e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PVBasstard
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 128
    • Oulu Rock City

    Originally posted by TJJ View Post
    Jaahas, kesti ne vakioiskarit sitten melkein kuukauden: toinen etuiskari näyttää kypsyneen ja öljyä on tullut reippaasti pihalle. No, pitihän nuo muutenkin purkaa camber-säätöjen virittelyä varten joten vaihdetaan sitten iskarit samalla... Onko Motonet yhä halvin paikka Boge Turboille?
    Nyt viime viikolla kun ostin m-sport iskarit eteen, niin merkki oli Sacsh 149,90€/kpl
    Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

    Ex:
    Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
    BMW 530d xDrive A F11 -11
    BMW X5 M-Sport individual E70 -08
    Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
    BMW 530dA touring E39 -02
    BMW 525 tdsa Touring E34 -94
    Toyota avensis 2.0TD wagon -99
    Audi 100 2.8 V6 -91
    Nissan micra 1.0 -86

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by PVBasstard View Post
      Nyt viime viikolla kun ostin m-sport iskarit eteen, niin merkki oli Sacsh 149,90€/kpl
      Paikalliseen Motonettiin ne tilaa nuo Boget. Toki Sachsit kävisi myös, mutta pyysin nimenomaan Boget. Nyt kun tarkemmin muistelin, ja tutkin vanhoja osia, niin tuo iskari oli näköjään kypsymässä jo ennen madallussarjan asennustakin.
      E39 528iA

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        Originally posted by TJJ View Post
        Nyt kun tarkemmin muistelin, ja tutkin vanhoja osia, niin tuo iskari oli näköjään kypsymässä jo ennen madallussarjan asennustakin.
        Juuri näin täytyy asian olla.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by TJJ View Post
          Paikalliseen Motonettiin ne tilaa nuo Boget. Toki Sachsit kävisi myös, mutta pyysin nimenomaan Boget. Nyt kun tarkemmin muistelin, ja tutkin vanhoja osia, niin tuo iskari oli näköjään kypsymässä jo ennen madallussarjan asennustakin.
          Voiko noita M-sport iskareita laittaa autoon, jossa alkuperäisenä vakio iskarit vai joutuuko vaihtamaan muitakin osia? Jos joutuu niin mitä?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by markok View Post
            Voiko noita M-sport iskareita laittaa autoon, jossa alkuperäisenä vakio iskarit vai joutuuko vaihtamaan muitakin osia? Jos joutuu niin mitä?
            Voi laittaa, siis madallettuun alustaan. Erona vakioon on jousi, iskari ja pohjaanlyöntikumi.

            Ajattelin muuten samalla tehdä korotusta keulaan. Iskaritolpan yläpään ja korin väliin mahtuu 6-7mm korotusrengas ja kiinnitysmutterit kiristyy silti koko pituudeltaan. Va onko tuossa suunnitelmassa jotain pielessä?
            E39 528iA

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by Martti View Post
              Juuri näin täytyy asian olla.
              Kyllä se alustan madallus vaikuttaa... Uudella iskarilla merkitys ei ole niin suuri, mutta jäykempi jousi yhdessä sen kanssa että vanha iskari toimii madalluksen jälkeen täysin eri alueella, mihin se on ajan kanssa kulunut.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Kyllä se alustan madallus vaikuttaa... Uudella iskarilla merkitys ei ole niin suuri, mutta jäykempi jousi yhdessä sen kanssa että vanha iskari toimii madalluksen jälkeen täysin eri alueella, mihin se on ajan kanssa kulunut.
                Jos e39 vakioiskari (=sachs/boge) kuolee noin miedon jousisetin asentamisen jälkeen, niin se takuuvarmasti olisi kohtuu lyhyellä aikavälillä hajonnut ilman jousisarjan asennustakin. Tätä ei vain olisi välttämättä rekisteröinyt niin selkeästi johtuen muutenkin keinuvista kyydeistä..

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Voi laittaa, siis madallettuun alustaan. Erona vakioon on jousi, iskari ja pohjaanlyöntikumi.

                  Ajattelin muuten samalla tehdä korotusta keulaan. Iskaritolpan yläpään ja korin väliin mahtuu 6-7mm korotusrengas ja kiinnitysmutterit kiristyy silti koko pituudeltaan. Va onko tuossa suunnitelmassa jotain pielessä?
                  M-sport jouset autoon tuli laitettua jo heti oston jälkeen ja silloin paikalleen jäi vakio iskarit. Nyt takaiskarit on niin loppu, että ne on pakko vaihtaa niin jos samalla vaihtaisi eteenkin. Täytyy samalla vaihtaa nuo pohjaanlyönti kumitkin.

                  Eli autossa tällähetkellä edessä M-sport jouset ja takana touringin normaalialustan ilmapussit. Joka nurkassa normaalialustan iskarit. Mitä mieltä porukka on mitä tuonne taakse kannattaisi iskareiksi laittaa vakiokorkeudella olevien kumipussien kaveriksi jos eteen laitan M-sport iskarit?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Onko kellään tietoa onko Motonetin kautta saatavissa mitään laatuiskareita taakse e39 touringiin, jossa ilmajousitus? Minä en ainakaan löytänyt nettisivuilta mikä olisi oikea. Muitakin paikkoja saa ehdottaa mistä kannattaisi etsiä?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Paikalliseen Motonettiin ne tilaa nuo Boget. Toki Sachsit kävisi myös, mutta pyysin nimenomaan Boget. Nyt kun tarkemmin muistelin, ja tutkin vanhoja osia, niin tuo iskari oli näköjään kypsymässä jo ennen madallussarjan asennustakin.
                      Sachsit sitten minullekin Motonetistä tuli, Bogeja ei saanut.

                      Nyt kun niitä käsin painamalla testasin, niin ne tuntuu palautuvan nopeasti yläasentoon. Onko kenelläkään muistikuvaa miten muut etuiskarit, lähinnä vakiot, palautuu? Minä kun en millään muista millaiset nuo vakiot etuiskarit oli uutena.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Sachsit sitten minullekin Motonetistä tuli, Bogeja ei saanut.

                        Nyt kun niitä käsin painamalla testasin, niin ne tuntuu palautuvan nopeasti yläasentoon. Onko kenelläkään muistikuvaa miten muut etuiskarit, lähinnä vakiot, palautuu? Minä kun en millään muista millaiset nuo vakiot etuiskarit oli uutena.

                        kyllä kaasuiskarit palautuu aina nopeasti.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5417
                          • Oulu

                          Terve, minulta löytyy autosta alkup. M-sport alusta -96 autosta, josta alkaa olla etuiskarit loppu. Katoin että schiedmannilta 1x iskari maksaa 200 € Mitä suosittelisitte? Kannattaisiko suoraan laittaa madallussetti alle? Bemu2000 sigusta löytyi 360 eurolla sellainen mikä varmasti minulle välttäisi :think

                          Comment

                          • AKSU
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 402
                            • Nivala

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Terve, minulta löytyy autosta alkup. M-sport alusta -96 autosta, josta alkaa olla etuiskarit loppu. Katoin että schiedmannilta 1x iskari maksaa 200 € Mitä suosittelisitte? Kannattaisiko suoraan laittaa madallussetti alle? Bemu2000 sigusta löytyi 360 eurolla sellainen mikä varmasti minulle välttäisi :think
                            Itse laiton tuon madallussetin. Hieman pintakovahan tuo on ja narisee vittumaisesti rattia käännettäessä. En tiedä saako tuota narinaa millään pois, muuta kun ostamalla nyt kuitenkin orggis iskarit ja laittamalla ne orggis m-sport jousien kanssa alle. Tais vaan käydä taas se vanha juttu eli tuli ostettua halvat ja hyvät. Eli kahdet eri iskarit/jouset... Tietysti otan mielellään neuvoja vastaan, kuinka tuo narina saataisiin eliminoitua...

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by AKSU View Post
                              Itse laiton tuon madallussetin. Hieman pintakovahan tuo on ja narisee vittumaisesti rattia käännettäessä. En tiedä saako tuota narinaa millään pois, muuta kun ostamalla nyt kuitenkin orggis iskarit ja laittamalla ne orggis m-sport jousien kanssa alle. Tais vaan käydä taas se vanha juttu eli tuli ostettua halvat ja hyvät. Eli kahdet eri iskarit/jouset... Tietysti otan mielellään neuvoja vastaan, kuinka tuo narina saataisiin eliminoitua...

                              ei coilover koskaan ole yhtä mukava, kuin tavallisilla jousilla oleva alusta. katso kääntäessä mikä kohta siinä liikkuu, eli mistä se narina kuuluu. onhan varmasti oikein kasattu, koska sieltä yläpään laakeristahan sen paketin pitäisi päästä kääntymään, eikä jousista.

                              ei kuitenkaan pidä ääntä, kun painelee keulaa paikallaan ilman kääntelyä?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • x-arttu-x
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 583
                                • Lieto

                                Olen tilaamassa alustan viikonloppuna. Merkiksi olen päätynyt GT-Cuplineen. Ebayta selatessa huomasin, että saman merkin säädettävä alusta on halvempi kuin normaali. Kannattaa ilmeisesti tilata tuo normaali, kun madallus näyttää olevan sopiva siinäkin? Mitä muuta kannattaisi vaihdattaa samalla, kun alustan laittaa paikoilleen?

                                Kyseessä nämä sarjat:

                                Normaali
                                Säädettävä

                                Comment

                                Working...
                                X