Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    Originally posted by Supa View Post
    Kannattaa huomioida anturin vaihdossa että jos systemiin pääsee ilmaa näyttää anturi väärin ja taas palaa keltasta valoa kojetaulussa
    Ja jotta ilmaantuu kunnolla niin ohjeiden mukaan (ja käytännön kokemuksella) vaatii testerillä venttiileiden avauksen/väristelyn samaan aikaan kun tehdään normi ilmaus.
    Toki pitää testerillä aktivoida venttiilit ilmauksessa, kun paineanturi on vaihdettu. Tuota testiproseduuria on tullut muutamaan kertaan käytettyä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1176
      • Tuusula

      Originally posted by Clavurion View Post
      Onhan siinä anturin perässä liitin. Itse anturi irtoaa metalliosasta kiertämällä, jos siis se on tarkoitus vaihtaa.
      Selvä. Tarkoitus on vain puhdistaa se liitin, en vain huonossa valossa saanut selvää kuinka se lähtee irti.

      Pääliittimen irroittamisella ja pienellä pyyhkäisyllä katosi vikavalot, mutta aina kun luistattaa perää niin valot syttyy uudelleen. Aamulla tosin hävisivät ja syttyivät 3krt peräkkäin ajaessa, joten vähän kosketushäiriöltä vaikuttanee.
      Last edited by 174000; 04-02-2010, 09:41.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1176
        • Tuusula

        Originally posted by 174000 View Post
        Selvä. Tarkoitus on vain puhdistaa se liitin, en vain huonossa valossa saanut selvää kuinka se lähtee irti.

        Pääliittimen irroittamisella ja pienellä pyyhkäisyllä katosi vikavalot, mutta aina kun luistattaa perää niin valot syttyy uudelleen. Aamulla tosin hävisivät ja syttyivät 3krt peräkkäin ajaessa, joten vähän kosketushäiriöltä vaikuttanee.
        Ei auttanut liittimien puhdistus. Vieläkö tätä voi koittaa kotikonstein "hoitaa"?
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          Originally posted by 174000 View Post
          Ei auttanut liittimien puhdistus. Vieläkö tätä voi koittaa kotikonstein "hoitaa"?
          Eipä siinä kovin kummallista ole enää ilman testeriä tehtävissä. Katsoit varmaan aiemmin linkittämäni vianhakukaavion.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1176
            • Tuusula

            Originally posted by Clavurion View Post
            Eipä siinä kovin kummallista ole enää ilman testeriä tehtävissä. Katsoit varmaan aiemmin linkittämäni vianhakukaavion.
            Jep luettu on, mutta proseduurin läpikäyminen menee itseltä yli hilseen eikä omaa laitteistoakaan löydy.
            Last edited by 174000; 05-02-2010, 08:12.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              Mistäs näitä ABS ja luistoneston antureiden livedataa lukemaan ja vikakoodeja pääsee nollaamaan. Inpa 5.02 on käytössä.

              e39 97 525tds. Pääseekö moottorin koodeja katsoo, moottorintyyppiä ei listassa ole.
              Last edited by Jamppa1983; 07-02-2010, 14:36.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1176
                • Tuusula

                Originally posted by Clavurion View Post
                Kurkkaapa tuosta. KLIK

                Omatoimisesti kannattaa tarkistaa paineanturin (hydrauliosan takana) liitin ja putsata contact cleanerillä se sekä DSC-yksikön pääliitin. Vianhakua rajaisi myös, jos varmasti ehjän boksin saisi kokeeksi vaihdettua tilalle.
                Mistäköhän löytyy tuo pre charge pumppu?
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  Originally posted by 174000 View Post
                  Mistäköhän löytyy tuo pre charge pumppu?
                  Tuon näköinen mokkula. KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1176
                    • Tuusula

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tuon näköinen mokkula. KLIK
                    Tänks! Testaan vielä onko tuon pumpun liittimen puhdistuksella vaikutusta. Tuntuu perstuntumalta, että useimmiten valot saa syttymään kun nuo km/h, rpm ja Nm kriiteerit täyttyy.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1176
                      • Tuusula

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Osaisikohan joku tulkita näitä vikakoodeja? Viittaako nämä tuohon DSC boxivikaan vai mitä mahtaa olla hätänä?


                      Variant: DSC57
                      -------------------------------------------------------------
                      RESULT: 1 errors in error memory !
                      -------------------------------------------------------------
                      81 pressure Sensor Open circuit
                      Error frequency : 255
                      Vehicle speed 2.63 km/h
                      ASC not passiv
                      ABS-control passiv
                      stop light switch off
                      ASC-control passiv
                      ACB passive
                      HBA passive
                      ECD passive


                      115 pressure Sensor interference
                      Error frequency : 255
                      Vehicle speed 2.63 km/h
                      ASC not passiv
                      ABS-control passiv
                      stop light switch off
                      ASC-control passiv
                      ACB passive
                      HBA passive
                      Tämäkin on nyt korjattu. Paineanturilta tuleva lanka oli irti piirilevystä.
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • bmw523i
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 42
                        • lahti

                        vikakoodin lukua lahti?

                        Eli löytyiskö vikakoodien lukijoita lahden seudulta? Oireet ABS ja ASC valot palaa ja nopeus ja kulutusmittari mykkinä.puh.0408295096 niin ja autona 04/99 523i
                        Last edited by bmw523i; 07-03-2010, 11:19.

                        Comment

                        • duki
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 36

                          Vasen taka tunnistin paskana... )

                          Comment

                          • bmw523i
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 42
                            • lahti

                            Originally posted by duki View Post
                            Vasen taka tunnistin paskana... )

                            Joo sitä minäkin veikkaan tämän palstan kirjoitusten perusteella. Mut ois kai se silti ihan fiksua saada ne vikakooditkin luettuu ettei turhaan tuu antureit vahdeltuu , kun ei nekään ihan ilmasia ole. Eilen ajelin 150km ja kaikki toimi taas normaalisti.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3517
                              • Raisio

                              Vikakoodin luvussa voi herjata anturin signaalista ja silti vika löytyy konehuoneesta eli boxista. Omassa herjas pahimmillaan jopa kolmesta anturista, mutta ainut toimenpide oli boxin juotosten korjaus. Kokonaiskulut oli kaikkineensa selkeästi alle 200€.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Karvanaamari
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 168
                                • Kyrkslätt

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Vikakoodin luvussa voi herjata anturin signaalista ja silti vika löytyy konehuoneesta eli boxista. Omassa herjas pahimmillaan jopa kolmesta anturista, mutta ainut toimenpide oli boxin juotosten korjaus. Kokonaiskulut oli kaikkineensa selkeästi alle 200€.
                                Voiko ajella normaalisti jos sen boxin irrottaa? Onhan nyt kyse siintä mustasta boxista joka löytyy abs pumpun edestä?
                                E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                                Suzuki GSX 750F

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎