Omassa -96:ssa oli sama vika. Hitain nopeus ei toiminut, paitsi kun kädellä pyöräytti sen ensin liikkeelle. Päättelin moottorin olevan jo niin kulunut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by whector View Postmistäköhän johtuu, että kun flektin mustasini ja mustapuna johdoille ja tietenkin ruskealle maa-johdoille syöttää virtaa, niin tuuletin pyörii niin kuin pitääkin, mutta kun siihen alimman nopeuden, eli mustaan johtoon antaa virtaa, niin ei lähde flekti pyörimään?
Olen syöttänyt siis virtaa ennen niitä vastuksia, ja vastuksien jälkeen kuorin johtoa ja syötin virtaa mutta ei pyöri. Onko siis johto mahdollisesti poikki ennen sitä flektiä?
Sitten se itse kysymys. Haluaisin, että tuo pyörisi myös alimmalla nopeudella, niin onko mitään purkkaviritystä, millä sen saisi pelaamaan? Auto alkaa kyllä 14volttia syöttämään sille mustalle ja ruskealle piuhalle kun ilmastoinnin pistää päälle, mutta se ei kerran sitä mustaa johtoa pitkin mene edemmäksi, niin olisiko se mahdollista liittää esimerkiksi mustasini johtoon vastusten perään? Eli tuuletin pyörisi tällöin samantien täydellä nopeudella. Vai aiheutuuko tästä jotain kuormaa jollekin osalle liikaa? :think
laitoin sen mustan +14v jännitettä syöttävän johdon hyppylangalla kiinni siihen sinipunaiseen +14v syöttävään piuhaan, ja vaikka se sinipunainen luonnollisesti on releen takana eikä syötä virtaa ennen kuin auto käskee, niin siitä huolimatta sulake 7 paloi saman tien.
Outoa että toi musta piuha ei vie virtaa sinne flektille asti, vaikka ohittaisi tuon vastuksen. Onko mitään mahdollisuutta saada tuota tuuletinta nyt toimimaan niin, että se pyörisi HETI kun ilmastoinnin lyö päälle?
Comment
-
-
Originally posted by whector View Postmistäköhän johtuu, että kun flektin mustasini ja mustapuna johdoille ja tietenkin ruskealle maa-johdoille syöttää virtaa, niin tuuletin pyörii niin kuin pitääkin, mutta kun siihen alimman nopeuden, eli mustaan johtoon antaa virtaa, niin ei lähde flekti pyörimään?
Olen syöttänyt siis virtaa ennen niitä vastuksia, ja vastuksien jälkeen kuorin johtoa ja syötin virtaa mutta ei pyöri. Onko siis johto mahdollisesti poikki ennen sitä flektiä?
Sitten se itse kysymys. Haluaisin, että tuo pyörisi myös alimmalla nopeudella, niin onko mitään purkkaviritystä, millä sen saisi pelaamaan? Auto alkaa kyllä 14volttia syöttämään sille mustalle ja ruskealle piuhalle kun ilmastoinnin pistää päälle, mutta se ei kerran sitä mustaa johtoa pitkin mene edemmäksi, niin olisiko se mahdollista liittää esimerkiksi mustasini johtoon vastusten perään? Eli tuuletin pyörisi tällöin samantien täydellä nopeudella. Vai aiheutuuko tästä jotain kuormaa jollekin osalle liikaa? :think
Itse juuri moisen korjauksen tehneenä muutama kokemuksen sana:
Vastuksien vaihto on hiukan työläs, ja flektin hitain nopeus alkaa kyllä todennäköisesti toimia, mutta saattaa käydä kuin minulla, eli hetken päästä korjauksesta kaikki nopeudet mykistyivät. Jouduin hankkimaan koko flektin, senkin KL-varaosista (250,-), ja nyt on toiminut.
Eli siinä kävi varmaan niin, että kun vanha flekti joutui tekemään pitkästä aikaa töitä, se otti itseensä ja kyrvähti.
Helpompi melkein siis vaihtaa samalla koko flekti kun tuohon savottaan ryhtyy."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostMitä ilmeisemmin hitaimman nopeuden vastus palanut. Vastuksia saa esim KL-varaosista, noin 50,-. Mutta mutta...
Itse juuri moisen korjauksen tehneenä muutama kokemuksen sana:
Vastuksien vaihto on hiukan työläs, ja flektin hitain nopeus alkaa kyllä todennäköisesti toimia, mutta saattaa käydä kuin minulla, eli hetken päästä korjauksesta kaikki nopeudet mykistyivät. Jouduin hankkimaan koko flektin, senkin KL-varaosista (250,-), ja nyt on toiminut.
Eli siinä kävi varmaan niin, että kun vanha flekti joutui tekemään pitkästä aikaa töitä, se otti itseensä ja kyrvähti.
Helpompi melkein siis vaihtaa samalla koko flekti kun tuohon savottaan ryhtyy.
ja tuo low piuha olisi siis tarkoitus jotenkin ohittaa, niin onko se mahdollista?
Comment
-
-
Originally posted by whector View Postmutta eikö se vastus olekin siinä mustassa liittimiessä joka on "piilossa" siellä apparin puoleisen lampun takan/vieressä? meinaan kun senkin kokeilin ohittaa ja syöttää virtaa suoraan sen mötikän jälkeiseen mustaan piuhaan, mutta silti ei pyöri flekti, eli ne mid/high nopeudet toimii mutta low nopeuden piuhassa jotain häikkää.
ja tuo low piuha olisi siis tarkoitus jotenkin ohittaa, niin onko se mahdollista?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by whector View Postmutta eikö se vastus olekin siinä mustassa liittimiessä joka on "piilossa" siellä apparin puoleisen lampun takan/vieressä? meinaan kun senkin kokeilin ohittaa ja syöttää virtaa suoraan sen mötikän jälkeiseen mustaan piuhaan, mutta silti ei pyöri flekti, eli ne mid/high nopeudet toimii mutta low nopeuden piuhassa jotain häikkää.
ja tuo low piuha olisi siis tarkoitus jotenkin ohittaa, niin onko se mahdollista?
Tuolta kun luet nii selviää...
Last edited by Havis; 01-08-2009, 22:32."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Mikäs Bemppu sulla whector on? Ihan uteliaisuuttani kysynExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Okei, eli mult on menny jotain ohi. Ne vastukset on siis jossain tuossa http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/shroud.JPG flektin läheisyydessä?
Löyty, http://www.btcf.fi/forum/attachment....0&d=1153388563 eli huomenna ihmettelemään että onko palanut.
Voiko sen sitten ohittaa tuon vastuksen? Eli vetää sen 14v suoraan siitä vastuksen ohi?Last edited by whector; 01-08-2009, 23:11.
Comment
-
-
Originally posted by whector View PostOkei, eli mult on menny jotain ohi. Ne vastukset on siis jossain tuossa http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/shroud.JPG flektin läheisyydessä?
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostVastukset löytyy tuosta linkin keskustelusta #14, kun avaa sen kuvan
http://www.btcf.fi/forum/showthread....+flekti&page=2
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOlet kai tiedostanut, että linkität tähän samaan viestiketjuun missä nyt kirjoitellaan?
Tuli siis keksittyä ikiliikkuja..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Vastukset...
Vastukset maksoivat Autosalvassa 46 eur, Siemens ja 85watin tehovastus. Pystyy vaihtamaan flekti paikallaan, suojaritilä neljällä pikku torxilla kiinni, tosin yhden "reiän "joutuu tekemään että saa sen torxin auki joka sijaitsee plugin vieressä. Sit ei muuta kuin tinailemaan.
Jos liikut Porvoon suunnalla ,niin tinataan kiinni.
-T-- BMW 540iA Touring -
- BMW 330Xi Touring -
Comment
-
-
Originally posted by Administrator View PostTäytyy huomenissa koittaa keritä. Sehän taitaa olla kuitenkin sama, että onko flektissä vikaa koska sen ei pitäisi estää kompuraa käynnistymästä, paineanturi voi.
Yhteenveto tilanteesta:
Ilmastointi ei toimi napista mutta kompura lähtee päälle suoralla virralla ja inpalla.
Uusittu paineanturi ja isot, 40A ja 50A, sulakkeet hanskalokeron taakse.
Ilmastointiin liittyvät releet vaihtamatta, toinen ilmeisesti tuolla isojen sulakkeiden lähellä ja toinen raitisilmasuodattimen alla.
Onko arvon lukijoilla antaa minulle lisää vinkkejä?
edit:Onko näissä manuaali-ilmastointimalleissa mitään ilmastoinnin ohjausyksikköä eli boksia ac:lle?Last edited by Administrator; 03-08-2009, 22:58.
Comment
-
-
Originally posted by Administrator View Postedit:Onko näissä manuaali-ilmastointimalleissa mitään ilmastoinnin ohjausyksikköä eli boksia ac:lle?
IHKR:n takana 26-pin sininen liitin ja siinä nasta 10 on tuo paine, 20 on maa ja 21 on 5V.
Comment
-
-
Originally posted by Mr T View PostVastukset maksoivat Autosalvassa 46 eur, Siemens ja 85watin tehovastus. Pystyy vaihtamaan flekti paikallaan, suojaritilä neljällä pikku torxilla kiinni, tosin yhden "reiän "joutuu tekemään että saa sen torxin auki joka sijaitsee plugin vieressä. Sit ei muuta kuin tinailemaan.
Jos liikut Porvoon suunnalla ,niin tinataan kiinni.
-T-Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Comment