E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10522
    • Saaressa

    #181
    Suosittelen ostamaan avauskahvaan tulevan. Se kilpivaloon tuleva on meinaan himmeempi kuin toisen puolen valo ja eihän se sovi.

    Mulla on joku tollanen € 22,21 | Sinairyu Special CCD Rear View Camera For BMW 3 Series 5 Series BMW E39 E46 Backup Night Vision Vehicle Camera Parking Assistanc

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      #182
      Juurikin tuosta syystä laitoin eilen tämmöisen tilaukseen. Eilen oli hinta alle 20. Samaa kuraa ne varmaan kaikki on tuossa hintaluokassa.

      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • e46miäs
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 41
        • kuopio

        #183
        Originally posted by mikkomaa View Post
        Oliko vanhoissa tulpissa selvästi havaittavaa kulumista/ näköeroa "toimiviin"?
        Tarkista liitokset tulpalle ja puolalle!
        Ei eroa muihin tulppiin, paitsi silloin kun oli enemmän päässyt pyörimään vajailla ykkösen ja nelosen tulppa mustempi kuin muut.
        E39 520iA

        Comment

        • Viljo540
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 55
          • KPO

          #184
          Originally posted by Viljo540 View Post
          Mikähän ois jarruissa kun tuntuu että ihan ku takapiiri ois poissa pelistä ja poljin menee melkein lattiaan.Ei ihan kauheen hyvin meinaa pysähtyä.

          Katsastuksen jälkeen tuli tuo vamma...nestettä on,ei sytytä mitään valoja ja tehostin tuntus toimivan.En oo kerenny tarkemmin vielä tutkia,mutta eikös härövalon pitäs syttyä jos takapiiristä on esim letku paskana?
          Ainut mitä viimeaikoina on tehty niin tuon abs-boksin vaihdoin mutta senkin jälkeen toimi ihan normaalisti.Katsastuksen jälkeen tosiaan aloitti ja sielläkin vielä oli hyvät jarrut.
          Joo...tämähän tosiaan ratkesi.Tutkin kaikki putket ja letkut,eikä vuotoja missään.Sitten ihan ilmaten vaan ja oikeasta takapiiristä tulikin aika reippaasti ilmaa ja toistaiseksi on toiminut.
          Melko erikoista,liekö sitten ollut vähän ilmaa joka katsurin survoessa pakeni tuonne taakse ja sieltähän se ei pois enää kulje.Tai sitten on pieni vuoto jossain joka ei vuoda nestettä mutta imee ilmaa kuitenkin.
          Sieg Nature!

          -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

          -2001 e39 touring iA 525- "musta"
          -1998 Zetor 7431-
          -1989 w124 230-
          -1972 El Camino 383cid-
          -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
          -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3121
            • Välisuomi

            #185
            Originally posted by duuk View Post
            Suosittelen ostamaan avauskahvaan tulevan. Se kilpivaloon tuleva on meinaan himmeempi kuin toisen puolen valo ja eihän se sovi.

            Mulla on joku tollanen € 22,21 | Sinairyu Special CCD Rear View Camera For BMW 3 Series 5 Series BMW E39 E46 Backup Night Vision Vehicle Camera Parking Assistanc
            https://s.click.aliexpress.com/e/brjcmIe4
            Minäkin meinasin aluksi tuota mutta en uskaltanut luottaa avauskahvan kytkimen varmaan toimintaan... Huomasin vasta asentaessa että sedanissahan olikin avainpesä joten kahvan toimiminen ei olekaan ihan niin kriittistä.
            ---

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              #186
              Onhan siellä ohjaamossa sisälläkin nappi josta luukku avataan. Sekä avaimessakin kontin avauksen nappi.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2546
                • Kajaani

                #187
                Originally posted by bemmeri View Post
                Onhan siellä ohjaamossa sisälläkin nappi josta luukku avataan. Sekä avaimessakin kontin avauksen nappi.
                Mulla on joku Suomimallin avain kun ei oo kun kaks nappia
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10522
                  • Saaressa

                  #188
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Minäkin meinasin aluksi tuota mutta en uskaltanut luottaa avauskahvan kytkimen varmaan toimintaan... Huomasin vasta asentaessa että sedanissahan olikin avainpesä joten kahvan toimiminen ei olekaan ihan niin kriittistä.
                  Kytkin otetaan vanhasta kahvasta. Tai ostetaan uus. Mulle laitettiin vanhasta vaan se ni hyvin on pelannut kesät talvet.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

                    #189
                    Onko tiedossa mikä osa menee uusiks kun kontti ei aukea kahvasta? Avaimen napista aukeaa.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #190
                      Originally posted by 174000 View Post
                      Onko tiedossa mikä osa menee uusiks kun kontti ei aukea kahvasta? Avaimen napista aukeaa.
                      Tarkista ensimmäisenä johdotus sieltä haitarikumin sisältä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        #191
                        Tämä.. toissapäivänä juotin ja jatkoin lähestulkoon jokaisen kaapelin haitarikumin sisällä.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #192
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Tarkista ensimmäisenä johdotus sieltä haitarikumin sisältä.
                          Ja seuraava on kahvan mikrokytkin.

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            #193
                            Kiitoksia, tarkistetaan tuo haitarikumin sisältö.

                            Kun ongelmia tulee niin niitähän tulee sitten kerralla useampi. Käynnistettäessä kuuluu hetken outo ääni aivan kun jokin hihna luistaisi hetken. Tämä siis huollon jälkeen, jossa autoon vaihdettiin öljyt ja termari. Nyt kun lähti ajamaan niin öljyn lämpömittari ponkaisi tappiin eli vähän alle 150 asteeseen n 10 km ajon jälkeen. Auto seis ja parin käynnistyskerran jälkeen lämmöt asettui normaaliin. Termari meni vaihtoon kun aiemmin jäähdytysnesteenlämpö ponkaisi tappiin muutaman kerran kovilla pakkasilla. Herjaa myös oljyn tasoa vaikka on tikusta katsottuna ylärajalla. Pitää viedä vikakoodinlukuun.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #194
                              Originally posted by 174000 View Post
                              Kiitoksia, tarkistetaan tuo haitarikumin sisältö.

                              Kun ongelmia tulee niin niitähän tulee sitten kerralla useampi. Käynnistettäessä kuuluu hetken outo ääni aivan kun jokin hihna luistaisi hetken. Tämä siis huollon jälkeen, jossa autoon vaihdettiin öljyt ja termari. Nyt kun lähti ajamaan niin öljyn lämpömittari ponkaisi tappiin eli vähän alle 150 asteeseen n 10 km ajon jälkeen. Auto seis ja parin käynnistyskerran jälkeen lämmöt asettui normaaliin. Termari meni vaihtoon kun aiemmin jäähdytysnesteenlämpö ponkaisi tappiin muutaman kerran kovilla pakkasilla. Herjaa myös oljyn tasoa vaikka on tikusta katsottuna ylärajalla. Pitää viedä vikakoodinlukuun.
                              Kovilla pakkasilla tappiin ponkaiseva lämpö johtuu yleensä liian laihasta jäähdytysnesteestä.
                              Termarit taas alkavat yleensä vuotaa läpi ja sitten ei ole lämpöä.

                              Öljyn lämpö ja taso muuten tulevat samasta sensorista.
                              Last edited by Muurahainen; 02-03-2019, 19:44.

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1178
                                • Tuusula

                                #195
                                Originally posted by Muurahainen View Post

                                Öljyn lämpö ja taso muuten tulevat samasta sensorista.
                                Joo tämä taitaa olla selvä tapaus. Anturi vaihtoon. 👍
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X