e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 97
    • Kla

    Originally posted by TJJ View Post
    Kävin tänään Motonetissä heräteostoksilla. Hyllyssä kun näytti olevan 2 kpl sporttialustan iskareita...Mutta sielläpä myytiinkin jotain ZX nimisiä iskareita (näköjään kiinalaisia) eikä Boge Turboja. Jäi sitten iskarit sinne ja laitoin nuo vakioiskarit.
    Ite soitin puhelinmyyntiin ja sanoivat olevan Bogeja hyllyssä.. No tilasin ne sieltä. Yllätys oli suuri, kun hain paketin ja avasin sen ZX:t siellä oli. Vaihtoivat kuitenkin ne Bogen turboihin.

    Comment

    • KATKU
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 230
      • Vaasa

      Alkoi kans kiinnostamaan noi bilsteinit. Osaako joku kertoa mitä varsinaista eroa noilla B 4 twin tube ja B 6 single tube malleilla on. Iskarit olisi tarkoitus laittaa vakioalustaiseen 530 dA/99 ilman perän aut.säätöä. Vieläparempi, jos joku osaisi suositella, kumpiko noista on parempi.

      Comment

      • Tome
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 548
        • Joensuu

        Originally posted by tuomoo View Post
        Oliko tuo kulma setuppi farkkuun vai sedaniin? Itsellä kans olis säätö maanantaina farkkuun.. Alle tuli tuo -40/15mm H&R.
        Sedaniin. Kattoo siellä säädössä ensin vähä mitkä ne etupään camberit on ja takaa cambersäätö sit n. asteen erolla etupäähän nähden, joku -1.30 varmaan ihan hyvä takana..tuosta ei ainakaan lisää negatiiviseen suuntaan..

        Comment

        • Nora
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 353
          • Tuusula

          Originally posted by -JMV- View Post
          Eikös bilstein käytä eibach:ia tai h&r:än jousia noissa sarjoissa. Itellä oli edellisessä e39 540 bilsteinin sprint ja h&r jouset ja oli kyllä todella mukava päästellä. Toisessa e39 oli kw säädettävä alusta ja oli todella pintakova.
          Sitä en tiedä, mutta omissa jousissa ainakin lukee bilstein..
          Tallissa:
          BMW E39 535iA
          BMW E36 325i
          Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

          Ex
          E36 318is
          E36 325i
          E46 320d
          E38 735 V8
          E61 530d
          E61 535d
          F11 535d

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by KATKU View Post
            Alkoi kans kiinnostamaan noi bilsteinit. Osaako joku kertoa mitä varsinaista eroa noilla B 4 twin tube ja B 6 single tube malleilla on. Iskarit olisi tarkoitus laittaa vakioalustaiseen 530 dA/99 ilman perän aut.säätöä. Vieläparempi, jos joku osaisi suositella, kumpiko noista on parempi.

            B4 on bilsteinin halpis sarjaa ja vastaa näitä perus boge ym. iskareita. B6 ja B8 on sitten jämäkämpiä "sport" iskareita.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Tome View Post
              Vakiojouset oli ja jotain 380mm edessä ja takana, nyt takana n. 355mm ja edessä n.360mm.
              Ihmeellinen juttu tuo korkeus, mittasin oman autoni korkeuden: ennen oli edessä 38cm ja takana 37cm. Nyt on edessä ja takana 34,5cm. Mittaus ei ole tehty suorassa olevalla paikalla vaan keula on ylempänä, kuitenkin samassa paikassa molemmilla kerroilla. Täytyy etsiä täysin suora paikka ja mitata vielä uudestaan.

              Mistä ihmeestä nuo erot johtuu? Onko sinulla mikä E39? Ja mikä H&R:n sarjan numerokoodi? Mitkä iskarit? Minulla se oli 29742-1 ja vakioiskarit.
              E39 528iA

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                Originally posted by casino View Post
                b8 Bilstein Sprint mallia ei edes tehdä farmariin kuin etupäähän. Takana toimii mainiosti B6 sport. Se löytyy myös bilsteinin tehdas luettelosta edellä mainittuun ajoneuvoon.
                Tänään katselin joutessani tehdaskataloogia ja kyllä sieltä löytyy B8 pumput farkun perään (ilmajousitettuun)
                Pitäis vaan löytää myyjä noille
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Tänään katselin joutessani tehdaskataloogia ja kyllä sieltä löytyy B8 pumput farkun perään (ilmajousitettuun)
                  Pitäis vaan löytää myyjä noille







                  tai sit kysyt vaikka täältä...

                  Last edited by bemu2000; 07-06-2010, 11:04.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Kiitos!

                    Tuolta kysyin ja heti tuli vastaus et onko autossa M-Technic?
                    Eikö nuo pumput nyt voi laittaa vaikka on normaali alusta tehtaalta lähtiessä?
                    H&R madallusjouset löytyy hyllystä jo eteen.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ihmeellinen juttu tuo korkeus, mittasin oman autoni korkeuden: ennen oli edessä 38cm ja takana 37cm. Nyt on edessä ja takana 34,5cm. Mittaus ei ole tehty suorassa olevalla paikalla vaan keula on ylempänä, kuitenkin samassa paikassa molemmilla kerroilla. Täytyy etsiä täysin suora paikka ja mitata vielä uudestaan.

                      Mistä ihmeestä nuo erot johtuu? Onko sinulla mikä E39? Ja mikä H&R:n sarjan numerokoodi? Mitkä iskarit? Minulla se oli 29742-1 ja vakioiskarit.
                      Auto on -97 528iA ja keula on tarkkaan mitattuna 355.. sinne tuli eteen kaikki uudet hilut, esim. jousen aluskumit. Koodi jousille on sama (siniset jouset) ja vakioiskarit OEM. En tiä stana onko noissa jousissa muka noin paljon heittoo?

                      edit: minkä vuoden kottero sulla on? näköjään -98 alkaen on erilainen yläpään limppu, liekö mitä eroa..
                      Last edited by Tome; 07-06-2010, 17:51.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Tome View Post
                        Auto on -97 528iA ja keula on tarkkaan mitattuna 355.. sinne tuli eteen kaikki uudet hilut, esim. jousen aluskumit. Koodi jousille on sama (siniset jouset) ja vakioiskarit OEM. En tiä stana onko noissa jousissa muka noin paljon heittoo?

                        edit: minkä vuoden kottero sulla on? näköjään -98 alkaen on erilainen yläpään limppu, liekö mitä eroa..
                        Minullakin tuli uudet aluskumit, pohjaanlyöntikumit (m-sport) ja haitarikumit eteen, muut osat on uusittu n. 40tkm sitten. Mittasin nyt tasaisella ja takana oli yhä korkeus 34,5cm ja edessä muutama milli vähemmän. Auto on -99.

                        Entä jousen alapään asento, mihin kohtaan laitoit sen edessä? Kirjoitin siitä 5.6. tässä viestiketjussa ja siinä oli kuva iskarista.

                        Oliko sinulla yhä vakiot pohjaanlyöntikumit? Ei kovin paljon olisi jäänyt joustoja jos vakiot olisi laittanut ilman lyhennystä. Nuo M-sportit on n. 25mm vakioita lyhyemmät. Alusta tuntuisi toimivan loistavasti, ei ole pintakova eikä ole ongelmia hidastetöyssyissä.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Minullakin tuli uudet aluskumit, pohjaanlyöntikumit (m-sport) ja haitarikumit eteen, muut osat on uusittu n. 40tkm sitten. Mittasin nyt tasaisella ja takana oli yhä korkeus 34,5cm ja edessä muutama milli vähemmän. Auto on -99.

                          Entä jousen alapään asento, mihin kohtaan laitoit sen edessä? Kirjoitin siitä 5.6. tässä viestiketjussa ja siinä oli kuva iskarista.

                          Oliko sinulla yhä vakiot pohjaanlyöntikumit? Ei kovin paljon olisi jäänyt joustoja jos vakiot olisi laittanut ilman lyhennystä. Nuo M-sportit on n. 25mm vakioita lyhyemmät. Alusta tuntuisi toimivan loistavasti, ei ole pintakova eikä ole ongelmia hidastetöyssyissä.
                          en nyt muista enää tarkkaan sitä jousen pään paikkaa mutta ihan samassa asennossa se ei istunut kuin vakiojousi. Mites nyt kun sinulla on vakioiskari ja lyhyt pohjaanlyöntikumi niin onkos mahdollista että se iskari nyt pääsee oikeasti pohjaamaan vai liekkö miten "ylimitoitettu" tuo vakioiskarin kumi..

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Tome View Post
                            en nyt muista enää tarkkaan sitä jousen pään paikkaa mutta ihan samassa asennossa se ei istunut kuin vakiojousi. Mites nyt kun sinulla on vakioiskari ja lyhyt pohjaanlyöntikumi niin onkos mahdollista että se iskari nyt pääsee oikeasti pohjaamaan vai liekkö miten "ylimitoitettu" tuo vakioiskarin kumi..
                            Ei se iskari ainakaan mekaanisesti voi pohjata, se iskarin keskitappihan mahtuu menemään melkein kokonaan putken sisälle.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • PVBasstard
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 128
                              • Oulu Rock City

                              Sopiiko sachs m-sport iskarin yläpää vakio yläpäähän, eli tähän tukilaakeriin?
                              Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

                              Ex:
                              Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
                              BMW 530d xDrive A F11 -11
                              BMW X5 M-Sport individual E70 -08
                              Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
                              BMW 530dA touring E39 -02
                              BMW 525 tdsa Touring E34 -94
                              Toyota avensis 2.0TD wagon -99
                              Audi 100 2.8 V6 -91
                              Nissan micra 1.0 -86

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Jäi sitten iskarit sinne ja laitoin nuo vakioiskarit.
                                Jaahas, kesti ne vakioiskarit sitten melkein kuukauden: toinen etuiskari näyttää kypsyneen ja öljyä on tullut reippaasti pihalle. No, pitihän nuo muutenkin purkaa camber-säätöjen virittelyä varten joten vaihdetaan sitten iskarit samalla... Onko Motonet yhä halvin paikka Boge Turboille?
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X