Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Originally posted by Jph523 View Post
    Onko mahdollista koodata ajovalot syttymään kun ajovalon kytkin on 0 asennossa automaattisesti kun virrat kääntää päälle vm 97-03 5-sarjalaisissa
    Valoautomatiikan saa toki koodattua. Se toimii niin, että valokatkaisin on kaiken aikaa I-asennossa ja valot sammuvat, kun virrat katkaistaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by Jph523 View Post
      Onko mahdollista koodata ajovalot syttymään kun ajovalon kytkin on 0 asennossa automaattisesti kun virrat kääntää päälle vm 97-03 5-sarjalaisissa
      Originally posted by Clavurion View Post
      Valoautomatiikan saa toki koodattua. Se toimii niin, että valokatkaisin on kaiken aikaa I-asennossa ja valot sammuvat, kun virrat katkaistaan.
      Saa sen koodattua toimimaan myös 0-asennossakin: 0-asennossa valot päällä ja pitkät toimii vain väläytyksellä, I-asennossa sitten toimii pitkätkin kunnolla.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Valunki
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 474
        • Helsinki

        Moi!!!
        Kertokaahan viisammat mikä on sport-iskarin ja normaali-iskarin ero???
        e39 520i -97.
        Autoa madallettu edestä -40mm ja nyt alkuperäiset iskarit alkavat olla tiensä päässä. Pitäisi siis uutta laittaa paikalleen.
        Käykö normiversioon molemmat??? Ja onko sport lyhkäisempi???
        Mikäli on lyhkäisempi ja on yhteensopiva, muuten niin sellaiset sitten... Vai???

        Aikaisemmin ollutki täällä puhetta asiasta, mutta kun searchi ei tarjoa taaskaan, kuin valkoista sivua...

        Olisi hiukan, jopa kiire...

        T: V
        E90 330i -05 6v. man.
        Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

        Exät:
        E39 520i -97 :think
        E36 320i sedan -94
        E28 520i -87 bavaria Oolt skool

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tarkoitatko että siitä jousen alta sitä rullaattoria?
          Ei ehkä ole paras mahdollinen idea löydä jouseen hirveesti jännitystä...

          Se alempi rengashan menee sen jälkeen alemmas kun tolppaa on kieritelty ylöspäin.
          Juu juu, ikäänkuin kierrät sitä jousta tiukemmalle. Etkä kieritä tolppaa ylöspäin, vaan alajousilautasta. Oli se paras idea tai ei, mutta niin se on säädettävä sitä rullaattoria pyörittämällä jos maavaraa enemmän haluat

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Jos se on korkus säädettävä niin löysäät sen alemman renkään ja pyörität koko jousi / iskari osaa niin kauan kun sopiva korkeus on kohdallaan.
          Aika homma muuten pitää ne jousilautaset tms. paikallaan ja kierittää tolppaa, jos niin meinasit tehdä
          Kyllä mun mielestä on kokolailla paljon helpompaa vääntää haka-avaimella sitä jousilautasta haluamaansa suuntaan ja antaa tolpan olla ihan paikallaan autossa kiinni.
          Last edited by tmth; 05-10-2010, 20:54.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by tmth View Post
            Juu juu, ikäänkuin kierrät sitä jousta tiukemmalle. Etkä kieritä tolppaa ylöspäin, vaan alajousilautasta. Oli se paras idea tai ei, mutta niin se on säädettävä sitä rullaattoria pyörittämällä jos maavaraa enemmän haluat


            Aika homma muuten pitää ne jousilautaset tms. paikallaan ja kierittää tolppaa, jos niin meinasit tehdä
            Kyllä mun mielestä on kokolailla paljon helpompaa vääntää haka-avaimella sitä jousilautasta haluamaansa suuntaan ja antaa tolpan olla ihan paikallaan autossa kiinni.
            Jaaha vain niin laitetaan asiasta video...
            Tolppahan siis on kokoajan autossa kiinni vaikka videossa irrallisena onkin.



            Ei nyt varmaan puhuta ihan samasta asiasta tai jotain...

            Comment

            • Sami_R
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 276
              • Kurikka

              Service valoista

              Hei, saako tuota oilservice systeemiä nollattua inpalla tms. ohjelmalla jos ei ole vasta kun kaksi vihreää palkkia kadonnut näytöstä kun vaihtaa öljyt? Pitääkö olla enemmän aikaa kulunut tai valon jo palaa, ennenkuin saa nollattua? Itse koitin tuolla DIS systeemillä nollata, mutta ei näyttänyt mitään nollattavaa Service valojen nollaus valikossa. Luki vaan "NONE". Ihan ekaa kertaa kämmäilen tuon e39:n kanssa, joten voi olla käyttäjänkin moka. Tuossa e90:ssä on kuitenkin kaikki nollaukset pelannut...
              BMW F11 520d -11
              MINI Cooper D -11
              BMW E90 318i -11
              BMW E90 318i -06

              Ex:
              BMW E46 316i -04
              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
              E46 325iA -03
              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jaaha vain niin laitetaan asiasta video...
                Tolppahan siis on kokoajan autossa kiinni vaikka videossa irrallisena onkin.



                Ei nyt varmaan puhuta ihan samasta asiasta tai jotain...
                Juu, tuossa videon tolpassa oli ihan eri systeemi kuin mitä olen ennen nähnyt.
                Ei ollut mun silmääni enne tuollaista osunutkaan.

                Yleensä coiloverit kaiketi on tälläisiä kuin mullakin, ainakin halvemmat. Eli on vain tavallinen jousi ja apujousi. Maavaraa säädetään vain alajousilautasta kierittämällä haluttuun suuntaan.


                Että samasta asiasta puhuttiin, mutta erilaisesta toteutuksesta

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • Konda112
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 92
                  • Pudasjärvi/Oulu

                  onkos -02 E39 530i:iissä CDV??

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Hei, saako tuota oilservice systeemiä nollattua inpalla tms. ohjelmalla jos ei ole vasta kun kaksi vihreää palkkia kadonnut näytöstä kun vaihtaa öljyt? Pitääkö olla enemmän aikaa kulunut tai valon jo palaa, ennenkuin saa nollattua? Itse koitin tuolla DIS systeemillä nollata, mutta ei näyttänyt mitään nollattavaa Service valojen nollaus valikossa. Luki vaan "NONE". Ihan ekaa kertaa kämmäilen tuon e39:n kanssa, joten voi olla käyttäjänkin moka. Tuossa e90:ssä on kuitenkin kaikki nollaukset pelannut...
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • teho_
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 120

                      minkäs kokoinen akku e39 528ia tarvis olla? nyt on paikalla 100ah akku. tuolla sanotaan 70 , 80, 90 ah.. http://bmwfans.info/. sähkö hiluja kyllä löytyy paljon mutta riittääkö 90ah?
                      BMW 528iA touring e39
                      Honda cbr 900 rr fireblade

                      EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8094
                        • Willähde

                        Originally posted by teho_ View Post
                        minkäs kokoinen akku e39 528ia tarvis olla? nyt on paikalla 100ah akku. tuolla sanotaan 70 , 80, 90 ah.. http://bmwfans.info/. sähkö hiluja kyllä löytyy paljon mutta riittääkö 90ah?
                        Laita vaa se 100ah ni riittää.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          Originally posted by Konda112 View Post
                          onkos -02 E39 530i:iissä CDV??
                          Kyllä.

                          Comment

                          • Sami_R
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 276
                            • Kurikka

                            Juuei, tuo mun ohjelma ei oo INPA, vaan BMW - DIS (Diacnostic & Information System). Sisältää myös TIS:n. Pääsen kyllä Instrument clusteriin saakka, mut siihen se tyssää. Siellä ei ole mitään:think.

                            Näyttää tuolta: http://i27.tinypic.com/fyzuxd.jpg

                            Toinen ongelma tuon ohjelman kanssa on se, että se ei suostu tunnistamaan tuota e39:ä automaattisesti sitten millään. e90 ja e60 toimii no broblem. e39:n kohdalla herjaa vaan jotain PIN 15 no voltage systeemiä (vaimitensenytoli). Voisikohan tuo adapteri olla paskana tai sitten autossa oleva liitin? Vikakoodit lukee kuitenkin kun manuaalisesti määrittää auton tiedot, mutta ajattelin sitäkin että jos ei siksi päästä mittariin käsiksi kun auton tarkka tunnistus puuttuu.
                            BMW F11 520d -11
                            MINI Cooper D -11
                            BMW E90 318i -11
                            BMW E90 318i -06

                            Ex:
                            BMW E46 316i -04
                            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                            E46 325iA -03
                            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Mielestäni kysyit edellisessä vistissäsi saako INPA:lla nollattua huoltovalot, ja tossa nyt sitten oli ohjeet.

                              INPA:lla nyt nollaa noi valot murto-osassa siitä ajasta mitä DIS:in lämmittelyssä menee.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Sami_R View Post
                                Juuei, tuo mun ohjelma ei oo INPA, vaan BMW - DIS (Diacnostic & Information System). Sisältää myös TIS:n. Pääsen kyllä Instrument clusteriin saakka, mut siihen se tyssää. Siellä ei ole mitään:think.

                                Näyttää tuolta: http://i27.tinypic.com/fyzuxd.jpg

                                Toinen ongelma tuon ohjelman kanssa on se, että se ei suostu tunnistamaan tuota e39:ä automaattisesti sitten millään. e90 ja e60 toimii no broblem. e39:n kohdalla herjaa vaan jotain PIN 15 no voltage systeemiä (vaimitensenytoli). Voisikohan tuo adapteri olla paskana tai sitten autossa oleva liitin? Vikakoodit lukee kuitenkin kun manuaalisesti määrittää auton tiedot, mutta ajattelin sitäkin että jos ei siksi päästä mittariin käsiksi kun auton tarkka tunnistus puuttuu.
                                Sulla on ilmeisesti sisätilassa obd pistoke? Jos on pelkästään siellä niin adapteri yrittää todennäköisesti 7 pinniin minkä takana on moottorin ja laatikonohjaus. Jotta pääset lukemaan auton tiedot mittaristolta pitää yhteys olla myös 8 pinniin minkä takaa löytyy loput yksiköt. Nämä voi sillata suoraan adapterista.
                                Tämän takia ei anna myöskään huoltonollauksia mittaristolle kun ei saa siihen yhteyttä.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎