Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ota Musta Kiini
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 47
    • Joensuu

Pohjalevy

Onko näissä e39 sellaista pohjalevyä moottorin alla? Tuttavani sanoi että vanhemassa e39 joka hänellä oli, niin oli ollut koneen alla joku pohjalevy, öljyn vaihdollekkin oli joku oma luukku tms.. Itsellä on facelift mallin farkku, mutta tuollaista pohjalevyä ei kyllä ole, mietin vaan et jos sellainen ois saatavana..

Comment

• -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

Originally posted by Ota Musta Kiini View Post
      Onko näissä e39 sellaista pohjalevyä moottorin alla? Tuttavani sanoi että vanhemassa e39 joka hänellä oli, niin oli ollut koneen alla joku pohjalevy, öljyn vaihdollekkin oli joku oma luukku tms.. Itsellä on facelift mallin farkku, mutta tuollaista pohjalevyä ei kyllä ole, mietin vaan et jos sellainen ois saatavana..
      On muovinen iso pohjalevy. Marmoriltakin saa ostettua. Ite juuri ostin sinne sen öljyluukun kun oli erään huollon jälkeen kadonnu. Öljyluukun hinta oli muistaakseni reilu kolmekymppiä. Iso levy rutkasti enemmän. Kannattanee tuo hankkia, vaikka käytettynä, koska pysyy varsin puhtaana se moottorin alusta. Ainakin mitä ite olen katellu. E39 vuosimallia -99.

Comment

• JoSa
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 155
        • Pyhäjärvi

Originally posted by superb View Post
        Pitäs olla säätörulla tuon ikäisessä.
        Edit: onko autossasi automaattista ilmastointia?
        Manuaali ilmastoinnilla. perus motikat säätöä varten. E34:sissä on myös se takasuutin muistaakseni sellanen että tuli vain kylmää ilmaa. Ilmeisesti tarkotettu kesäkäyttöön.

heh, olipa voittaja fiilis kun sai tänään bemarin ominvoimin käyntiin kera kunnon savupilven.. toivottavasti tiistaina tulis ne uudet hehkut...

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Kerrot varmaan sitten kun olet sen asentanut että onko ne lämmöt sen jälkeen 97 asteen tuntumassa. Jos on niin kai omakin pitää vaihtaa paitsi jos se kuuluukin olla jotain muuta kuin 97 astetta.
          Nyt olen asentanut uuden termostaatin ja lämmöt ovat samat mitkä aikaisemminkin... Siis 84-86C paikkeilla ne näyttää olevan -10C lämpötilassa. Kuitenkin kun auto oli tyhjäkäynnillä, lähti sähköinen puhallin päälle eli jäähdytin ilmeisesti kuitenkin on aika kuuma (munuaiset tukossa).

Mikä ihme tämän jutun nyt aiheuttaa? Onko tuossa vielä joku termostaatti?
          Tässä kuvassahan on tuo heat exchanger thermostat mutta onko sitä oikeasti olemassa?
          .
          E39 528iA

Comment

• HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 999
            • 29100/310053

Originally posted by -KK- View Post
            On muovinen iso pohjalevy.
            Vaan sitä ei ole enää käytetty facelift-farkuissa, vielä kun joku osais kertoa että miksei :think
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

Comment

• TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

Tutkin Inpalla noita lämpöjä, nyt lämmöt nousi tyhjäkäynnillä 92-93C. Tiedä sitten miksi ne nyt nousi, mutta ei heti termostaatin vaihdon jälkeen.

Näköjään termostaatti aukeaa 92,5C paikkeilla, siis silloin alkaa jäähdyttimen ulostulon lämmöt nousta. Eli termostaatti varmaankin ohjataan sähköisesti auki tuossa ja termostaatin 97C on vain hätävara sähköisen systeemin hajoamisen varalle.

Mutta en löytänyt Inpasta tuota ohjaussignaalia, joten jää epäselväksi milloin termostaatin lämmitys lopetetaan/milloin se sulkeutuu. Tuntuu kuin se jäisi auki liian pitkäksi aikaa ja siksi lämmöt putoaa joissain tilanteissa selvästi alemmaksi.
              E39 528iA

Comment

• rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

Oven sisäkahva, hahlo, perkele. Miten sen vaijerin saa sinne hahloon? Ei minulla kädet taivu millään kun se vaijeri on kumminkin sen verran tiukassa

Comment

• TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

Originally posted by rizzo View Post
                  Oven sisäkahva, hahlo, perkele. Miten sen vaijerin saa sinne hahloon? Ei minulla kädet taivu millään kun se vaijeri on kumminkin sen verran tiukassa
                  Kahva käteen, vedetään kojelautaan päin ja vaijerin kuori menee helposti hahloon.
                  E39 528iA

Comment

• rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

Originally posted by TJJ View Post
                    Kahva käteen, vedetään kojelautaan päin ja vaijerin kuori menee helposti hahloon.
                    Kiitos, yritetään vielä kerran.

Kysyn nyt vähän etukäteen, kun tein-itse-ja-säästin -asenteella koetin vaihtaa ulkokahvaa mutta ei siitä tullut vittuakaan. Katsoin youtubesta video-ohjeet, eikä minulla ollut sellaista klipsiä mikä videolla näkyi.

Miten helvetissä tuon kahvan saa irroitettua? Otin kuvan pienestä raosta, ei mene minun jakeluun miten tuon messinginvärisen "lukkosydeemin" saa auki...

Koetin rassata sitä mutta ei se vaan liikahtanutkaan mihinkään päin

Comment

• schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

Originally posted by HC91 View Post
                      Vaan sitä ei ole enää käytetty facelift-farkuissa, vielä kun joku osais kertoa että miksei :think
                      Kyllä mulla tuo pohjalevy on 05/-01 valmistuneessa 530dat:ssä, samoin työkaverin -02 vuotisessa.
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

Comment

• Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

Miten saatte e39 sivuikkunat pysymään huurteettomina (lähinnä kuskin)? auto-asennolla ei puhalla juuri yhtään ja laittamalla puhaltamaan keskeltä, niin jalat ja pää jäätyy.Vaikea löytää asentoa, jolla apuhallusta saisi alas ja samalla myös sivuikkunoille, tuulilasin jäätymättä. Olen kokeillut suuttimia sulkea keskeltä ja avata sivuilta, mutta puhallus on onnettoman heikkoa sivuille jos puhallusta laittaa myös jaloille. Puhallus suuntautuu aina pääasiassa jaloille. -10 asteen pakkasessa ei ongelmia, mutta yli -20c niin joku ikkuna jäätyy tai sitten on jalat vilpoisessa. Suodattimet toki kunnossa, ja lunta tulee matkustamoon sen mitä nyt normaalisti vaatteisiin jää.

Comment

• rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

Originally posted by Vanquish View Post
                          Miten saatte e39 sivuikkunat pysymään huurteettomina (lähinnä kuskin)? auto-asennolla ei puhalla juuri yhtään ja laittamalla puhaltamaan keskeltä, niin jalat ja pää jäätyy.Vaikea löytää asentoa, jolla apuhallusta saisi alas ja samalla myös sivuikkunoille, tuulilasin jäätymättä. Olen kokeillut suuttimia sulkea keskeltä ja avata sivuilta, mutta puhallus on onnettoman heikkoa sivuille jos puhallusta laittaa myös jaloille. Puhallus suuntautuu aina pääasiassa jaloille. -10 asteen pakkasessa ei ongelmia, mutta yli -20c niin joku ikkuna jäätyy tai sitten on jalat vilpoisessa. Suodattimet toki kunnossa, ja lunta tulee matkustamoon sen mitä nyt normaalisti vaatteisiin jää.
                          Minä en ainakaan saanut mitenkään, kaveri vinkkasi että automaatti pois -> puhaltamaan ikkunaan + jaloille ainoastaan :think En vielä kerinnyt kokeilla. -25 jälkeen maantieajossa tekee mulle tuota, kaupungissa ei - kummallista.

Comment

• väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa

jaahas tyhmiin kysymyksiin kaivataan tyhmiä vastauksia:
                            eli kuukauden korjaamokeikan jälkeen sain bemarin takaisin, muuten toimii kuin unelma taas (KOP-KOP-KOP), mutta aina välillä kuulostaa kuin olisi remmiahdin pellin alla, eli ilmeisesti flekti huutaa kierroksien mukaan, ja aivan saatanan luja meteli lähtee :think onko normaalia vai jotain häikkää jossain? tämä siis kuuluu aina satunnaisesti, välillä täysin kylmällä koneella ja välillä sitten kun lämmöt on noussut normaaliin ja ajelee kylällä niin alkaa taas puhallin huutamaan. ja tosiaan kierroksien mukaan huutaa, tyhjäkäynnillä ei kuulu sisälle juuri mitään mutta jos renkaat sutii/kiihdyttää reippaasti niin tosiaan kuulostaa kuin olisi remmiahdin pellin alla :think konepelti auki kun paikoillaan poljin kierroksia niin meinas tukka lähteä päästä kun seisoin ja toisella jalalla kurotin kaasulle puhaltaa meinaan aika voimalla

ja sitten myös aina vasemmalle jos vähänkään kääntää niin kuuluu ihme sirinää jostain, tämä ääni ei kuulu ulos ollenkaan mielestäni (välillä ääntää myös paikalla ollessaan) mutta sisälle kuuluu niin että meinaa järki lähteä muuten hiljaisessa autossa. ääni muistuttaa pikkulinnun sirinää.. suoraan ajaessa tai oikealle kääntyessä ei mitään ääntä, mutta heti vasemmalle kääntäessä alkaa, tämäkään ääni ei aina kuulu, mutta lähes aina. ei mielestäni vaikuta kierrokset tähän ääneen. apulaitehihna ja yksi kiristin on juuri vaihdettu, ja ohjaustehostimen litkut on vaihdettu n.2 kk sitten ja ilmattu ohjeiden mukaan, öljy oli valvolinen ATF:fää, jossa oli oikeat suositus-merkinnät. eikai tehostin ole tiensä päässä? muutama tippa ohj.teh. korkista tulee silloin tällöin, mutta ei solkenaan vuoda.
                            Last edited by väiski525; 26-12-2010, 16:10.
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

Comment

• Will_E39
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 920
                              • Seinäjoki

ei mulla mene ikkunat hurteeseen,esim -20 pakkasella kaikki ikkunat pysyy hyvin auki:thinkpuhallus valittuna ylös alas ja keskelle,kaikki räppänät auki
                              e39 520ia-96

Comment

• kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

Kiitos, yritetään vielä kerran.

Kysyn nyt vähän etukäteen, kun tein-itse-ja-säästin -asenteella koetin vaihtaa ulkokahvaa mutta ei siitä tullut vittuakaan. Katsoin youtubesta video-ohjeet, eikä minulla ollut sellaista klipsiä mikä videolla näkyi.

Miten helvetissä tuon kahvan saa irroitettua? Otin kuvan pienestä raosta, ei mene minun jakeluun miten tuon messinginvärisen "lukkosydeemin" saa auki...

Koetin rassata sitä mutta ei se vaan liikahtanutkaan mihinkään päin
                                Tuon liu-un takapäässä on lukituskynsi, jota pitää taittaa, että tuo liuku pääsee liikkumaan eteenpäin. Homma onnistuisi myös oven takapäässä olevan muovitulpan reiän kautta...

Minä en ainakaan saanut mitenkään, kaveri vinkkasi että automaatti pois -> puhaltamaan ikkunaan + jaloille ainoastaan :think En vielä kerinnyt kokeilla. -25 jälkeen maantieajossa tekee mulle tuota, kaupungissa ei - kummallista.
                                Miten vanhat ne raitisilmasuodattimet on? Voihan ne tukossa olla, vaikkei niihin kaikkea mahdollista oravaa pienempää olekkaan tarttunut. Jos suodattimet ei ole uudet, niin ne kannattaa vaihtaa ja puhdistaa suodatinkotelot +poistoreiät koteloiden pohjasta.
                                Mulla pysyy ikkunat aina auki, vaikka asetukset on aina automaattisella.

Originally posted by väiski525 View Post
                                jaahas tyhmiin kysymyksiin kaivataan tyhmiä vastauksia:
                                eli kuukauden korjaamokeikan jälkeen sain bemarin takaisin, muuten toimii kuin unelma taas (KOP-KOP-KOP), mutta aina välillä kuulostaa kuin olisi remmiahdin pellin alla? eli ilmeisesti flekti huutaa kierroksien mukaan, ja aivan saatanan luja meteli lähtee. onko normaalia vai jotain häikkää jossain?
                                Eli sulla on visko jumissa, ei ole normaalia. Tarkista, ettei mikään estä viskoa pyörimästä vapaasti ja jos ei, niin vaihda visko uuteen ennen kuin se rikkoo syylärin ja tuulitunnelin ja tekee konepeltiin lommon.
                                Kokeilemalla se selviää...

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎