Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixxis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2009
    • 1877
    • Jyväskylä / Uurainen

    tuo PIN homma kuulostais äkkiseltään vähän tältä:

    ___________________________________
    __________________________________________________
    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



    [ Focus stw ]
    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

    Comment

    • TKGL
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 260
      • Tampere

      Originally posted by Gize View Post
      Onko oma auto vai naapurin jossa jäänyt avaimet lukkoon

      Sori ot, kuitenkaan en nyt usko että itsestä apua on e39:n tapauksessa, mutta käsittääkseni e39:n kohdalla eikös tuo ole vain soittimen/navin "turvakoodi"? Kysyy siksi kun on virrat ollu pois. Sitä en sitten tiedä mikä on default koodi tai miksi se sitä nyt rupeaisi kysymään.

      Kannattaa nyt kuitenkin ainakin aluksi mennä vielä tappelemaan, e36 ei ainakaan tykännyt millään ottaa apuvirtaa vastaan, jännitettä kun katseli ajotietokoneesta niin kauan sai tapella että sai sen ylös. Tuo numerolla toimiva ajonesto ei ainakaan tosiaan tuossa vanhemmassa kolmossarjassa itsekseen aktivoitunut, eikä ollut default koodia. Jospa se onkin vain kiinni siitä että virta ei edelleenkään riitä startin pyörittämiseen, tai että virtaa ei ole tarpeeksi niin ajonesto on päällä. Tiedä sitten, kerrohan miten kävi! Pakko oli kommentoida kun oli kuullut kuinka porukalta viety autoja joissa avaimet suulla
      Kysymys on todennäköisesti liian alhaisesta apuvirran määrästä. Pelästyin vaan, kun ei ole ennen kooida kysellyt. Löysin toimistolta tommosen jumpstarten raihnan, josta todennäköisesti akku loppu ja yritin sillä käynnistää. Appiukko tulee kohta antamaan apuvirtaa suoraan Subarusta. Josko sitten lähtisi käymään.

      Aamulla oli kanssa akku tyhjä. Naapuri anto apuvirtaa. Ajelin siinä ympäri kaupunkia akkua ladatessa. Ei näköjään ottanut yhtään varausta vastaan. Tästä sitten suoraan motonettiin ostamaan Bosch S6. Vai onko parempia ehdotuksia uudelle akulle?

      Comment

      • TKGL
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 260
        • Tampere

        Originally posted by mixxis View Post
        tuo PIN homma kuulostais äkkiseltään vähän tältä:

        http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=pin-koodi
        Toivottavasti ei ole kyse tuosta. Onko joku Tampereelta valmis tulemaan auttamaan sopivan softan kanssa, jos tuo ei kunnon apuvirralla tuosta käynnisty? Pitäisi mahdollisesti tuo koodi nollata. Auto on Hatanpäällä.

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 551
          • Tampere

          Originally posted by TKGL View Post
          Kysymys on todennäköisesti liian alhaisesta apuvirran määrästä. Pelästyin vaan, kun ei ole ennen kooida kysellyt. Löysin toimistolta tommosen jumpstarten raihnan, josta todennäköisesti akku loppu ja yritin sillä käynnistää. Appiukko tulee kohta antamaan apuvirtaa suoraan Subarusta. Josko sitten lähtisi käymään.

          Aamulla oli kanssa akku tyhjä. Naapuri anto apuvirtaa. Ajelin siinä ympäri kaupunkia akkua ladatessa. Ei näköjään ottanut yhtään varausta vastaan. Tästä sitten suoraan motonettiin ostamaan Bosch S6. Vai onko parempia ehdotuksia uudelle akulle?
          Onkohan se nyt varmasti kiinni siitä, että akku ei ota latausta vastaan, vai olisiko syynä se, että laturi ei lataa?

          Tottakai jos akku on uusintakunnossa, niin osta uusi, mutta itsellä tapahtui kerran niin, että silloin tällöin latasi, yleensä ei, alussa tietysti kaikki toimi ok, monesti meni monta päivää kun kaikki kunnossa. Tyhmänä päästin tilanteen niin pitkälle, että virran puutteesta johtuen meinasi auto sammua hämeenkadun ja hatanpään valtatien risteykseen Kaikki virta katosi (mittarit nollille, kaikki valot pois jne.), ja kone alkoi rykiä kun ei jaksanut enää edes bensapumppua pyörittää. Olisi hävettänyt niin paljon että polkasin koneeseen hetkeksi kierroksia, ja sen jälkeen ~10 sec. taas kaikki ok. Loppujen lopuksi syynä oli laturin hiilet / jännitteensäädin (paketti), josta toinen hiili oli ilmeisemmin katkennut. Osa taisi olla 20-35 euroa, ja kaikki ongelmat taas tiessään.

          Onneksi en sentään siihen jäänyt auton kanssa. Olisin varmaan noussut autosta, kävellyt kauemmas ja ruvennut vain osoittelemaan: "hahaa, bemari jäänyt tien päälle"
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • TKGL
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 260
            • Tampere

            Originally posted by Gize View Post
            Onkohan se nyt varmasti kiinni siitä, että akku ei ota latausta vastaan, vai olisiko syynä se, että laturi ei lataa?

            Tottakai jos akku on uusintakunnossa, niin osta uusi, mutta itsellä tapahtui kerran niin, että silloin tällöin latasi, yleensä ei, alussa tietysti kaikki toimi ok, monesti meni monta päivää kun kaikki kunnossa. Tyhmänä päästin tilanteen niin pitkälle, että virran puutteesta johtuen meinasi auto sammua hämeenkadun ja hatanpään valtatien risteykseen Kaikki virta katosi (mittarit nollille, kaikki valot pois jne.), ja kone alkoi rykiä kun ei jaksanut enää edes bensapumppua pyörittää. Olisi hävettänyt niin paljon että polkasin koneeseen hetkeksi kierroksia, ja sen jälkeen ~10 sec. taas kaikki ok. Loppujen lopuksi syynä oli laturin hiilet / jännitteensäädin (paketti), josta toinen hiili oli ilmeisemmin katkennut. Osa taisi olla 20-35 euroa, ja kaikki ongelmat taas tiessään.

            Onneksi en sentään siihen jäänyt auton kanssa. Olisin varmaan noussut autosta, kävellyt kauemmas ja ruvennut vain osoittelemaan: "hahaa, bemari jäänyt tien päälle"
            No niin. Taas koneen ääressä. 209 euroa käyhempänä, mutta onnelisena Bosch S6 akun omistajana.

            Tuo vanha akku oli alkuperäinen tehdasasenteinen, joten oli jo aikakin vaihtaa 8v palvellut mötikkä. Laturivikaan en usko. Kaikki sähköt on kuitenkin pelannu 100% heti moottorin hörähdettyä käyntiin. Toi vanha akku sai eilen kovilla pakkasilla melkoista kyytiä. Käynnistin auton varmaan 5-6 kertaa kilometrin ajoa varten Siihen se varmaan kuoli. Muutenkin tulee ajettua 90% raastavaa pätkäajoa kaupungissa.

            Tuo koodi homma meni seuraavasti:

            - Apuvirta moottoritilaan
            - Hälyttimet samoin tein päälle
            - Hälyttimet pois avaimesta
            - Virtalukko II-asentoon
            - Navi kysy taas koodia ja siinä oli laskuri joka laski 10 minuutista nollaan
            - Laskurin saavutettua nollan koodiruutu hävis ja auto käynnisty normaalisti

            Siitä sitte suoraan Motonettiin ja pimeessä vaihdoin akun pihalla. Oli muuten aika piukkaa tuon Bosch S6:sen kanssa.

            Tuo koodijuttu on kait ihan normaalia kun virrat on pidempään kokonaan pois?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by TKGL View Post
              Tuo koodijuttu on kait ihan normaalia kun virrat on pidempään kokonaan pois?
              Eipä ole auto koodia kysellyt vaikka on ollut akun maa irti koko päivän. Ehkä sinun navi sekosi alijännitteeseen.
              E39 528iA

              Comment

              • pere
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 172
                • Berlin

                540i:n rattilukko lakkasi noin viikko sitten (kovilla pakkasilla?) pelaamasta, eikä tunnu pelaavan nyt lämpimälläkään kelillä. Minkälainen systeemi tuo E39:ssä on? Jos purkaisi sen ja suihkuttelisi vähän aseöljyä väliin? Ratti auki ja sieltä löytyy joku tappi/kynsi tms?
                e61 535dAT -08

                ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  Pääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?

                  Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.

                  T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltu
                  Last edited by Ha2; 17-12-2010, 13:01.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7458
                    • Oulu

                    Originally posted by Ha2 View Post
                    Pääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?
                    En tiedä oikeasta ja vasemmasta, mutta siitä napista mistä nollaat tripin sinne salavaliikkonkin pääsee.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      Jaa, mää luin vaan tätä ohjetta:
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by Ha2 View Post
                        T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltu
                        Tuo ei oikein istu samaan lauseeseen, joten sen täytyy olla valetta.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

                          Originally posted by Ha2 View Post
                          Pääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?

                          Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.

                          T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltu

                          Täällä sama tilanne... Ei löydy mittaristosta kuin yksi ainoa nappula(tripin resetti) !! Kuinkahan salavalikot saa esiin??
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Täällä sama tilanne... Ei löydy mittaristosta kuin yksi ainoa nappula(tripin resetti) !! Kuinkahan salavalikot saa esiin??
                            Aatelkaa jos nappuloita ois kymmenen:think
                            Auttaisko tuo http://munkotisivut.net/mybmw528/obc.html

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5419
                              • Oulu

                              Mitä "muutostöitä" vaaditaan että faceliftin puskuri menisi prefaceliftiin?

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by Ha2 View Post
                                Pääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?

                                Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.

                                T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltu
                                Salavalikon lukitusta ei saa avattua jos auto on käynnissä. Eilen käytännössä havaittua.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎