Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Madfexx View Post
    Pari vuotta sitten Motonetistä ostettujen etuiskareiden (ilmeisesti jotain Gabriel-paskaa?) huomattiin vuotavan katsastusta edeltävässä huollossa, joten tilalle pitäisi nyt saada hommattua uudet. Mitä iskareita porukka on käyttänyt laitteissaan? Suosituksia noin alle 100e/kpl hintaluokassa? Auto on 523i touring ja mahdollisesti eteen tulee jossain vaihessa -40mm madallusjouset.

    Olen lähinnä saksasta katsellut noita iskarivaihtoehtoja ja silmään on erityisesti pistänyt pari eri vaihtoehtoa. Meylen iskaripari olisi vain 98 euroa, mutta mikä mahtaa olla noiden laatu? Ainakin hyviä alustanosia tekevät. Toisena vaihtoehtona olen katsellut Bilstein B4:sia, jotka lähtisivät 205e pari. Bilsteinit ovat varmasti hyvät, mutta onko jollakulla Meylen iskareista kokemuksia?
    Ei ne gabrielit aivan skeidaa ole, sulle on vaan eksynyt joku huono yksilö.
    Ovat siis käytännössä TRW:t mutta omalla nimellään. TRW:n iskarit pitäisivät vakiokäytössä olla ihan asialliset.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      Originally posted by Supa View Post
      Ei ne gabrielit aivan skeidaa ole, sulle on vaan eksynyt joku huono yksilö.
      Ovat siis käytännössä TRW:t mutta omalla nimellään. TRW:n iskarit pitäisivät vakiokäytössä olla ihan asialliset.
      On tosiaan molemmilta puolilta korkannut vajaan parin vuoden aikana. Jotkut motonetin halvimmat ne silloin oli - muistelin että Gabrielit. Isäukon autosta on kyse, joten normaaliajoa on kaikin puolin ollut. Eikä ole mitään madallusjousia, jotka aiheuttaisivat lisärasitusta. TRW:n iskareita näyttäisi olevan Motonetissä, mutta kannattaneeko niistä maksaa 89,50e, jos Bilsteinit saa 205e/pari? Itsellä ei minkäänlaista kokemusta TRW:stä merkkinä.
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Originally posted by Madfexx View Post
        TRW:n iskareita näyttäisi olevan Motonetissä, mutta kannattaneeko niistä maksaa 89,50e, jos Bilsteinit saa 205e/pari? Itsellä ei minkäänlaista kokemusta TRW:stä merkkinä.
        Ei tosiaankaan kannata. Mistä Bilsut saa noin edullisesti? :think
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          Originally posted by Thuppu View Post
          Ei tosiaankaan kannata. Mistä Bilsut saa noin edullisesti? :think
          Tollasen bongasin Ebaysta: http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-TOURI...item483a265551

          Postikulut 17,90e, kun kysyin...

          Noista halvoista alustasarjoista ei varmaankaan ole mihinkään, vai päteekö tässäkin asiassa tuo "markalla saa markan tavaran" periaate? Esimerkiksi 50mm tiputtavat iskarit ja jouset eteen olisi 260e, merkki Supersport(!?) :think Kuulin jostain, että noissa halvoissa ei olisi iskarin suojakumeja, eikä niihin sopisi vakiot.
          Last edited by Madfexx; 28-07-2010, 13:26.
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Onko 528i -96 E39:ssä peltisarja vakiona? :think

            Comment

            • pete-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 389
              • Helsinki

              Originally posted by jukkae View Post
              Onko 528i -96 E39:ssä peltisarja vakiona? :think
              Lyhyesti ja ytimekkäästi, ON.
              F31 330d -13
              ex:
              F31 320d -13
              E91 320d -08
              E39 528i -96
              E34 535i -90
              E34 535i -89
              E36 325i -91
              E30 316i -89

              Comment

              • ApriliaMan
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 235
                • Lohja

                Originally posted by pete- View Post
                Lyhyesti ja ytimekkäästi, ON.
                Tyhmä kysymys, mut onko 528 ainoa missä tuo peltipakosarja on vakiona? Kun tuossa mun nykyisessä -03 e39 530:ssä ei sitä ainakaan ole, miksiköhän :think
                e39 530iA ///M Sport -02
                Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by ApriliaMan View Post
                  Tyhmä kysymys, mut onko 528 ainoa missä tuo peltipakosarja on vakiona? Kun tuossa mun nykyisessä -03 e39 530:ssä ei sitä ainakaan ole, miksiköhän :think
                  On siinäkin jos ei ole dieseli.

                  Sillä pakosarjan materiaalilla nyt vaan ei ole mitään merkitystä, ei se mikään race silti ole vaikka sattuukin olemaan pellistä väännetty.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • ApriliaMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 235
                    • Lohja

                    Originally posted by Cell View Post
                    On siinäkin jos ei ole dieseli.

                    Sillä pakosarjan materiaalilla nyt vaan ei ole mitään merkitystä, ei se mikään race silti ole vaikka sattuukin olemaan pellistä väännetty.
                    Joo, eipä sillä tosiaan mitään väliä ole. Bensalla kulkee...ihmettelin vaan kun ovat aivan erillaiset pakosarjat noissa kahdessa eri moottorissa (ainakin ulkonäön perusteella).
                    e39 530iA ///M Sport -02
                    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      On ne erilaiset kun sulla on katit siinä pakosarjoissa kiinni, mutta peltiä kuiteskin.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • ApriliaMan
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 235
                        • Lohja

                        Originally posted by Cell View Post
                        On ne erilaiset kun sulla on katit siinä pakosarjoissa kiinni, mutta peltiä kuiteskin.
                        Taas oppi jotain uutta
                        e39 530iA ///M Sport -02
                        Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                        ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                        Comment

                        • Aceishigh
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 290

                          Tärinä tietyssä nopeudessa

                          Hei,

                          Autoni on E39 523i Touring vm. 1998. Vaihdoin juuri jarrulevyt ja -palat, joka nurkkaan, jonka jälkeen on ilmaantunut kiusallinen vaiva. Noin 105-110 km/h nopeudessa auto täristää huomattavasti. Esimerkiksi, jos pidät rannekello-kädellä ratista kiinni, voit kuulla kuinka se helkkää ranteessa noissa nopeuksissa.

                          Mistä asiaa voisi lähteä selvittelemään? Luin jostain ketjusta, että kierot jarrulevyt voisivat aiheuttaa tärinää, mutta tässä on tuskin kyse siitä, kun ne on juuri vaihdettu.
                          Old golfers never die, they only lose their balls.

                          BMW 740d xDrive (06/2014).

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7439
                            • Oulu

                            Originally posted by Aceishigh View Post
                            Mistä asiaa voisi lähteä selvittelemään?
                            Tästä voi lukea alkuun reilu 100 sivua aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=50241
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              onko 2000vm ainoa vuosi milloin e39 on kokenut faceliftin??
                              ja miten pääsee obc salavalikkoo?
                              Last edited by riuska; 29-07-2010, 17:24.
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by riuska View Post
                                onko 2000vm ainoa vuosi milloin e39 on kokenut faceliftin??
                                ja miten pääsee obc salavalikkoo?
                                Siis ulkoinen facelift tuli 2000. Tekniikkaa päivitettiin jo aikaisemmin.

                                Ja FAQ! http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎