Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tsuissi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 96
    • Seinäjoki

    Originally posted by Viltsu318 View Post
    Kokeilitko ennen purkamista että muuttuuko koneen käytös ku otat maffin johdon irti ???

    Miks sä ilmastoinnin purat pois ?? :think tarkoitatko jäähdytintä ??
    Kokeilin. Meni vaan huonommaksi.

    Ihan ilmastointia tarkoitan. Ku otan koneen laatikon kanssa irti etukautta niin se on vähän tiellä.

    Lohkossa reikä... kiitoksia jollekin kusipäälle...
    Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
    Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
    Nyk. 636 kawasaki

    "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

    >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

    Comment

    • Viltsu318
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 59
      • Kotka

      Originally posted by Tsuissi View Post
      Kokeilin. Meni vaan huonommaksi.

      Ihan ilmastointia tarkoitan. Ku otan koneen laatikon kanssa irti etukautta niin se on vähän tiellä.

      Lohkossa reikä... kiitoksia jollekin kusipäälle...

      No sitte joo on sulla aika remppa sit ees ei oo itellä tietoo, viisaammat kertokoon..
      E39 528iA -99

      Ex. E46 318i -03
      Ex. VW Golf 1.4 mk4
      Suzuki GSX-R 750 -01

      Comment

      • Korpraali
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 524
        • Turku

        Miettisin vaan, että voiko imuvuoto aiheuttaa sen, että välillä lähtee hyvin ja välillä tuntuu tukkoiselta?

        Eli nyt olen vaihtanut separaattorin letkuineen ja siellä oli ennestään reikiä letkuissa, mutta mitä tarkastan seuraavaksi? Koodin lukuun olen menossa, jos katsoisi Maffin tietoja vähän tai muuta. Sitten vaihtaisi nokka-akselin tunnistimen ja katsoo että se haitariputki on ehjä maffilta imusarjaan? Mutta eikö imuvuodon kuulisi jos olisi? :think

        Ja mitkä mahtaa olla M52B28:n sylinterien puristukset? Tarkastaisi ne kanssa.
        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16404
          • Leppävirta

          Originally posted by Korpraali View Post
          Miettisin vaan, että voiko imuvuoto aiheuttaa sen, että välillä lähtee hyvin ja välillä tuntuu tukkoiselta?

          Eli nyt olen vaihtanut separaattorin letkuineen ja siellä oli ennestään reikiä letkuissa, mutta mitä tarkastan seuraavaksi? Koodin lukuun olen menossa, jos katsoisi Maffin tietoja vähän tai muuta. Sitten vaihtaisi nokka-akselin tunnistimen ja katsoo että se haitariputki on ehjä maffilta imusarjaan? Mutta eikö imuvuodon kuulisi jos olisi? :think

          Ja mitkä mahtaa olla M52B28:n sylinterien puristukset? Tarkastaisi ne kanssa.
          Alota sillä nokan anturilla vaikka aluksi ennen kuin kaikkea muuta katsot. Voit säästyä paljolta turhalta, paitsi jos välttämättä haluat.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • KuPa
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 282
            • suomi

            Tuli tossa nykästyy siili pois, ku alko puhallin kettuileen. Ajattelin ihan vaan mielenkiinnosta kysästä, että mikä inhmeen funktio niillä siilen "piikeillä" on?? On meinaan niin ihmeellisen näkönen härpäke ja ei niille kaiten mitään vastakappalettakaan ole, joten mitä ne oikeen tekee?? Joku viisaampi saa valistaa!
            "530da touring -00"

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4048
              • Turku

              Originally posted by KuPa View Post
              Tuli tossa nykästyy siili pois, ku alko puhallin kettuileen. Ajattelin ihan vaan mielenkiinnosta kysästä, että mikä inhmeen funktio niillä siilen "piikeillä" on?? On meinaan niin ihmeellisen näkönen härpäke ja ei niille kaiten mitään vastakappalettakaan ole, joten mitä ne oikeen tekee?? Joku viisaampi saa valistaa!
              Varmaankin tarkoituksena jäähdyttää sitä sisällä olevaa elektroniikkaa.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Tsuissi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 96
                • Seinäjoki

                Originally posted by Korpraali View Post
                Miettisin vaan, että voiko imuvuoto aiheuttaa sen, että välillä lähtee hyvin ja välillä tuntuu tukkoiselta?

                Eli nyt olen vaihtanut separaattorin letkuineen ja siellä oli ennestään reikiä letkuissa, mutta mitä tarkastan seuraavaksi? Koodin lukuun olen menossa, jos katsoisi Maffin tietoja vähän tai muuta. Sitten vaihtaisi nokka-akselin tunnistimen ja katsoo että se haitariputki on ehjä maffilta imusarjaan? Mutta eikö imuvuodon kuulisi jos olisi? :think

                Ja mitkä mahtaa olla M52B28:n sylinterien puristukset? Tarkastaisi ne kanssa.
                Ehjässä vähintään 10.
                Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
                Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
                Nyk. 636 kawasaki

                "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

                >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

                Comment

                • Jh5xx
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 496
                  • Kiuruvesi

                  Laakerit

                  Onko kellään muulla käynyt samaa kuin itselläni? Vaihdoin eteen etupyörän navat kun rupesi jurisemaan helvetin pahasti joten purin etupään navat ja kokeilin käsin pyörittää napaa niin vänkärinpuolella napa pyörähti 3 varttia ja kuskin puolella n. puoli kiekkaa eikä siinä kaikki etunavat vaihdettu niin takapää rupesi jurisemaan joten sinnekkin vaihto edessä. ihmetyttää vain miten on mahdollista että kaikki laakerit menevät yhtä aikaa!!!autolla rullattu 210tkm
                  E70 X5 LCI
                  - P-Sawo Connection -
                  - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                  -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                  Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                  Ex: E91 318d
                  Ex: E61 525d toukka
                  Ex: E46 330d sedan
                  Ex: E46 328 Coupe
                  Ex: E39 530d Sedan

                  Ex: E39 525i Sedan
                  Ex: E39 523i Toukka
                  + Useita ex kikottimia

                  Comment

                  • KuPa
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 282
                    • suomi

                    Originally posted by suppari View Post
                    Varmaankin tarkoituksena jäähdyttää sitä sisällä olevaa elektroniikkaa.
                    Siis miten?
                    "530da touring -00"

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by KuPa View Post
                      Siis miten?
                      Et sitten ole esim. tietokoneissa nähnyt jäähdytyssiilejä? Tuolla siilillä saadaan merkittävästi lisää pinta-alaa ja tuo on BMW:ssä lisäksi vielä ilmakanavassa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • KuPa
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 282
                        • suomi

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Et sitten ole esim. tietokoneissa nähnyt jäähdytyssiilejä? Tuolla siilillä saadaan merkittävästi lisää pinta-alaa ja tuo on BMW:ssä lisäksi vielä ilmakanavassa.
                        http://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4%C3%A4hdytyssiili

                        Ahaa, eipä menny hukkaan tääkään päivä!
                        "530da touring -00"

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by KuPa View Post
                          Siis miten?
                          Kyllä sen siilin tarkoitus on jäähdyttää pääteasteen FET:tejä, jotka siinä rungossa ovat (epoksiin valettuna). Jäähdytysrivathan ovat ilmakanavassa, jossa virtaus niitä jäähdyttää.

                          Edit: Hidas....
                          Last edited by Clavurion; 20-07-2011, 20:18.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Paljonko akkujännite on yleensä E39:ssä kun avaa takaluukun ja mittaa suoraa akulta eikä auto ole muuten päällä tai ovia auki. Navihan tuossa jo toki herää virtaa kuluttamaan ja dsp-vahvistin ilmeisesti myös jos autossa sellainen on.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 876
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Moniurahihnan kiristimet voi pitää kuluessaan melkoista elämää.
                              Eli niistäkin voi nakutusta muistuttavaa ääntä lähteä.

                              Jos nokka-akselin tunnistin on kaput niin sekventiaaliruiskutus menee sekaisin ja tosiaan suuttimet alkaa "metelöidä" :think
                              Anturi kunnossa kuten myöa hihnan kiristimet. Tänään taas 1/3 moottorin lämmöt ja kaupasta lähtiessä kauhea 2 sekunnin naputus. Kyllä nämä bemarit sitten välillä syö miestä.. Ja taitaa viimeset castrollit olla mitkä laitan yhtään mihinkään autoon.. M50 alko castrolilla kuluttamaan ja m52 naputtamaan. Ei hyvää päivää ja vielä melkein 15e litrahinta

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Juze`
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 128
                                • Ankkalampi DGP

                                Mistä päin pitäis alkaa purkamaan autoa, jotta sais vaihettua polttoainepumpun tankista? Auto siis 3.0 riiseli vuosimallia -01 :think


                                E: perästä tietenkin, mutta miten helpoin
                                Ex: e39 530d facelift -01
                                Ex: E34 m60b40
                                Nyk. E61 3.0d -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎