Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMF
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 461
    • Sipoo

    Originally posted by PP440 View Post
    En kyllä itse ymmärrä kuka ostaa tollasen 530d:n... Eikös diiselin pointti et auto vie mahdollisimman vähän soppaa jne? Verotkin on huokeet moiseen. Ennemmin ajaa vastaavalla bensalla.. Toki diisuissa on tarjontaa kyllä.
    Mä ostin joulukuussa 530d:n ja tänä aikana tullut 15tkm mittariin lisää. En tiedä millä yhtä tehokkaalla bemarilla olisin ajellut huokeammin? Täysi tankki 90e ja sillä ajan 750-900 kilsaa. Vastaavaan suorituskykyyn tarvitsee bensapuolelta ainakin sen 525:n joten näillä kilsoilla luulisin olevani voiton puolella vuoden lopulla.

    Eihän tuo 530d mikään raketti ole mutta kyllä se vääntö tekee ajamisesta melko mukavaa. Olisi tietenkin hauska kokeilla 530i vertailun vuoksi, tämäkin oli listoilla autoa hankkiessani.

    Mutta on tuossa e39 aika paljon autoa noinkin vanhaksi ja tuon hintaiseksi...
    E70 X5 3.0D -07
    W124 200d
    Hiace 4wd

    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by MMF View Post
      Mä ostin joulukuussa 530d:n ja tänä aikana tullut 15tkm mittariin lisää. En tiedä millä yhtä tehokkaalla bemarilla olisin ajellut huokeammin? Täysi tankki 90e ja sillä ajan 750-900 kilsaa. Vastaavaan suorituskykyyn tarvitsee bensapuolelta ainakin sen 525:n joten näillä kilsoilla luulisin olevani voiton puolella vuoden lopulla.

      Eihän tuo 530d mikään raketti ole mutta kyllä se vääntö tekee ajamisesta melko mukavaa. Olisi tietenkin hauska kokeilla 530i vertailun vuoksi, tämäkin oli listoilla autoa hankkiessani.

      Mutta on tuossa e39 aika paljon autoa noinkin vanhaksi ja tuon hintaiseksi...
      Semmoiset vajaa 800km pääsee tuolla 525i:llä sekalaisessa ajossa (70l tankki), talvella pakkasilla vie 1l suunnilleen enemmän. Tankki maksaa sen 110-120e. Reilua 9l/100km nyt näyttänyt pari viimeistä tankkia keskikulutus. Olen kalibroinut tuota keskikulutusmittaria nyt parin tankkauksen aikana pikkuhiljaa tarkemmin kohdilleen.

      Minulla on tullut tuohon omaan semmoiset 25tkm vuoteen. En ole hirveesti miettinyt kumpi olisi halvempi, kun ei tosiaan tuo diesel kauheasti houkuttele. Sitten kannattaisi suoraan siirtyä johonkin 116d jos haluaa oikeasti säästää.

      Hintaan nähden tosiaan saa melko paljon autoa oli se diesel tai bensa.
      Last edited by Antsah; 04-04-2012, 14:06.

      Comment

      • öpel
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 253
        • ??????

        Kun itse kokeilin E39:jä niin kävin koeajamassa myös 530dA:n ja kyllähän siitä voimasta tykkäsi. Olen aina ollut niitä ns. bensamiehiä, mutta tuon koeajon jälkeen aloin ymmärtämään miksi joku haluaa diiselin. Sama tunne ei tule kaikkien nokipolttimien kohdalla. 3-litrainen suora-kuutonen ei edes kuulostanut pahalta dieseliksi ja maantiellä rupsutti suorastaan nätisti pienillä kierroksilla.

        En näe paljon mielenkiintoa vertailla kannattavuutta, jos tykkää ajaa bensalla/dieselillä, niin kyllä siitä kehtaa maksaa sen muutaman satasen extraa vuodessa, ei se suhteessa paljoa ole.

        Ja sitten miksi päädyin bensakoneeseen:
        • Saksassa ei pääse kaupunkeihin ilman partikkelisuodinta. Paljon Saksassa lomailevana tuo oli jo riittävä peruste unohtaa öljypoltin.
        • En halua alkaa leikkimään tukkeutuvan suodattimen kanssa.
        • Bensa-vapari yksinkertaista ja luotettavaa tekniikkaa.
        • Bensakoneen ääni nyt kuitenkin parempi.
        • Diesel on aina vajaakierroksinen -> olisi pakko olla automaatti.
        • Manuaali on varmasti luottavampi ja taloudellisempi valinta, ja sopii hyvin vääntävään M52TU-koneeseen.
        BMW 523i E39 MY1999

        Comment

        • Jookuj
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 948
          • Kemi

          Morjens! Mitä tollasesta 525i -01 pitää ostaessa selvittää? Millasia vikoja näissä ruukaa olla? Tahtooko ruostua jostain tietyistä paikoista? Tämmösestä autosta pitää vissiin alkaa hieroon kauppaa ja itellä ei yhtään kokemusta näistä e39:stä.. Tässä ois tämä auto sitten. Laittakaa plussat ja miinukset.

          ___________________
          BMW G30 520d -17
          ----------------------------------------------------------------------
          MB c350 -11
          BMW F11 M550D -14
          Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
          MB w211 -07
          BMW e39 525i -01
          BMW e36 325i -93
          BMW e36 320i -92

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Jos jotain niin vetopitoa vaan sais olla välillä vähän enemmän. Ehkä jäykät renkaat ja alusta syö sitäkin osaltaan...?
            Originally posted by ///Jone View Post
            e39 taitaa olla aika onneton tuo luistonesto joten vetopitoa saa hurjasti lisää lukolla, harva etuveto lähtee talvella rivakammin risteykstä.
            E39:sin luistonesto on ihan hanurista jos vertaa vaikka e36. Jarrut ei juurikaan jarruta sutivaa pyörää, toisin kuin e36:ssa paukuttaa kunnolla sutivaa pyörää jolloin toinenkin alkaa vetää ja maisema vaihtuu.

            Mitähän ne on oikein ajatellut?

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by Jookuj View Post
              Morjens! Mitä tollasesta 525i -01 pitää ostaessa selvittää? Millasia vikoja näissä ruukaa olla? Tahtooko ruostua jostain tietyistä paikoista? Tämmösestä autosta pitää vissiin alkaa hieroon kauppaa ja itellä ei yhtään kokemusta näistä e39:stä.. Tässä ois tämä auto sitten. Laittakaa plussat ja miinukset.

              http://www.nettiauto.com/bmw/525/4636145
              Siistiltähän tuo näyttää minusta. Katsoisin sinuna muiden perusjuttujen lisäksi ekaksi nämä:

              -korin luukkujen saumat, onko ruostetta
              -täristääkö maantie nopeuksissa/jarruttaessa, alustassa väljää jos tekee noin.
              -moottorin käynti, pitäisi käydä melko hiljaisesti ja tasaisesti. Onko ylimääräisiä naputuksia yms ääniä.
              -vetääkö koko kierrosalueen hyvin. Alakierroksilla varsinkin jos on puutunut niin voi olla imuvuoto tai muuta vastaavaa ongelmaa. Mikään tykkihän se ei ole, mutta pitäisi kuitenkin ihan reippaasti kulkea.
              -Omistajalta voi kysellä onko vanoksen tiivisteitä uusittu, se kannattanee tehdä noilla kilsoilla jos ei ole tehty.
              - Jos mahdollista lukea vikakoodit Inpalla niin kannattaa tehdä se tai pyytää jotain mukaa esim. täältä foorumilta joka voisi ne lukaista

              Itsellä manuaali niin automaatista ja sen vaikutuksesta auton luonteeseen en tietenkään osaa sanoa. Itsellä kun oli kriteerinä manuaali niin 530i karsiutu sitten aika tehokkaasti pois kun suurinosa on tomaatilla. Varmasti se 530ia vs 525ia olisi parempi valinta, mutta tarjonta on mitä on bensana näissä m-sporteissa. Se tuli itsellä ainakin huomattua.

              Turha varmaan mainita, että 10ke ei saa uutta autoa joten ainahan noissa jotain pientä voi olla
              Last edited by Antsah; 04-04-2012, 21:26.

              Comment

              • Jookuj
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 948
                • Kemi

                Kiitoksia tästä! Sitä mietin vielä että mitä m-sporttia tosta löytyy näin päällepäin? Tuntuu että 9/10 näistä m-sporteista ei ookkaan aitoja m-sportteja, vaan jonkun ite rakentamia.
                ___________________
                BMW G30 520d -17
                ----------------------------------------------------------------------
                MB c350 -11
                BMW F11 M550D -14
                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                MB w211 -07
                BMW e39 525i -01
                BMW e36 325i -93
                BMW e36 320i -92

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  Originally posted by Jookuj View Post
                  Kiitoksia tästä! Sitä mietin vielä että mitä m-sporttia tosta löytyy näin päällepäin? Tuntuu että 9/10 näistä m-sporteista ei ookkaan aitoja m-sportteja, vaan jonkun ite rakentamia.
                  Onhan tuo ulkopuolisesti ihan täydellinen M-sport. Etu- ja takapuskuri löytyy. Myös tuo pieni lippa kontin päällä.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • irppa85
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 229
                    • Jyväskylä, Finland

                    Originally posted by tmth View Post
                    Onhan tuo ulkopuolisesti ihan täydellinen M-sport. Etu- ja takapuskuri löytyy. Myös tuo pieni lippa kontin päällä.
                    Itse huomannut saman asian näissä myynti-ilmoissa... ja itseasiassa se ketuttaa jonkin verran..

                    Mikäli auto on tehtaalta tullut M-Sporttina, pitäisi varustelistassa (saan esim. netistä valmistenumerolla) löytyä "M-Sportpaket". Esim. alustan tai ratin on saanut tilattua erikseenkin...

                    Sinällänsä annan arvoa tuunareille - täälläkin paljon hienoja elvytyksiä ja M-Sport -osilla rakennettuja yksilöitä. Itseä vaan ottaa päähän autoilmoja selatessaan, kun tuntuu pahimmillaan siltä, että ///M -merkki kontissa muuttaa auton ko. malliksi.

                    Sama Motorsport Vs. M-Sport. Repikää ne merkit hevonkuuseen sieltä kontin nurkasta !

                    p.s Muistelen, että M-Sportpaketin hinta on ollut vuonna 2001 Suomen markkinoilla semi-suolaiset 6700 € ..
                    Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                    Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                    Aiemmin:
                    @TZ
                    Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                    Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                    @FIN
                    E39 530dA M-Sport -02
                    Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Jookuj View Post
                      Kiitoksia tästä! Sitä mietin vielä että mitä m-sporttia tosta löytyy näin päällepäin? Tuntuu että 9/10 näistä m-sporteista ei ookkaan aitoja m-sportteja, vaan jonkun ite rakentamia.
                      Pyydä tosiaan VIN koodi omistajalta niin sillä kyllä selviää mitä tuossa on ollut alkuperäisenä varustuksena. Aidolta kyllä päällisin puolin näyttää.

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2171
                        • Himas

                        Originally posted by Jookuj View Post
                        Kiitoksia tästä! Sitä mietin vielä että mitä m-sporttia tosta löytyy näin päällepäin? Tuntuu että 9/10 näistä m-sporteista ei ookkaan aitoja m-sportteja, vaan jonkun ite rakentamia.
                        Varustelistasta saat varmuuden jos löytyy 337.
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • Jookuj
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 948
                          • Kemi

                          Eniten tossa autossa mietityttää nuo kilometrit.:think
                          ___________________
                          BMW G30 520d -17
                          ----------------------------------------------------------------------
                          MB c350 -11
                          BMW F11 M550D -14
                          Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                          MB w211 -07
                          BMW e39 525i -01
                          BMW e36 325i -93
                          BMW e36 320i -92

                          Comment

                          • Jookuj
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 948
                            • Kemi

                            Keneltä onnistuis hommata varustelista VIN koodin avulla?
                            ___________________
                            BMW G30 520d -17
                            ----------------------------------------------------------------------
                            MB c350 -11
                            BMW F11 M550D -14
                            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                            MB w211 -07
                            BMW e39 525i -01
                            BMW e36 325i -93
                            BMW e36 320i -92

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by Jookuj View Post
                              Keneltä onnistuis hommata varustelista VIN koodin avulla?

                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Hawk_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 184
                                • Tampere

                                525tds vs. 530d

                                Parin vuoden tauon jälkeen olisi tarkoitus hankkia taas Bemari alle. Hetken aikaa harkittuani päädyin 525 tai 530 diisseliin. Viisaammilta kysyisinkin nyt neuvoa, kumpi olisi parempi vaihtoehto? Mitä tyyppivikoja näissä on? Mitä nyt itse olen saanut selville, niin imusarjan läpät ainakin. Mites toi syöttöpumppu? Syöttöpumppu taitaa olla ainakin 320d:ssä tyyppivika. Mites noi alkupään e39:t, vai kannattaako kattella mielummin loppupäästä? Lopuksi vielä semmonen juttu, että itellä ei ole koskaan ollut automaattia ja nyt olen sitä harkinnut, kumpi vaihtoehto on parempi ajaa tommosilla koneilla? Mielipidekysymys tämä viimenen varmasti, mutta kertokaapa mielipiteitä. Kaikkea hyvää ja huonoa saa kertoa mitä mieleen tulee.
                                ex. BMW E46 320i Sedan -03
                                ex. BMW E39 530dA -01
                                ex. BMW E36 328i Coupé -97
                                ex. BMW E36 325i Coupè -93
                                ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎