Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pexi_87 View Post
BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostPitäisi tuossa jossainvaiheessa vaihtaa -02 530d:hen polttoainesuodatin, niin kuulin mutuilua siitä, ettei järjestelmään saa päästää ilmaa tai se vahingoittaa konetta tjsp? Mites kun mulla on nyt kans Forten Diesdel fuel conditioner, niin kuuluuko se koko hoito kaataa täyteen tankkiin, vai laittaa polttoainesuodattimeen osa suoraan?
Auttakaa tyhmääOriginally posted by GizeTuli sitten pienestä huoltotoimenpiteestä suurempi päänvaiva. Potilaana tällä kertaa e39 520d vuosimallia 01 (käsittääkseni siis M47).
Ensimmäinen dieselvehje, joten opiskellaan sitä mukaa kun tehdään.
Vaihdoin tuossa sitten diesel suodattimen, oireita ei ollut mutta tapanani on monesti "ylihuoltaa" autoa. Vanha suodatin pois ja uutta tilalle, uuteen tietysti lorotin naftaa yhtä paljon mitä vanhasta tuli pois. Käytännössähän operaatio meni kuten ajattelinkin, kunnes tuli käynnistyksen aika.
Auto hörähti käymään (tottakai, vanhat löpöt letkuista?) jonka jälkeen sammui. Virtoja olin pitänyt aina minuutin jaksoissa päällä noin 7-10 kertaa (pumpun pyöritystä? kuulee kyllä kun käy). No ajattelin että uutta perään vaan, pitkä ~30 sekunnin startti, eikä tapahdu mitään.
No, seuraavaksi jumppasin taas virtoja päälle ja pois moneen otteeseen, välillä koettaen pitkää starttia. Ja kun ei vaan tapahdu!
Tyhmänä tietysti sahasin ja käyttelin virtoja välissä päällä niin kauan että rupesi jo virta loppumaan, ja auto onkin nyt kiinni akkulaturissa pihassa.
Miksi auto ei käynnisty? Tarviiko näitä jollain tapaa ilmata? Miten tämä tapahtuu? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Prkl kun ei mistään löydy infoa naftasuodattimen vaihdosta. Google ja foorumin haku käynyt kuumina tunteja, mutta ei vaan tahdo löytyä. Pitäisikö operaation olla ihan plug & pray? Alfamerin korjausopaskaan ei dieseleitä käsittele...
Nopeita vastauksia kaivataan! Kiitos jo etukäteen!
Kuitenkin ongelma ratkesi sillä, kun sain akun täyteen seuraavana päivänä, ja tappeluun tuskastuneena toistin em. toimenpiteitä ja auto ei vaan käynnistynyt, eli:
Ihmettelin mikä siinä voi olla, ja sain idean testata tuleeko suodattimelle naftaa (peläten alkaisiko sitä ruiskia ympäri konehuonetta), ja nappasin sitten osan nro. 2 (http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._fuel_cooling/) tästä kuvasta pois, pistin pumpun pyörimään ja konehuoneeseen tirkistelemään. Suodatin täyttyi _todella_ nopeasti, ja naftaa rupesi tulemaan yli. Äkkiä tuo tulppa paikoilleen, kädet tottakai tämän jälkeen täysin pöllö-öljyssä, ja pultti kiinni. Sitten muutamat pumpun pyöritykset taas sormet ristissä, ja _pitkän ja hikisen_ startin jälkeen auto hörähti käymään. Pakko oli vielä sammuttaa ja käynnistää uudelleen ollakseen varma. Siitä lähtien se sitten on pelannutkin.
En maalaa sinulle kauhukuvia, ja toivonkin että selviät helpolla, mutta JOS näin käy, niin ainakaan et joudu toivottavasti kauaa sen kanssa tappelemaan. Jos siis 6-koneen systeemi samanlainen.
ps. Eikö weba muuten ota suodattimen kautta naftaa, kun itsellä se silloin pelasi vaikka auto ei käynnistynyt? Vai onko mulla ollut ilmalukko weban naftanoton jälkeen?Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by U. Turhapuro View PostMikä olisi hyvä öljy E39 523i malliin. Ajattelin kokeilla jotakin muuta kuin mobilin 0w/40E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Prefacelift ajovalon lasi huurtuu sisäpuolelta.
Miten tuosta ongelmasta pääsisi eroon?------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
-
Originally posted by Pexi_87 View Post
Postikuluja muistaakseni 20€ luokkaa.
Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Paitsi että olisi ehkä kannattanut iskarin yläpään laakeritkin vaihtaa...540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Ennen 9/98 valmistettu. Millä tavoin Castrol on huono kylmällä?
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSuositus riippuu siitä onko 9/98 jälkeen valmistettu eli M52B25TU-koneella vai ei. Itse olen käyttänyt TU-koneessa Castrol Edge Sport 0W-40 ja nyt on täältä luetun suosituksen perusteella ekaa kertaa Teboil Diamond Plus 0W-40. Kummastakaan ei mitään moitittavaa ole löytynyt, tosin Castrolilla kyllä ainakin tulee kylmälimaa aika näkyvästi talvella.
Comment
-
-
Originally posted by DWHLL View PostPrefacelift ajovalon lasi huurtuu sisäpuolelta.
Miten tuosta ongelmasta pääsisi eroon?
Tuosta fiksistä on vierähtänyt aikaa 9kk, ja auto ollut tuon ajan lähes päivittäin käytössä. Toistaiseksi kosteus on pysynyt ajovalon ulkopuolella!540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Originally posted by merbau View PostOmani fiksasin liimatiivistemassalla. Kuvat ja lyhyt kertomus:
Tuosta fiksistä on vierähtänyt aikaa 9kk, ja auto ollut tuon ajan lähes päivittäin käytössä. Toistaiseksi kosteus on pysynyt ajovalon ulkopuolella!
Täytyy kokeilla tuota, jos en päädy vaihtamaan valoja saman tien.------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
-
Originally posted by Jarzka_ View PostMikähän mahtais olla ku sigun 530d kiertää vaan 4000rm? Onks näissä ollu jotain vastaavia ongelmia? Tehot on tallella, kierrokset vain tyssää ennen aikojaan.Originally posted by kaikkone View PostVikakoodia koneessa? E60:ssä ainakin on tollain jos on vikakoodia koneessa ni ei mee tietyn kierrosluvun yli.vapaalla 3000rpm. Vois varmaan kokeilla vaihtaa kolmitieventtiilin turbon ohjauksesta, egr:än kanssa päittäin, kun molemmissa on saman laiset... Todella mukava ajaa, kun saa kepittää ku kuorma-autoo...
E39 530d -03 m-sport
E39 520i -98
E30 325i -86
Comment
-
-
Tuli hommattua tuo Racelandin halpis setti, kaveri soitti ku on sitä asentamassa ja kerto että racelandin tolpat lyhemmät ku orkkikset ja että koiranluu on liian lyhyt, siis wtf?!?! onko noita nyt sitten muka eri pitusiakin e39:sissä 530d:ssä että pitäs olla pitempi, tuo siis mutterin keskeltä toiseen päähän 24cm, eikös tuo ole ihan normaalia että joutuu tunkata kallistuksenvakaajaa että saa paikoilleen? Ja että kun jättää orkkis yläpäät niin jossain varaosa liikkeessä olivat sanoneet että alustasta tulee lötkö, eikös noi aftermarket alustat oo suunniteltu niin että orkkis yläpäät pitäs käyä? vai onko muka jokaselle alustasarjalle omanlaiset/erilaiset yläpäät?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostTuli hommattua tuo Racelandin halpis setti, kaveri soitti ku on sitä asentamassa ja kerto että racelandin tolpat lyhemmät ku orkkikset ja että koiranluu on liian lyhyt, siis wtf?!?! onko noita nyt sitten muka eri pitusiakin e39:sissä 530d:ssä että pitäs olla pitempi, tuo siis mutterin keskeltä toiseen päähän 24cm, eikös tuo ole ihan normaalia että joutuu tunkata kallistuksenvakaajaa että saa paikoilleen? Ja että kun jättää orkkis yläpäät niin jossain varaosa liikkeessä olivat sanoneet että alustasta tulee lötkö, eikös noi aftermarket alustat oo suunniteltu niin että orkkis yläpäät pitäs käyä? vai onko muka jokaselle alustasarjalle omanlaiset/erilaiset yläpäät?
kyllähän ne yläpäät käy mutta oishan ne fiksua vaihtaa samalla uusiin kun kerta iskarit on irti, vittumaista ruveta taas repimään kaikkea auki että saa ne vaihdettua jos menee paskaks lähitulevaisuudessaeikä ne yläpään laakerit maksa ku joku 25e per nurkka? ite ainakin vaihdan ne samalla uusiin kuhan saan pistettyä kamat tilaukseen saksasta
oli muuten aika härskin näköiset sun takaläskitkävin pyörähtää tänään siinä pajalla ohimennen nii ihmeteltiin autoas hetki siinä..
- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Comment