automaattisäätöisessä ei ole säätöpyörää valojen korkeudelle vaan säätö tapahtuu automaattisesti ajonaikana.. se valojen alhaalla käynti on vain sitä varten että säätö ei mene jumiin
Ahaa.. No kaikkee ne keksii.. Ton edellämainitun linkin juttujen perusteella pitäs alkuvuoden -00 e39 olla laillinen xenoneilla ilman automaattista tasonsäätöä. :think Ottaen huomioon että muut asiat on kunnossa.
Semmosta probleemaa tuon sigun e39:n kanssa kun muori yritti aamulla lähteä töihin, niin oli käynnistynyt mutta sammunut heti, tämän jälkeen ei enää lähtenyt.
Itse kävin äsken kokeilemassa niin parin pitkän starttauksen aikana olisi ikäänkuin vähän lupaillut
Eilen illalla toimi kuin sveitsilänen kello ja yönkin oli lämpimässä.
Vikakoodi vehkeitä ei ole mutta ideoita kellään mitä voisi vkl:n aikana koitella??
Yhden vanhan jutun löysin ainakin bensapumpun sulakkeesta ja bensan paineesta :think
Semmosta probleemaa tuon sigun e39:n kanssa kun muori yritti aamulla lähteä töihin, niin oli käynnistynyt mutta sammunut heti, tämän jälkeen ei enää lähtenyt.
Itse kävin äsken kokeilemassa niin parin pitkän starttauksen aikana olisi ikäänkuin vähän lupaillut
Eilen illalla toimi kuin sveitsilänen kello ja yönkin oli lämpimässä.
Vikakoodi vehkeitä ei ole mutta ideoita kellään mitä voisi vkl:n aikana koitella??
Yhden vanhan jutun löysin ainakin bensapumpun sulakkeesta ja bensan paineesta :think
Kampiakselin asentotunnistin voisi olla myös, selviää vikakoodien luvulla..
Tai sitten venttiileiden liimautuminen, siitäkin löytyy haulla juttua. Tosin se taisi olla enemmän noiden alkupään M52:ten murhe :think
Miten tuo venttiilien jumiminen oireilee tarkemmin?? Voisiko tuo uusi e10 aiheuttaa sen??
Äsken kävin kokeilemassa ja lupailee koko ajan mutta ei lähde. Noin pari tuntia sitten kun kävin koittamassa ei mielestäni lupaillut noin hyvin kuin nyt :think
Heitin jo hiukan 98 löpöä tankkiin kun en muuta keksinyt
Miten tuo venttiilien jumiminen oireilee tarkemmin?? Voisiko tuo uusi e10 aiheuttaa sen??
Äsken kävin kokeilemassa ja lupailee koko ajan mutta ei lähde. Noin pari tuntia sitten kun kävin koittamassa ei mielestäni lupaillut noin hyvin kuin nyt :think
Heitin jo hiukan 98 löpöä tankkiin kun en muuta keksinyt
Jos lupailee, voisi olla myös bensapumpun johto poikki läpiviennin juuresta, kannatta katsoa? ei iso homma.
Miten tuo venttiilien jumiminen oireilee tarkemmin?? Voisiko tuo uusi e10 aiheuttaa sen??
Äsken kävin kokeilemassa ja lupailee koko ajan mutta ei lähde. Noin pari tuntia sitten kun kävin koittamassa ei mielestäni lupaillut noin hyvin kuin nyt :think
Heitin jo hiukan 98 löpöä tankkiin kun en muuta keksinyt
On voinut myös kastella tulpat. Ota irti ja tarkista/kuivaa :think
edessä 380 mm,takana 370 mm ja kyseessä e39 540 ia -99 tour.
Ohhoh! Ja minä kun luulin saavani enemmän maavaraa vaihtaessani X5:een, jossa maavaraa n. 20 senttiä . aripaa tarkoittanee mittaa pyörännavasta kaareen?
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Ohhoh! Ja minä kun luulin saavani enemmän maavaraa vaihtaessani X5:een, jossa maavaraa n. 20 senttiä . aripaa tarkoittanee mittaa pyörännavasta kaareen?
Joo eiköhän se mitta ole kaaresta pyärännapaan. Eikai maavaraa voi mitenkää mitata tarkasti..?
Toiki sit riippuu mitkä renkaat, miten tasanen alusta, ym.. Mutta kyllähän se suuntaa antaa. Ja tientenki että jos verrataan niin mitataan samasta kohdasta.. Mistä toi pitäs mitata että on oikein? Jostain runkopalkistako?
Tämmöisen kirjoittelin toisaalle, saisikohan tästä ketjusta helpommin apuja:
Originally posted by Rocla
Mulla niiiiiiiin sviddu näet menee hermo.
Oisi ollut asiaa merkkihuoltoon, näinkin pienessä kaupungissa on 2 merkkihuolto eikä kumpaankaan pääse puhelimella todellakaan läpi.
Tiedän, siellä on kiirettä ymsyms. vastaan itse töissä ollessa joidenkin merkkien huollon puhelimeen.
Mutta, kysymys: mikä softa on hankittava että saan ohjelmoitua ohjainlaitteiden asetuksia e39 autoista ?
En ole omasta mielestäni aivan avuton noissa auto+tietokone hommissa ja olen tehnyt vastaavia töitä erimerkkisiin autoihin, hieman jopa aikoinaan BMW merkkisiinkin mutta suo on liian syvä googlella ja foorumin haulla määrittää tarvittavien softien kaapelien ja käyttiksien suma.
Voisiko joku näyttää suuntaa, mistä aloitan etsimisen.
On voinut myös kastella tulpat. Ota irti ja tarkista/kuivaa :think
Tuli kokeiltua vinkkejä, kiitos kaikille niistä Tulpat myös irrotin ja tuli kuivateltua. Mutta itse vika löytyi vahingossa kun sain emännän kaveriksi starttaamaan.
Siinä samalla kun starttaili niin katselin ja kuuntelin, kun kone hiemän hörähti niin kuulin aika kovan imuääänen. Päällepäin ei näkynyt mitään halkeamia ym.
Siitä letkusta joka lähtee ilmansuodattimen ja kaasuläpän välisestä letkusta kuitenkin sormilla tunnustelemalla löysin kunnon vekin moottorin puolelta.
No pala jesaria ja johan hörähti ja koeajolla toimi hienosti. Maanantaina uutta letkua tilalle.
En olisi silti ikinä voinut kuvitella että tuollainen voi vaikuttaa jopa pelkkään käynnistymiseen noin radikaalisti (puhumattakaan että tuli yön aikana, luultavasti silti ollut murtunut jo kauan)
Comment