Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Liekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?

    Comment

    • rottenb
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 46
      • -

      Originally posted by jukkae View Post
      Liekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?
      Juuri yritin Oulun varaosaputkista metsästää tuota koteloa, ei löytynyt keneltäkään. Mätänetistä en tosin edes yrittänyt... Eipä tuota kuitenkaan tarvinnutkaan vaihtaa, kunhan oisin kaiken varalta hommannut.

      Comment

      • TKGL
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 260
        • Tampere

        Originally posted by TKGL View Post
        Kyllä se laturi on ihan jääkylmä. Melkein jo toivoin, että tosta olis löytynyt syy. Auto on ollut nyt noin 4h latauksessa pihalla. Luulis olevan laturin jo lämmin, jos vuotaa.
        Viime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.

        Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by TKGL View Post
          Viime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.

          Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.
          Mittasitko jännitteen silloin kun Bilteman laturi oli kiinni?

          Lue tuo ensin, viestistä 6 eteenpäin. Muuten voi tulla väärä siili Motonetistä...
          E39 528iA

          Comment

          • Teppis83
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 50
            • Lahti

            Originally posted by jukkae View Post
            Liekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?
            Eipä tuo originaali montaa kybää maksanu

            Comment

            • TeemuT
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 329
              • Muhos

              Originally posted by Teppis83 View Post
              Eipä tuo originaali montaa kybää maksanu
              taisi olla n 35 eur tiivisteen kanssa keväällä.
              -TT-
              F30 320d

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Juu tiedossa on ettei se kovin hinnakas ole mutta silti

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by TKGL View Post
                  Viime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.

                  Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.
                  Alle 12v on kyllä heikko tulos, jos laturin kanssakaan ei jaksa yli tuon niin taitaa olla kohtuullinen jatkuva kulutus päällä...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • TKGL
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 260
                    • Tampere

                    Originally posted by Cell View Post
                    Alle 12v on kyllä heikko tulos, jos laturin kanssakaan ei jaksa yli tuon niin taitaa olla kohtuullinen jatkuva kulutus päällä...
                    Bilteman laturi kiinni tuo näyttää vain about 12,1V. Auton laturi antaa noin 13,8V. Suoraan ajon jälkeen mitattuna jännite on noin 12,4V, mutta näyttää laskevan miltein silmissä alle 12V ja pysähtyy sitten sinne 11,7V korville. Kunnes sitten aamulla akku taas täysin tyhjä.

                    Laturi tosiaan on ihan jääkylmä, mutta kait se silti voi sitä sähköä vuotaa?

                    En saanut eilen aikaiseksi vaihtaa sitä siiliä. Tänään aion sen vaihtaa, muuta en usko sen auttavan. Soittelin jo korjaamoille. Reilu parin viikon jono näyttäis olevan useampaan paikkaan. Täytyy sitten vissiin vaan irrotella akkua aina kun sammuttaa auton

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by TKGL View Post
                      Laturi tosiaan on ihan jääkylmä, mutta kait se silti voi sitä sähköä vuotaa?
                      Ei se pakkasessa paljon lämpene, varsinkaan nämä elektroniset mallit. Sulakkeita irroittelemalla voisi kanssa löytyä tuo sähkösyöppö.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • TKGL
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 260
                        • Tampere

                        Originally posted by Esal View Post
                        Ei se pakkasessa paljon lämpene, varsinkaan nämä elektroniset mallit. Sulakkeita irroittelemalla voisi kanssa löytyä tuo sähkösyöppö.
                        Jep. Täytyy mennä tonne pihalle kikkailemaan kunhan toi akku on vähän ladannut. En vaan oikein tiedä miten tuon auton unitila käyttäytyy, kun sulakkeita irroittelee. Onko niin, että kun auton on kerran saanut uneen, se herää aina, kun yhden sulakkeen irrottaa? Sitten saa odottaa taas seuraavat 16min

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          Originally posted by TKGL View Post
                          Jep. Täytyy mennä tonne pihalle kikkailemaan kunhan toi akku on vähän ladannut. En vaan oikein tiedä miten tuon auton unitila käyttäytyy, kun sulakkeita irroittelee. Onko niin, että kun auton on kerran saanut uneen, se herää aina, kun yhden sulakkeen irrottaa? Sitten saa odottaa taas seuraavat 16min
                          Ei herää ainakaan hanskalokeron sulakkeita irrottelemalla. Itselläkin tyhjeni tässä juuri vuoden vanha 100Ah bannerin akku. Aamulla startatessa ihan kuollut, jännite 11,3. Ei edes ajettu pätkäajoa vaan järvenpää-espoo väliä. Itsellä ainakin puhallin joskus harvoin hieman humppaillut epätasaisesti, joten ostin uuden siilin tuohon. No sitten vaan akku latinkiin ja tähän asti olen irroittanut hanskalokeron sulakkeen nro. 9 aina yöksi eikä ole akku tyhjentynyt (tiedä sitten olisiko muutenkaan). Saa nähdä pysyykö virrat siilin vaihdon jälkeen.

                          Tosin kun mittasin sulakkeen nro. 9 paikasta virrankulutuksen niin ainakin tällöin kulutus tippui lähes nollaan lepotilassa.

                          Ja lepotila toimii itsellä ainakin niin että menee autoon ja ovet lukkoon avaimesta ja hanskalokero auki eli hanskalokeron valo jää päälle. Sitten odottelee 16min, ja kun hanskalokeron valo sammuu niin auto on lepotilassa. Tällöin myös sulakkeen nro. 9 virta tippuu itsellä 0.3a->~0a ja puhaltimen pikkuflekti pysähtyy.

                          Comment

                          • TKGL
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 260
                            • Tampere

                            Originally posted by Jakuza View Post
                            Ei herää ainakaan hanskalokeron sulakkeita irrottelemalla. Itselläkin tyhjeni tässä juuri vuoden vanha 100Ah bannerin akku. Aamulla startatessa ihan kuollut, jännite 11,3. Ei edes ajettu pätkäajoa vaan järvenpää-espoo väliä. Itsellä ainakin puhallin joskus harvoin hieman humppaillut epätasaisesti, joten ostin uuden siilin tuohon. No sitten vaan akku latinkiin ja tähän asti olen irroittanut hanskalokeron sulakkeen nro. 9 aina yöksi eikä ole akku tyhjentynyt (tiedä sitten olisiko muutenkaan). Saa nähdä pysyykö virrat siilin vaihdon jälkeen.

                            Tosin kun mittasin sulakkeen nro. 9 paikasta virrankulutuksen niin ainakin tällöin kulutus tippui lähes nollaan lepotilassa.

                            Ja lepotila toimii itsellä ainakin niin että menee autoon ja ovet lukkoon avaimesta ja hanskalokero auki eli hanskalokeron valo jää päälle. Sitten odottelee 16min, ja kun hanskalokeron valo sammuu niin auto on lepotilassa. Tällöin myös sulakkeen nro. 9 virta tippuu itsellä 0.3a->~0a ja puhaltimen pikkuflekti pysähtyy.
                            No nyt on virrat mitattu:

                            -Takaluukku auki ja sisävalot päällä ja tietysti kaikki muutkin asiaan kuuluvat härpäkkeet: ~7A
                            -Ovet kiinni, lukossa, varashälytin aktivoitu: ~2,6A
                            -Lepotilassa varashälytin aktivoituna jännite vaihteli hieman pulssimaisesti 0,01A - 0,03A.

                            Mielestäni nämä luvut ovat täysin OK. Ainakin tuo lepovirran määrä on kait tarpeeksi alhainen. Ei siellä ainakaan mitään jatkuvaa virran kulutusta ole. Jokin siellä yöllä kuitenkin alkaa sitä virtaa kuluttamaan.

                            Siili on myös nyt vaihdettu. Saa nähdä auttoiko. On tämä vähän tämmöstä toivotaan toivotaan hommaa. Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Originally posted by TKGL View Post
                              No nyt on virrat mitattu:

                              -Takaluukku auki ja sisävalot päällä ja tietysti kaikki muutkin asiaan kuuluvat härpäkkeet: ~7A
                              -Ovet kiinni, lukossa, varashälytin aktivoitu: ~2,6A
                              -Lepotilassa varashälytin aktivoituna jännite vaihteli hieman pulssimaisesti 0,01A - 0,03A.

                              Mielestäni nämä luvut ovat täysin OK. Ainakin tuo lepovirran määrä on kait tarpeeksi alhainen. Ei siellä ainakaan mitään jatkuvaa virran kulutusta ole. Jokin siellä yöllä kuitenkin alkaa sitä virtaa kuluttamaan.

                              Siili on myös nyt vaihdettu. Saa nähdä auttoiko. On tämä vähän tämmöstä toivotaan toivotaan hommaa. Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.
                              Onkos sulla se Biltema laturi tai mikä onkaan jatkuvasti akussa kiinni? Tällaiset ylläpitolaturit voi rikkoutuessaan myös tyhjentää akun latauksen sijasta. Ei noilla kulutuksilla voi akku tyhjentyä ellei yöllä tapahdu jotain mystistä. Johtuisiko pulssimainen virrankulutus lepotilassa varashälyttimen vilkkuvasta led:stä?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Onko kaikissa e39:ssä kiertovesipumppu lämmityslaitteen kennolle? Jos on niin missä? WDS:stä yritin etsiä, mutta en löytänyt muuta kuin sen syylärin vasemmassa alanurkassa olevan pumpun, mutta eikös tuo kierrätä vettä syylärissä?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎