E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    Originally posted by Kwame View Post
    Monia eri topicceja asian tiimoilta tuntu jo olevan, mutta kysytäänpä jos jollain olisi pikaista tietoa.. Eli mitä tulee hintaa lohkolämppärin ja vetokoukun asennukselle, onko joku teettänyt? Ei tunnu löytyvän mistään sopivaa e39 farkku lohkolla ja koukulla, niin joutuu varmaan laitattaan ne jossain. Kuitenkin hintatietoa olisi hyvä saada.
    Meniskö osiin jotain 700€ + työt päälle. Riippuu missä teettää. Ehkä noista tonnilla selviää :think
    Koukusta on tuolla juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread....koukun&page=10
    Ja säteilylämmitin + piuhat maksaa noin 200€ motonetistä

    Tuossa pari toukkaa koukulla ja lämppärillä:

    Last edited by _nixu_; 28-06-2010, 16:30.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Kwame
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322
      • Ylöjärvi

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Meniskö osiin jotain 700€ + työt päälle. Riippuu missä teettää. Ehkä noista tonnilla selviää :think
      Koukusta on tuolla juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread....koukun&page=10
      Ja säteilylämmitin + piuhat maksaa noin 200€ motonetistä

      Tuossa pari toukkaa koukulla ja lämppärillä:

      http://www.nettiauto.com/bmw/523/2682009

      Kalliiksihan se vähän tulee ton hintaluokan autoon.. Olin jostain topicista lukevinani, että 100e defan lohko ja n.250e koukku? Siihen asennukset, niin kyllä siitä alle tonnilla pitäis selvitä :think

      Tossa nyt on vaihtoehtoina toi 2,0 vm98. ja 2,8 vm.97.. Minkämoinen ero noissa on kulutuksen ja vakuutuksien suhteen.. Tuleeko pitkällä tähtäimellä 2,8:n kanssa selvästi rahallista menoa enemmän? Kaupungissa toi 2,8 taitaa syödä aika reilustikkin enemmän, matkassa taas himpun verran vähemmän ja yhdistettynä ero jotain litran luokkaa. Tässä on tosiaan noi kaksi vaihtoehtoa ja uudempaan ei vaan budjetti riitä.
      e60 530d -04

      e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
      e36 320i coupe M-sport -94,
      e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
      e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        Originally posted by Kwame View Post
        Kalliiksihan se vähän tulee ton hintaluokan autoon.. Olin jostain topicista lukevinani, että 100e defan lohko ja n.250e koukku? Siihen asennukset, niin kyllä siitä alle tonnilla pitäis selvitä :think

        Tossa nyt on vaihtoehtoina toi 2,0 vm98. ja 2,8 vm.97.. Minkämoinen ero noissa on kulutuksen ja vakuutuksien suhteen.. Tuleeko pitkällä tähtäimellä 2,8:n kanssa selvästi rahallista menoa enemmän? Kaupungissa toi 2,8 taitaa syödä aika reilustikkin enemmän, matkassa taas himpun verran vähemmän ja yhdistettynä ero jotain litran luokkaa. Tässä on tosiaan noi kaksi vaihtoehtoa ja uudempaan ei vaan budjetti riitä.
        Defan elementti 102,90e + johtosarja 44e + sisähaara 64,90e.
        Koukku + johtosarja juttujen perusteella 4-450€ toki sen jostain voi edullisemmin saada :think

        Luulisi noista alkupään malleista saavan tingattua reilusti. On melko suolaisia pyyntejä monella. Ja ilman muuta 528i. Osat on samoja ja tuskin kulutuksessa pitkällä tähtäimellä kovin suurta eroa saa aikaan? 523 ja 528 meni ainakin suht samoihin itsellä :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Ruttunen
          Newbiemmer
          • Jun 2010
          • 10
          • Pori

          Tervehdys!

          Tässä nyt työmatkan ja tilan tarpeen lisääntyessä tarttis saada riisiraketin tilalle luotettavaa farkkudiisseliä ja nyt olisi tälläinen kiikarissa. ->



          Tekeekö tuollaisella mitään vai pitäisikö sitä suosiolla tarkastella saman hintaluokan 1.9tdi passatteja? Kilometrejä tulee päivittäin pelkästään työajona se 130km ja muuta ajoa tulee myös aika reippaasti lähes ympäri suomea. Ja tärkeimpänä pidän nyt luotettavuutta ja ajomukavuutta. Ja tottakai se polttoaine kulutuskin olisi ihan jees pitää siellä n. 6,5l\100km tuntumassa maantie ajossa.
          Kiitä vastauksista.
          BMW Z3 '96
          Tesla Model S 90D '17

          Aikaisempia:
          E46 330d M-Sport 2 Sedan '02
          E39 525tds Touring '98
          E38 740d '00
          E38 730d '00
          E93 335i '07

          Comment

          • Puisto
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 84
            • Kouvostoliiton peräkylä

            Itse kuukausi sitten bemarin ostaneena voin tähän asti vain kehua. Kokemusta on useista uusistakin autoista mutta mikään ei ole vetänyt vertoja bemun ajettavuudelle, hiljaisuudelle ja tietysti tehoista puhumattakaan.
            Jos alusta-asiat ovat kunnossa, huomaat kyllä mistä puhun...

            Oman 530d:n kulutus on pyörinyt kuuden molemmin puolin.

            Comment

            • Macinaggio
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 119
              • Espoo

              Originally posted by Ruttunen View Post
              Tervehdys!

              Tässä nyt työmatkan ja tilan tarpeen lisääntyessä tarttis saada riisiraketin tilalle luotettavaa farkkudiisseliä ja nyt olisi tälläinen kiikarissa. ->



              Tekeekö tuollaisella mitään vai pitäisikö sitä suosiolla tarkastella saman hintaluokan 1.9tdi passatteja? Kilometrejä tulee päivittäin pelkästään työajona se 130km ja muuta ajoa tulee myös aika reippaasti lähes ympäri suomea. Ja tärkeimpänä pidän nyt luotettavuutta ja ajomukavuutta. Ja tottakai se polttoaine kulutuskin olisi ihan jees pitää siellä n. 6,5l\100km tuntumassa maantie ajossa.
              Kiitä vastauksista.
              Jos kilometrejä kertyy vuosittain 50 tuhatta, pitäisin uutta dieseliä järkevimpänä vaihtoehtona, jolloin ainakin luotettavuus- ja kulutuskritteeri täyttyisivät. Tilaa ja mukavuutta (=auton merkki ja malli) sitten budjetin mukaan.

              Tuon 525d:n käyttökelpoisuudesta en osaa sanoa muuta kuin että km-lukema ei tunnu uskottavalta auton ikään nähden. Ja noilla tehoilla kosla on kuin täi tervassa, eli suorituskyky ei vastaa mitenkään ainakaan minun mielikuviani automerkistä, vaikka varmasti onkin ihan riittävä.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Originally posted by Macinaggio View Post
                Jos kilometrejä kertyy vuosittain 50 tuhatta, pitäisin uutta dieseliä järkevimpänä vaihtoehtona, jolloin ainakin luotettavuus- ja kulutuskritteeri täyttyisivät. Tilaa ja mukavuutta (=auton merkki ja malli) sitten budjetin mukaan.

                Tuon 525d:n käyttökelpoisuudesta en osaa sanoa muuta kuin että km-lukema ei tunnu uskottavalta auton ikään nähden. Ja noilla tehoilla kosla on kuin täi tervassa, eli suorituskyky ei vastaa mitenkään ainakaan minun mielikuviani automerkistä, vaikka varmasti onkin ihan riittävä.
                Tässähän ollaan ostamassa 10tonnin autoa jolloin ei varmsti ole vertailukelpoinen uuden diisseli Bemun kanssa. Jos nuo ilmon numeroarvot pitävät paikkansa niin reilu 10 sekkaa 0-100 vanhalla diisselipakulla on ihan riittävää ripeyttä. Lisää ripeyttä haluavat ostavat benziinillä kulkevan vehkeen
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Ruttunen
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 10
                  • Pori

                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Tässähän ollaan ostamassa 10tonnin autoa jolloin ei varmsti ole vertailukelpoinen uuden diisseli Bemun kanssa. Jos nuo ilmon numeroarvot pitävät paikkansa niin reilu 10 sekkaa 0-100 vanhalla diisselipakulla on ihan riittävää ripeyttä. Lisää ripeyttä haluavat ostavat benziinillä kulkevan vehkeen
                  Niinpä niin. Tottakai, jos sitä taakia olis kuin muille jakaa niin miksei ostaisi uutta autoa mutta ei täällä rehellistä työtä tekevänä sellasta pääse kertymään.

                  Ja tosiaan, kyllä se n. 10sec kiihtyvyys riittää ihan hyvin, vaikkakin saattaa se vähän "tönköltä" tuntua kun on nyt ollu pian kolme vuotta alla auto jolla pääsee alle 6sec paikaltaan sataan. Mutta, nyt tosiaan se mukavuus, käytännöllisyys, tilavuus ja taloudellisuus on ensisijaisia kun tuota jälkikasvuakin on. Harrastevehkeitä voi hankkia sitten myöhemmin erikseen. Eli aikalailla ootte sitä mieltä ettei kannata rahoja tuohon 525tds:n laittaa?
                  BMW Z3 '96
                  Tesla Model S 90D '17

                  Aikaisempia:
                  E46 330d M-Sport 2 Sedan '02
                  E39 525tds Touring '98
                  E38 740d '00
                  E38 730d '00
                  E93 335i '07

                  Comment

                  • Kepa
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 353
                    • Nokia

                    Olen itsekkin mietiskellyt, että jos ostaisi käyttikseksi E39:n. Tuntuu, että niitä saa aika edullisesti nykyään (en ole pariin vuoteen seurannut hintoja) - varsinkin noita ei-faceliftejä. Esim. 528 voisi olla passeli jos sattuisi löytymään hyvä yksilö.

                    Comment

                    • skuukeli
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 68
                      • valkeakoski

                      mielessä on ollut ostaa e39 525tds, onko toi normi automaatti surkee, mitäs tossa automaatissa pitää tarkkailla koeajon yhteydessä, automaatti kokemukset rajottuu -09 KIAan ja sillä muutama satakilometriä. Onko jotain erityistä mitä e39 kannattaa tarkistaa ja tuossa 525tds:ssä muutenki? Budjetti olis tollai noin 6t

                      vai olisko joku bensa e39 mikä menis suunnillee samoilla kustannuksilla...
                      E39 525iA -00
                      vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                      Comment

                      • Korpraali
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 524
                        • Turku

                        Kertokaas, olen hankkimassa E39:ä porrasperäisenä ja haluaisin tietää, riittääkö 2.8 litran kone? Manuaalina tietenkin. Ja sitten vielä semmoinen kysymys, että kuluttaako se 540 onko siinä nyt sitten 4.4 litrainen kone, niin kuluttaako se paljon enemmän kuin tuo 2.8 litrainen? Anteeksi että olen tietämätön, ja Bemari "uraa" aloittamassa
                        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5420
                          • Oulu

                          Originally posted by Korpraali View Post
                          Kertokaas, olen hankkimassa E39:ä porrasperäisenä ja haluaisin tietää, riittääkö 2.8 litran kone? Manuaalina tietenkin. Ja sitten vielä semmoinen kysymys, että kuluttaako se 540 onko siinä nyt sitten 4.4 litrainen kone, niin kuluttaako se paljon enemmän kuin tuo 2.8 litrainen? Anteeksi että olen tietämätön, ja Bemari "uraa" aloittamassa
                          Riippuu mihin käyttötarkoitukseen? Mulla on 2.8 mutta automaattina, sanotaan näin että liikenteen mukana pysyy ja kulutuskin aika maltillinen (varsinkin maantiellä jopa alle 7l/100km)... MUTTA, ainahan sitä tehokkaampaa jää mielimään, aina

                          Ei taida alle 9 litran maantiellä päästä, 4+ litran koneilla, tai en ainakaan ole semmoista ihmettä vielä nähnyt lähipiirissä Kaupunkiajossa noiden ero on pienempi - johtuen V8:n väännöstä. Tosin automaattihan syö aina litran pari enemmän väkisin.

                          Mieti että millaiseen käyttöön auto tulee ja millaisia käyttökustannuksia olet valmis maksamaan Mutta V8 on aina V8.

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3828
                            • California

                            Originally posted by Korpraali View Post
                            Kertokaas, olen hankkimassa E39:ä porrasperäisenä ja haluaisin tietää, riittääkö 2.8 litran kone? Manuaalina tietenkin. Ja sitten vielä semmoinen kysymys, että kuluttaako se 540 onko siinä nyt sitten 4.4 litrainen kone, niin kuluttaako se paljon enemmän kuin tuo 2.8 litrainen? Anteeksi että olen tietämätön, ja Bemari "uraa" aloittamassa
                            Itsellä on E39 528iA ja E34 540i. Ei tuo 528iA kyllä mihinkään kulje... Kai se riittää mutta kiire ei saa olla.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Nojuu, onhan se totta ettei toi 2.8 varmaan mikään raketti ole. Mutta koska se olisi eka autoni ja varmaan ihan riittävä siihen? Ostaa sitten seuraavaksi isompikoneisen? Mutta sitä vaan miettisin, ettei se ihan mopo sentään ole? . Ja onko bensakone parempi kuin diesel?
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3828
                                • California

                                Originally posted by Korpraali View Post
                                Nojuu, onhan se totta ettei toi 2.8 varmaan mikään raketti ole. Mutta koska se olisi eka autoni ja varmaan ihan riittävä siihen? Ostaa sitten seuraavaksi isompikoneisen? Mutta sitä vaan miettisin, ettei se ihan mopo sentään ole? . Ja onko bensakone parempi kuin diesel?
                                Älä doitselia turhaan osta. Kun ei E39 ole saanut tuota tehokkaampaa (viriystävällisempää) M57N konetta lainkaan. Vapari bensakoneissa on vähemmän hajoavia osia.
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X