Originally posted by Forsmanni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Tähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.
Originally posted by JiiPTuli kuivattua rakeet ja ajattelin, että kirjoitan siitä pikaohjeet, mutta MarkoK oli jo homman tehnyt.. no laitetaan vielä pari tarkennusta for dummies (eli esmes itselle) Markon listaan.
Koko hommassa muuten tarvitsee vain 10mm avaimen jatkovarrella ja 10mm lenkin.
- Koko paketti on autossa kiinni neljällä mutterilla/pultilla vararenkaan alla.
- Nosta pakettia etureunasta ja kampea johdot ja letkut kiinni pitävä muoviklipsu pois kuoresta.
- Nyt kuivain paketti irti kuoresta, kiinni kolmella pultilla.
- Sähköliitin tai rele irti ettei ala käsissä pyörimään.
- Musta letku ja sähköliitin irti kuivaimen päästä.
- Kaksi pitkää pultti auki, jotka pitävät kuivaimen paikallaan. Paketin sisällä oleva jousi voi vähän vängätä pakettia avatessa, mutta ei sen enempää
- Kuivain on käsissä ja kuivaimen metallisen reikälevyn paikallaan pitävä akselissa kiinni oleva muovitsydeemin lähtee käsin pyörittelemällä pois.
- Metallilevy voi olla vähän jässähtänyt kiinni, mutta piikillä kampeaa irti.
- Rakeet uuniin +2h 130 astetta.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by rjm View PostJos siellä on tasonsäädön vikakoodi päällä niin ei kompurakaan lähde pyörimään.-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostVaihdoin siihen nyt uuden/käytetyn anturin ja samalla huomasin että vanha anturi oli asennettu korjaamolla väärin. Elikkä tuo mustamuovinen osa sojotti alaspäin vaikka sen piti olla poikittain (tarkastin toiselta puolen). Vaihdoin kuitenkin anturin ja laitoin "oikeinpäin" mutta ei nosta perää vieläkään? Vaikka poistin tason säädön vikakoodin. Pitäiskö sen nyt nostaa perä itellään vai pitääkö inpalla säätää arvot uusiksi että perä nousee/jää ylös?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by juha_s View PostNyt jos sitä anturia on käännetty niin voi antaa sellaista tietoa että olisikin tavoite korkeudessa jo, mistä syystä sitä ei enää nostakkaan-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Laskiko se puoli jonka kävin pakkosyötöllä nostamassa kun sammutit auton?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostTähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.
Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".
JM
Comment
-
-
Originally posted by JarkkoMikael View PostKiitos jälleen kerran foorumin ohjeille, rakeet tuli kuivateltua eikä ollut paha homma tehdä. Ensi viikolla kun vielä tulee uudet pussit niin pääsee taas liikenteeseen.
Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".
JMBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostLaskiko se puoli jonka kävin pakkosyötöllä nostamassa kun sammutit auton?
Edit: Nyt jäi perä ylös inpa käsittelyn jälkeen. Kiitokset!Last edited by Forsmanni; 29-09-2015, 11:34.-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Tiivisteen paikka hukassa
Tätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.
Kiitoksia.Last edited by hietase; 21-01-2017, 22:01.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostTätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.
Kiitoksia.
Edit. Katso vielä kotelon pohjalle onko siellä toinen O-rengas paikallaan. Tämä kyllä yleensä pysyy paikallaan.
Last edited by markok; 08-11-2015, 13:25.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostKiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment