Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    Originally posted by Mike_ View Post
    Tarkoitatko että pitää naputella siitä käämin puolelta moottorin sisältä sitä akselin päätä? Eli akseli lähtee sitten etupuolelta irti ja käämi tippuu sisäpuolelta pois?
    Eikun moottorin ulkopuolelta, eli siipien puolelta, irronneet magneetit pitävät käämiosaa kyllä tiukasti kiinni, mutta kyllä se sieltä irtoaa
    Last edited by rocroc; 03-06-2010, 17:58.

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by rocroc View Post
      Eikun moottorin ulkopuolelta, eli siipien puolelta, irronneet magneetit pitävät käämiosaa kyllä tiukasti kiinni, mutta kyllä se sieltä irtoaa
      Ja itse ainakin hakkasin sitä sen verran kovaa että kauhistutti, jouduin jälkikäteen hiukan lyttääntynyttä päätä viilailemaan :P,

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        KLIK

        Passaako tämä e39 528i 01/2000 malliin? Noista googlen käännöksistä ota aina selvää
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by Driver22 View Post
          KLIK

          Passaako tämä e39 528i 01/2000 malliin? Noista googlen käännöksistä ota aina selvää
          Pitäis passata.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Nuuskis
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 99
            • Kuortane

            Pitäiskö tuohon punakeltaiseen tulla jonkunlaista jännitettä kuitenkin? Oma ei kyllä näytä ikinä mitään, eikä kyllä flektikään pyöri, hiukan nytkähtelee edestakaisin.. Missäs tän ohjausboksi sijaitsee?
            E39 525i -01

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Originally posted by Nuuskis View Post
              Pitäiskö tuohon punakeltaiseen tulla jonkunlaista jännitettä kuitenkin? Oma ei kyllä näytä ikinä mitään, eikä kyllä flektikään pyöri, hiukan nytkähtelee edestakaisin.. Missäs tän ohjausboksi sijaitsee?
              Se ohjaussignaali on katkottua tasajännitettä (PWM), pitäisi melkein skoopilla katsoa, jos sitä haluaa tutkia. Ohjaus tulee moottorinohjaukselta (DME/DDE). Tuo flektin nytkähtely on varsin tyypillistä, kun puhallin on simahtanut. Jos se ei lähde liikkeelle edes auttamalla, niin flekti vaihtoon.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Nuuskis
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 99
                • Kuortane

                Aivan oikein oli, uudella flektillä alkoi pyöriä.. Tuossa ei taida olla oikotietä onneen ton purkamisen kans, Joutuu ilmeisesti pakostakin ottamaan puskurista lähtien tavaraa pois edestä?rkaa puskurista lähtien

                Nyt on flekti vaihdettu ja pakko se oli purkaa puskurista lähtien..
                Last edited by Nuuskis; 17-07-2010, 18:51.
                E39 525i -01

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  Tuotatuota.. Tyhmähkö kysymys, mutta onko dieseleissä tuo ilmastoinnin flekti jossain eri paikassa? Ei meinaan oman auton nokalla näy missään tuollaista sähköistä flektiä..
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by DriveFast View Post
                    Tuotatuota.. Tyhmähkö kysymys, mutta onko dieseleissä tuo ilmastoinnin flekti jossain eri paikassa? Ei meinaan oman auton nokalla näy missään tuollaista sähköistä flektiä..
                    Kyllä sen siitä keulilta pitäisi löytyä. Poistettu suuremman välijäähyn tieltä?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • DriveFast
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 165
                      • Turku

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Kyllä sen siitä keulilta pitäisi löytyä. Poistettu suuremman välijäähyn tieltä?
                      Okkei.. No itselle on tosiaan isompi välijäähy tuohon tungettu edellisen omistajan toimesta.. Tainut sitten heittää tuolla flektillä vesilintua..

                      Ei sitten ihmekään, et Inpa antaa vikakoodia:
                      1152 Electric Fan
                      Error present
                      Sporadic error
                      Control circuit or short circuit to positive B-
                      ...jos tuolla ei ole koko flektiä..

                      Tarttis saada joku bemareihin enemmän tottunut silmäpari katsomaan tuota, että mitä kaikkea tuolta konepellin alta oikein puuttuu.. =D Itse näen keulasta katsoessa ainoastaan välijäähyn, sen takana öljynlauhduttimen ja sit normijäähyn & sen ison puhaltimen.. Löytyy sieltä toki sitten itse moottorikin + hilpettä..
                      Last edited by DriveFast; 19-07-2010, 11:45.
                      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                      Exät:
                      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                      Comment

                      • LS1Fmont
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 52
                        • Forssa

                        Jos oletettu vika flektin pyörimättömyyteen on paineanturi, voinko esim hyppypiuhalla testata anturin liittimesta alkaako flekti pyöriin? Sinne tulee keltavihreä, mustavalko ja ruskea piuha.

                        Nyt on niin että tuli umpimähkään ostettua uus flekti mutta sekään ei ala pyöriin...
                        Japanese Dailydriver
                        Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                        Mustang notch -88 Project??? :think

                        Comment

                        • LS1Fmont
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 52
                          • Forssa

                          Voiko paineanturikaan olla sökö jos liitintä irrottelemalla/takas laittamalla saa kompuran magneettikytkimen irrottaan/kytkeytyyn?

                          Mitenkäs siten kun sain jännitemittarilla nelinapasesta flektin liittimestä kolmesta navasta noin 14V... onko tässä nyt jotain hämärää :think
                          Japanese Dailydriver
                          Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                          Mustang notch -88 Project??? :think

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 875
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Duoda doin.. Lueskelin aikani tätä topikkia ja vähän söörtsiäkin käytin mutta ei nyt selvää vastausta tullut niin osaako joku luetella nuo flektin sulakkeet? Ja missä ne sijaitsee..

                            Omassa autossa siis oli tuo moottori sökö, sisältä oli lähtenyt pari magneettia liikenteeseen. Purin ja fiksasin sen, pyöri nätisti 12v jännitteellä ja suurimmalla nopeudella mutta kuten arvattu, vastukset olivat sökönä joten muut nopeudet eivät toimineet.. Tein kuitenkin väliaikasen ratkaisun ja ohitin vastukset pelkillä johdoilla, eli siis nyt pitäisi jokaisessa kolmessa asennossa pyöriä täysillä.

                            Lykkäsin sitten tuon flektin keulille vaan yllätys, eihän siellä mitään tapahtunut vieläkään kun ilmastoinnin laittoi päälle. Yhden sulakkeen jo vaihdoin (F22 tai F20 & 20A) mutta se ei vielä herättänyt tuota eloon..

                            Sitten vielä loppuun, onko noita vastuksia mahdollista hommata muualta kuin marmoritiskin kautta?

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • Tommi M
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 29
                              • Kotka

                              Originally posted by Nuuskis View Post
                              Aivan oikein oli, uudella flektillä alkoi pyöriä.. Tuossa ei taida olla oikotietä onneen ton purkamisen kans, Joutuu ilmeisesti pakostakin ottamaan puskurista lähtien tavaraa pois edestä?rkaa puskurista lähtien

                              Nyt on flekti vaihdettu ja pakko se oli purkaa puskurista lähtien..

                              Mistäs hommasit flektin ja oliko kuin arvokas, kauan sait aikaa kulumaan vaihdossa kun omaan pitäis kans hommata ja aikasta kalliilta kuulosti kun kysyin hintaa 380e

                              Comment

                              • Magirus
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 875
                                • Keski-Suomi und Sawo

                                Originally posted by Magirus View Post
                                Duoda doin.. Lueskelin aikani tätä topikkia ja vähän söörtsiäkin käytin mutta ei nyt selvää vastausta tullut niin osaako joku luetella nuo flektin sulakkeet? Ja missä ne sijaitsee..

                                Omassa autossa siis oli tuo moottori sökö, sisältä oli lähtenyt pari magneettia liikenteeseen. Purin ja fiksasin sen, pyöri nätisti 12v jännitteellä ja suurimmalla nopeudella mutta kuten arvattu, vastukset olivat sökönä joten muut nopeudet eivät toimineet.. Tein kuitenkin väliaikasen ratkaisun ja ohitin vastukset pelkillä johdoilla, eli siis nyt pitäisi jokaisessa kolmessa asennossa pyöriä täysillä.

                                Lykkäsin sitten tuon flektin keulille vaan yllätys, eihän siellä mitään tapahtunut vieläkään kun ilmastoinnin laittoi päälle. Yhden sulakkeen jo vaihdoin (F22 tai F20 & 20A) mutta se ei vielä herättänyt tuota eloon..

                                Sitten vielä loppuun, onko noita vastuksia mahdollista hommata muualta kuin marmoritiskin kautta?
                                Itse itselleni vastaten.. Sulakkeet 7,20,22 ja 75 on varattu flektille. Tuli sitten tarkistettua tänään nuo kaikki sulakkeet niin 22 puuttui ja 7 oli palanut jälleen. Motonetin kautta vauhtia ja kourallinen sulakkeita mukaan. Yllättäen poltti joka kerta 7 sulakkee (20A) kun laittoi ilmastoinnin tulille. En keksinyt muuta syytä kun että sinne tulee hetkellisesti joku jännitepiikki jota tuo sulake ei kestä koska vastus on korvattu johdolla. 25A on nyt sen tilalla ja tuntuu hyvin pelaavan, huutaahan tuo nyt täysillä koko ajan mutta eipähän ainakaan rasita ilmastointia

                                Marmoritiskiltä tuli nuo vastukset tilattua ja arviolta 50e jää kahdelle hintaa

                                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                                O: E24 osasia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎