Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto ei lähde käyntiin. E39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami_R
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 276
    • Kurikka

    Webasto päälle ajon aikana?

    Menee vähän OT, mutta kysytäänpä nyt tässä ketjussa kuitenkin. Saako webaston jostain käyntiin ajon aikana? Esimerkiksi kun lähtee kylmällä koneella liikenteeseen niin voisi käyttää webastoa lisälämmittimenä. Kyseessä on siis e39 vm. -99 tehdasasenteisella bensavebastolla ja pienemmällä navinäytöllä. Silloin jos moottori on jo käynnissä niin webaston valikossa on Aux.heating kohta himmeänä, eikä sitä saa valittua. Taasen jos webaston laittaa päälle ennen starttia niin jännite saattaa käydä startatessa niin alhaalla että webasto putoaa pois pelistä.
    BMW F11 520d -11
    MINI Cooper D -11
    BMW E90 318i -11
    BMW E90 318i -06

    Ex:
    BMW E46 316i -04
    E70 X5 3.0sd M-Sport -08
    E46 325iA -03
    E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      Originally posted by Sami_R View Post
      Menee vähän OT, mutta kysytäänpä nyt tässä ketjussa kuitenkin. Saako webaston jostain käyntiin ajon aikana? Esimerkiksi kun lähtee kylmällä koneella liikenteeseen niin voisi käyttää webastoa lisälämmittimenä. Kyseessä on siis e39 vm. -99 tehdasasenteisella bensavebastolla ja pienemmällä navinäytöllä. Silloin jos moottori on jo käynnissä niin webaston valikossa on Aux.heating kohta himmeänä, eikä sitä saa valittua. Taasen jos webaston laittaa päälle ennen starttia niin jännite saattaa käydä startatessa niin alhaalla että webasto putoaa pois pelistä.
      Rakentaa erillisen jänniteaktivoinnin. Mikäli haluaa aina käyttää Webaa myös lisälämmittimenä, IHKA:lta voi tarkistaa oheisen parametrin ja muuttaa aktiiviseksi.

      ZUHEIZUNG
      nicht_aktiv -> aktiv
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        Originally posted by Clavurion View Post
        Rakentaa erillisen jänniteaktivoinnin. Mikäli haluaa aina käyttää Webaa myös lisälämmittimenä, IHKA:lta voi tarkistaa oheisen parametrin ja muuttaa aktiiviseksi.

        ZUHEIZUNG
        nicht_aktiv -> aktiv
        Ok, kiitti. Täytyy koittaa tota.
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • renze
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 92
          • Tampere

          Originally posted by WSE1 View Post
          Originally posted by renze View Post
          Mulla sama ongelma kuin sampsaalla muutama posti ylöspäin. Nyt kun yritin inpalla lukee vikakoodeja niin boksiin yrittäessä mietti erittäin kauan ja sanoo:
          "IFH-0009: SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht. Program will be stopped!"
          Mikä on kun ei pääse koko boksiin? En muista oonko aikasemmin päässy. Mites se sulakenollaus tehdään? Autona tuo e38 740dA -00.
          Mikä vuosimalli on kyseessä? Vanhemmissa ja varsinkin bensamalleissa on jänniteohjattu webasto thermo top S joka ei ole bmw diagnostiikan piirissä vaan täytyy diagnostisoida suoraan thermo test ohjelmalla.
          Osaako joku kertoa tähän vaivaan neuvoja? Auto siis 740dA -00.
          exät:
          740dA -00
          Z3 roadster 2.8 -99
          325 sedan -95

          Comment

          • Atrej
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 13
            • Suomi

            Laitetaas nyt omakin webastovika tähän lankaan: e39 -98 525 tds, thermo top S diesel DW50 weballa. Viime talvena alkoi weba pätkiä eli kävi vain noin 10min, sammui ja yritti uudelleen päälle. Nyt weba ei enää tahdo syttyä kuin harvoin ja jos syttyy niin poltto sammuu lähes heti. Ctekin laturi ollut aina kiinni kun webaa käytetty. Weba vanhempaa versiota jota ei saa diagnosoitua INPA:lla.

            PA-pumppu sylkee ainetta, vesipumppu pyörii ja vesi vaihtuu, puhallin pyörii. Piirilevy silmämääräisesti OK. Polttimen takaosassa jossa hehku sijaitsee oli valkoista mujua (pakollinen syttymisprosessiin?) joka mureni pois kun putsailin. Itse palotila oli yllättävänkin puhdas ilman sen suurempia karstoja. Liekkivahti antoi huoneenlämmössä 4,8ohmia ja hehku 2,0ohmia (mikkihiiri-yleismittarilla).

            Hyviä ideoita vastaanotetaan että kuinka tästä eteenpäin edetään?
            Last edited by Atrej; 31-10-2011, 15:04.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Siellä polttimen pohjalla oleva valkoinen muju on juuri se höyrystin josta se polttoaine palaa. Se poltin oli luultavasti loppuun palanut ja varmistit sen rapsuttamalla loputkin höyrystimestä pois, joten uusi poltin vaan paikalleen...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Juhiis
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 86
                • Seinäjoki

                Originally posted by renze View Post
                Mulla sama ongelma kuin sampaalla muutama posti ylöspäin. Nyt kun yritin inpalla lukee vikakoodeja niin boksiin yrittäessä mietti erittäin kauan ja sanoo:
                "IFH-0009: SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht. Program will be stopped!"
                Mikä on kun ei pääse koko boksiin? En muista oonko aikasemmin päässy. Mites se sulakenollaus tehdään? Autona tuo e38.
                Täällä olis potilaana e39 530d -00.
                Edellisen omistajan mukaan viime talvena hehku vaihdettu jonka jälkeen pelittänyt ihan normaalisti. Nyt kun yrittää inpalla päästä kiinni niin valittaa kyseistä ilmoitusta ""IFH-0009: SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht. Program will be stopped!"

                Kaapelissa / softassa tuskin on vikaa kun juuri Sampsaan 530 dieselistä samalla kokoonpanolla luettu vikakoodit webastolta.

                Vikatilassa webaston ei pitäisi olla kun antaa kuitenkin navin kautta laittaa aux heatingin suoraan päälle.

                Vaihtoehdot vähän vähissä itsellä , enää oikeastaan voi koittaa suoraa 12v syöttää webaston liittimelle mutta vähän enemmän pitäisi päästä purkamaan ja se ei juuri nyt ole mahdollista.

                Sulake nollausta nyt vielä voisi koittaa ja eikö se tapahtunut niin että 10sek ottaa sulake irti auton ollessa käynnissä tai 60sek auton sammutuksen jälkeen ?
                Last edited by Juhiis; 15-11-2011, 22:00.
                BMW F15 X5 m50D -14

                Comment

                • Ovlov
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 171
                  • Tre/Jvi

                  Originally posted by Juhiis View Post
                  Täällä olis potilaana e39 530d -00.
                  Edellisen omistajan mukaan viime talvena hehku vaihdettu jonka jälkeen pelittänyt ihan normaalisti. Nyt kun yrittää inpalla päästä kiinni niin valittaa kyseistä ilmoitusta ""IFH-0009: SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht. Program will be stopped!"

                  Kaapelissa / softassa tuskin on vikaa kun juuri Sampsaan 530 dieselistä samalla kokoonpanolla luettu vikakoodit webastolta.

                  Vikatilassa webaston ei pitäisi olla kun antaa kuitenkin navin kautta laittaa aux heatingin suoraan päälle.

                  Vaihtoehdot vähän vähissä itsellä , enää oikeastaan voi koittaa suoraa 12v syöttää webaston liittimelle mutta vähän enemmän pitäisi päästä purkamaan ja se ei juuri nyt ole mahdollista.

                  Sulake nollausta nyt vielä voisi koittaa ja eikö se tapahtunut niin että 10sek ottaa sulake irti auton ollessa käynnissä tai 60sek auton sammutuksen jälkeen ?
                  Tuttu sanoi jo viime syksynä, heti auton hankittuani, että asenna suosiolla lohkolämmitin, koska nuo webastot on sellaisia "henkimaailman laitteita". Ite sain webaston jälleen toimimaan viikonloppuna ja nyt "henkimaailman laite" puhisee hienosto, mutta tuo määritelmä webastolle on kyllä vastannut sen toimintaa melko hyvin. Pelkästään tuon kirotun weban takia tuo on ollu varmaan 5 kertaa nostimella.


                  Itellä ei ole navia, mutta MIDin kautta käytän orkkis webastoa. Itellä oli webaston kortti korjattu, koska herjasi vesipumppua. Hetken toimi korjauksen jälkeen alkukeväästä, mutta sitten alkoi kuvailemasi ongelmat. Elikkä webasto ei lähde päälle eikä vastaa INPAn pyyntöihin. Tulee vastaava ilmoitus kuin sullakin. MIDin valikosta löytyy kuitenkin aina AUX HEAT ON ja sen saa aktivoitua, jolloin punainen valo palaa MIDissä ja näppäinen komento muuttuu tilaan AUX HEAT OFF.

                  Otin weban irti ja tutkin pääseekö Webaston omalla softalla suoraan kortille kiinni. Yllätykseksi kortille pääsi kiinni ja eri komponentteja sai aktivoitua, joten sen perusteella webasto toimii. Testauskaapeliksi webastolle kelpaa K-väylää ymmärtävä piuha, kuten esimerkiksi sama kaapeli, jolla käytetään INPAn ja E39 kanssa. Hyppyjohdolla täytyy yhdistää kaapelin K-linjan pinni (numero 7) ja webaston diagnostiikkapinni (numero 2) sekä vetää maajohto ja +12V virtajohto webastolle ja diagnostiikkakaapelille. Luonnollisesti sekä kaapelin ja webaston täytyy olla samassa maatasossa (lue: yhteinen maajohto), jotta diagnostiikka toimii.

                  OBD-kaapelin pinnijärjestys löytyy TÄÄLTÄ

                  Webaston kortin pinnijärjestys löytyy TÄÄLTÄ

                  Ja Webaston diagnostiikkaohjelma löytyy TÄÄLTÄ (Itse käytin tuota uusinta versiota ja hyvin toimi)


                  Webasto todettiin toimivaksi tai ainakin piirikortin kanssa pystyi kommunikoimaan ja lämpömittauskin näytti järkevää tulosta. Seuraavaksi mietintään meni väyläjohdon kunto. Tuota väyläjohtoa ei yleismittarilla suoraan saa mitattua, jollei purkaa näkyviin toista päätä, joka on muistaakseni IHKAn takana. Oskilloskoopilla toki saa mitattua, että kulkeeko väylässä signaalia Johto ja liitin näytti täysin ehjältä, mutta liittimen purkamisen yhteydessä huomasin, että se väyläjohdon pinni oli hapettunut poikki muoviliittimen sisältä ja sen takia se ei yhdistänyt. Tämän huomasi vasta liittimen purkamalla. Tuolla 12 voltin ohjaussignaalilla koitin itsekkin ennemmin webastoa herätellä, mutta se ei toimi, jos väyläjohto on poikki. BMW-mallisen webaston tapauksessa weba ei herää ollenkaan, jollei yhteys IHKAan ole kunnossa.

                  Eli koko homma kiteytettynä: Jos viittit repiä webaston irti autosta ja koittaa sen toimintaa tuolla webaston omalla ohjelmalla, saat varmuuden sen toiminnasta. Jos webaan saa yhteyden testiohjelmalla, sulla on hyvin todennäköisesti se väyläjohto poikki taikka se pinni sieltä liittimen sisältä hajalla.

                  EDIT: Näytät vaikuttavan lähellä joten, jos oot liikkellä Jalasjärvellä päin viikonloppuisin ja sulla on webasto tai pelkkä piirikortti irti autosta, niin ota yhteyttä. Voin kattoo kaapelilla, että mitä se piirikortti kertoilee. Valitettavasti itsellä ei ole paikkaa Jalasjärvellä, jossa weba olisi kiva irroittaa, joten se täytyy olla irti valmiiksi. Voit ottaa myös yhteyttä privaan, niin voin heittää vaikka puhelinnumerolla, niin saat tämän yllä olevan romaanin suullisesti
                  Last edited by Ovlov; 16-11-2011, 00:10.
                  E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                  Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                  Comment

                  • Astwau
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 73
                    • Lahti

                    Moro!
                    Mulla ois nyt sellainen vika että 530d -00vm missä pitäis olla webasto( ainaki konepellin alla on sellanne tarra) mut navissa ei edes lue muuta ku aux vent..
                    vikakoodien lukuun aika varattu ens viikon lopulle. ajattelin vaan kysellä täälläki että mikä ois todennäköisin vika? lokakaaren sisällä oleva liitin paskana (piuhat poikki tai hapettunut?), piirilevy, pumppu vai vikatilassa..?
                    Sulakkeen nollausta oon yrittänyt, ei vaikuttanut mitenkään.

                    Kiitos kaikista vinkeistä jo etukäteen.

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Ehkä sitä ei oo esilämmittimeksi ohjelmoitu, jolloin weba toimii ainoastaan auton ollessa käynnissä?
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • Astwau
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 73
                        • Lahti

                        Hyvin mahdollista.. mut mun mielestä se ei toimi edes sillon.. ei ainakaan lähe hörisee.

                        Originally posted by Fastpiksu View Post
                        Ehkä sitä ei oo esilämmittimeksi ohjelmoitu, jolloin weba toimii ainoastaan auton ollessa käynnissä?

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          Originally posted by Astwau View Post
                          Hyvin mahdollista.. mut mun mielestä se ei toimi edes sillon.. ei ainakaan lähe hörisee.

                          Jos ei näy valikossa niin käyt koodauttamassa vaikka jollakin foorumilaisella ja sitten laitat itse webassa olevan vian kuntoon,joka taas selviää monellakin eri testerillä.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • miccou
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 488
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Astwau View Post
                            Moro!
                            Mulla ois nyt sellainen vika että 530d -00vm missä pitäis olla webasto( ainaki konepellin alla on sellanne tarra) mut navissa ei edes lue muuta ku aux vent..
                            vikakoodien lukuun aika varattu ens viikon lopulle. ajattelin vaan kysellä täälläki että mikä ois todennäköisin vika? lokakaaren sisällä oleva liitin paskana (piuhat poikki tai hapettunut?), piirilevy, pumppu vai vikatilassa..?
                            Sulakkeen nollausta oon yrittänyt, ei vaikuttanut mitenkään.

                            Kiitos kaikista vinkeistä jo etukäteen.
                            En nyt tiedä mikä on Suomen Chicago mutta jos ei ole tarpeeksi kylmää keliä ollut niin eihän se lähde päälle. Minusta webasto lähtee oikeasti päälle alle +5 asteessa vaikka ilmeisesti virallisesti se on (kai) +7. Vaikka joskus ajotietokone on näyttänyt +4 astetta niin silti ei webasto ole lähtenyt käyntiin.

                            Asenna siihen webastoon esim. MakeH:n myymä kännykkäkäynnistin. Asennus onnistuu jos ei nyt ihan kädetön ole ja webaston saa käyntiin mistä vaan missä on GSM signaalia...

                            EDIT: nyt kun tarkemmin luen tuota alkuperäistä viestiä niin ei oikein käy ilmi että toimiiko ajonaikana webasto vai ei. Eli onko nyt kyse pelkästään siitä ettei esilämmityksessä webasto toimi vaikka muuten toimii...
                            Last edited by miccou; 30-10-2012, 11:42.
                            VW Passat 1.8t -04


                            X1 20Da X-Drive -13
                            E39 530Da Touring -01
                            E39 525iA Touring -01
                            E46 325iA Sedan -01
                            E46 320D Touring -00
                            Audi A3 1.9TDI -01
                            VW Multivan 2.5 TDI -05

                            Comment

                            • stemuli
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 2
                              • Pirkkala

                              Weba

                              Tuli tuossa hankittua kesällä tuollanen e39 touringi, edellinen omistaja ei maininnut webastosta mitään mutta eipähän myöskään tiennyt että autossa on kaatuvat takapenkit.. Ja itse asiaan eli tänään kontatessani auton alla polttoaine vuodon vuoksi päätin raottaa hieman kuskin puolen lokarin muovia alareunasta (täytyy siis avata huomenissa vissiin kokonaan ja tutkia mitä hän on ruokaillut) niin kyllä sieltä jonkinlainen webasto tekstillä oleva loota näytti olevan ja samanmoinen tarra on myöskin nokkapellin alla, ongelmana on se että webasto ei sano mitään kun yrität kytkeä radion kautta ajastusta muttei myöskään silloin kun auto on käynnissä, on vaan aika tappoa jysäyttää tuo kolmelitranen kiisseli tuolta lumikasasta -23'c pakkasella käyntiin. Missähän mahtaisi olla vikaa kun ei puhu eikä pukahda mitään..?
                              Last edited by stemuli; 06-12-2012, 02:05.

                              Comment

                              • Jokinen74
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 59
                                • Kuhmoinen

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Mikäli haluaa aina käyttää Webaa myös lisälämmittimenä, IHKA:lta voi tarkistaa oheisen parametrin ja muuttaa aktiiviseksi.

                                ZUHEIZUNG
                                nicht_aktiv -> aktiv
                                Olisiko jollakin seikkaperäisiä tuo muutoksen tekemiseen? INPA ja NCSExpert löytyy, mutta koodauksia ei ole vielä tullut tehtyä..
                                BMW 530d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎