Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torsti19
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 52
    • Tampere

Originally posted by Haju69 View Post
    Menee jopa vuodessa rikki.
    Kummasti on nykyinen kestänyt jo useamman vuoden. Vaikea uskoa, että ei vuottakaan kestä jos autossa muuten on kaikki kunnossa.

Comment

• HBD
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 269
      • Hämeenlinna

pissapojan moottorin kanssa murheita e39 ´02. Tehopesuri toimii, normipesuri ruikkaisee vain pienen suihkun ajovaloille. Säiliössä pysyy neste.

mistähän pitäisi lähteä tutkimaan ja mistä saisi moottorin nopeasti, jos se onkin sökö...
      BMW 530 xd
      Porsche 911
      MB C123 230ce

Comment

• piritek2
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 87
        • Oulu

Samoin teki mun E39. Otin vänkärinpuolen etusisälokarin irti takaa ja vaihdoin pissapojan moottorin (se sisempi, josta lähti ohuempi letku). Nyt pelaa taas kuten pitääkin.

Comment

• reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

mites. Onko E39 540 väliä minkä väristä jäähdytin nestettä käyttää. Eikös Punainen ole tarkoitettu kokonaan alumiinisille lohkoille? Itse olen vihreää tuossa käyttänyt ja sitä voi ilmeisesti sinisen kanssa sekoittaa, mutta punaista ei saa sekoittaa minkään kanssa. eiks je?
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R

E36 316i Compact Hellrot

Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

Comment

• rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

Originally posted by reekoon View Post
            mites. Onko E39 540 väliä minkä väristä jäähdytin nestettä käyttää. Eikös Punainen ole tarkoitettu kokonaan alumiinisille lohkoille? Itse olen vihreää tuossa käyttänyt ja sitä voi ilmeisesti sinisen kanssa sekoittaa, mutta punaista ei saa sekoittaa minkään kanssa. eiks je?
            Punasta ei voi minkään kanssa. Mutta mulle vasta yksi tuttu sanoi että oli sekoittanut vihreää ja sinistä ja se oli alkanut kuplimaan ja hajoittanut jotain

Tuon jutun jälkeen en ainakaan itse uskaltaisi sekoitella mitään Mutta täältä oon kyllä lukenu ettei monella ole ollut ongelmia vaikka olisi noitakin sekoitellut...

Comment

• pere
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 172
              • Berlin

Minkä väriset nuo pre-faceliftin huoltovalot oikein pitäisi olla? (autossa iso ajotietokone, huoltovalot mittaristossa vasemmalla) Kun tajusin joku päivä, että siellähän palaa käynnistäessa 4 keltaista valoa, eikä suinkaan vihreitä valoja, niin kuin tuossa faceliftatussa e39:ssäni. Kai siellä pitäisi huollon lähestyessä alkaa palaa se yksinäinen keltainen valo ja lopulta punainen, niin kuin tuossa uudemmassakin? Vai ovatko nuo "vihreät valot" vain todellisuudessa lähinnä keltaisia?
              e61 535dAT -08

ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

Comment

• Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

Originally posted by rizzo View Post
                Mutta täältä oon kyllä lukenu ettei monella ole ollut ongelmia vaikka olisi noitakin sekoitellut...
                Vaan miksipä ottaa riskiä. Silloin kun niitä tulee, voikin sitten olla melkoisessa kusessa. Vihreää vaan eikä tartte miettiä, erilaiseen nesteeseen vaihtaminen on tarpeetonta ja todella riskialtista. Lämppärin kennossa ollut tilkka vihreää riitti kaverin autossa vetämään kennot ja vesiventtiilit täyteen paskaa, joka ei lähde kuin mekaanisella rassauksella = kennot uusiksi.

Punanen on volkkareihin.

edit: niin joo paukahti siitä vesipumpun tiivisteetkin tuolla soosilla.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• Masatus
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 867
                  • Haukipudas

Pitäs vaihtaa airpäki tunnistinmatto e39:siin, kysymys:onko 100e ihan sopuhinta uudelle matolle, vai saako noita jostakin edullisemminkin. Joskus kullu jostakin 40e matoista mutta tainnu olla höpöpuheita?

Comment

• TKGL
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 260
                    • Tampere

Originally posted by reekoon View Post
                    Ite vaihdoin M54 myllyyn punaset Motonetin litkut sinisten tilalle. Huuhtelin vaan hyvin muutamaan kertaan vedellä.

Syyläri tyhjäks, lämmityslaitteen pumppulla(?) niin paljon nestettä pihalle kuin tulee, pelkkää vettä tilalle, moottori ajossa kunnolla kuumaks. Tätä taisin toistaa kolme kertaa. Lopuksi vielä tyhjensin syylärin ja vaihdoin vesipumpun.

Tässä vaiheessa järjestelmässä ollut neste oli käytännössä katsoen täysin kirkasta. Taisi siinä pieni sininen kajo olla.

Mitään ongelmia ei ole ollut. Punaset on ollut sisällä nyt pari kuukautta. Edelleenkin on punasta. Ei ole sameutunut, paakkuuntunut, tai kuplinut.

Jokainen tietysti omalla tyylillään ja vastuullaan, mutta punainen korvaa kokonaan vaihdettaessa sinisen.

Punaisessa näyttäs vielä olevan sellainen hyvä piirre, että se värjää systeemin vuotokohdat valkoiseksi. Auttaa vuotojen löytämisessä.
                    Last edited by TKGL; 19-10-2010, 17:39. Reason: Typo

Comment

• TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

Originally posted by Cell View Post
                      Lämppärin kennossa ollut tilkka vihreää riitti kaverin autossa vetämään kennot ja vesiventtiilit täyteen paskaa, joka ei lähde kuin mekaanisella rassauksella = kennot uusiksi..
                      Jotenkin tuntuu, että toi paska tulee kyllä jostain muusta kuin tilkasta vihreää. Itelläkin tuli systeemiä huuhdellesta uskomaton määrä paskaa ulos. Tuntu, että oli kyllä viimeinen hetki vaihtaa nesteet.

Comment

• rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

Originally posted by Konda112 View Post
                        Mitkäs xenon olisivat hyvät e39? Ajattelin 50W gt hid xenoneita xenonkaupasta VAI olisiko jotain muita hyviä vaihto ehtoja muttei nyt mitään hirveän kalliita?? Ovatko nämä xenonkaupan vikailmoituksen poistajat hyviä/toimivia?
                        Cobran sarjan miniballesteilla laitoin oman auton pitkiin, ns. halpis sarjat aiheuttivat häiriöitä vakiovaloihin ja mittaristoon, cobra toiminut moitteetta

Comment

• rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

Huomasimpa vian nyt sedanissa, eli takapenkkiläisille puskee kylmää ilmaa vaikka autom. ilmastointiin on säädetty 21 astetta. Eteen tulee normaalisti lämmintä.

Muistaakseni INPA näytti jotain anturia, mutta se sitten unohtui kun en kesällä huomannut että olisi mitään ollut vialla. Mistähän noita antureita saa, missä ne sijaitsee ja paljonkohan maksaa?

Comment

• Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

Onko sulla rizzo se kuuma/kylmä rulla takana? Mulla ei oo ja kylmää puskee, onko toi vika vai ominaisuus?
                            Sotkamo Connection

Comment

• rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                              Onko sulla rizzo se kuuma/kylmä rulla takana? Mulla ei oo ja kylmää puskee, onko toi vika vai ominaisuus?
                              Ei oo takana rullaa, joten viaksi luulen Ootko koettan lukea koodeja? Jostain anturista se muistaakseni heitti jotakin, hittokun ei enää muista :think Mietinkin aina kun joskus tuli semmonen vilpoisa "värähdys" No se loppui kun laitoin sieltä kiinni sen suuttimen. Mutta hyvä kysymys... vika vai ominaisuus

PS ootko sinä se jolla on sotkamossa se helvetin matala ja siisti E36 m3?

Comment

• Hebbu ///M3
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 1627
                                • Dallas

Ei oo vikakoodeja kateltu, koitin äsken niin kun niitä takasuuttimia käyttää kiinni nii lämpimän ilman tulo etu suuttimissa voimistuu, luulis että kennon kautta se taaksekkin puhaltaa ja lämmintä jos nii on säädetty mut kylmää tulee... Jaloille takaa kyllä lämpöstä tulee vaikkei puhallus kovin vahva oo.

Ei oo, mullon 325 coupe ja tää 528, jos se on punanen nii kaverin auto.
                                Sotkamo Connection

Comment

Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎