Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Saako nuista prefacelifteistä ton flektin purettua pois jollain kikalla ilman puskurin irrottamista ? Viittis parkkipaikalle puskuria pudottaa...

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      Originally posted by jukkae View Post
      Saako nuista prefacelifteistä ton flektin purettua pois jollain kikalla ilman puskurin irrottamista ? Viittis parkkipaikalle puskuria pudottaa...
      Kyllä se puskuri vaan on helpointa irroittaa ennen flektiremppaa, ei siitä pääse mihinkään.
      Last edited by Havis; 30-11-2021, 19:43.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        Originally posted by LS1Fmont View Post
        No, toi suhina on nyt sekä viime että tänä kesänä liittynyt siihen että kun se kuuluu, niin kylmän tulo lakkaa. Viime kesänä täytettiin pari kertaa ja kummankin täytön jälkeen toimi hetken kunnes alko kuuluun sihinää sisäkennolta. Tänä kesänä se sihinä alkoi heti täytön jälkeen, eli kylmää ei tullut paikallaan lainkaan. Vain jonkunaikaa motarilla.

        Antakaahan hyviä vinkkejä asiansa osaavasta ilmastointikorjaamosta eteläsuomessa...

        Niin se määrä oli muistaakseni 750g mikä katottiin yhdessä asentajan kanssa.
        Mikäli kyseessä on tuo sigun 530da niin oikea määrä minun tiedon mukaan on 670-690g jos siinä on Seikon valmistama kompressori. Denson kompressoria ei tuohon autoon mainita missään. Tuo 10% ylitäyttö saattaa aiheuttaa huonoa toimintaa muttei yleensä täydellistä toimimattomuutta, lauhdutin puhaltimen pitäisi pyöriä kyllä aika kovaa.
        Kuumeneeko se lauhduttimelta sisään menevä kylmäaineputki?


        Originally posted by TJJ View Post
        9/1998 vanhemmissa on tuollainen heti pyörivä puhallin. Facelifthän tuli vasta 9/2000. Ellet sitten tarkoittanut teknistä faceliftiä.
        Tuollahan lukeekin prefacelift...
        Last edited by Jürgen_; 05-07-2011, 23:16.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Originally posted by Havis View Post
          Kyllä se puskuri vaan on helpointa irroittaa ennen flektiremppaa, ei siitä pääse mihinkään.
          No pakkokai se sit on pudotella, eipä tuo isolta hommalta vaikuta. Onko puskuri muuten torxeilla kiinni? Jos on niin mikä koko?
          Last edited by jukkae; 05-07-2011, 23:16.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Tuollahan lukeekin prefacelift...
            Mitä prefacelift sitten sinun mielestäsi tarkoittaa? Viestistäsi sai käsityksen, että 9/2000 vanhemmissa olisi tuo 3-nopeuksinen "aina" pyörivä puhallin. Mutta niinhän ei ole.
            E39 528iA

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by TJJ View Post
              Mitä prefacelift sitten sinun mielestäsi tarkoittaa? Viestistäsi sai käsityksen, että 9/2000 vanhemmissa olisi tuo 3-nopeuksinen "aina" pyörivä puhallin. Mutta niinhän ei ole.
              Eikös se tuolla syksyllä -98 muutu :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • -PAV-
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 21
                • Helsinki

                Miten tuon oman (-03 530i) flekti pitäis toimia. Olen tätä koittanu selvittää useamman kerran mutta nyt tuli uutena tietona ettei kuulukaan pyöriä jatkuvasti. Miten totean sen toimivuuden?

                Ilmastointihuollossa sanoivat että flekti vaihtoon, kun ei lähteny heti pyörimään. Flektin käynnistyessä pyöri kuulemma liian hitaasti. Järjestelmässä liian suuret paineet josta syyttivät huonoa jäähdytystä.

                No nyt on uusi flekti sylissä, joten mitä teen? Ei huvita turhaan vaihtaa jos vanhassa ei vikaa olekaan.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by -PAV- View Post
                  Miten tuon oman (-03 530i) flekti pitäis toimia. Olen tätä koittanu selvittää useamman kerran mutta nyt tuli uutena tietona ettei kuulukaan pyöriä jatkuvasti. Miten totean sen toimivuuden?
                  Ota yhteyttä henkilöön (tällä palstalla useita) jolla on diagnostiikkasoftat (Inpa tai DIS), niillä voi testata puhaltimen eri nopeudet.

                  Puhaltimen takana (kennoa vasten) on yleensä runsaasti roskia yms., kannattaisi ottaa puhallin irti ja puhdistaa tuo väli. Roskat myös kuumentaa puhaltimen moottoria ja voi aiheuttaa sen hajoamisen.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    Originally posted by jukkae View Post
                    No pakkokai se sit on pudotella, eipä tuo isolta hommalta vaikuta. Onko puskuri muuten torxeilla kiinni? Jos on niin mikä koko?
                    Onkohan T50? Hommaa tai lainaa semmoinen 1/2" vääntiöön sopiva, niin saat käytettyä tarpeeks jämäkkää avainta, koska saattaa olla tiukassa se pultti.

                    Nuo torx pultit löytyy kun ensin on ottanut pois ne mustat muoviritilät siitä puskurista. Ritilät puolestaan on kiinni semmosilla muovitapeilla, jotka saa pois kun vetää niistä keskitapit esiin.

                    Puskurin irroitukseen tai mihinkään muuhunkaan työhön jossa liikutellaan muovisia osia, ei kannata ryhtyä pakkasella osien rikkoontumisen vuoksi. Tällä hetkellä vaaraa moiseen ei onneksi ole
                    Last edited by Havis; 06-07-2011, 09:46.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Mittasinpa ilmastoinnin puhaltaman lämpötilan ilman flektiä kun siitä oli tuossa aiemmin puhetta...

                      Ulkolämpötila n. 25 astetta, auto tyhjäkäynnillä, flektin sulake irti, viskotuuletin teipattuna ilmastointiteipillä paikoilleen, keskisuulakkeesta mitattuna, asetus 16 astetta:

                      - Lämpötila putosi n. 18 asteeseen ja kompura sammui, nousi n. 20 ja lähti uudelleen jne.

                      - Visko vapautettuna n. 16-18 astetta

                      - Sulake paikoillaan n. 5-6 astetta, kierrokset 1500-2000 niin 4 astetta

                      Eli ajossa luulisi toimivan aika hyvin ilman flektiäkin
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • LS1Fmont
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 52
                        • Forssa

                        Ajelinpa tänään Benkaralle ylöjärvelle ja pyysin tutustumaan probleemaani. Asentaja teki vaan järjestelmän uudelleen täytön ja kertoi että ei ole ensimmäinen virheellisesti täytetty bmw:n ilmastointi... Flektin pyörimättömyyteen ei ehtinyt ottaa kantaa mutta epäili lämpötila-antureita.
                        En tiedä mitä tapahtui mutta koko matkan kotiin tuli suulakkeista mukavan viileää ilmaa, eikä se loppunut edes liikennevalopysähdyksissäkään. Eli toivomme parasta ja pelkäämme pahinta...
                        Japanese Dailydriver
                        Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                        Mustang notch -88 Project??? :think

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          No oliko siellä liikaa vai liian vähän?
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • jms-btcf
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 696
                            • Tampere

                            Omassa oli päässyt kylmäaineet melko vähiin, uudelleentäytössä (Benkaralla) ainetta meni 680g + öljyä 14ml ja UV:ta (?) 7ml. Vuosimalli 09/1999.

                            Haviksen kuvan mukaan ulkokenno on aika ryönässä ja varmasti itsellä on sama tilanne - mikä olisi helppo/tehokas putsausmetodi ettei rivat suuremmin saa siipeensä?
                            e61 535d

                            Comment

                            • Kinner
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 99
                              • jyväskylä

                              Tere.Mistä saisin vm97 523:seen nuo flektin vastukset? KL:stä ei löytynyt.
                              käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                              ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                              PärräSuzuki gsx-r 750-00
                              ex e39 523i sedan-97
                              ex Kawasaki zzr600-93
                              ex e34 525tdsa Touring-92
                              ex e34 524td sedan-90
                              ex e30 324tdic sedan-88

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2017
                                • Kangasala

                                Originally posted by Plihal View Post
                                Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
                                Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.
                                Originally posted by Kinner View Post
                                Tere.Mistä saisin vm97 523:seen nuo flektin vastukset? KL:stä ei löytynyt.
                                Postaus #242 tämä säie
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎