memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by pyxq View Post
    E39 syö akkua, mistä lähtis vikaa selvittämään, oman ymmärryksen mukaan mahdolisesti puhaltimen siili, oliko minkä sulakkeen takana jos lähtis sitä kautta selvittämään. Kaikki vinkit otetaan vastaan
    Vuotovirtamittaus on se lähestyminen tässä, eli yleismittari akun plusnavan ja kaapelikengän väliin, auto lukkoon (ja takaluukun lukon kieli myös vaikka ruuvarilla lukkoon, odottelet että meneekö auto lepoon 15min jälkeen ja katsot mitä virtaa kuluu. jos paljon, niin sitten vaan yksitellen sulakkeita irti ja katsot minkä sulakkeen kohdalla virrankulutus pienenee.

    Tästä on aika monta threadia jo valmiina, joista voi imeä infoa, esim:
    Mikä tyhjentää akun
    E39 530d akku yön aikana tyhjäksi
    jne
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5144
      • Paimio

      Originally posted by DarkWarder65 View Post
      onko e39 M62 1998 moottorissa egr venttiilli pakosarjassa kiinni vai missä ja onko se molemmilla puolilla sitten?
      Ilmapumpun yhteydessä.


      Tässä osa nro 8:

      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Velsstu
        Newbiemmer
        • Sep 2018
        • 4
        • Kuusamo

        Mistähän lähtisi vikaa kartoittamaan, kun auto tuntuu lämpöisenä tehottomalta? E39 koppana ja moottori m54b25
        Kylmänä tuntuisi vetävän paremmin, mutta kun kone lämpiää, nii tuntuu, että hieman voimaakin katoaisi. Disa vastikään korjattu/huollettu. Inpalla tsekkasin, niin vikakoodia oli satunnaisesta sytkä häiriöstä kylmänä 5 pytyssä, tulpat tai puolat? Auto myös kylmänä hetken tutisee, joten sytkä häiriö siellä selvästi kylmänä on. Voisko tämä tehottomuus juontaa juurensa joko huonosta puolasta tai tulpasta?

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Originally posted by TheRipper View Post
          Ilmapumpun yhteydessä.


          Tässä osa nro 8:

          https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_2285
          EGR=exhaust gas recirculation.
          Eipä ole tekemistä tuon lisäilmapumpun kanssa... M62 ei ole varsinaista egr:rää ollenkaan. Vanos mallissa on overlappia enemmän imu aikaisella ja takaisinkierrätystä (parempaa täytöstä, yms) tulee kruisailunopeudella luonnostaan kun pakosarja/katit ahdistaa.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5144
            • Paimio

            Originally posted by bemmeri View Post
            EGR=exhaust gas recirculation.
            Eipä ole tekemistä tuon lisäilmapumpun kanssa... M62 ei ole varsinaista egr:rää ollenkaan. Vanos mallissa on overlappia enemmän imu aikaisella ja takaisinkierrätystä (parempaa täytöstä, yms) tulee kruisailunopeudella luonnostaan kun pakosarja/katit ahdistaa.
            Ei olekaan EGR-venttiiliä tietenkään. Mutta eikös tuo venttiili nimenomaan pitäisi antaa takaisinkierrätystä hieman? Vai ymmärsinkö väärin tuon mitä bimmerfoorumilta luin?

            Eiköhän tarvitse muuten mennä pitkälle 2000-luvulle (vaiko peräti 2010-luvulle) ennenkuin BMW:hen bensakoineisiin minkäänlaista kunnollista EGR tuli?
            Last edited by TheRipper; 07-10-2019, 13:16.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Originally posted by TheRipper View Post
              Ei olekaan EGR-venttiiliä tietenkään. Mutta eikös tuo venttiili nimenomaan pitäisi antaa takaisinkierrätystä hieman? Vai ymmärsinkö väärin tuon mitä bimmerfoorumilta luin?

              Eiköhän tarvitse muuten mennä pitkälle 2000-luvulle (vaiko peräti 2010-luvulle) ennenkuin BMW:hen bensakoineisiin minkäänlaista kunnollista EGR tuli?
              Mihinkä se pakokaasu menisi? Venttiili estää että pumpulle ei mene pakokaasut ja venttiili aukeaa kun pumppu työntää ilmaa pakosarjoille.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5144
                • Paimio

                Originally posted by bemmeri View Post
                Mihinkä se pakokaasu menisi? Venttiili estää että pumpulle ei mene pakokaasut ja venttiili aukeaa kun pumppu työntää ilmaa pakosarjoille.
                Just...no sitten oli käyttäjä bimmerfoorumilla ihan hakoteillä niinkuin minäkin!

                Ei mitään sitten. Suapi ignoorata höpinäni täysin.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Velsstu View Post
                  Mistähän lähtisi vikaa kartoittamaan, kun auto tuntuu lämpöisenä tehottomalta? E39 koppana ja moottori m54b25
                  Kylmänä tuntuisi vetävän paremmin, mutta kun kone lämpiää, nii tuntuu, että hieman voimaakin katoaisi. Disa vastikään korjattu/huollettu. Inpalla tsekkasin, niin vikakoodia oli satunnaisesta sytkä häiriöstä kylmänä 5 pytyssä, tulpat tai puolat? Auto myös kylmänä hetken tutisee, joten sytkä häiriö siellä selvästi kylmänä on. Voisko tämä tehottomuus juontaa juurensa joko huonosta puolasta tai tulpasta?
                  Voi hyvinkin olla huono puola tai tulppa. Voi olla myös imuvuotoa.

                  Comment

                  • Velsstu
                    Newbiemmer
                    • Sep 2018
                    • 4
                    • Kuusamo

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Voi hyvinkin olla huono puola tai tulppa. Voi olla myös imuvuotoa.
                    Eikös fuel trim arvoista voi vähän tsekata imuvuodon mahdollisuutta? Huohotin osat myös vastikään laitettu, muutettiin cathcan systeemiksi. Ennen disan ja huohotin remppaa siis ko oireet jo olleet, joten ei remontista aiheutunutta ole.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by Velsstu View Post
                      Eikös fuel trim arvoista voi vähän tsekata imuvuodon mahdollisuutta? Huohotin osat myös vastikään laitettu, muutettiin cathcan systeemiksi. Ennen disan ja huohotin remppaa siis ko oireet jo olleet, joten ei remontista aiheutunutta ole.
                      Fuel trim voi tutkailla imuvuotoja. Tosin ihan pieni imuvuoto ei kyllä aiheuta sytyskatkoja (toki voihan siellä olla isompikin vuoto). Itse aloittaisin puolista/tulppista. Eihän ole öljyä tulpan koloissa?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 279
                        • Helsinki

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Ilmapumpun yhteydessä.


                        Tässä osa nro 8:

                        https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_2285
                        Onko toi ilmapumppu jossain sisälokasuojan takana vai missä, kun en löytänyt sitä tuolta konehuoneesta?
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by DarkWarder65 View Post
                          Onko toi ilmapumppu jossain sisälokasuojan takana vai missä, kun en löytänyt sitä tuolta konehuoneesta?
                          Oikeassa etukulmassa, mutta kuten jo todettu niin EGR:ää ei sinun autossasi ole. Tuo ilmapumppu työntää kylmäkäynnistyksessä ilmaa pakosarjaan, mutta ei sieltä pakosarjasta mitään kulje toiseen suuntaan.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 279
                            • Helsinki

                            Originally posted by BeamR View Post
                            Oikeassa etukulmassa, mutta kuten jo todettu niin EGR:ää ei sinun autossasi ole. Tuo ilmapumppu työntää kylmäkäynnistyksessä ilmaa pakosarjaan, mutta ei sieltä pakosarjasta mitään kulje toiseen suuntaan.
                            eipä ole, sieltä löytyy vaan ilmanputsari ja abs yksikkö ja pissapojan säiliö, ei tuota pumppua.
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by DarkWarder65 View Post
                              eipä ole, sieltä löytyy vaan ilmanputsari ja abs yksikkö ja pissapojan säiliö, ei tuota pumppua.
                              Jaa joo, jos sulla on 8/98 tai vanhempi niin sulla ei ole tuota saastehässäkkää. Tuli vasta 9/98.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 279
                                • Helsinki

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Jaa joo, jos sulla on 8/98 tai vanhempi niin sulla ei ole tuota saastehässäkkää. Tuli vasta 9/98.
                                joo ensirekisteröinti 23.06.1998 eli sitten ei ole tuotakaan. Meinasin vaan kun apumiehen puolella noi sylinteri arvot korkeella ja taas kuskin puolella pienet, ja on vaihdettu suuttimet, puolat ja katottu vuodot ja vuotoja ei ole mutta kuitenkin arvot on korkeella, ja nyt koitetaan pähkäillä että mistä se johtuu.
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X