No ois varmaan mutta unohin ne täysin, salaa toivon kuitenkin että se ei tuu niistä Kai sitä joutuu huomenna hakea nuo koiranluut, empä jotenkin vaan usko että siitä apua ois, eipä oo koskaan ainakaan tullut kuultua että koiranluut aiheuttaisivat ratin vapinaa :think
Onko perus juttu noissa nankangin ns2:sissa? Se ratin tärinä ainakin esiintyy 80-90km/h vauhdissa, ennen sitä ei mitään, mutta on tuo sen verran pientä että ei nyt mitään hälyttävää mutta kuitenkin sen verran että huomaa ratin pienen edestakasin liikkeen kun päästää ratista irti, eli häiritsevää
Onko perus juttu noissa nankangin ns2:sissa? Se ratin tärinä ainakin esiintyy 80-90km/h vauhdissa, ennen sitä ei mitään, mutta on tuo sen verran pientä että ei nyt mitään hälyttävää mutta kuitenkin sen verran että huomaa ratin pienen edestakasin liikkeen kun päästää ratista irti, eli häiritsevää
ei nyt mikään perusjuttu, mutta kyllähän halparenkaissa on useammin mitä kalliimmissa. se nyt ekana kannattaa aina tarkistaa.
kyllä se tärytti samanlailla niillä 225/55/16 hankookeilla, täytyy vissiin vielä kokeilla talvirenkaita mietityttää kans mistä se pieni kolina tulee epätasaisuuksiin ajettaessa, no jos tänään koiranluut
itellä ainaki hävis pahimmat kolinat ku vaihdoin koiranluut, jotka olikin tosissaa aivan viimeisillään irroitti toisen pultin nii pallonivel irtosi kolostaan ja jäi loput käteen
Tänään hain merteililtä uudet koiranluut, eipä vaan tullut vielä vaihdosta mitään kun ei oo sopivia työkaluja Biltemaan mars! Oho, se on jo kiinni, no huomenna sit
Tänään hain merteililtä uudet koiranluut, eipä vaan tullut vielä vaihdosta mitään kun ei oo sopivia työkaluja Biltemaan mars! Oho, se on jo kiinni, no huomenna sit
eihän siihen tarvii ku räikän ja oikean kokoisen hylsyn ja kiintoavaimen :think luulis löytyvän jokaisen bemarin kontista työkalupakki ite ainaki roudaan mukana
Tänää tuli vaihettua koiranluut, eipä toi ratin tärinä ainakaan hävinnyt 80 nopeudessa mihinkään eikä myöskään pieni kolahtelu/kumahtelu epätasasuuksissa, nyt on sitten uudet bilsteinin laatikossa olevat yläpään limput tossa pöydällä odottamassa asennusta, toinen mikä ihmetyttää niin maanantaina hain auton kulmien säädöstä ja nyt kun laittaa ratin suoraan niin menee kokoajan pikkuhiljaa oikeelle Mutta auto ei kuitenkaan puolla kun päästää ratista irti, ratti on vaan hieman vasemmalle vinossa kun ajaa suoraan
...toinen mikä ihmetyttää niin maanantaina hain auton kulmien säädöstä ja nyt kun laittaa ratin suoraan niin menee kokoajan pikkuhiljaa oikeelle Mutta auto ei kuitenkaan puolla kun päästää ratista irti, ratti on vaan hieman vasemmalle vinossa kun ajaa suoraan
Ei kai siinä sinänsä mitään ihmeellistä, säätäjä ei ole laittanut rattia suoraan säädössä tai ratti on päässyt liikahtamaan säädön aikana. Kulmat on kunnossa, mutta ratti on kierossa. Olen itsekin vienyt erääseen paikkaan auton 2 kertaa takaisin, koska ratti oli aina vinossa säädön jälkeen vaikka auto kulki kädet irti ratista suoraan. Onneksi nyt on luottosuuntaaja, jonka jäljiltä on varmasti ratti suorassa ja myöskin kulmat hierottu viimesen päälle.
Juu täytyy viedä takas. Koitin tuossa orkkisvanteiden kanssa olevia nastarenkaita eessä ja ratin tärinät katosivat. Mittasin tuossa kesävanteiden keskireiät sen mitä mittanauhalla sai katsottua niin kyllä ne miltei 75mm olivat, pitää hommata lyhempi mauseri kun ei sillä mahu keskireikää mittaamaan, selvä pykälä tuntuu kun pyyhäsee sormella vanteen keskireikää vanteen sisäpuolelta, eli oisko tässä nyt ennemminki soviterenkaita vailla ennenku aletaan tuomitsemaan eturenkaita :think
Ei kai siinä sinänsä mitään ihmeellistä, säätäjä ei ole laittanut rattia suoraan säädössä tai ratti on päässyt liikahtamaan säädön aikana. Kulmat on kunnossa, mutta ratti on kierossa.
Jep, ilmeisesti ei oo kehdattu käydä koeajamassa... Itsellänikin kerran yksi auto tuotti vaikeuksia saada ratti suoraan. Kaksi kertaa piti hienosäätää että miellytti itseä, eikä jääny asiakasta harmittamaan.
Juu täytyy viedä takas. Koitin tuossa orkkisvanteiden kanssa olevia nastarenkaita eessä ja ratin tärinät katosivat. Mittasin tuossa kesävanteiden keskireiät sen mitä mittanauhalla sai katsottua niin kyllä ne miltei 75mm olivat, pitää hommata lyhempi mauseri kun ei sillä mahu keskireikää mittaamaan, selvä pykälä tuntuu kun pyyhäsee sormella vanteen keskireikää vanteen sisäpuolelta, eli oisko tässä nyt ennemminki soviterenkaita vailla ennenku aletaan tuomitsemaan eturenkaita :think
No vähän kuullostaisi että sovitteet tarvitsee :think
Comment