Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by HTK12 View Post
    on muuten helpoin auto vaihtaa ulkokahva, mitä itselle on tullut vastaan. Jos homman tekisi useamman kerran, niin varmaan minuuttiin vaihtaisi kahvan.
    Kyllä, jos sen lukituslatan saa päädyn kautta luiskautettua.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Clavurion View Post
      Kyllä, jos sen lukituslatan saa päädyn kautta luiskautettua.
      Sopivalla koukulla onnistuu siitä reiästä näppärästi.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by HTK12 View Post
        Sopivalla koukulla onnistuu siitä reiästä näppärästi.
        Juu, tiesin kyllä, että se on tehtävissä sitä kautta. Tosin ensikertalaiselle voi olla hieman gynekologinen homma.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Clavurion View Post
          Juu, tiesin kyllä, että se on tehtävissä sitä kautta. Tosin ensikertalaiselle voi olla hieman gynekologinen homma.
          No joo, voihan sen ensi kerralla olla vähän haastava, mutta youtubesta löytyy kyllä pari hyvää videota.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            Nopean tyhmä kysymys mutta huomaako kierroslukumittarin alapuolella oleva kulutus mittari, jos jarrut laahaa? Eli näyttääkö suurempaa lukemaa?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by alppiE39 View Post
              Nopean tyhmä kysymys mutta huomaako kierroslukumittarin alapuolella oleva kulutus mittari, jos jarrut laahaa? Eli näyttääkö suurempaa lukemaa?
              Kyllähän se näyttää isompaa lukemaa, jos jarrut laahaa mutta pitää kyllä melkoisesti laahata, että siitä huomaa. Ei ole mikään tarkkuus intrumentti se viisari siinä. Jarrujen laahaamisen huomaa paljon paremmin kun ajon jälkeen kokeilet jokaista vannetta. Jos joku on muita selvästi lämpimämpi niin se nurkka laahaa. En osa sitten vastuuta mahdollisista palovammoista, jos sulla siellä joku nurkka laahaa kunnolla, eli kokeile varovasti. Kun kaikki on kunnossa normaalin ajon jälkeen vanteet on viileät. Tähän toki vaikuttaa paljon oma ajotyyli/liikenne ja minkälaista ajoa on ollut.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • alppiE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 106
                • RIIHIMÄKI

                Originally posted by HTK12 View Post
                Kyllähän se näyttää isompaa lukemaa, jos jarrut laahaa mutta pitää kyllä melkoisesti laahata, että siitä huomaa. Ei ole mikään tarkkuus intrumentti se viisari siinä. Jarrujen laahaamisen huomaa paljon paremmin kun ajon jälkeen kokeilet jokaista vannetta. Jos joku on muita selvästi lämpimämpi niin se nurkka laahaa. En osa sitten vastuuta mahdollisista palovammoista, jos sulla siellä joku nurkka laahaa kunnolla, eli kokeile varovasti. Kun kaikki on kunnossa normaalin ajon jälkeen vanteet on viileät. Tähän toki vaikuttaa paljon oma ajotyyli/liikenne ja minkälaista ajoa on ollut.
                Juu, vasen etu iha hiukan lämpimämpi aina ku muut.
                On kyllä niin pientä etten jaksa vielä mitää toimenpiteitä tehrä.

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 279
                  • Helsinki

                  Originally posted by JJT View Post
                  Ne ylemmät on vesiventtiilien, ei liity pumpun toimintaan.
                  Ootko mitannut ne johdot että on kunnossa?
                  Pumpun pitäisi pyöriä aina virrat päällä kun moottorin lämpö on vähintään 60. Vai oliko se 70. Ainakin perus automaatti-ilmastointisysteemissä.
                  en ole muuten mitannut muuta kun sen että ei virtaa tule, oli virrat päällä tai ei ja se on varma että ennen kun se pamahti niin se toimi, kun moottorin sammutti niin hetken aikaa se piti ääntä ja sitten loppu. ja tosiaan toi rest nappi ei toimi vieläkään.
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  • Korva
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2017
                    • 38
                    • Kotka

                    Sunnuntait on perseestä..

                    Magnaflown katteja ketään kokeillut x40i:ssä?
                    Attached Files

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Korva View Post
                      Sunnuntait on perseestä..

                      Magnaflown katteja ketään kokeillut x40i:ssä?
                      Korjaa ensin nuo sytytyskatkokset tai muuten paistat uudetkin katit.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by DarkWarder65 View Post
                        en ole muuten mitannut muuta kun sen että ei virtaa tule, oli virrat päällä tai ei ja se on varma että ennen kun se pamahti niin se toimi, kun moottorin sammutti niin hetken aikaa se piti ääntä ja sitten loppu. ja tosiaan toi rest nappi ei toimi vieläkään.
                        No jos pumppu on varmasti kunnossa ja johdot niin eiköhän se vika sillon paneelissa ole.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Korva
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2017
                          • 38
                          • Kotka

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Korjaa ensin nuo sytytyskatkokset tai muuten paistat uudetkin katit.
                          Jostain oon lukeneeni että tukossa oleva katti mahdollisesti aiheuttais nuo.. Tai viallinen lambda..

                          Mutta joo.. Uudet venakopan tiivisteet ja tulpat lähti tilaukseen koska kopat näytti vuotavan ja tulppien rei'issä lilluskel öljyvä

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Korva View Post
                            Jostain oon lukeneeni että tukossa oleva katti mahdollisesti aiheuttais nuo.. Tai viallinen lambda..

                            Mutta joo.. Uudet venakopan tiivisteet ja tulpat lähti tilaukseen koska kopat näytti vuotavan ja tulppien rei'issä lilluskel öljyvä
                            Nappaa vikakoodit myös jollain järkeen käyvällä ohjelmalla kun tuskin autossasi on sylinteriä numero 9.

                            Nuo katit menevät rikki yleensä ihan jostain syystä kuten tapeeksi huono käynti ja raakaa bensaa läpi tms.

                            Comment

                            • Korva
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2017
                              • 38
                              • Kotka

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Nappaa vikakoodit myös jollain järkeen käyvällä ohjelmalla kun tuskin autossasi on sylinteriä numero 9.

                              Nuo katit menevät rikki yleensä ihan jostain syystä kuten tapeeksi huono käynti ja raakaa bensaa läpi tms.

                              Carlylla luettu, mutta täytyy asentaa inpa koneelle uudestaan ja kokeilla sillä

                              Comment

                              • Bmww
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2020
                                • 34
                                • Kuopio

                                530d nykii

                                Elikkäs 530da 1999 toimii kohtuu hyvin mutta esim vakkari päällä välillä humppaa kieroksia 80vauheissa. Vaihettu kyseisen vian takia jo kokovaihdelaatikko toisesta samanlaisesta autosta (2001) ei oikein vaikutusta ja laatikon luovuttaja autossa toimi normaalisti.adaptaaviot nollattu, aluks tuntu et toimis mut aika pian palautu humppailu. Voisiko softassa vikaa olla? Autoon myös vaihdettu 01 vuotisesta imm mistä näen onko oikea softa? Oli edellinenkin samalla numerolla. :think ainiin ja ilman vakkaria tuntus toimivan vähän paremmi ei lähe luistattaa. 100 jälkeen lukitsee turbiinin hyvin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎