Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    Originally posted by Jakuza View Post
    Tekeekö tiensä päässä olevat narinahelat sigun pommiin sellaisen ominaisuuden, että auto ei kulje 140km/h nopeudessa metriäkään suoraan 19" renkailla?
    Kuuluuko autoon istuessa takaa narinaheloille ominainen narahdus ääni? Jos näin niin vaihtoon ja varmaan pitäisi vaihtaa jo aiemminkin, vaikea paikannettava vaan missä vika. (linkki)
    Takakelkan isot puslat voivat myös aiheuttaa epävakautta rikkoontuessaan.
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Sellaista ei vielä taida rautajousisessa olla?
      Mitäköhän mä luin? Luulin että sulla on pussit.
      Originally posted by Jakuza View Post
      Tekeekö tiensä päässä olevat narinahelat sigun pommiin sellaisen ominaisuuden, että auto ei kulje 140km/h nopeudessa metriäkään suoraan 19" renkailla?
      W202 mersulla ei riittänyt kaksi kaistaa 100km/h nopeudella kun oli vain toinen narinahela paskana.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        Originally posted by dumppi View Post
        nopea kyssäri

        -97 523sedan

        vasemmalle eteen etummaisen alatukivarren vaihto.

        sopiiko se tulemaan sieltä pois ja uusi tilalle jos napaa ei irrota iskarista ja onko tuohon olemassa kuvallisia ohjeita:think


        Tuossa periaatteessa ohjeet siihen, iskaria pitää käyttää ylhäällä että tukivarren nivelosa mahtuu irtoamaan navasta.
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by mikron View Post
          Mitäköhän mä luin? Luulin että sulla on pussit.
          Näin on, mutta Bmw:stä ne puuttuu.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by luikas View Post
            http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm

            Tuossa periaatteessa ohjeet siihen, iskaria pitää käyttää ylhäällä että tukivarren nivelosa mahtuu irtoamaan navasta.
            juu ja itse samaan tulokseen tulin että eihän se sovi millään noh pitää huomenna jatkaa näpräämistä:think
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • Janzu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 483
              • Vantaa

              Originally posted by dumppi View Post
              juu ja itse samaan tulokseen tulin että eihän se sovi millään noh pitää huomenna jatkaa näpräämistä:think
              Kun vaihdoin noi omaan, niin ei tarvinnut kuin vähän löysätä iskarin alapään kiinnityspultteja ja käyttää sopivaa vipuvartta, että saa laskettua napaa vähän. Jokseenkin helppo homma ja tajuaa helposti, kun katsoo sitä tuentaa vähän aikaa. Pallonivel voi olla tiukassa, itse käytin tälläistä ulosvetäjää ja napautin vasaralla pallonivelen vartta, niin irtosi nätisti. Puslat tykkää hyvää, kun mittaa pyörän navan ja kaaren välin auton ollessa vielä painollaan, ja nostaa tunkilla napaa sille korkeudelle kuin auto olisi painollaan ja kiristää puslan läpi menevän pultin loppuun vasta sitten.

              Monesti noita ohjeita lukemalla moni homma alkaakin vaikuttaa vaikeammalta kuin se on.

              Viittaako virtalukonpohjaan, kun kääntäessä virrat pois avaimesta, mittariston ja ilmastoinnin näytön valot ja tekstit välähtää kerran? Tehnyt tuota jo varmaan vuoden päivät.

              Comment

              • Iskari
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 6
                • Kiiminki

                Avain hukassa! Olen mökillä ja soitin jo lähimmälle wetterille (Kuusamo) siellä ei kuulemma ole oikein bemareita? Neuvoivat soittamaan Ouluun ja sieltähän ei tietenkään kukaan vastaa, siis miten pirssi käymään?

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Iskari View Post
                  Avain hukassa! Olen mökillä ja soitin jo lähimmälle wetterille (Kuusamo) siellä ei kuulemma ole oikein bemareita? Neuvoivat soittamaan Ouluun ja sieltähän ei tietenkään kukaan vastaa, siis miten pirssi käymään?
                  Jos vara-avainta ei ole, niiin tilaat uuden avaimen. Tulee muutamassa päivässä.

                  Comment

                  • Iskari
                    Newbiemmer
                    • Dec 2011
                    • 6
                    • Kiiminki

                    Noniin lopultakin Oulun wetteri vastasi, uusi avain tiskiltä tilata henkkarit esittäen ja ennakko maksu. Aika arvio viikosta kahteen. Ei muuta kun lapion ostoon perkele, kun oli tulessa mökitie auraamata, munia myöten kaahlasin ja nyt se on aurattu.

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Janzu View Post
                      Kun vaihdoin noi omaan, niin ei tarvinnut kuin vähän löysätä iskarin alapään kiinnityspultteja ja käyttää sopivaa vipuvartta, että saa laskettua napaa vähän. Jokseenkin helppo homma ja tajuaa helposti, kun katsoo sitä tuentaa vähän aikaa. Pallonivel voi olla tiukassa, itse käytin tälläistä ulosvetäjää ja napautin vasaralla pallonivelen vartta, niin irtosi nätisti. Puslat tykkää hyvää, kun mittaa pyörän navan ja kaaren välin auton ollessa vielä painollaan, ja nostaa tunkilla napaa sille korkeudelle kuin auto olisi painollaan ja kiristää puslan läpi menevän pultin loppuun vasta sitten.
                      Samanlaisella ulosvetäjällä irroitin itsekin, kirin aina tiukkaan tuon ja menin tupakoimaan niin hetken päästä yleensä paukahti irti!
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • jkan
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 319
                        • uusikaupunki

                        Keskipöntössä kun tuo vasemman puolen haaran päässä on jonkun sortin tulppa niin jos tulpan nykäisee pois niin saako siitä vedettyä toisen ulostulon?

                        Autona 523ia -99 touring
                        Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                        Comment

                        • Whiplash
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 37
                          • Hämeenlinna

                          E39 Ilmastoinnista / puhaltimesta sellaista kysäisisin, että miten sen saisi muistamaan asetetut lämpöarvot?

                          Nyt lämmöt ovat täysin randomeja... jokus kuskilla 32, repsikka 16, joskus 32,32, 21,16.. tms... Joskus se muistaa arvot ja joskus ei.

                          Onko siellä jokin muistipatteri sökönä?
                          Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                          http://www.iphonefiksaus.net/

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Whiplash View Post
                            E39 Ilmastoinnista / puhaltimesta sellaista kysäisisin, että miten sen saisi muistamaan asetetut lämpöarvot?

                            Nyt lämmöt ovat täysin randomeja... jokus kuskilla 32, repsikka 16, joskus 32,32, 21,16.. tms... Joskus se muistaa arvot ja joskus ei.

                            Onko siellä jokin muistipatteri sökönä?
                            Kyllä sen pitäis aina muistaa lämpötilan asetukset. Muistiparistoa tai -akkua ei ole, joten todennäköisesti käyttöpaneelissa on vikaa. Paneeli vaihtoon.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by Whiplash View Post
                              E39 Ilmastoinnista / puhaltimesta sellaista kysäisisin, että miten sen saisi muistamaan asetetut lämpöarvot?

                              Nyt lämmöt ovat täysin randomeja... jokus kuskilla 32, repsikka 16, joskus 32,32, 21,16.. tms... Joskus se muistaa arvot ja joskus ei.

                              Onko siellä jokin muistipatteri sökönä?
                              Onko sulla aina sama avain käytössä, asetukset ovat ainakin itsellä -01 mallissa avainkohtaisia.

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                530d kaivettu talvisäilöstä ja sellainen vaiva että kuskin puolella edessä palaa vilkku himmeästi koko ajan. Ensin ajattelin että vika on kahden euron kiinaledeissä mutta palaa vaikka sammuttaa kaikki valot. Liittimiä hiplailin jo mutta ilman vaikutusta. Oli kyllä sateinen keli että tekeeko kosteus jossain nyt tuon vai mikä?
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎