Saako nuista prefacelifteistä ton flektin purettua pois jollain kikalla ilman puskurin irrottamista ? Viittis parkkipaikalle puskuria pudottaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by jukkae View PostSaako nuista prefacelifteistä ton flektin purettua pois jollain kikalla ilman puskurin irrottamista ? Viittis parkkipaikalle puskuria pudottaa...Last edited by Havis; 30-11-2021, 19:43."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by LS1Fmont View PostNo, toi suhina on nyt sekä viime että tänä kesänä liittynyt siihen että kun se kuuluu, niin kylmän tulo lakkaa. Viime kesänä täytettiin pari kertaa ja kummankin täytön jälkeen toimi hetken kunnes alko kuuluun sihinää sisäkennolta. Tänä kesänä se sihinä alkoi heti täytön jälkeen, eli kylmää ei tullut paikallaan lainkaan. Vain jonkunaikaa motarilla.
Antakaahan hyviä vinkkejä asiansa osaavasta ilmastointikorjaamosta eteläsuomessa...
Niin se määrä oli muistaakseni 750g mikä katottiin yhdessä asentajan kanssa.
Kuumeneeko se lauhduttimelta sisään menevä kylmäaineputki?
Originally posted by TJJ View Post9/1998 vanhemmissa on tuollainen heti pyörivä puhallin. Facelifthän tuli vasta 9/2000. Ellet sitten tarkoittanut teknistä faceliftiä.Last edited by Jürgen_; 05-07-2011, 23:16.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitä prefacelift sitten sinun mielestäsi tarkoittaa? Viestistäsi sai käsityksen, että 9/2000 vanhemmissa olisi tuo 3-nopeuksinen "aina" pyörivä puhallin. Mutta niinhän ei ole.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Miten tuon oman (-03 530i) flekti pitäis toimia. Olen tätä koittanu selvittää useamman kerran mutta nyt tuli uutena tietona ettei kuulukaan pyöriä jatkuvasti. Miten totean sen toimivuuden?
Ilmastointihuollossa sanoivat että flekti vaihtoon, kun ei lähteny heti pyörimään. Flektin käynnistyessä pyöri kuulemma liian hitaasti. Järjestelmässä liian suuret paineet josta syyttivät huonoa jäähdytystä.
No nyt on uusi flekti sylissä, joten mitä teen? Ei huvita turhaan vaihtaa jos vanhassa ei vikaa olekaan.
Comment
-
-
Originally posted by -PAV- View PostMiten tuon oman (-03 530i) flekti pitäis toimia. Olen tätä koittanu selvittää useamman kerran mutta nyt tuli uutena tietona ettei kuulukaan pyöriä jatkuvasti. Miten totean sen toimivuuden?
Puhaltimen takana (kennoa vasten) on yleensä runsaasti roskia yms., kannattaisi ottaa puhallin irti ja puhdistaa tuo väli. Roskat myös kuumentaa puhaltimen moottoria ja voi aiheuttaa sen hajoamisen.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostNo pakkokai se sit on pudotella, eipä tuo isolta hommalta vaikuta. Onko puskuri muuten torxeilla kiinni? Jos on niin mikä koko?
Nuo torx pultit löytyy kun ensin on ottanut pois ne mustat muoviritilät siitä puskurista. Ritilät puolestaan on kiinni semmosilla muovitapeilla, jotka saa pois kun vetää niistä keskitapit esiin.
Puskurin irroitukseen tai mihinkään muuhunkaan työhön jossa liikutellaan muovisia osia, ei kannata ryhtyä pakkasella osien rikkoontumisen vuoksi. Tällä hetkellä vaaraa moiseen ei onneksi oleLast edited by Havis; 06-07-2011, 09:46."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Mittasinpa ilmastoinnin puhaltaman lämpötilan ilman flektiä kun siitä oli tuossa aiemmin puhetta...
Ulkolämpötila n. 25 astetta, auto tyhjäkäynnillä, flektin sulake irti, viskotuuletin teipattuna ilmastointiteipillä paikoilleen, keskisuulakkeesta mitattuna, asetus 16 astetta:
- Lämpötila putosi n. 18 asteeseen ja kompura sammui, nousi n. 20 ja lähti uudelleen jne.
- Visko vapautettuna n. 16-18 astetta
- Sulake paikoillaan n. 5-6 astetta, kierrokset 1500-2000 niin 4 astetta
Eli ajossa luulisi toimivan aika hyvin ilman flektiäkin*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Ajelinpa tänään Benkaralle ylöjärvelle ja pyysin tutustumaan probleemaani. Asentaja teki vaan järjestelmän uudelleen täytön ja kertoi että ei ole ensimmäinen virheellisesti täytetty bmw:n ilmastointi... Flektin pyörimättömyyteen ei ehtinyt ottaa kantaa mutta epäili lämpötila-antureita.
En tiedä mitä tapahtui mutta koko matkan kotiin tuli suulakkeista mukavan viileää ilmaa, eikä se loppunut edes liikennevalopysähdyksissäkään. Eli toivomme parasta ja pelkäämme pahinta...Japanese Dailydriver
Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
Mustang notch -88 Project??? :think
Comment
-
-
Omassa oli päässyt kylmäaineet melko vähiin, uudelleentäytössä (Benkaralla) ainetta meni 680g + öljyä 14ml ja UV:ta (?) 7ml. Vuosimalli 09/1999.
Haviksen kuvan mukaan ulkokenno on aika ryönässä ja varmasti itsellä on sama tilanne - mikä olisi helppo/tehokas putsausmetodi ettei rivat suuremmin saa siipeensä?e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by Plihal View PostItse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.Originally posted by Kinner View PostTere.Mistä saisin vm97 523:seen nuo flektin vastukset? KL:stä ei löytynyt.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Comment