e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeppis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 165
    • Laihia

    onko kukaan perehtyny m-sport touring ilmajousialustaan sitä vertaa et onko saatavilla jotain aftermarket iskareita taakse? vai onko ainut vaihtoehto laittaa alkuperäiset?
    BMW M535i 1986

    Comment

    • Martti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 787
      • Suomi

      Originally posted by jeppis View Post
      onko kukaan perehtyny m-sport touring ilmajousialustaan sitä vertaa et onko saatavilla jotain aftermarket iskareita taakse? vai onko ainut vaihtoehto laittaa alkuperäiset?
      No onhan sinne muitakin vaihtoehtoja, kuin alkuperäset. Esim. Bilsteiniltä löytyy, sit on vaikkapa jäykkyyssäädettävää Spaxia jne jne. Mut väittäisin et alkuperänen Sachs/Boge on erittäin hyvä vaihtoehto, jos ei mahottomia madalluksia ole ja/tai jäykempää tarvi.

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        Olisi nykyinen alusta aika "loppu" niin sanotusti. Ajattelin hankkia tuon H&R 40/15 jousisarjan ja siihen iskarit. Paljon tuo madaltuu normi M-Sport alustaan verrattuna? Vai onko parempia ideaoita.

        Tuo keuliminen ja jenkkilaiva pehmeys olisi kiva saada pois
        Last edited by Enliz; 20-12-2010, 07:34. Reason: edit: Kuvia olisi kiva saada, topicin kyllä kahlasin läpi..
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10111
          • KVLA

          Originally posted by Enliz View Post
          Olisi nykyinen alusta aika "loppu" niin sanotusti. Ajattelin hankkia tuon H&R 40/15 jousisarjan ja siihen iskarit. Paljon tuo madaltuu normi M-Sport alustaan verrattuna? Vai onko parempia ideaoita.

          Tuo keuliminen ja jenkkilaiva pehmeys olisi kiva saada pois
          Minulla tuli omaan E39 540:een "maltillisemmat" 30/15 jouset 180tkm ajetun orkkis M-Sporttien tilalle.Iskareiksi Konin Sportit.Jouset tipautti keulaa vielä entisestään 20-25mm.Perän korkeus pysyi entisellään.Kesällä mielestäni ihan hyvät ja silmälle nätimpi,mutta nyt lumikeleillä keula "auraa" liikaa.
          Last edited by Heguli 31; 08-01-2011, 10:20.

          Comment

          • 5er
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 208
            • Savo

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Minulla tuli omaan E39 540:een "maltillisemmat" 30/15 jouset 180tkm ajetun orkkis M-Sporttien tilalle.Iskareiksi Konin Sportit.Jouset tipautti keulaa vielä entisestään 20-25mm.Perän korkeus pysyi entisellään.Kesällä ihan hyvät ja silmälle nätimpi,mutta nyt lumi keleillä keula "auraa" liikaa.

            Ed.Kuvan voin jossain vaiheessa liittää,kun ehdin napsaista.
            Tässä kuva HR 30/15 setistä. Renkaina tosin 225/45/17. Tiedän alikokoiset on ja 235 setti odottamassa alle laittoa.
            ex E60 530iA -07 M-Sport
            ex E39 528iA -99

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              Originally posted by Enliz View Post
              Olisi nykyinen alusta aika "loppu" niin sanotusti. Ajattelin hankkia tuon H&R 40/15 jousisarjan ja siihen iskarit. Paljon tuo madaltuu normi M-Sport alustaan verrattuna? Vai onko parempia ideaoita.

              Tuo keuliminen ja jenkkilaiva pehmeys olisi kiva saada pois
              Ei M-Sporttiin tarkoitettu 40/15 setti puottaa keulasta vakio M-Sporttia n. 10-15mm. Takana tilanne ei muutu oikeastaan miksikään.

              M-Sporttiin tarkoitetut 30/15? jouset madaltaa M-Sporttia sen 20-30mm keulasta.

              Comment

              • Enliz
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 1503
                • Espoo

                Originally posted by Martti View Post
                Ei M-Sporttiin tarkoitettu 40/15 setti puottaa keulasta vakio M-Sporttia n. 10-15mm. Takana tilanne ei muutu oikeastaan miksikään.

                M-Sporttiin tarkoitetut 30/15? jouset madaltaa M-Sporttia sen 20-30mm keulasta.
                Okei 40/15 arvot tosiaan vakio-alustaan nähden.. Ajattelin tuota H&R Cup Kittiä siinähän tulee koko paketti.

                Eli toisinsanoen mun jos haluan matalemman, niin laitan joko M-Sporttiin tarkoitetun 30/15 jouset M-Sport iskareille tai vaihtoehtoisesti H&R Cup Kit 50/40mm

                Tottunut noihin säädettäviin, niin ei ole näistä "senteistä" tarvinnut huolehtia.
                Last edited by Enliz; 21-12-2010, 07:08. Reason: Asia hieman selveni..
                now: Mercedes Benz 350e AMG
                ex: f30 320i M-Sport
                ex: e46 320i M-Sport II
                ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                ex: e36 316i Compact
                ex: e39 530i M-Sport
                ex: e46 320Cd M-Sport II

                Comment

                • b1mm3r
                  Newbiemmer
                  • Nov 2009
                  • 23
                  • suomi

                  mistä kannattas katella/ ostaa omaan e39 540 sedaniin iskarit? apparin etutolppa menossa nii vähän jo vertaillu et kannattaako laittaa säädettävä:think
                  ZX12-R -03
                  e39 520 -96

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3438
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    4 vuosi menossa D2 sarjalla 540 sedanissa. Ei mitään ongelma ja kierteet on lähteneet auki joka syksy/kevät. Pari kertaa korkeuttakin muuttanut. Toimii radalla ja kadulla. Itsellä edessä 12.5kg/mm ja takana 10kg/mm ja ottaisin himpun löysemmät jos nyt valitsisin. Tämän päivän setti taitaa vakiona tullakkin eteen 10kg ja taakse 8kg jousilla, noin arvot. Ympärivuoden ajettu noin 80.000km -30 - +30°C ja hyvin toimii.

                    Mut ei niitä kannata edelleenkään ostaa koska olen ostanut jo sen ainoa kunnollisen mallin.
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • b1mm3r
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 23
                      • suomi

                      Originally posted by reekoon View Post
                      4 vuosi menossa D2 sarjalla 540 sedanissa. Ei mitään ongelma ja kierteet on lähteneet auki joka syksy/kevät. Pari kertaa korkeuttakin muuttanut. Toimii radalla ja kadulla. Itsellä edessä 12.5kg/mm ja takana 10kg/mm ja ottaisin himpun löysemmät jos nyt valitsisin. Tämän päivän setti taitaa vakiona tullakkin eteen 10kg ja taakse 8kg jousilla, noin arvot. Ympärivuoden ajettu noin 80.000km -30 - +30°C ja hyvin toimii.

                      Mut ei niitä kannata edelleenkään ostaa koska olen ostanut jo sen ainoa kunnollisen mallin.
                      ja tietysti mahottoman kalliit?
                      ZX12-R -03
                      e39 520 -96

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3438
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by b1mm3r View Post
                        ja tietysti mahottoman kalliit?
                        Ite maksoin aikanaa 799€ ja eikös niitä johonkin 900€ hintaan nykyään saa.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Ite maksoin aikanaa 799€ ja eikös niitä johonkin 900€ hintaan nykyään saa.
                          Tohon hieman päälle 900€ saa jo H&R monotube setin
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • b1mm3r
                            Newbiemmer
                            • Nov 2009
                            • 23
                            • suomi

                            saksasta saa tohon hintaa jo kokonaisen auton...
                            ZX12-R -03
                            e39 520 -96

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              Originally posted by Dunky View Post
                              Tohon hieman päälle 900€ saa jo H&R monotube setin
                              ...joka on melkein jäykkyyssäädettävä ja muutenki maaliman paras!

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by Martti View Post
                                ...joka on melkein jäykkyyssäädettävä ja muutenki maaliman paras!

                                kyllähän tuo monotube setti varmaan yksi parhaista on tuossa hintaluokassa. kunnollisessa alustassa ei katukäytössä jäykkyys säätöjä tarvi.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X