memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EDF7X40
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 89
    • Pääkaupunkiseutu

    Kiitos peltone! Kyllä nuo näyttää olevan aivan erilaiset kuoret..


    /Tommi

    Comment

    • alppiE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 106
      • RIIHIMÄKI

      e39 konepelti jumittaa

      Juuh elikkäs tilanne tämän näköinen kun parkkipaikalla pääs sattumaan pikku rysäytys.
      Umpio sojottaa puoliks ulkona ja nyt ei konepelti aukia ollenkaan.
      Elikkä jumittaako toi umpio jotenki sitä konepeltiä vai missä lienee probleema?
      Vinkkejä tarvitaan!



      Linkin kautta kuvaan!
      Last edited by alppiE39; 30-08-2019, 14:25. Reason: kuva

      Comment

      • mazaaa
        BTCF Member
        • Apr 2014
        • 73
        • Iisalmi

        Oisko kellään tietoa missä mahtaisi olla vika, autossa sähkösäätöinen ratinsäätö. Ongelmana on, että kesken ajon ja myös parkissa ratti nousee itsestään yläasentoon. Viiksestä säätämällä takaisin alas sopivaan kohtaan ratti nousee taas hetken kuluttua ylös omia aikojaan :think on kokeiltu peruskikat akun kentä irti, sulake ehjä jne..
        Tällä hetkellä sulake irti ( nro 13) jonka takana myös kuskin penkin sähköt. Onko tälle jossain joku ohjainpoksi mitä temppuilee?

        Comment

        • Hampsu
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 253
          • Lappeenranta/Helsinki

          Juuri tuon sojottavan umpion viereisestä munuaisesta pomppaa se konepellin avaus kahva esiin. Pyydä kaveria nykimään sisältä avauskahvaa ja itse sormilla kalastelee sitä avaus vipua ulkona. Voi olla ,että se on jumissa ?
          G21 320xd lci m-sport

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5142
            • Paimio

            Originally posted by mazaaa View Post
            Oisko kellään tietoa missä mahtaisi olla vika, autossa sähkösäätöinen ratinsäätö. Ongelmana on, että kesken ajon ja myös parkissa ratti nousee itsestään yläasentoon. Viiksestä säätämällä takaisin alas sopivaan kohtaan ratti nousee taas hetken kuluttua ylös omia aikojaan :think on kokeiltu peruskikat akun kentä irti, sulake ehjä jne..
            Tällä hetkellä sulake irti ( nro 13) jonka takana myös kuskin penkin sähköt. Onko tälle jossain joku ohjainpoksi mitä temppuilee?
            Kuuluuko sen nousta ylös automaattisesti kun auton sammuttaa?

            Näyttääkö INPA jotain virhekoodeja siihen liittyen?
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1424

              Moottoria M54 nostettiin hivenen jotta saatiin öljypohja hitsattua. Nyt kuuluu rempan jälkeen ylimääräistä kahinaa vasemmalta edestä hiljaisissa nopeuksissa. Peittyy muihin ääniin kun nostaa nopeutta? Veikkauksia mistä ääni tulee?
              e39 M54B22 manual
              Polestar2 LRDM -21
              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

              Comment

              • Antt1K
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 20
                • Vaasa

                Jarrukilpi taittunut jarrulevyä vasten jossain välissä
                530i 01, kupla 66, e28 82

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1424

                  Originally posted by Antt1K View Post
                  Jarrukilpi taittunut jarrulevyä vasten jossain välissä
                  Ääni tulee vain moottoria kuormitettaessa. Vapaalla rullatessa ei kuulu.
                  e39 M54B22 manual
                  Polestar2 LRDM -21
                  Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Moottoria M54 nostettiin hivenen jotta saatiin öljypohja hitsattua. Nyt kuuluu rempan jälkeen ylimääräistä kahinaa vasemmalta edestä hiljaisissa nopeuksissa. Peittyy muihin ääniin kun nostaa nopeutta? Veikkauksia mistä ääni tulee?
                    Oliko visko-puhaltimen tunneli irti kiinnikkeistä ja nostettu hiukan ylös kun moottoria nostettiin? Jos ei, niin puhallinhan ottaa siihen kiinni ja voi vioittua. Ja jos oli irti, niin laitettiinko se kunnolla paikalleen ja kaikki alaosan vesiletkut kiinnikkeisiin?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • vakahkon
                      Newbiemmer
                      • Aug 2019
                      • 8
                      • Oulu


                      Onhan tämä nyt oikea piuha+adapteri? Tuli vähän aikaa sitte hommattua eka e39 (-96 528i man) ja erinäisiä pikku vikoja riittää. Tieten jos jostaki lähempääki löytyy järkevään hintaan nii voi vinkata!

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5142
                        • Paimio

                        Originally posted by vakahkon View Post
                        https://www.ebay.com/itm/Ediabas-INP...QAAOSwJd1b8tHU
                        Onhan tämä nyt oikea piuha+adapteri? Tuli vähän aikaa sitte hommattua eka e39 (-96 528i man) ja erinäisiä pikku vikoja riittää. Tieten jos jostaki lähempääki löytyy järkevään hintaan nii voi vinkata!
                        Olikos niin että noissa halvemmissa oli koodit vain saksaksi?


                        Täältä tilaamalla saa ainakin englanninkielisen ohjelmiston ja takuulla toimii myös:

                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • vakahkon
                          Newbiemmer
                          • Aug 2019
                          • 8
                          • Oulu

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Olikos niin että noissa halvemmissa oli koodit vain saksaksi?


                          Täältä tilaamalla saa ainakin englanninkielisen ohjelmiston ja takuulla toimii myös:

                          https://bcables.com/
                          Ero ilmeisesti pelkästään ohjelmistossa? Koneesta ei löydy levyasemaa joten joka tapauksessa ohjelmistot pitää hommata muualta

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Olikos niin että noissa halvemmissa oli koodit vain saksaksi?


                            Täältä tilaamalla saa ainakin englanninkielisen ohjelmiston ja takuulla toimii myös:

                            https://bcables.com/
                            Onko tuossa ne vanhemmat versiot daten fileistä vai onko löydetty uudemmat englanninkieliset mukaan matkaan?

                            Ei sikseen että sillä niin olisi väliä E39:n kanssa.

                            Comment

                            • DarkWarder65
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 279
                              • Helsinki

                              Muurahainen ei ollu vaikutusta vaikka vaohdoin lambdojen puolia, samalla puolella eli apumiehen puolella arvot paljon korkeemmat edelleen, ja välillä mustat palkit on 800-900 kohdilla 1 ja 2 pytyssä. enään ei kauheesti ole vaihtoehtoja kun suuttimet vaihtaa, se vaan ihmetyttää että toi taloudellisuus mittari jää tyhjäkäynnillä tonne melkein kymppiin ja välillä on ylikin ja sitten alle kympin, sitten se heilahtaa melkein pohjaan ja sieltä laskee nollille sitten.
                              E39 535i M62 1998

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                Mitä ne lambdat mahtaa näyttää? Eli millä alueella seilaa jännite kun vaikka inpalla katsoo?


                                Edit. Helpoimmalla pääset ja ei tarvii kymmentä sivua arvailla, kun lämpimän moottorin laitat rallattelemaan tyhjäkäynnille==> piuha/inpa kiinni ja siitä otat videokuvaa jokaiselta inpan "analog"-lehdeltä (vaikka kuvaat joku 5-10sek per lehti/sivu) ja laitat näytille. Testo ois parempi, mutta näkee tuossa inpassakin ihan tarpeeksi.
                                Last edited by bemmeri; 01-09-2019, 14:09.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X