Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    Originally posted by bemu2000 View Post
    ei muuten ole jälkeenpäin laitettu, koska kaikki palikat löytyy varustelistasta... :think tai sit sen oli joku printannu itse
    Haluasin kyllä nähdä sen varustelistan, jossa 1998 vuosimallin E39:sta löytyy sellaiset M-sport puskurit, jotka on esitelty vasta 1999 mallivuoteen.

    Löytyykö varustelistasta M Aerodynamikpaket ?
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      Originally posted by Juhis View Post
      Haluasin kyllä nähdä sen varustelistan, jossa 1998 vuosimallin E39:sta löytyy sellaiset M-sport puskurit, jotka on esitelty vasta 1999 mallivuoteen.

      Löytyykö varustelistasta M Aerodynamikpaket ?
      pitäis pyytää jonkun kattoo runkonumeron perusteella... lappu oli autossa penkin alla.

      olis kyllä mielenkiintoista nähä mitä tietoja siitä löytyy, joku tehtaan prototyyppi
      Last edited by bemu2000; 10-01-2008, 23:22.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        Originally posted by bemu2000 View Post
        pitäis pyytää jonkun kattoo runkonumeron perusteella... lappu oli autossa penkin alla.

        olis kyllä mielenkiintoista nähä mitä tietoja siitä löytyy, joku tehtaan prototyyppi
        Jos olisi tehtaan prototyyppi 1999 mallivuoden M-sportista, niin eiköhän ne olis vaivautuneet laittamaan samalla myös ne puuttuvat M-kynnyslistat ja M-lepuutustuen..

        Voisin väittää, että 99,9% noista 1998 mallivuoden autoista, joissa on M-puskurit, on jälkikäteen itse viriteltyjä. Käsittääkseni 1998 vuoden puolella ainoat autot, joista nuo puskurit on löytynyt tehdasasenteisena, on ollut ensimmäiset E39 M5 yksilöt.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          Originally posted by Behemoth View Post
          Ei tämä mitään paskaa ole. Itse testanneena. En puhunut kaupunkiajosta, puhuin taajama-ajosta, jossa päästellään lähinnä 60 km/h ja sitten 30% kierrellään rinkiä. Alle kahdeksan litran se menee maantiellä kun ajelee noin 90 km/h vakkari päällä. Sitten kun pistää vakkarin 160 km/h niin puhutaan jo vähän eri lukemista. Puhtaassa kaupunkipyörityksessä menee sitten omat ja muittenki rahat.
          E34 540iA kaupungissa 18l/100. Ajo on vaihtelevaa, välillä 60km/h ja välillä liikennevaloja. Maantiellä mennään 9l/100.

          Mutta asiaan, kun eksyin ihan väärään korimalliinkin. Itellä ollut mielessä myös siirtyminen E39iin, joku vm 2000. 528 stepillä kiinnostaisi juuri tuon V8 kulutuksen takia, ei tuo 18l/100km työmatkoille oikeen järkevää ole, kun sitä tehoa ei pääse siinä käyttämään. Mutta toisaalta kun on tottunut siihen että kun kaasua painetaan niin sitten mennään, niin miltä tuo 528 tuntuu 40:n jälkeen? Löytyykö joku joka ajanut molempia lyhyen ajan sisään?

          Faktahan on että kumpaankin tottuu viikossa täysin riippumatta mihin suuntaan siirtyy. Eli vaikka 528 tuntuisi lahnalta, niin viikon jälkeen se on ihan ok. Mutta kommentteja olisi mukava kuulla. 535 on välimälli, se ei ole listalla. Tosin Audi A6 2.7T/4.2 on kanssa ehdokkaana.

          Kuten Hemi tuumi, niin ehkä fiksuinta olisi valita 528 ja sijoittaa 540:N hintaero pienempiin kilometreihin ja juuri esim M-sport/muu kikottimiin.
          Mutta se V8....
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Kyllä, molempia ajaneena voin todeta, että ...tulet yllättymään e34 540i:n ja kymmen vuotta tuoreemman M52TU koneisen e39 528i:n käytännön suorituskykyeron pienuudesta.
            e39:n "sivistyneisyys" voi toki ensin hämätä "perstuntumaa", mutta vakipätkiä pisteestä a pisteelle b kiihdyttelemällä ja nopeusmittaria seuraten huomaat kyllä mitä tarkoitan.
            Last edited by Hemi; 16-01-2008, 00:09.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              ja vielä kun valitsee 528i:n manuaalina, niin tuntuu pienistä vauhdeista jopa automaagi 540i:tä rivakammalta
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                Originally posted by Hemi View Post
                Kyllä, molempia ajaneena voin todeta, että ...tulet yllättymään e34 540i:n ja kymmen vuotta tuoreemman M52TU koneisen e39 528i:n käytännön suorituskykyeron pienuudesta.
                e39:n "sivistyneisyys" voi toki ensin hämätä "perstuntumaa", mutta vakipätkiä pisteestä a pisteelle b kiihdyttelemällä ja nopeusmittaria seuraten huomaat kyllä mitä tarkoitan.
                Tarkoitin E39 528 stepillä vs E39 540 stepillä. Mutta asia lienee samansuuntainen noissakin. Taitaa varsinkin suomen oloissa tuo V8 extravoima jäädä aikalailla käyttämättä.
                Maluaalivaihtoehto on kyllä hylättty, sen verran mukava tuo automaatti on, ja varsinkin kun tuota steppiä on esim Hemi kovin kehunut.
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7456
                  • Oulu

                  Originally posted by jsa014 View Post
                  Kuten Hemi tuumi, niin ehkä fiksuinta olisi valita 528 ja sijoittaa 540:N hintaero pienempiin kilometreihin ja juuri esim M-sport/muu kikottimiin.
                  Mikä noiden hintaero suunnilleen on nykyään? Silloin kun omaani ostin ei 540iA ollut vakavasti otettava vaihtoehto, mutta jotenkin jäänyt sellainen kuva hintaero on hyvin pieni. Ilmeisesti maksaa paljon ajella Saksassa vanhalla paljon kuluttavalla/päästävällä autolla...
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3436
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Kannattaa miettiä tarkaan. Tänä aamuna radiossa sanottiin, että bensa voisi aivan hyvin maksaa 2€ vuoden loppuun mennessä.


                    T. E39 540
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • Anselmo H
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 936
                      • Vantaa

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      ja vielä kun valitsee 528i:n manuaalina, niin tuntuu pienistä vauhdeista jopa automaagi 540i:tä rivakammalta
                      Eihän noiden ero ole niiiin valtava, jos puhutaan vaikkapa perinteisestä 0-100 ajasta: 528i manuaali 7,5 sek vs. 540iA 6,4 sek. Minun mielestä olennaista on se ettei V8:a tarvi vinguttaa kiekat tapissa että pääsee jonnekin. Eihän se 2,8 huono ole mutta kasin vääntö tekee ajamisesta rentoa ja silti vauhdit säilyy ilman repimistä. Tietty eri asia jos tykkää manuaaliaskista ja Matula-henkisestä ajotyylistä (ei siinäkään mitään väärää mutta jotenkin sellainen häsläys ei nappaa).
                      F11 523iA Touring
                      E93 325i cabrio
                      E81 116i
                      Triumph Daytona 955i

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Mikä noiden hintaero suunnilleen on nykyään? Silloin kun omaani ostin ei 540iA ollut vakavasti otettava vaihtoehto, mutta jotenkin jäänyt sellainen kuva hintaero on hyvin pieni. Ilmeisesti maksaa paljon ajella Saksassa vanhalla paljon kuluttavalla/päästävällä autolla...
                        Ei noissa ole juuri hintaeroa Saksassa. Esim 4/2000 528iA M-paketilla, ajettu 65tkm 14200€ ja 10/2000 540iA facelift 65tkm 14900€

                        Veroja vanhan kaavan mukaan menee 540:stä tonni enemmän. Mutta jos tämä uusi veromalli (alle 2001 painon mukaan) niin vero lienee sama molemmille.

                        Eli taitaapa ainoa kriteeri olla nuo käyttökulut. Tosin kun bensa tästä nousee niin jatkossa 528:n myyminen voi olla hieman helpompaa.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1960
                          • Hki

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli itse en näe mitään järkeä ostaa 7/98-valmistuskuukauden mallia jos samaan rahaan saa selkeästi kuitenkin joka suhteessa uudempaa tekniikkaa sisältävän 10/98:n? Toki Saksassa kauppiaat eron ymmärtävät ja sitä helposti Suomiostajan kohdalla hyödyntävät josta syystä täällä on erityisen hyvin edustettuna 2-8/98 malliset e39:it.
                          Saman huomannut! 2-8/98 malleja löytyy mutta et tätä uudempia 98 malleja! Kyllä suomessakin tekniikkapäivityksen saanut sedani maksaa helposti 2000e enemmän. Noin viikko sitten ei ollut yhtään alle 13 000 tekniikkapävityksen saanutta sedania (alle 250tkm). Touringeja saakin sitten jo reippaasti edullisemmin. Eli onko nämä nyt sitten vaihtoehtoja toisilleen? Eli post 9/98 mallit eivät välttämättä kilpaile samosita ostajista. 2000e kerääminen palkasta kestää kuitenkin helposti kuukausia, joten moni joka on asettanut hintarajan (kuten aloittaja) joutuu tyytymään tähän tähän ennen 9/98 olevaan malliin. Itse kuitenkin päätin säästää hieman ja päädyin tuohon uudempaan.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                            Eihän noiden ero ole niiiin valtava, jos puhutaan vaikkapa perinteisestä 0-100 ajasta: 528i manuaali 7,5 sek vs. 540iA 6,4 sek. Minun mielestä olennaista on se ettei V8:a tarvi vinguttaa kiekat tapissa että pääsee jonnekin. Eihän se 2,8 huono ole mutta kasin vääntö tekee ajamisesta rentoa ja silti vauhdit säilyy ilman repimistä. Tietty eri asia jos tykkää manuaaliaskista ja Matula-henkisestä ajotyylistä (ei siinäkään mitään väärää mutta jotenkin sellainen häsläys ei nappaa).
                            Kyllähän 540 vaatii enemmän kierrätystä mitä 528 Jos oikeasti haluaa voimaa peliin.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Anselmo H
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 936
                              • Vantaa

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Kyllähän 540 vaatii enemmän kierrätystä mitä 528 Jos oikeasti haluaa voimaa peliin.
                              Juu, sehän siinä onkin hienoa: Koneesta löytyy vääntöä matalilla kiekoilla roppakaupalla mutta jos on syytä suorittaa, niin sitten voi kierrättää loppuun asti, jolloin meno onkin jo vähintäänkin ripeää. V8 huipputehot n. 5500 rpm paikkeilta mutta väännöt 440Nm/3600 rpm kun taas 6 mukisella 193 hv about samoilla kiekoilla kun taas vääntö "vain" 280Nm/3500 rpm.
                              F11 523iA Touring
                              E93 325i cabrio
                              E81 116i
                              Triumph Daytona 955i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎