Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gize
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 551
    • Tampere

    Originally posted by markok View Post
    Salavalikon lukitusta ei saa avattua jos auto on käynnissä. Eilen käytännössä havaittua.
    Kyllä täällä ainakin aukeaa auto käynnissä...

    Onko mitenkään mahdollista saada lukitusta pysyvästi pois? Ärsyttävää kun joutuu joka kerta räpeltämään valikon loppuun asti. e36:ssa tuli melkein tavaksi katsella salavalikosta aina tarkka nopeus, kun sinne pääsi niin kätevästi. Ei muuten mutta jos sattuu miliisi vaikkapa moottoritiellä ajelemaan niin olisihan se nyt mukava painaa vakkari päällä ohitse esimerkiksi 129km/h Mittarivirheen arviointi "sakkorajalle" kun on silminnähden melko hankalaa...
    Kulkineet:
    BMW 730dA -03
    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
    BMW 323i -95
    Honda CBR600Fighter
    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

    Comment

    • TKGL
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 260
      • Tampere

      Originally posted by TKGL View Post
      No niin. Taas koneen ääressä. 209 euroa käyhempänä, mutta onnelisena Bosch S6 akun omistajana.

      Tuo vanha akku oli alkuperäinen tehdasasenteinen, joten oli jo aikakin vaihtaa 8v palvellut mötikkä. Laturivikaan en usko. Kaikki sähköt on kuitenkin pelannu 100% heti moottorin hörähdettyä käyntiin. Toi vanha akku sai eilen kovilla pakkasilla melkoista kyytiä. Käynnistin auton varmaan 5-6 kertaa kilometrin ajoa varten Siihen se varmaan kuoli. Muutenkin tulee ajettua 90% raastavaa pätkäajoa kaupungissa.
      Ei ole aina helppoa. Nyt on akku taas täysin tyhjä. Akku on siis 2 päivää vanha. Eilen toimi vielä ihan hyvin, kun ajoin töistä kotiin. Joku siis kuluttaa akun loppuun auton ollessa pihassa.

      Laturivikaan en edelleenkään usko, koska täysin tyhjällä akulla apuvirralla käynnistettäessä virrat toimii auton käynnistyttyä normaalisti.

      Tässä on mieleen tulleita mahdollisia syntipukkeja:

      1. Uus akku on paska
      2. Puhatimen siili. Tosin puhallin on toiminut moitteetta.
      3. Takaluukun johtosarja. Johtosarjassa oli heikkää jo aikaisemmin. Juotin rikkoituneet piuhat ehjiksi syksyllä. Sellaista oiretta on vielä ollut, että auto joskus valittaa avonaista luukkua takaluukun lasin sulkemisen jälkeen vaikka lasi on varmasti kiinni.
      4. Laturi

      Pystyykö ton rikkoutuneen puheltimen siilin toteamaan jotenkin?

      Täytyy vissiin ajaa Hatanpäälle merkkikorjaamoon tuo risa maanantaina aamulla. Ei tuolla pakkasessa ja pimeessä viitti alkaa ite näitä juttuja ihmettelee. Saas nähä paljonko tulee kustantaa

      EDIT: Mitä mieltä jengi on? Kannattaako kuitenkin aloittaa tosta siilin vaihdosta? Siilejä näyttäis olevan Motonetissä hyllyssä ja vaihtokin ilmeisesti melko helppoa.
      Last edited by TKGL; 18-12-2010, 16:38.

      Comment

      • Dalglish
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 468
        • Ylöjärvi

        Originally posted by TKGL View Post
        Ei ole aina helppoa. Nyt on akku taas täysin tyhjä. Akku on siis 2 päivää vanha. Eilen toimi vielä ihan hyvin, kun ajoin töistä kotiin. Joku siis kuluttaa akun loppuun auton ollessa pihassa.

        Laturivikaan en edelleenkään usko, koska täysin tyhjällä akulla apuvirralla käynnistettäessä virrat toimii auton käynnistyttyä normaalisti.

        Tässä on mieleen tulleita mahdollisia syntipukkeja:

        1. Uus akku on paska
        2. Puhatimen siili. Tosin puhallin on toiminut moitteetta.
        3. Takaluukun johtosarja. Johtosarjassa oli heikkää jo aikaisemmin. Juotin rikkoituneet piuhat ehjiksi syksyllä. Sellaista oiretta on vielä ollut, että auto joskus valittaa avonaista luukkua takaluukun lasin sulkemisen jälkeen vaikka lasi on varmasti kiinni.
        4. Laturi

        Pystyykö ton rikkoutuneen puheltimen siilin toteamaan jotenkin?

        Täytyy vissiin ajaa Hatanpäälle merkkikorjaamoon tuo risa maanantaina aamulla. Ei tuolla pakkasessa ja pimeessä viitti alkaa ite näitä juttuja ihmettelee. Saas nähä paljonko tulee kustantaa

        EDIT: Mitä mieltä jengi on? Kannattaako kuitenkin aloittaa tosta siilin vaihdosta? Siilejä näyttäis olevan Motonetissä hyllyssä ja vaihtokin ilmeisesti melko helppoa.
        Kyllä se siili on aika todennäköinen vika!
        Joo vaihdossa menee korkeintaan vartti!

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Dalglish View Post
          Kyllä se siili on aika todennäköinen vika!
          Joo vaihdossa menee korkeintaan vartti!
          Joo mutta jos se toimii oikein eikä jää puhaltelemaan omiaan niin tuskin siinä on vikaa. Ja jos motonetistä hakee niin varmistaa että saa oikeanlaisen osan.

          Veikataan nyt laturia.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Dalglish
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 468
            • Ylöjärvi

            Originally posted by TKGL View Post
            Ei ole aina helppoa. Nyt on akku taas täysin tyhjä. Akku on siis 2 päivää vanha. Eilen toimi vielä ihan hyvin, kun ajoin töistä kotiin. Joku siis kuluttaa akun loppuun auton ollessa pihassa.

            Laturivikaan en edelleenkään usko, koska täysin tyhjällä akulla apuvirralla käynnistettäessä virrat toimii auton käynnistyttyä normaalisti.

            Tässä on mieleen tulleita mahdollisia syntipukkeja:

            1. Uus akku on paska
            2. Puhatimen siili. Tosin puhallin on toiminut moitteetta.
            3. Takaluukun johtosarja. Johtosarjassa oli heikkää jo aikaisemmin. Juotin rikkoituneet piuhat ehjiksi syksyllä. Sellaista oiretta on vielä ollut, että auto joskus valittaa avonaista luukkua takaluukun lasin sulkemisen jälkeen vaikka lasi on varmasti kiinni.
            4. Laturi

            Pystyykö ton rikkoutuneen puheltimen siilin toteamaan jotenkin?

            Täytyy vissiin ajaa Hatanpäälle merkkikorjaamoon tuo risa maanantaina aamulla. Ei tuolla pakkasessa ja pimeessä viitti alkaa ite näitä juttuja ihmettelee. Saas nähä paljonko tulee kustantaa

            EDIT: Mitä mieltä jengi on? Kannattaako kuitenkin aloittaa tosta siilin vaihdosta? Siilejä näyttäis olevan Motonetissä hyllyssä ja vaihtokin ilmeisesti melko helppoa.
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Joo mutta jos se toimii oikein eikä jää puhaltelemaan omiaan niin tuskin siinä on vikaa. Ja jos motonetistä hakee niin varmistaa että saa oikeanlaisen osan.

            Veikataan nyt laturia.
            Muistaakseni kaverilla toimi puhallin aivan moitteetta,mutta akku oli aina aamulla tyhjä!Siilin vaihdolla korjaantui!
            Omassani kyllä hummasi oikein tosissaan puhallin,mutta ei taas tyhjännyt akkua.

            Comment

            • TKGL
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 260
              • Tampere

              Originally posted by Dalglish View Post
              Muistaakseni kaverilla toimi puhallin aivan moitteetta,mutta akku oli aina aamulla tyhjä!Siilin vaihdolla korjaantui!
              Omassani kyllä hummasi oikein tosissaan puhallin,mutta ei taas tyhjännyt akkua.
              Jotenkin olen kanssa näitä juttuja lukiessani ymmärtänyt, että siili saattaa alkaa oireilemaan juuri tuolla tavalla. Siis siten, että ekaks vetää akkua tyhjäks. Sitten jälkeen päin tulee niitä puhallin ongelmia.

              Jotenkin tuntuu, että tota siiliä ne lähtee merkkihuollossakin ekaks sokkona vaihtamaan.

              Comment

              • TKGL
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 260
                • Tampere

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Veikataan nyt laturia.
                Pystynkö toteamaan laturin toiminnan ottamalla atuon käynnissä akun irti ja mittamaan akkupiuhoista jännitteen? Paljonko pitäis jännitteen olla? About 14V?

                EDIT: Enkä usko, että akku olisi noin täysin tyhjä yhden yön jälkeen, jos vain laturissa olis vika.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Niin meinasin että se laturi vuotaa virrat ulos kun auto on sammuksissa.
                  Anna seisoa muutama tunti ja mene katsomaan. Puhaltaako puhallin itsestään tai onko laturi lämmennyt :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by TKGL View Post
                    Pystynkö toteamaan laturin toiminnan ottamalla atuon käynnissä akun irti ja mittamaan akkupiuhoista jännitteen? Paljonko pitäis jännitteen olla? About 14V?

                    EDIT: Enkä usko, että akku olisi noin täysin tyhjä yhden yön jälkeen, jos vain laturissa olis vika.
                    Noin mittaamalla räjäytät auton ilmaa
                    Anna jonkun asiantuntijan mitata lataus.
                    Ja jos laturi rikki niin että on oikosessa niin vuotaa sitä kautta akun todella nopeasti tyhjäksi
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Noin mittaamalla räjäytät auton ilmaa
                      Anna jonkun asiantuntijan mitata lataus.
                      Ja jos laturi rikki niin että on oikosessa niin vuotaa sitä kautta akun todella nopeasti tyhjäksi
                      Heh, täytyykin kokeilla räjähtääkö se, vai liioitellaanko täällä taas

                      Ei vaiskaan. Kiitos vinkeistä ja avusta. Kait se täytyy kohta pitää tauko kaljan juonnilta ja mennä tonne pakkaseen kokeileen onko se laturi lämmin.

                      Comment

                      • rottenb
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 46
                        • -

                        Originally posted by Gize View Post
                        Kyllä täällä ainakin aukeaa auto käynnissä...

                        Onko mitenkään mahdollista saada lukitusta pysyvästi pois? Ärsyttävää kun joutuu joka kerta räpeltämään valikon loppuun asti.
                        Ei mun tarvitse lukitusta aukoa joka kerta, yhdesti riitti kun ensimmäistä kertaa valikkoon halusin päästä.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by TKGL View Post
                          Pystynkö toteamaan laturin toiminnan ottamalla atuon käynnissä akun irti ja mittamaan akkupiuhoista jännitteen? Paljonko pitäis jännitteen olla? About 14V?

                          EDIT: Enkä usko, että akku olisi noin täysin tyhjä yhden yön jälkeen, jos vain laturissa olis vika.
                          No ainakin saat sen laturin rikki ellei näin ole ja mahdollisesti muita auton moduuleita kun kuorma laturin perästä irtoaa eikä jännitesäädin kerkeä toimimaan.
                          Eli latausjännite mitataan kyllä ihan akku kiinni, 13.7-14v paikkeilla noin.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • TKGL
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 260
                            • Tampere

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Niin meinasin että se laturi vuotaa virrat ulos kun auto on sammuksissa.
                            Anna seisoa muutama tunti ja mene katsomaan. Puhaltaako puhallin itsestään tai onko laturi lämmennyt :think
                            Kyllä se laturi on ihan jääkylmä. Melkein jo toivoin, että tosta olis löytynyt syy. Auto on ollut nyt noin 4h latauksessa pihalla. Luulis olevan laturin jo lämmin, jos vuotaa.

                            Comment

                            • TKGL
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 260
                              • Tampere

                              Originally posted by Supa View Post
                              No ainakin saat sen laturin rikki ellei näin ole ja mahdollisesti muita auton moduuleita kun kuorma laturin perästä irtoaa eikä jännitesäädin kerkeä toimimaan.
                              Eli latausjännite mitataan kyllä ihan akku kiinni, 13.7-14v paikkeilla noin.
                              Joo uskotaan. En tiedä mikä aivopieru toi ajatus oli

                              No se tuli varmaan selväksi, että en ole mikään automekaanikko.

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1178
                                • Tuusula

                                Originally posted by Ha2 View Post
                                Pääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?

                                Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.

                                T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltu
                                Kyllä se onnistuu, kun tekee ohjeiden mukaan.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎