Liekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jukkae View PostLiekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostKyllä se laturi on ihan jääkylmä. Melkein jo toivoin, että tosta olis löytynyt syy. Auto on ollut nyt noin 4h latauksessa pihalla. Luulis olevan laturin jo lämmin, jos vuotaa.
Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostViime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.
Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.
Lue tuo ensin, viestistä 6 eteenpäin. Muuten voi tulla väärä siili Motonetistä...
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostViime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.
Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostAlle 12v on kyllä heikko tulos, jos laturin kanssakaan ei jaksa yli tuon niin taitaa olla kohtuullinen jatkuva kulutus päällä...
Laturi tosiaan on ihan jääkylmä, mutta kait se silti voi sitä sähköä vuotaa?
En saanut eilen aikaiseksi vaihtaa sitä siiliä. Tänään aion sen vaihtaa, muuta en usko sen auttavan. Soittelin jo korjaamoille. Reilu parin viikon jono näyttäis olevan useampaan paikkaan. Täytyy sitten vissiin vaan irrotella akkua aina kun sammuttaa auton
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEi se pakkasessa paljon lämpene, varsinkaan nämä elektroniset mallit. Sulakkeita irroittelemalla voisi kanssa löytyä tuo sähkösyöppö.
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostJep. Täytyy mennä tonne pihalle kikkailemaan kunhan toi akku on vähän ladannut. En vaan oikein tiedä miten tuon auton unitila käyttäytyy, kun sulakkeita irroittelee. Onko niin, että kun auton on kerran saanut uneen, se herää aina, kun yhden sulakkeen irrottaa? Sitten saa odottaa taas seuraavat 16min
Tosin kun mittasin sulakkeen nro. 9 paikasta virrankulutuksen niin ainakin tällöin kulutus tippui lähes nollaan lepotilassa.
Ja lepotila toimii itsellä ainakin niin että menee autoon ja ovet lukkoon avaimesta ja hanskalokero auki eli hanskalokeron valo jää päälle. Sitten odottelee 16min, ja kun hanskalokeron valo sammuu niin auto on lepotilassa. Tällöin myös sulakkeen nro. 9 virta tippuu itsellä 0.3a->~0a ja puhaltimen pikkuflekti pysähtyy.
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostEi herää ainakaan hanskalokeron sulakkeita irrottelemalla. Itselläkin tyhjeni tässä juuri vuoden vanha 100Ah bannerin akku. Aamulla startatessa ihan kuollut, jännite 11,3. Ei edes ajettu pätkäajoa vaan järvenpää-espoo väliä. Itsellä ainakin puhallin joskus harvoin hieman humppaillut epätasaisesti, joten ostin uuden siilin tuohon. No sitten vaan akku latinkiin ja tähän asti olen irroittanut hanskalokeron sulakkeen nro. 9 aina yöksi eikä ole akku tyhjentynyt (tiedä sitten olisiko muutenkaan). Saa nähdä pysyykö virrat siilin vaihdon jälkeen.
Tosin kun mittasin sulakkeen nro. 9 paikasta virrankulutuksen niin ainakin tällöin kulutus tippui lähes nollaan lepotilassa.
Ja lepotila toimii itsellä ainakin niin että menee autoon ja ovet lukkoon avaimesta ja hanskalokero auki eli hanskalokeron valo jää päälle. Sitten odottelee 16min, ja kun hanskalokeron valo sammuu niin auto on lepotilassa. Tällöin myös sulakkeen nro. 9 virta tippuu itsellä 0.3a->~0a ja puhaltimen pikkuflekti pysähtyy.
-Takaluukku auki ja sisävalot päällä ja tietysti kaikki muutkin asiaan kuuluvat härpäkkeet: ~7A
-Ovet kiinni, lukossa, varashälytin aktivoitu: ~2,6A
-Lepotilassa varashälytin aktivoituna jännite vaihteli hieman pulssimaisesti 0,01A - 0,03A.
Mielestäni nämä luvut ovat täysin OK. Ainakin tuo lepovirran määrä on kait tarpeeksi alhainen. Ei siellä ainakaan mitään jatkuvaa virran kulutusta ole. Jokin siellä yöllä kuitenkin alkaa sitä virtaa kuluttamaan.
Siili on myös nyt vaihdettu. Saa nähdä auttoiko. On tämä vähän tämmöstä toivotaan toivotaan hommaa. Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostNo nyt on virrat mitattu:
-Takaluukku auki ja sisävalot päällä ja tietysti kaikki muutkin asiaan kuuluvat härpäkkeet: ~7A
-Ovet kiinni, lukossa, varashälytin aktivoitu: ~2,6A
-Lepotilassa varashälytin aktivoituna jännite vaihteli hieman pulssimaisesti 0,01A - 0,03A.
Mielestäni nämä luvut ovat täysin OK. Ainakin tuo lepovirran määrä on kait tarpeeksi alhainen. Ei siellä ainakaan mitään jatkuvaa virran kulutusta ole. Jokin siellä yöllä kuitenkin alkaa sitä virtaa kuluttamaan.
Siili on myös nyt vaihdettu. Saa nähdä auttoiko. On tämä vähän tämmöstä toivotaan toivotaan hommaa. Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment