusmittarikin?
      Last edited by DarkWarder65; 31-08-2019, 19:18.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by DarkWarder65 View Post
        ja kun laitoin mittarin piilotiedostosta sen kulutuksen satkulla niin kun kututus mittari näyttää noita lukemia niin mittariston mittari tyhjäkäynnillä sois 3- 7 litraa satkulla siis tyhjäkäynnillä, ja kun lulutus mittari on nollassa niin ei se digitaalinen mittarikaan sitten näytä että syö yhttään eli näyttää nollaa. outoa on käytös. Tuli vaan mieleen että voisko suuttimet vuotaa välillä kun ei oikein muuta tule mieleen?
        Mittarihan ei tiedä suuttimien vuotamisesta mitään. Se käännellään paikoilleen suuttimien aukiolon signaalin yms. arvojen mukaan mukaan.

        Facebook tiliä en ole ikinä omannutkaan joten sieltä en löydy.

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 279
          • Helsinki

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Mittarihan ei tiedä suuttimien vuotamisesta mitään. Se käännellään paikoilleen suuttimien aukiolon signaalin yms. arvojen mukaan mukaan.

          Facebook tiliä en ole ikinä omannutkaan joten sieltä en löydy.
          tota jos vaihtaa kytkin paketin niin eihän tota kansoismassapyörää tarvii vaihtaa jos se son kunnossa, kun yksi kaiffa väittää että se pitää vaihtaa joka kerta kun vaihtaa kytkimen?
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by DarkWarder65 View Post
            tota jos vaihtaa kytkin paketin niin eihän tota kansoismassapyörää tarvii vaihtaa jos se son kunnossa, kun yksi kaiffa väittää että se pitää vaihtaa joka kerta kun vaihtaa kytkimen?
            Ei kai sitä pakko ole vaihtaa jos se on oikeasti kunnossa.
            Tahtoo vain olla että kun tarpeeksi ajetun purkaa ulos niin ei välttämättä ole kovin hyvässä mallissa pinnat jne.

            Jestas minkä hintainen osa tuo on ei ole halpaa ajaa manuaalillakaan.

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1277
              • Kajjjaani

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              tota jos vaihtaa kytkin paketin niin eihän tota kansoismassapyörää tarvii vaihtaa jos se son kunnossa, kun yksi kaiffa väittää että se pitää vaihtaa joka kerta kun vaihtaa kytkimen?
              Omakohtainen kokemus tuosta kytkimen ja vauhtipyörän vaihdosta.

              Entisellä e46:lla oli ajettu 230 tkm kun kytkin oli vaihtokunnossa, enkä vaihtanu vauhtipyörää samalla kun ei oireillu. Ei tarvinnu montaa tuhatta kilometriä ajella kun rupesi tärisyttämään liikkeellelähdössä ja vauhtipyörä vaihtokunnossa. Että tuolla kokemuksella itse vaihdan tulevaisuudessa molemmat yhtäaikaa kun siinä on kuitenki tupla työmaa ruveta vielä molempia erikseen vaihtamaan. Ymmärrän siis kaveriasi mutta kuten edellä sanottiin niin mikään pakko niitä ei ole yhtäaikaa vaihtaa.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1424

                Originally posted by TJJ View Post
                Oliko visko-puhaltimen tunneli irti kiinnikkeistä ja nostettu hiukan ylös kun moottoria nostettiin? Jos ei, niin puhallinhan ottaa siihen kiinni ja voi vioittua. Ja jos oli irti, niin laitettiinko se kunnolla paikalleen ja kaikki alaosan vesiletkut kiinnikkeisiin?
                Moottoria nostettaessa se lienee hipaissut kuskin puolen raikkarin mutkaa. Kohina tulee ehkä sen huonon tiivistyksen seurauksena.
                e39 M54B22 manual
                Polestar2 LRDM -21
                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  Moottoria nostettaessa se lienee hipaissut kuskin puolen raikkarin mutkaa. Kohina tulee ehkä sen huonon tiivistyksen seurauksena.
                  Eikö suostu enään menemään paikoilleen?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Moottoria nostettaessa se lienee hipaissut kuskin puolen raikkarin mutkaa. Kohina tulee ehkä sen huonon tiivistyksen seurauksena.
                    Miten paljon sitä moottoria nostettiin? Jos tuo tehdään BMW:n ohjeen mukaan, niin moottoria ei juuri nosteta vaan otetaan etukelkka irti/alas.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1424

                      ^^kyllä se meni paikalleen mutta oisko 20 vuotias tiivistys jo vähän kovettunu. Hajosi yksi kiinnitysnasta eilen sitä rassaressa joten uusi käytetty hakusessa pk seudulta tänään.

                      ^Ei varmaan tehty millään bemarin ohjeella vaan tunteella🙂
                      e39 M54B22 manual
                      Polestar2 LRDM -21
                      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        ^Ei varmaan tehty millään bemarin ohjeella vaan tunteella🙂
                        Suurella tunteella ja Voimaa käyttäen
                        E39 528iA

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 963
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Mites tuo m54 moottorin öljymääräanturi, onko sekin "hae merkkiliikkestä" kamaa? Vai toimiiko tässä esim hellan anturi mitä ainakin monet ebay myyjät mainostaa orkkista vastaavana.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14578
                            • Oulu

                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Mites tuo m54 moottorin öljymääräanturi, onko sekin "hae merkkiliikkestä" kamaa? Vai toimiiko tässä esim hellan anturi mitä ainakin monet ebay myyjät mainostaa orkkista vastaavana.
                            Kyllä siellä hella pelaa... E65:eenkin moisen laitoin, kun oli hieman sekaisin.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • JiiVee92
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 963
                              • Kouvola/Myllykoski

                              Originally posted by zener View Post
                              Kyllä siellä hella pelaa... E65:eenkin moisen laitoin, kun oli hieman sekaisin.
                              Kiitän tiedosta. Täällä on tilanne se, että joku auton edellisestä omistajista on "korjannut" vian koodaamalla tai koodauttamalla öljymäärävaroituksen pois.
                              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                              NYT: E61 530xd -08 käyttis
                              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 279
                                • Helsinki

                                Onkos näihin e39 535i M62 1998 malleihin tehty korvaavaa vauhtipyötää ja kytkin pakettia, vai onko esim. tuo vauhtipyörä ainut malli/vaihtoehto onko tietoa?
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X