Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oqz
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 139
    • Espoo

    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Itsellä karkasi yksi tiiviste ja jäi imusarjan väliin nalkkiin ja aiheutti paljon hämminkiä kun auto ei käynyt enää.
    Tämä sama kävi myös itselle, ei ollut mukava fiilis, kun auto oli isohkon remontin jälkeen viimein kasassa, muttei pysynyt käynnissä. Jos mahdollista, niin kannattaa ehdottomasti pyytää joku avuksi, kun laittaa imusarjaa paikalleen, niin tiivisteiden paikallaanpysymistä on helpompi seurata, yksin tehdessä se on aika hankalaa.
    BMW 540iA Touring e39 -98

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1271
      • Kajjjaani

      Originally posted by Oqz View Post
      Tämä sama kävi myös itselle, ei ollut mukava fiilis, kun auto oli isohkon remontin jälkeen viimein kasassa, muttei pysynyt käynnissä. Jos mahdollista, niin kannattaa ehdottomasti pyytää joku avuksi, kun laittaa imusarjaa paikalleen, niin tiivisteiden paikallaanpysymistä on helpompi seurata, yksin tehdessä se on aika hankalaa.
      Onko noitten paikallaanpysymiseen mitään hyvää kikkakolmosta? Täpät RTV:eetä?
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        Originally posted by alpine3 View Post
        Onko noitten paikallaanpysymiseen mitään hyvää kikkakolmosta? Täpät RTV:eetä?
        Eikös Wheeler Dealers Ant (vai oliko peräti vielä Edd) käskenyt laittaa pienet täpät tiivistemassaa "liimaksi"?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Stitch
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 104
          • e-suomi

          Originally posted by peto2 View Post
          En ole vielä nähnyt rungottomia sulkia jotka ei nouse irti lasista motarinopeuksissa e39:n lasilla.
          Jostain syystä ei ole ollut ongelmia edes vähän reippaammassa vauhdissa.
          Josko ei ole varsien jouset kuoleentuneet. Mistä minä tiedän, mutta parhaat sulat on olleet omassa :think

          Comment

          • Stitch
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 104
            • e-suomi

            Originally posted by -Markus- View Post
            Ite tykkään pitää autot oem kunnossa. Yleensä ne toimii silloin parhaiten. Ja säilyttää ehkä arvonsakin paremmin.

            Rakentelukohteet tiettysti asia erikseen.
            Nuo ohjaimet saa varsin helposti pois ja takaisin. Tuskin sentään arvoa tiputtaa.

            Comment

            • Stitch
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 104
              • e-suomi

              Originally posted by alpine3 View Post
              Tuosta videosta voit katsoa miten pääset inpalla katsomaan raili- ja siirtolinjan paineet. Jos näyttävät samalta niin raili- ja siirtopaineet on ainakin kylmänä ok. Miksipä niitä ei kannattaisi käyntilämpöisenäkin tarkastella kunhan ei sammuta autoa siinä välissä.

              https://youtu.be/TL_moF4zyAY

              Tuossa tietoa railipaineen säädöstä ja vianselvityksestä:

              https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ontrol/XXAphC4

              Tuo vuotomittaus on tehty ilmeisesti kylmällä koneella ja nuo suuttimet näyttävät vuotavan jo silloin aikalailla? Kun kone (ja suuttimet) lämpiävät niin silloin nuo suuttimien eri materiaalit lämpölaajevat eri tavalla ja ohivuoto edelleen pahenee. Solenoidisuutin vaatii sen 200 barin paineen auetakseen ja tuolla ylimmäisellä videolla paine pyörii melkein kokoajan sillä rajalla. Noita muita videoita en saanut auki kun ei ollut käyttöoikeutta.

              Edit. voihan sitä tietysti kokeilla uudella/toimivasta autosta otetulla railipaineanturilla ja paineensäätöventtiilillä tai railipaineanturin liitintä varovasti startissa heiluttelemalla jos heräisi henkiin. Epäilen kuitenkin, että vian ollessa jommassa kummassa niistä lämpeneminen noin dramaattisesti vaikuttaisi.
              Kalastuskauden loppureissut vähän hidasti hommia, mutta nyt ista:lla tuommoista railipaineista viimeisellä startilla kun just lähti vielä käyntiin, näkeekö tuosta sitten mitään.

              Tai meneehän tuo eestaas startatessa kunnes vissiin riitti säkällä käynnistymiseen.



              Tuossa vielä paineet sinne 3000rpm asti:

              Last edited by Stitch; 03-09-2020, 01:01. Reason: Vaihdettu videolaatu

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                Linkkaan rengaskysymykseni tännekin:

                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5019
                  • Paimio

                  Originally posted by mikron View Post
                  Linkkaan rengaskysymykseni tännekin:

                  https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=439
                  Itsellä alla Landsail LS588 ja on kyllä hyvät. Aikas mukavat ajaa ja hiljaiset. Ainoa miinus tulee siitä että seisoessa menevät helposti "kuopalle" eli ensimmäiset muutama sata metriä täristää, mutta nopeasti tasoittuvat taas. Voin kyllä suositella.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2542
                    • Kajaani

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Itsellä alla Landsail LS588 ja on kyllä hyvät. Aikas mukavat ajaa ja hiljaiset. Ainoa miinus tulee siitä että seisoessa menevät helposti "kuopalle" eli ensimmäiset muutama sata metriä täristää, mutta nopeasti tasoittuvat taas. Voin kyllä suositella.
                    Kuten myös.
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Landsail qirin 990 alle asennettuna olis 395e tarjous. Onkohan huonompi ku tuo LS588?

                      Edit: tällaisi tarjouksia myös:

                      - Sava Intensa UHP2 (Goodyear valmistama), 490 €*

                      - Formula Energy (Pirellin valmistama), 450 €*

                      - Sailun Attrezzo ZSR (Kiinassa valmistettu), 410 €*

                      -Dayton Touring 2, 428 €
                      Last edited by mikron; 01-09-2020, 14:16.
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by mikron View Post
                        Landsail qirin 990 alle asennettuna olis 395e tarjous. Onkohan huonompi ku tuo LS588?

                        Katos täältä:



                        Jää vielä hyvin rahaa asennukseenkin.

                        En osaa sanoa onko tuo parempi vai huonompi kuin LS...arvosteluissa suunnilleen samoilla arviolla tuntuvat olevan.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          Onko kokemusta Suomessa suunnittelulla mainostavalla Triangle SporteX -renkaasta? Alle asennettuna 350e on ainakin halpa.
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • Stitch
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 104
                            • e-suomi

                            [QUOTE=Stitch;4225877]Kalastuskauden loppureissut vähän hidasti hommia, mutta nyt ista:lla tuommoista railipaineista viimeisellä startilla kun just lähti vielä käyntiin, näkeekö tuosta sitten mitään.

                            Tai meneehän tuo eestaas startatessa kunnes vissiin riitti säkällä käynnistymiseen.



                            Tuossa vielä paineet sinne 3000rpm asti:



                            Eihän tämä voisi olla viallisen railipaine-anturin oireita?

                            Ostettu kaksi uutta suutinta, siirtopumppu, PA-suodatin.
                            Nyt asentelut tyylillä perse edellä puuhun, uusia osia vaikka ei vikaa tiedä.
                            Eipä jää vaihtoehtoja
                            Last edited by Stitch; 03-09-2020, 01:16. Reason: Parempi vid.laatu

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Koria vasten sähköisesti kääntyvät peilit jumittaa, ei käänny mutta nytkähtää 1/2cm. Onko näihin poppakonsteja tai kikkakakkosia mikä jumittaa nämä ja korjausinfoa ?

                              Kysymys kaksi:
                              Kuinka muistipenkin muisteihin asetetaan säädöt. Hatusta olen kokeillut M nappulaa pitämällä ja päästämällä painella paikan 1 muistia mutta ei jää. Nyt jokaisessa muistipaikassa on eri kokoisille kääpiöille asetukset, ratti naamassa ja penkki edessä ylhäällä niin että jalat on kyykky asennossa

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5019
                                • Paimio

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Kysymys kaksi:
                                Kuinka muistipenkin muisteihin asetetaan säädöt. Hatusta olen kokeillut M nappulaa pitämällä ja päästämällä painella paikan 1 muistia mutta ei jää. Nyt jokaisessa muistipaikassa on eri kokoisille kääpiöille asetukset, ratti naamassa ja penkki edessä ylhäällä niin että jalat on kyykky asennossa
                                Eikös se ole ensin M ja sitten haluttua muistipaikkaa pitkään pohjassa?
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎