Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    Originally posted by Forsmanni View Post
    Ok! Täytyy siis tuo johto tarkastaa ennen uutta anturin ostoa. Sais vaan jonkun ensin paikan päälle nostamaan perää että sais auton omaan pihaan ;/ Pahassa paikassa tällä hetkellä. Mahtaakohan tuota anturia saada tarvikkeena jostain jos se kuitenkin vaihtaa täytyy?
    Itse kävin silloin varuksi fixuksesta kysymässä sillä nunerolla mikä siinä anturissa on, niin löytyy mutta tuskin hyllyssä. Hinta pyörii siinä satasen kantturoissa.
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • JiiP
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1734
      • Tampere

      Tähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.

      Originally posted by JiiP
      Tuli kuivattua rakeet ja ajattelin, että kirjoitan siitä pikaohjeet, mutta MarkoK oli jo homman tehnyt.. no laitetaan vielä pari tarkennusta for dummies (eli esmes itselle) Markon listaan.

      Koko hommassa muuten tarvitsee vain 10mm avaimen jatkovarrella ja 10mm lenkin.

      - Koko paketti on autossa kiinni neljällä mutterilla/pultilla vararenkaan alla.
      - Nosta pakettia etureunasta ja kampea johdot ja letkut kiinni pitävä muoviklipsu pois kuoresta.
      - Nyt kuivain paketti irti kuoresta, kiinni kolmella pultilla.
      - Sähköliitin tai rele irti ettei ala käsissä pyörimään.
      - Musta letku ja sähköliitin irti kuivaimen päästä.
      - Kaksi pitkää pultti auki, jotka pitävät kuivaimen paikallaan. Paketin sisällä oleva jousi voi vähän vängätä pakettia avatessa, mutta ei sen enempää
      - Kuivain on käsissä ja kuivaimen metallisen reikälevyn paikallaan pitävä akselissa kiinni oleva muovitsydeemin lähtee käsin pyörittelemällä pois.
      - Metallilevy voi olla vähän jässähtänyt kiinni, mutta piikillä kampeaa irti.
      - Rakeet uuniin +2h 130 astetta.
      Official member of BTCF-Sauna Team
      E46 316i -03
      Ex:
      E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

      Comment

      • Forsmanni
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 146
        • Turku, Finland

        Originally posted by rjm View Post
        Jos siellä on tasonsäädön vikakoodi päällä niin ei kompurakaan lähde pyörimään.
        Vaihdoin siihen nyt uuden/käytetyn anturin ja samalla huomasin että vanha anturi oli asennettu korjaamolla väärin. Elikkä tuo mustamuovinen osa sojotti alaspäin vaikka sen piti olla poikittain (tarkastin toiselta puolen). Vaihdoin kuitenkin anturin ja laitoin "oikeinpäin" mutta ei nosta perää vieläkään? Vaikka poistin tason säädön vikakoodin. Pitäiskö sen nyt nostaa perä itellään vai pitääkö inpalla säätää arvot uusiksi että perä nousee/jää ylös?
        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
        -Plancraft BMW Boat
        (b130/m10b20-->m60b40)
        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

        Comment

        • juha_s
          Alueaktiivi
          • May 2008
          • 447
          • Lappeenranta

          Originally posted by Forsmanni View Post
          Vaihdoin siihen nyt uuden/käytetyn anturin ja samalla huomasin että vanha anturi oli asennettu korjaamolla väärin. Elikkä tuo mustamuovinen osa sojotti alaspäin vaikka sen piti olla poikittain (tarkastin toiselta puolen). Vaihdoin kuitenkin anturin ja laitoin "oikeinpäin" mutta ei nosta perää vieläkään? Vaikka poistin tason säädön vikakoodin. Pitäiskö sen nyt nostaa perä itellään vai pitääkö inpalla säätää arvot uusiksi että perä nousee/jää ylös?
          Nyt jos sitä anturia on käännetty niin voi antaa sellaista tietoa että olisikin tavoite korkeudessa jo, mistä syystä sitä ei enää nostakkaan
          F11 535d xDrive M-Sport -13

          Comment

          • Forsmanni
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 146
            • Turku, Finland

            Originally posted by juha_s View Post
            Nyt jos sitä anturia on käännetty niin voi antaa sellaista tietoa että olisikin tavoite korkeudessa jo, mistä syystä sitä ei enää nostakkaan
            Eli inpalla uudet arvot sisään ja kokeilu sillä?
            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
            -Plancraft BMW Boat
            (b130/m10b20-->m60b40)
            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Laskiko se puoli jonka kävin pakkosyötöllä nostamassa kun sammutit auton?
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • JarkkoMikael
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 165
                • Jyväskylä

                Originally posted by JiiP View Post
                Tähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.
                Kiitos jälleen kerran foorumin ohjeille, rakeet tuli kuivateltua eikä ollut paha homma tehdä. Ensi viikolla kun vielä tulee uudet pussit niin pääsee taas liikenteeseen.
                Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".

                JM

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  Originally posted by JarkkoMikael View Post
                  Kiitos jälleen kerran foorumin ohjeille, rakeet tuli kuivateltua eikä ollut paha homma tehdä. Ensi viikolla kun vielä tulee uudet pussit niin pääsee taas liikenteeseen.
                  Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".

                  JM
                  Tuo sanonta pätee kyllä e61:iin mutta ei sentään e39:iin.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • juha_s
                    Alueaktiivi
                    • May 2008
                    • 447
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by Forsmanni View Post
                    Eli inpalla uudet arvot sisään ja kokeilu sillä?
                    Joo niinhän se varmaan pitäis tehdä, sitten sen pitäis asettua.
                    F11 535d xDrive M-Sport -13

                    Comment

                    • Forsmanni
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 146
                      • Turku, Finland

                      Originally posted by suppari View Post
                      Laskiko se puoli jonka kävin pakkosyötöllä nostamassa kun sammutit auton?
                      Juu pysyi silloin hyvin ylhäällä siihen asti että käynnisti auton uudelleen. Elikkä jos kokeillaan uudelleen nostaa inpalla ja katsotaan mitä tapahtuu. Soittelen sulle tässä joku päivä.


                      Edit: Nyt jäi perä ylös inpa käsittelyn jälkeen. Kiitokset!
                      Last edited by Forsmanni; 29-09-2015, 11:34.
                      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                      -Plancraft BMW Boat
                      (b130/m10b20-->m60b40)
                      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 539
                        • Espoo

                        Tiivisteen paikka hukassa

                        Tätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.

                        Kiitoksia.
                        Last edited by hietase; 21-01-2017, 22:01.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3019
                          • Kuopio

                          Originally posted by hietase View Post
                          Tätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.

                          Kiitoksia.
                          Pitempään se kuuluisi.



                          Edit. Katso vielä kotelon pohjalle onko siellä toinen O-rengas paikallaan. Tämä kyllä yleensä pysyy paikallaan.

                          Last edited by markok; 08-11-2015, 13:25.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • hietase
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 539
                            • Espoo

                            Kiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              Originally posted by hietase View Post
                              Kiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.
                              Laitappa kuva mille tuon pöntön pohja sulla näyttää? Siitä on niin kauan aikaa kun tuon purin etten muista kuuluiko lyhemmässä edes olla o-rengasta. Kuvassa vaan näyttäisi siltä, että olisi.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 539
                                • Espoo

                                Laitoin jo nippuun.

                                Oli siellä se mainitsemasi O-rengas, mutta huonossa valossa oli vähän vaikea erottaa.

                                Kuivatin alkuperäiset rakeet, kun Sinooperista tms. ostetuista löytyi niin ristiriitaista tietoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎