Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.
Tuo kuvan 7. prikka tolpan ylimmän lautasen ja laakerin välissä ollessa paikallaa laakeri heiluu kuvan osoittamiin suuntiin.
Bilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.
No niinpä tietenkin, hyvä kuin kysyin. Tuota cupkittiä haaveilinkin, kun entisessä autossa oli se ja tykästyin siihen mutta en löytänyt sitten sellaista touringiin sopivaa. Eli onko sitä tehty tuohon toukkaan?
Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.
Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.
Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa.
H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa. H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
Kattelin, että H&R ei tee ainakaan enää OE Sport-jousia E39:ään. Ne olisi kai vastanneet M-Sport mittoja, vai saako näitä vielä jostain? Vähiten laskeva H&R näyttäisi olevan se 40/15 setti, mikä on aika vastaava kuin Eibachin prokitin todellinen pudotus. Tykkään tuosta Eibachin tuntumasta ja mietinkin, että laittasko vaan uusiks semmoset. Laitan sulle privaa vielä, niin tietää sitten mitä ne vieterit kustantais.
Vaihdoin ne sunnuntaina ja omaan makuun jäi kyllä liian ylös. Aikaisemmin oli KAW vieterit 20-50 merkinnällä. Iskareina on KAW tarralla jäykkyys säädettävät ilmeisesti Konit?
Nykyinen korkeus tuntuu siltä kun ajaisi maasturilla. Kyytiinkin joutuu lähes kiipeämään.
Onko vakio ja m-sport etuiskareiden pituus eri?
vaihdoin edellisen omistajan vaihtamat monroe reflex käytettyihin sachs advantage iskareihin, koska ne mielestäni tuntuivat jäykemmiltä.
Jos antoi molempien tulla ulos itestään, kaasun painamana, niin iskarinvarren ulostulo oli molemmissa sama?
Vai onko noi advantaget vakiot? olin uskossa että ne vastaisi m-sport iskareita. ainakin ne alumiinisina on paljon kevyemmät kuin rautaiset monroet, ettei turhaa vaihtanut.
edessä tuossa on punaiset h&r jouset (-40mm?) mitä mahtaa olla takana, alkujaan tuon pitäis olla m-sport 2 alustalla (s705a)
kaaresta keksiöön mitattuna edessä 35cm ja takana 36cm
-00 530d manuaali siis ja omaan silmään vois takaalta olla himpun verran matalempi.
Ois eibahin jousisarja (luultavimmin -30etu/-20taka) tippuiskos tuo takapää yhtään noiden kanssa?
Vaihdoin ne sunnuntaina ja omaan makuun jäi kyllä liian ylös. Aikaisemmin oli KAW vieterit 20-50 merkinnällä. Iskareina on KAW tarralla jäykkyys säädettävät ilmeisesti Konit?
Nykyinen korkeus tuntuu siltä kun ajaisi maasturilla. Kyytiinkin joutuu lähes kiipeämään.
Uudet jousethan asettuu ja laskeutuu hieman. Omasta mielestä m-sport on juuri sopivalla korkeudella
samalla tilaisin shmiedmannilta etu alatukivarren (31121094233) 50€ (muka oem-laatua?)
olisko lowtecit ihan ok perheautoon?
saa toki tarjota jousia jos jollain on parempaa vaihtoehtoa. H&R ainakin olis varma valinta?
Tiedustelisin asiaa että saako noihin e39 touring ilmapussittomiin malleihin taakse säädettäviä iskareita. Sano edestä iskarit irti ja kattelin ebaysta alustasarjoja ja mitä saksaa ymmärrän niin useissa lukee että ei ole sovi touringeihin kun eteen?
Muilla varmasti ollut saman tyylistä ongelmaa ja selvää vastausta en aiemmalla selailulla löytänyt. Auto siis e39 530d touring 02 facelift. EI ilmapusseilla.
Kiitos jo etukäteen!
Ei kokemuksia löytyny e39 + lowtec, muista malleista kyllä ja ei kukaan kehunut.
Siispä tilasin 10mm madaltavat jousilautaset. Taidan nappasta samalla 1/2 kiekkaa jousesta, kai sillä pari senttiä alas tullaan.
Onkos kenelläkään kokemuksia tollasesta eibach/bilstein B12 kitistä? H&R cupkitistä olikin ketjussa positiivisia kokemuksia. Kumpikohan olisi parempi kun ei haeta mitään rata-ajoon tarkotettua sarjaa vaan pehmeempää kyytiä? Tarkotus olisi saada m-sport 2 korkeuteen tai vähän alemmas. Muitakin sopivia sarjoja voi ehdotella. Autohan oli 530dA sedan. Auto on alunperin m-sport 2, mutta nyt alta löytyy pilipalicoiloverit ja kyyti on sen mukasta
Nyt kun noi coiloverit korvaa uudella alustasarjalla niin tarviiko ostaa jotain muuta osaa samalla (muutakin kun yläpään laakerit)?
Itsellä oli pari vuotta sitten omassa e39 530d m-sportissa tuo H&R:n cup kit, ihan hyvä alusta ja huomaa jo kyllä eron näihin pilipali alustoihin, vaikka ei sekään ihmeitä maksa verrattuna esim. KW:n alustaan
Comment