Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piritek2
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 87
    • Oulu

    Olisi ihan hyvä tietää käykö 6 syl. koneisten m-sport jouset kasi moottorisiin malleihin joissa on m-sport alusta, sitä olen yrittänyt selvittää, painoerohan moottoreilla ei liene paljon.
    Sopivuudesta en osaa sanoa, mutta:

    6-koneisen M-Sport etujouset:
    -ulkohalkaisija 176mm (V8 182mm)
    -jousen halkaisija 13,25mm (V8 15mm)
    -jousen pituus 267mm (V8 >300mm)

    Takajouset käy 6-koneisen ja V8:n kanssa ristiin Sedan malleissa.

    Comment

    • väiski525
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2572
      • Vantaa

      Originally posted by tigu View Post
      Eli kannattaa miettiä laittaako itse vai maksaako sen ~300e asennuksesta
      joo kait se pitää hankkia ennen pakkasia, tattista taas voorumin väelle vastauksista
      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

      - MB s205 220cdi -15
      - Volvo s80 2.5t -07
      - mb s211 280cdi -08
      - e46 320i -03
      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
      - e46 320d Individual "m-sport" -04
      - e39 525i -01

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        Originally posted by mailman View Post
        Eka on vuoteen ->05/2001 asti?
        Toka on VUODESTA 05/2001-> eteenpäin?

        Vai meinasitko et miten ne teknisesti eroavat? Siihen en osaa sanoa...
        Juu juurikin sitä teknistä puolta hain tässä takaa, anteeksi epäselvyyteni

        Comment

        • Sami_R
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 276
          • Kurikka

          Originally posted by aripaa View Post
          Olisi ihan hyvä tietää käykö 6 syl. koneisten m-sport jouset kasi moottorisiin malleihin joissa on m-sport alusta, sitä olen yrittänyt selvittää, painoerohan moottoreilla ei liene paljon.
          Äkkiseltään sanoisin että ei sovi. Jus omaani hommasin alkuperäiset takajouset merkkiliikkeestä. Tiskillä selvisi että jouset tilataan alustanumeron perusteella ja siinä huomioidaan mm. autossa olevat varusteet. Selittivät että jos on vaikka kaksi muuten samanlaista autoa, mutta eri varusteet niin niissä saattaa olla erilaiset jouset. Olisiko sitte esijännitys hieman erilainen riippuen siitä miten paljon varusteista tulee lisää painoa. Muistaakseni olivat 115€/kpl. Tarvikejousia myyvät varaosaliikkeet toki eivät myy kuin yhdenlaisia jousia per automalli. Tiedä sitten ovatko perusmallin mukaan mitoitettuja vai miten:think.
          BMW F11 520d -11
          MINI Cooper D -11
          BMW E90 318i -11
          BMW E90 318i -06

          Ex:
          BMW E46 316i -04
          E70 X5 3.0sd M-Sport -08
          E46 325iA -03
          E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by kaikkone View Post
            Mitenkäs näissä vanhemmissa E39:eissä kuten 97 vuoden vermees. Pystynkö hommaamaan jostain uuden avaimen halvemmalla kuin mega-autosta. Sanoivat uuden avaimen hinnaksi jotai 180eur, ja sanoi ettei tuossa avaimessa ole mitään ajonestosirua jne O.o...
            Sulla on ilmeisesti alkuperäinen kaukosäätöavain? Mikäs avaimessa vikana, kiinasta saa kuoria ja nappeja erikseen ja pattereita saa vaikka biilteemasta.
            Ajonestosiruhan tuossa ei maksakaan vaan se kaukosäädön elektroniikka. Pelkän avaimen ajoneston sirulla ilan kaukosäätöä saa halvimmillaan merkkiliikkeestä alle viidenkympin (huoltoavain, perusavain valolla on muutaman euron kalliimpi).

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by WSE1 View Post
              Sulla on ilmeisesti alkuperäinen kaukosäätöavain? Mikäs avaimessa vikana, kiinasta saa kuoria ja nappeja erikseen ja pattereita saa vaikka biilteemasta.
              Ajonestosiruhan tuossa ei maksakaan vaan se kaukosäädön elektroniikka. Pelkän avaimen ajoneston sirulla ilan kaukosäätöä saa halvimmillaan merkkiliikkeestä alle viidenkympin (huoltoavain, perusavain valolla on muutaman euron kalliimpi).
              Ei vieläa vaimessa oikeastaan mitään vikaa, kuhan taas valmistaudun pahimpaan . on siis tallella vain tuo yksi avain ja jos se hukkuu niin itku pääsee.
              Toinen on et pohdin kun välillä kääntää avainta virtalukossa ni avain pyörii tyhjää, kun ottaa takasin ja painaa niin sitten nappaa kiinni ja toimii, Onkohan tuo nyt ihan vakiota toimenpidettä vai jo löystyny lukkopesä.



              Hei mites tuon jarrukilven kans. Varmaa tosiaa on helpointa ja nopeinta vaa katkasta se panta ja pujotella navan yli ja takas yheks palaseks. Ongelma vain on että ei ole selalsta migiä jolla ton vois palautella yheksi kappaleeksi,
              Joten mietin että kestäsköhän jos teen toisesta kestävästä pellistä ja parit popniitit per puoli., ruostuuko/kestääkö popniitit tuossa
              Last edited by kaikkone; 29-09-2010, 09:21.

              Comment

              • Nik-las
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 102
                • Nokia

                Aiemmin kerroin omasta nestekarkailusta 523i:ssä.
                Tänään sitten ehdin aukomaan hiukan osia odotellessa ja oli ilmeisesti ihan hyvä vaihtaa. Toivon, ettei vanha omistaja ole ainakaan maksanut liikkeelle kyseisestä työstä. Kuvat kertonevat loput. Onneksi mitään ei kerennyt tapahtua

                Huomenna uutta osaa ja taas räppää!
                Attached Files
                Vapaalla F07 530D GT
                Työkalu - Scania R650 nextgen

                Comment

                • aripaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 520
                  • Kuhmo

                  Originally posted by piritek2 View Post
                  Sopivuudesta en osaa sanoa, mutta:

                  6-koneisen M-Sport etujouset:
                  -ulkohalkaisija 176mm (V8 182mm)
                  -jousen halkaisija 13,25mm (V8 15mm)
                  -jousen pituus 267mm (V8 >300mm)

                  Takajouset käy 6-koneisen ja V8:n kanssa ristiin Sedan malleissa.
                  Kiitos! tuota just hainkin, eli kasi moottorisissa on järeämmät.
                  Ext. bmw:t
                  e28 518i -87
                  e34 518i -92
                  e39 540ia sedan 7/98
                  e39 540ia sedan 9/98
                  e39 540ia tour. 12/98
                  E34 525i Touring 7/92

                  Vikakoodien lukua/nollausta.

                  e39 540 ia sedan 7/96

                  Comment

                  • aripaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 520
                    • Kuhmo

                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Äkkiseltään sanoisin että ei sovi. Jus omaani hommasin alkuperäiset takajouset merkkiliikkeestä. Tiskillä selvisi että jouset tilataan alustanumeron perusteella ja siinä huomioidaan mm. autossa olevat varusteet. Selittivät että jos on vaikka kaksi muuten samanlaista autoa, mutta eri varusteet niin niissä saattaa olla erilaiset jouset. Olisiko sitte esijännitys hieman erilainen riippuen siitä miten paljon varusteista tulee lisää painoa. Muistaakseni olivat 115€/kpl. Tarvikejousia myyvät varaosaliikkeet toki eivät myy kuin yhdenlaisia jousia per automalli. Tiedä sitten ovatko perusmallin mukaan mitoitettuja vai miten:think.
                    Ei paha hinta kappaleelta, kiitos tiedosta.
                    Ext. bmw:t
                    e28 518i -87
                    e34 518i -92
                    e39 540ia sedan 7/98
                    e39 540ia sedan 9/98
                    e39 540ia tour. 12/98
                    E34 525i Touring 7/92

                    Vikakoodien lukua/nollausta.

                    e39 540 ia sedan 7/96

                    Comment

                    • Teppis83
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 50
                      • Lahti

                      Originally posted by Nik-las View Post
                      Aiemmin kerroin omasta nestekarkailusta 523i:ssä.
                      Tänään sitten ehdin aukomaan hiukan osia odotellessa ja oli ilmeisesti ihan hyvä vaihtaa. Toivon, ettei vanha omistaja ole ainakaan maksanut liikkeelle kyseisestä työstä. Kuvat kertonevat loput. Onneksi mitään ei kerennyt tapahtua

                      Huomenna uutta osaa ja taas räppää!
                      Komiasti on sotkettu Itellä halkes just toi termarinkoppa hihnanvaihdon yhteydessä ku pikkase hipas avain siihen. Noh huomen uutta osaa tilalle oikeiden tiivisteiden kanssa ni pääsee taas laulattaa
                      Last edited by Teppis83; 29-09-2010, 21:29.

                      Comment

                      • Mad_Mike
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 177
                        • Oulun seutu

                        E39 etuoven tiiviste

                        Onko kuskin oven (korinpuolen) tiivisteen puhki kuluminen normaalia 150-200tkm ajetuissa?
                        530XD LCI M-Sport

                        ex E39 530iA M-Sport
                        ex E39 530dAT

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Mad_Mike View Post
                          Onko kuskin oven (korinpuolen) tiivisteen puhki kuluminen normaalia 150-200tkm ajetuissa?
                          On niitä rikki jo paljon vähemmän ajetuissakin. Riippuu siitä miten paksu omistaja on, millaista ajoa autolla ajetaan, miten takana penkki on ja millainen vaatetus kuskilla yleensä on.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Nik-las
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 102
                            • Nokia

                            Saako sitä kansipaffia alkaa tilailemaan vai onko ilmalukko jäänyt jonnekkin tms.?

                            Eli tänään vaihdettua ; vesipumppu, termostaatti, termostaatin kotelo, paisuntasäiliön korkki ja moniurahihna. Ilmailin varmaan tunnin ja lämpöä hönki sisällekkin niinkuin ohjeissa kerrottiin. Lämmöt pysyy siinä iänikuisessa puolivälissä, eikä viisari ole kertaakaan nytkähtänykään lämpimämmälle vaikka polkaisisi kunnollakin.

                            Auto tuntui toimivan kunnolla, ei tiputtanut nestettä enään mistään. Kuitenkin ongelmaksi tuli se, että kun merkkasin nestepinnan säiliöön pihasta lähtiessäni ja perille päästessä nestettä oli kulunut noin 7cm verran, avasin korkin ja kaikki palasivat takaisin.. Eli nestepinta laskee, mutta nousee takaisin / yli alkuperäisen pisteen korkin avatessa.

                            Itse luulin korkkivikaa, mutta tuttu autovaraosamyyjä oli varma, ettei korkissa vikaa ollut? KL-partsilta tilattu korkki oli 1.4b vaikka vakio 2.0b. Tällä osaa kuitenkin? Öljykorkin sisäpuolella ei majoneeseja, tikusta en ainakaan silmällä erota vettä / kuplia ja valkoiseen paperiin jaa vain ruskehtavaa öljyä, ei harmaata.

                            Jatkanko ilmaamista vai mitä veikkaatte?
                            ps. ovat nuo ilmausruuvit kovin herkkiä. kaksi sain poikki kierteeseen. maanantaina uusi yritys..
                            Vapaalla F07 530D GT
                            Työkalu - Scania R650 nextgen

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Auto -99 M5
                              Kun akkua lataa konetilassa olevista pistokkeista, saako samaan aikaan kytkeä virtoja päälle tai esim. avata/sulkea ikkunoita?
                              Alkaa olemaan akku aika finaalissa kun jo toistamiseen loppu tänä syksynä.
                              M550d

                              Comment

                              • Välimalli jätkä
                                Newbiemmer
                                • Sep 2010
                                • 9
                                • Oulu

                                Autoni kävi eilen Bosch car servicellä koodattavana. Muiden muassa pyysin koodaamaan webaston kellolaitteen ajotietokoneeseen, mutta kertoivat, että koodi ei mennyt läpi elikkä ei onnistunut... Muut ohjelmoinnit kyllä onnistuivat. Missähän vika? Epäilivät, että Webasto ei olisi alkuperäinen, mutta konehuoneen peltilätkän mukaan malli on Thermo top Z/C ja eikös se ole juuri se tehtaalla asennettu malli? Mistä tiedän onko se orkkis vai ei? Auto on 530d -99, tuotu kuluneena kesänä Saksasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎