memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 963
    • Kouvola/Myllykoski

    Meneekös tämmöisen m35080 mittariston nollaus pikselikorjauksen ohessa, kun sekin kuitenkin tarvitsee purkamista?

    Riittääkö että siinä mittaristossa on samanväriset tökkelit, vai onko siinä jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Meneekös tämmöisen m35080 mittariston nollaus pikselikorjauksen ohessa, kun sekin kuitenkin tarvitsee purkamista?

      Riittääkö että siinä mittaristossa on samanväriset tökkelit, vai onko siinä jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?
      Pikselikorjauksen ohessa menee aika mukavasti (olettaen, että löytyy sopiva programmeri, luultavasti löytyy pikseleitä korjaavilta).

      Kyllähän siinä hyvä on katsoa, että ei laita dieselin mittaria bensaa, maili/kilometrimittari jne. jne.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Sen oman mittariston piirin voi myös siirtää sellaisenaan toiselle mittaristolle. Ei siis välttämättä tarvi programmeria. Mittariston purkamisen pikselikorjauksen tapaan vaatii, koska lutikka on piirilevyn etupuolella.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 963
          • Kouvola/Myllykoski

          Ja jos newtis:siin on uskominen niin melkoinen johtotehtäväsavotta olisi low obc>high obc swapissa edessä että että... :think
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Ja jos newtis:siin on uskominen niin melkoinen johtotehtäväsavotta olisi low obc>high obc swapissa edessä että että... :think
            Siihen saa (ainakin ennen sai) valmiin adapterikaapelin. Taisi vaatia parin lisäjohdon vedon tuon lisäksi, en enää muista..
            Osanumero: 61120306722
            Last edited by TJJ; 20-03-2019, 19:44.
            E39 528iA

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 963
              • Kouvola/Myllykoski

              Nimenomaan "sai" nykyään discontinued. Eikä ne johtotehtävät pelota kunhan on varmasti oikeat pinoutit ja kaaviot minkä mukaan tehdä.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Nimenomaan "sai" nykyään discontinued. Eikä ne johtotehtävät pelota kunhan on varmasti oikeat pinoutit ja kaaviot minkä mukaan tehdä.
                Tuolla on 7 päivää toimitusaika, tiedä sitten pitääkö paikkansa:


                Löytyy (ainakin ennen löytyi...) tuohon omatoimiseen (ilman johtosarjaa) asennukseen netistä ohjeet jossa on pinoutit ja liittimien osanumerot yms.
                E39 528iA

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 963
                  • Kouvola/Myllykoski

                  Kiitos, pitääpä tuossa katsella että meneekö johdot vielä faceliftissä noin.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    Ei sittenkään mitään.
                    Last edited by bemmeri; 24-03-2019, 06:06.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • micopiira
                      Newbiemmer
                      • Apr 2016
                      • 28
                      • Mikkeli

                      Mistäköhän (jos mistään..) löytäisi tarvikkeena 1996 vuosimallin 523i:lle tuulettimen pesän/tuulitunneli mikä nyt onkaan (osa 1: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0136) ?

                      Googlella a ei ainakaan osanumerolla löydy kuin alkuperäisiä ja hintaa >100€ moisesta muovi osasta.. miksiköhän entinen omistaja ottanut kyseisen osan pois ja onko kuinka tarpeellinen?
                      e39 523i -96

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5142
                        • Paimio

                        Originally posted by micopiira View Post
                        Mistäköhän (jos mistään..) löytäisi tarvikkeena 1996 vuosimallin 523i:lle tuulettimen pesän/tuulitunneli mikä nyt onkaan (osa 1: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0136) ?

                        Googlella a ei ainakaan osanumerolla löydy kuin alkuperäisiä ja hintaa >100€ moisesta muovi osasta.. miksiköhän entinen omistaja ottanut kyseisen osan pois ja onko kuinka tarpeellinen?
                        Veikkaan että syylarin vaihdon yhteydessä jäänyt pois tai otettu pois. Onhan viskon asennus "helpompaa" ilman sitä varmasti. Mutta ei sen pois otossa muuten mitään järkeä ole kyllä...Varmasti auttaa jäähdytykseen kun siellä on.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5142
                          • Paimio

                          Tjaahasssoo...

                          Ajattelin ruostesuojata pohjaa taasen vähän ja muutenkin pestä ym ja mitäs sieltä nostopisteiden kohdilta löytyikään ellei ihan aitoa ruostetta.

                          Oikealta takaa oli käytännössä helmapelti hävinnyt jo kokonaan...

                          Eli eipä sitten muuta kuin hyvää hitsaria etsimään...saa Turun alueelta ehdotella jos on tietoa.

                          Olikos niin että noihin nostopisteisiin oli jopa jotain valmiita paloja saatavilla? Jos näin niin mistäs semmoisia etsimään?
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Getaway81
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 133
                            • Kouvola

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Tjaahasssoo...

                            Ajattelin ruostesuojata pohjaa taasen vähän ja muutenkin pestä ym ja mitäs sieltä nostopisteiden kohdilta löytyikään ellei ihan aitoa ruostetta.

                            Oikealta takaa oli käytännössä helmapelti hävinnyt jo kokonaan...

                            Eli eipä sitten muuta kuin hyvää hitsaria etsimään...saa Turun alueelta ehdotella jos on tietoa.

                            Olikos niin että noihin nostopisteisiin oli jopa jotain valmiita paloja saatavilla? Jos näin niin mistäs semmoisia etsimään?
                            Osta vaan suosiolla koko helmapelti ja leikkele siitä sen verran mitä tarvii uusia, selviää helpoimmalla. Klokkerholmin tarvikepelti n.40€ per puoli.
                            Obelix

                            Exät
                            e39 523iAT -97
                            e46 316iA 1.9 -00
                            e32 750ia -91
                            e32 730ia -89
                            e38 740ia -95
                            e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
                            e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
                            e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              Originally posted by Getaway81 View Post
                              Osta vaan suosiolla koko helmapelti ja leikkele siitä sen verran mitä tarvii uusia, selviää helpoimmalla. Klokkerholmin tarvikepelti n.40€ per puoli.
                              Onko minkälainen istuvuus? Lähinnä kyselen kun alkaa sitä ikää jo autolla olla..
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by micopiira View Post
                                Mistäköhän (jos mistään..) löytäisi tarvikkeena 1996 vuosimallin 523i:lle tuulettimen pesän/tuulitunneli mikä nyt onkaan (osa 1: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0136) ?

                                Googlella a ei ainakaan osanumerolla löydy kuin alkuperäisiä ja hintaa >100€ moisesta muovi osasta.. miksiköhän entinen omistaja ottanut kyseisen osan pois ja onko kuinka tarpeellinen?
                                Eihän sun autossa ole jälkiasennettu ilmastointi? Yhden alkupään e39:n olen nähnyt tuollaisella ja siinä oli poistettu tuulitunneli sen takia kun se ei mahtuisi paikalleen noiden jälkiasennusputkien kanssa
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X