Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pexi_87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 86
    • Kangasala

    Mitenkäs sitten tämä paketti, laadukkaampi?



    En oikein ymmärrä tuota sopivuusasiaa, ensin lukee että sopii V8 koneisiin autoihin ja sitten lukee ettei sovi? Mikä noissa on erona, pikkukoneet vs. kasikoneet?

    Comment

    • juki85
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 156
      • Oulu

      Originally posted by Pexi_87 View Post
      Mitenkäs sitten tämä paketti, laadukkaampi?



      En oikein ymmärrä tuota sopivuusasiaa, ensin lukee että sopii V8 koneisiin autoihin ja sitten lukee ettei sovi? Mikä noissa on erona, pikkukoneet vs. kasikoneet?
      Kasikoneisissa erilainen ohjausvaihde (simpukka). Tuo käy kutoskoneellisiin:
      BMW G21 320e xDrive

      Comment

      • Uffa
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 126
        • Replot

        Olikos kellään kuvaa Touringista jossa alla 16' M5 replicat?
        Vikakoodinlukua Vaasassa

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 551
          • Tampere

          Originally posted by Hemu__ View Post
          Pitäisi tuossa jossainvaiheessa vaihtaa -02 530d:hen polttoainesuodatin, niin kuulin mutuilua siitä, ettei järjestelmään saa päästää ilmaa tai se vahingoittaa konetta tjsp? Mites kun mulla on nyt kans Forten Diesdel fuel conditioner, niin kuuluuko se koko hoito kaataa täyteen tankkiin, vai laittaa polttoainesuodattimeen osa suoraan?

          Auttakaa tyhmää
          Ei se konetta vahingoita, mutta itseäni lainaten ongelma mikä tuli eteen tuon oman suodattimen kanssa:
          Originally posted by Gize
          Tuli sitten pienestä huoltotoimenpiteestä suurempi päänvaiva. Potilaana tällä kertaa e39 520d vuosimallia 01 (käsittääkseni siis M47).

          Ensimmäinen dieselvehje, joten opiskellaan sitä mukaa kun tehdään.

          Vaihdoin tuossa sitten diesel suodattimen, oireita ei ollut mutta tapanani on monesti "ylihuoltaa" autoa. Vanha suodatin pois ja uutta tilalle, uuteen tietysti lorotin naftaa yhtä paljon mitä vanhasta tuli pois. Käytännössähän operaatio meni kuten ajattelinkin, kunnes tuli käynnistyksen aika.

          Auto hörähti käymään (tottakai, vanhat löpöt letkuista?) jonka jälkeen sammui. Virtoja olin pitänyt aina minuutin jaksoissa päällä noin 7-10 kertaa (pumpun pyöritystä? kuulee kyllä kun käy). No ajattelin että uutta perään vaan, pitkä ~30 sekunnin startti, eikä tapahdu mitään.

          No, seuraavaksi jumppasin taas virtoja päälle ja pois moneen otteeseen, välillä koettaen pitkää starttia. Ja kun ei vaan tapahdu!

          Tyhmänä tietysti sahasin ja käyttelin virtoja välissä päällä niin kauan että rupesi jo virta loppumaan, ja auto onkin nyt kiinni akkulaturissa pihassa.

          Miksi auto ei käynnisty? Tarviiko näitä jollain tapaa ilmata? Miten tämä tapahtuu? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

          Prkl kun ei mistään löydy infoa naftasuodattimen vaihdosta. Google ja foorumin haku käynyt kuumina tunteja, mutta ei vaan tahdo löytyä. Pitäisikö operaation olla ihan plug & pray? Alfamerin korjausopaskaan ei dieseleitä käsittele...

          Nopeita vastauksia kaivataan! Kiitos jo etukäteen!
          Onneksi weba toimi kun talvella sitä vaihdoin, olis tullu pikkusen kylmä ilman

          Kuitenkin ongelma ratkesi sillä, kun sain akun täyteen seuraavana päivänä, ja tappeluun tuskastuneena toistin em. toimenpiteitä ja auto ei vaan käynnistynyt, eli:

          Ihmettelin mikä siinä voi olla, ja sain idean testata tuleeko suodattimelle naftaa (peläten alkaisiko sitä ruiskia ympäri konehuonetta), ja nappasin sitten osan nro. 2 (http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._fuel_cooling/) tästä kuvasta pois, pistin pumpun pyörimään ja konehuoneeseen tirkistelemään. Suodatin täyttyi _todella_ nopeasti, ja naftaa rupesi tulemaan yli. Äkkiä tuo tulppa paikoilleen, kädet tottakai tämän jälkeen täysin pöllö-öljyssä, ja pultti kiinni. Sitten muutamat pumpun pyöritykset taas sormet ristissä, ja _pitkän ja hikisen_ startin jälkeen auto hörähti käymään. Pakko oli vielä sammuttaa ja käynnistää uudelleen ollakseen varma. Siitä lähtien se sitten on pelannutkin.

          En maalaa sinulle kauhukuvia, ja toivonkin että selviät helpolla, mutta JOS näin käy, niin ainakaan et joudu toivottavasti kauaa sen kanssa tappelemaan. Jos siis 6-koneen systeemi samanlainen.

          ps. Eikö weba muuten ota suodattimen kautta naftaa, kun itsellä se silloin pelasi vaikka auto ei käynnistynyt? Vai onko mulla ollut ilmalukko weban naftanoton jälkeen?
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • U. Turhapuro
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1161

            Mikä olisi hyvä öljy E39 523i malliin. Ajattelin kokeilla jotakin muuta kuin mobilin 0w/40

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7457
              • Oulu

              Originally posted by U. Turhapuro View Post
              Mikä olisi hyvä öljy E39 523i malliin. Ajattelin kokeilla jotakin muuta kuin mobilin 0w/40
              Suositus riippuu siitä onko 9/98 jälkeen valmistettu eli M52B25TU-koneella vai ei. Itse olen käyttänyt TU-koneessa Castrol Edge Sport 0W-40 ja nyt on täältä luetun suosituksen perusteella ekaa kertaa Teboil Diamond Plus 0W-40. Kummastakaan ei mitään moitittavaa ole löytynyt, tosin Castrolilla kyllä ainakin tulee kylmälimaa aika näkyvästi talvella.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • DWHLL
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 189
                • Espoo

                Prefacelift ajovalon lasi huurtuu sisäpuolelta.
                Miten tuosta ongelmasta pääsisi eroon?
                ------------
                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                e91 325d -07 Alpinweiß

                ex:
                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                Comment

                • merbau
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 130
                  • Pälkäne

                  Originally posted by Pexi_87 View Post
                  Mitenkäs sitten tämä paketti, laadukkaampi?



                  En oikein ymmärrä tuota sopivuusasiaa, ensin lukee että sopii V8 koneisiin autoihin ja sitten lukee ettei sovi? Mikä noissa on erona, pikkukoneet vs. kasikoneet?
                  Omaan 540iA:n viime kesänä meni alle tuollainen setti, juurikin tuosta puljusta:



                  Postikuluja muistaakseni 20€ luokkaa.

                  Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Paitsi että olisi ehkä kannattanut iskarin yläpään laakeritkin vaihtaa...
                  540iA -00 M-sport
                  Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    Ennen 9/98 valmistettu. Millä tavoin Castrol on huono kylmällä?


                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Suositus riippuu siitä onko 9/98 jälkeen valmistettu eli M52B25TU-koneella vai ei. Itse olen käyttänyt TU-koneessa Castrol Edge Sport 0W-40 ja nyt on täältä luetun suosituksen perusteella ekaa kertaa Teboil Diamond Plus 0W-40. Kummastakaan ei mitään moitittavaa ole löytynyt, tosin Castrolilla kyllä ainakin tulee kylmälimaa aika näkyvästi talvella.

                    Comment

                    • merbau
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 130
                      • Pälkäne

                      Originally posted by DWHLL View Post
                      Prefacelift ajovalon lasi huurtuu sisäpuolelta.
                      Miten tuosta ongelmasta pääsisi eroon?
                      Omani fiksasin liimatiivistemassalla. Kuvat ja lyhyt kertomus:



                      Tuosta fiksistä on vierähtänyt aikaa 9kk, ja auto ollut tuon ajan lähes päivittäin käytössä. Toistaiseksi kosteus on pysynyt ajovalon ulkopuolella!
                      540iA -00 M-sport
                      Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                      Comment

                      • DWHLL
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 189
                        • Espoo

                        Originally posted by merbau View Post
                        Omani fiksasin liimatiivistemassalla. Kuvat ja lyhyt kertomus:



                        Tuosta fiksistä on vierähtänyt aikaa 9kk, ja auto ollut tuon ajan lähes päivittäin käytössä. Toistaiseksi kosteus on pysynyt ajovalon ulkopuolella!
                        Kiitoksia!
                        Täytyy kokeilla tuota, jos en päädy vaihtamaan valoja saman tien.
                        ------------
                        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                        e91 325d -07 Alpinweiß

                        ex:
                        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                        Comment

                        • Jarzka_
                          Newbiemmer
                          • Apr 2011
                          • 23
                          • Helsinki

                          Originally posted by Jarzka_ View Post
                          Mikähän mahtais olla ku sigun 530d kiertää vaan 4000rm? Onks näissä ollu jotain vastaavia ongelmia? Tehot on tallella, kierrokset vain tyssää ennen aikojaan.
                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Vikakoodia koneessa? E60:ssä ainakin on tollain jos on vikakoodia koneessa ni ei mee tietyn kierrosluvun yli.
                          Empä oo nyt kerinny kahtoo vikakoodeja, ittellä ei oo vielä sopivaa piuhaa että sais testerin pelittää. Mut ei se mitään, nyt kiertää 2500rpm vapaalla 3000rpm. Vois varmaan kokeilla vaihtaa kolmitieventtiilin turbon ohjauksesta, egr:än kanssa päittäin, kun molemmissa on saman laiset... Todella mukava ajaa, kun saa kepittää ku kuorma-autoo...
                          E39 530d -03 m-sport
                          E39 520i -98
                          E30 325i -86

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            Tuli hommattua tuo Racelandin halpis setti, kaveri soitti ku on sitä asentamassa ja kerto että racelandin tolpat lyhemmät ku orkkikset ja että koiranluu on liian lyhyt, siis wtf?!?! onko noita nyt sitten muka eri pitusiakin e39:sissä 530d:ssä että pitäs olla pitempi, tuo siis mutterin keskeltä toiseen päähän 24cm, eikös tuo ole ihan normaalia että joutuu tunkata kallistuksenvakaajaa että saa paikoilleen? Ja että kun jättää orkkis yläpäät niin jossain varaosa liikkeessä olivat sanoneet että alustasta tulee lötkö, eikös noi aftermarket alustat oo suunniteltu niin että orkkis yläpäät pitäs käyä? vai onko muka jokaselle alustasarjalle omanlaiset/erilaiset yläpäät?
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              Originally posted by Marko.K View Post
                              Tuli hommattua tuo Racelandin halpis setti, kaveri soitti ku on sitä asentamassa ja kerto että racelandin tolpat lyhemmät ku orkkikset ja että koiranluu on liian lyhyt, siis wtf?!?! onko noita nyt sitten muka eri pitusiakin e39:sissä 530d:ssä että pitäs olla pitempi, tuo siis mutterin keskeltä toiseen päähän 24cm, eikös tuo ole ihan normaalia että joutuu tunkata kallistuksenvakaajaa että saa paikoilleen? Ja että kun jättää orkkis yläpäät niin jossain varaosa liikkeessä olivat sanoneet että alustasta tulee lötkö, eikös noi aftermarket alustat oo suunniteltu niin että orkkis yläpäät pitäs käyä? vai onko muka jokaselle alustasarjalle omanlaiset/erilaiset yläpäät?

                              kyllähän ne yläpäät käy mutta oishan ne fiksua vaihtaa samalla uusiin kun kerta iskarit on irti, vittumaista ruveta taas repimään kaikkea auki että saa ne vaihdettua jos menee paskaks lähitulevaisuudessa eikä ne yläpään laakerit maksa ku joku 25e per nurkka? ite ainakin vaihdan ne samalla uusiin kuhan saan pistettyä kamat tilaukseen saksasta

                              oli muuten aika härskin näköiset sun takaläskit kävin pyörähtää tänään siinä pajalla ohimennen nii ihmeteltiin autoas hetki siinä..
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • Pexi_87
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 86
                                • Kangasala

                                Paljonko -00 540 touringissa pitäisi olla kaaresta navan keskelle mitta vakiona? Takana ilmajouset jos se vaikuttaa jotenkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎