Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juki85
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 156
    • Oulu

    Originally posted by juki85 View Post
    Mahtaako e39:n prefacelift xenonumpioissa olla eroa siinä lasisessa linssissä (missä keskellä rihlaamaton alue) vasemmalla ja oikealla puolella? Tuli hommattua tuommoinen "palapelisetti" ja nyt tarvisi saada toisellekin puolelle tuo lyhyen valon lasi. Omassani on numerosarja 301-145 505-04 ja numeroiden yläpuolella L-kirjain. Eli voisi olettaa että vasemman puolen umpioon kuuluva lasi, paitsi että tämä oli paikallaan oikeanpuoleisessa umpiossa Lieneekö molemminpuolin samanlaiset vai onkohan joku joskus laittanut väärälle puolelle?
    Viitsisikö joku prefacelift xenonit omistava käydä kurkkaamassa mitä noissa laseissa lukee?
    BMW G21 320e xDrive

    Comment

    • Juize
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 238
      • Joensuu

      Originally posted by juki85 View Post
      Viitsisikö joku prefacelift xenonit omistava käydä kurkkaamassa mitä noissa laseissa lukee?
      Minulla on kummallakin puolella L-kirjain niissä laseissa. Molemmin puolin ne näköjään on samanlaiset.
      i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
      ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

      ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
      ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
      ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

      Comment

      • juki85
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 156
        • Oulu

        Originally posted by Juize View Post
        Minulla on kummallakin puolella L-kirjain niissä laseissa. Molemmin puolin ne näköjään on samanlaiset.
        Kiitoksia paljon tiedosta!
        BMW G21 320e xDrive

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          Originally posted by kaikkone View Post
          kuullostaisi ihan pätevältä ja tietty mestan kuumennus . mutta ongelma on et ei mestoilla ole pakastinta.
          Itse vaihtelin helat viime viikolla 12mm kierretangolla, parilla pakoputken pätkällä ja isoilla prikoilla.Yhden kerran meni kierteet ja prikat muotoutui kartioksi, mut aina kiristyksen välissä annoin vähän hienosäätölekaa ja sitte lisää kiristystä.Toinen puoli onnistuikin jo reilussa tunnissa.Uudet pakastehelat(febi) oli kans tiukat mut kiristystä ja naputtelua ni hyvä tulee(naputtaa oikeasta kulmasta jos näyttää menevän vinoon).akunkenkä oli irti ja ilmat jousista pois. 530d m-sport-02
          Last edited by E.K.; 13-06-2011, 17:26.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by E.K. View Post
            Itse vaihtelin helat viime viikolla 12mm kierretangolla, parilla pakoputken pätkällä ja isoilla prikoilla.Yhden kerran meni kierteet ja prikat muotoutui kartioksi, mut aina kiristyksen välissä annoin vähän hienosäätölekaa ja sitte lisää kiristystä.Toinen puoli onnistuikin jo reilussa tunnissa.Uudet pakastehelat(febi) oli kans tiukat mut kiristystä ja naputtelua ni hyvä tulee(naputtaa oikeasta kulmasta jos näyttää menevän vinoon).akunkenkä oli irti ja ilmat jousista pois. 530d m-sport-02
            Narinahelojen vaihto on todella helppo homma kunnon ulosvetäjällä. Itse sorvautin tarvittavat holkit ja kierretanko oli normaalia 8.8 tankoa halkaisijaltaan niin paksu kuin holkin reiästä mahtui. Nyt en ulkoa enää mittaa muista. Muttereina piti olla jatkomutterit, ettei kierre vaurioitunut kierretangossa. Pulttipyssyllä pari painallusta ja vanha hela oli irti. Korvakkeelle puhdistus karhunkielellä ja uusi hela räikällä ja lenkillä pyörittämällä paikalleen. Itse helan irrotukseen ja uuden asennukseen ei yli 10 minuuttia mennyt. Kaikessa oheistyössä meni suurinosa työhön kuluvasta ajasta. Ainakin Febi:n helassa on uloin reuna hieman pienempi halkaisijaltaan kuin kohta josta varsinaisesti kiinnittyy. Tämän ansiosta uusi hela menee väkisin suorassa paikalleen jos sitä ei asennuksessa kampea itse huonoilla työkaluilla. Helan työntämistä vinossa paikalleen ja liiallisia iskuja pitää välttää ettei alumiininen korvake murru.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              http://www.piritek.com/product_details.php?p=808

              Kyseessä facelift munuaiset eikö?
              M550d

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Mikä on yleisin väylän jumittelija/häiritsijä näissä vehkeissä, varsinkin 530d mallissa? Mittaristo?

                INPA:lla siis ei pääse käsiksi tiettyihin moduleihin, esim. moottoriohjaukseen ja mittaristoon.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • merbau
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 130
                  • Pälkäne

                  Originally posted by juki85 View Post
                  Omassani on numerosarja 301-145 505-04 ja numeroiden yläpuolella L-kirjain. Eli voisi olettaa että vasemman puolen umpioon kuuluva lasi, paitsi että tämä oli paikallaan oikeanpuoleisessa umpiossa Lieneekö molemminpuolin samanlaiset vai onkohan joku joskus laittanut väärälle puolelle?
                  Moro,

                  Omastani kävin katsomassa, molemmilla puolilla tuollainen numerosarja mitä kuvasit. Ja myös se 'L' kummallakin puolella. Prefacelift orig xenon.
                  540iA -00 M-sport
                  Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                  Comment

                  • Korpraali
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Turku

                    Originally posted by jumbo View Post
                    http://www.piritek.com/product_details.php?p=808

                    Kyseessä facelift munuaiset eikö?

                    Jep.
                    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                    Comment

                    • savomik
                      Newbiemmer
                      • Jun 2011
                      • 1
                      • Oulu

                      E39 Ilmastointi oikkuilee

                      Mulla sama juttu, välillä tosin ilmastointi toimii välillä taas ei..

                      Mut ei siinä vielä kaikki, sateella joskus lakkaa pyyhkijätkin toimimasta ja ajotietokoneessa näkyy enää vain lämpötila. Vanhuus ei tule yksin .. (520d -01)

                      Wetterille ku vie niin saa kuitenkin vain ison laskun ja pahoittelut ettei vikaa pystytty korjaamaan

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by markok View Post
                        Narinahelojen vaihto on todella helppo homma kunnon ulosvetäjällä. Itse sorvautin tarvittavat holkit ja kierretanko oli normaalia 8.8 tankoa halkaisijaltaan niin paksu kuin holkin reiästä mahtui. Nyt en ulkoa enää mittaa muista. Muttereina piti olla jatkomutterit, ettei kierre vaurioitunut kierretangossa. Pulttipyssyllä pari painallusta ja vanha hela oli irti. Korvakkeelle puhdistus karhunkielellä ja uusi hela räikällä ja lenkillä pyörittämällä paikalleen. Itse helan irrotukseen ja uuden asennukseen ei yli 10 minuuttia mennyt. Kaikessa oheistyössä meni suurinosa työhön kuluvasta ajasta. Ainakin Febi:n helassa on uloin reuna hieman pienempi halkaisijaltaan kuin kohta josta varsinaisesti kiinnittyy. Tämän ansiosta uusi hela menee väkisin suorassa paikalleen jos sitä ei asennuksessa kampea itse huonoilla työkaluilla. Helan työntämistä vinossa paikalleen ja liiallisia iskuja pitää välttää ettei alumiininen korvake murru.
                        Jeps, sain tuon toisen puolen vaihdettua eilen, oliha se tiukassa mut kun sai menemään oikeaan kohtaan ni suorastaan liukui paikoilleen.
                        Sain töistä tota mustaa kierretankoa 12mm (oliko se nyt sitä jotai 10.0 kovuus vai miten nuo menee) ja pultit siihenn.
                        pakoputken pätkät käytössä kanssa.
                        Ja siis nää työt mun on tehtävä lähestulkoon polvien päällä kun ei ole vaan parempia paikkoja ja työkaluja. ei edes kellään kaverilla. mesta missä auto on levällään on sentäs sateelta suojattu ja jonkinmoinen öljymonttu.
                        Jos olis edes kunnon mig ni sillä jo rakentais vaikka mitä, täytelanka on vaan niin onneton.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          Jaahas, 248tkm kohdalla vaihdettu viimeks 10W-40:t tuonne (M62B35) ja nyt 261tkm kohdalla meni 5W-40:t.. Suodatin näytti tältä:



                          Normaalia muka? Ymmärrän, jos joku 60tkm sitten vaihdettu, mutta että 13tkm?! Vanha suodatin oli kooltaan ihan samanlainen, kuin uusikin, eli oikea tuolla on sisällä ollut. Vai puristuuko tuo suodatin jotenkin näissä tuonne koteloon ja sen takia menee tuollai haitarille?

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8974
                            • Kellokoski

                            Olisko huonolaatuinen tarvikesuodatin kyseessä. Vähän väärä paikka säästää kun oem maksaa 13e.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Juze`
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 128
                              • Ankkalampi DGP

                              Tässä just linssien vaihtoa faceliftistä joten kauanko noiden umpioiden suunniltaa tuolla uunissa pitäis olla? 50 astetta laitoin lämpötilaks, mut riittäneekö se.

                              Mitä muuta pitäisi huomioida?
                              Ex: e39 530d facelift -01
                              Ex: E34 m60b40
                              Nyk. E61 3.0d -04

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by kmn View Post
                                Jaahas, 248tkm kohdalla vaihdettu viimeks 10W-40:t tuonne (M62B35) ja nyt 261tkm kohdalla meni 5W-40:t.. Suodatin näytti tältä:



                                Normaalia muka? Ymmärrän, jos joku 60tkm sitten vaihdettu, mutta että 13tkm?! Vanha suodatin oli kooltaan ihan samanlainen, kuin uusikin, eli oikea tuolla on sisällä ollut. Vai puristuuko tuo suodatin jotenkin näissä tuonne koteloon ja sen takia menee tuollai haitarille?
                                Huomasin vähän vastaavan tapahtuneen omassa M52TU moottorin suodattimessa kun viimeksi öljyt vaihdoin. Suodatin ei ollut kyllä lähellekään noin pahasti painunut kasaan, mutta kuitenkin selkeästi painunut. Minä olen aina käyttänyt originaali suodattimia, että siitä tuo ei johdu. Ehkä suodatin tehdään sen verran pitkäksi, että ei ainakaan jää löysää tilaa päätyihin. Ennemmin painuu hieman kasaan.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎