Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    Originally posted by Janza182 View Post
    Eilen vaihdoin siskon autoon jarrupalat/anturit.

    Silti jäi kuluneisuuden ilmaseva valo palamaan..

    Ymmärsinkö oikein että sitä ei tarvitse kuitata?
    Onko noissa antureissa ollut vikoja?

    Auto 520i Touring -01

    Eikös valo kuittaannu niin, että virrat päälle +30sekuntiksi ja thats it.

    Comment

    • Tsuissi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 96
      • Seinäjoki

      Kertokaas onko mitään erikoista jumppaa tiedossa, kun ruuvaa e39 keulilta M52B28 moottorin+lootan pois? Eikö ihan nokan purun jälkeen kokonaisena pakettina irtoa?
      Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
      Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
      Nyk. 636 kawasaki

      "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

      >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

      Comment

      • Jh5xx
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 496
        • Kiuruvesi

        Peräöljy

        Peräöljyjen vaihtoväli?
        Vai oliko näissä ikiöljyt??
        Last edited by Jh5xx; 20-07-2011, 09:00.
        E70 X5 LCI
        - P-Sawo Connection -
        - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
        -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

        Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

        Ex: E91 318d
        Ex: E61 525d toukka
        Ex: E46 330d sedan
        Ex: E46 328 Coupe
        Ex: E39 530d Sedan

        Ex: E39 525i Sedan
        Ex: E39 523i Toukka
        + Useita ex kikottimia

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          Originally posted by Matula View Post
          Eikös valo kuittaannu niin, että virrat päälle +30sekuntiksi ja thats it.
          Tämähän se riitti. Kiitos !

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            Oli aika huonot narinahelat. Vaseliinin tilalla oli ruosteista jauhoa



            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2016
              • Kangasala

              Tommosia ne yleensä ruukaa olla. Paljonko autolla olikaan kilometrejä takana?
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                Originally posted by Pexi_87 View Post
                Sen takia tässä kyselenkin kun menee hermi tohon romuun. Yhden vian korjaat niin toinen tulee. Nyt on se kuuluisa sisätilan puhaltimen vastuksen johtoliitin irti, tutkitaan paljonko vie virtaa. Liitin kiinni jännite laski 16h:ssa 0,4V.
                Selvisikö? Pihtiampeerimittari löytyy, kuten myös turhaan vaihdettu autom. ilmastoinnin siili. Laita privaa jos tarvit vielä apuja.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • Korpraali
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 524
                  • Turku

                  Nyt alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä auto . Tuntuu että ei ole vetoja kauheesti. Olin tutun 325i e46 kyydissä ja paljon paremmin vetää kone koko kierrosalueella kuin omani 528i E39. Missä mahtaa olla vika?

                  Vaihdoin juuri siihen separaattorin, ja jotain vaikutusta oli parempaan suuntaan, mutta ei hirveästi. Kun kiihdyttäessä täydellä kaasulla, niin ottaa kierroksia vaihtelevasti, Välillä ottaa piikin ja välillä ei lähde mihinkään.

                  Mistä kannattaisi vikaa alkaa tutkimaan? :think

                  Auto on E39 528i -96
                  BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                  Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                  Comment

                  • Tsuissi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 96
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Korpraali View Post
                    Nyt alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä auto . Tuntuu että ei ole vetoja kauheesti. Olin tutun 325i e46 kyydissä ja paljon paremmin vetää kone koko kierrosalueella kuin omani 528i E39. Missä mahtaa olla vika?

                    Vaihdoin juuri siihen separaattorin, ja jotain vaikutusta oli parempaan suuntaan, mutta ei hirveästi. Kun kiihdyttäessä täydellä kaasulla, niin ottaa kierroksia vaihtelevasti, Välillä ottaa piikin ja välillä ei lähde mihinkään.

                    Mistä kannattaisi vikaa alkaa tutkimaan? :think

                    Auto on E39 528i -96
                    Sama vika rahikaisella.. Pitää vissiin laittaa kaikki letkut, anturit ja MAF uusiks...
                    Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
                    Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
                    Nyk. 636 kawasaki

                    "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

                    >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

                    Comment

                    • Viltsu318
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 59
                      • Kotka

                      Originally posted by Tsuissi View Post
                      Sama vika rahikaisella.. Pitää vissiin laittaa kaikki letkut, anturit ja MAF uusiks...
                      Alakierroksil via ylhääl?? puutumist vai millasta ?

                      Paljon mahdollisuuksia
                      Imuvuodot nyt ainakin ekaks,separaattorin letkut,vanoksen tiivisteet,maffi ym..

                      Onko vikakoodit luettu ??
                      E39 528iA -99

                      Ex. E46 318i -03
                      Ex. VW Golf 1.4 mk4
                      Suzuki GSX-R 750 -01

                      Comment

                      • Tsuissi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 96
                        • Seinäjoki

                        Vikakoodit katottu. Ei mitään ihmeellistä löytynyt. Alakierroksilla laiska, ja kylmänä tuntuisen olevan reilusti lisää tehoa... Pitää laittaa nuo vanoksen tiivisteet tilaukseen myös. Kukahan osais neuvoa ilmastoinnin tyhjentämisestä, ku aloin purkaa konetta irti, niin se tuntuis olevan vähän edessä.
                        Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
                        Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
                        Nyk. 636 kawasaki

                        "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

                        >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

                        Comment

                        • Viltsu318
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 59
                          • Kotka

                          Originally posted by Tsuissi View Post
                          Vikakoodit katottu. Ei mitään ihmeellistä löytynyt. Alakierroksilla laiska, ja kylmänä tuntuisen olevan reilusti lisää tehoa... Pitää laittaa nuo vanoksen tiivisteet tilaukseen myös. Kukahan osais neuvoa ilmastoinnin tyhjentämisestä, ku aloin purkaa konetta irti, niin se tuntuis olevan vähän edessä.
                          Kokeilitko ennen purkamista että muuttuuko koneen käytös ku otat maffin johdon irti ???

                          Miks sä ilmastoinnin purat pois ?? :think tarkoitatko jäähdytintä ??
                          E39 528iA -99

                          Ex. E46 318i -03
                          Ex. VW Golf 1.4 mk4
                          Suzuki GSX-R 750 -01

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8974
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Tsuissi View Post
                            Vikakoodit katottu. Ei mitään ihmeellistä löytynyt. Alakierroksilla laiska, ja kylmänä tuntuisen olevan reilusti lisää tehoa... Pitää laittaa nuo vanoksen tiivisteet tilaukseen myös. Kukahan osais neuvoa ilmastoinnin tyhjentämisestä, ku aloin purkaa konetta irti, niin se tuntuis olevan vähän edessä.
                            Nokka-akselin asentotunnistin ainakin aiheuttaa alakierrosten tehonpuutetta. Pitäisi antaa vikakoodi mutta ei välttämättä aina.
                            Samoin se haitariletku imm eteenpäin on usein halki.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 876
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by Tsuissi View Post
                              Vikakoodit katottu. Ei mitään ihmeellistä löytynyt. Alakierroksilla laiska, ja kylmänä tuntuisen olevan reilusti lisää tehoa... Pitää laittaa nuo vanoksen tiivisteet tilaukseen myös. Kukahan osais neuvoa ilmastoinnin tyhjentämisestä, ku aloin purkaa konetta irti, niin se tuntuis olevan vähän edessä.
                              Itellä toimi kylmänä hemmetin hyvin ja lämmänä hävisi väännöt sekä helposti meinasi stumpata esim liikennevaloihin kun oli tarvikemallin nokka-akselin asentotunnistin.. Toisaalta, suuttimet alkoi myös nakuttaa moottorin lämmettyä. Eli liene meni suuttimien aukioloajat yms. vituralleen.

                              Sitten vielä oma kysymys (M52B28 & 280tkm): MIKÄ ihme aiheuttaa tuon hetkellisen nakutuksen jopa myös osittain LÄMMÄLLÄ moottorilla kun auto on seissyt esim kolme tuntia? En jaksa millään uskoa että nostajat ja nokka on syypää koska kummassakaan ei ollut kulumaa kun venakopan tiivisteet vaihdoin. Ajettu motorflush läpi n. 6tkm jonka jälkeen ajoin halppis täyssynteettisillä öljyillä viikon ja vaihdoin Castrol Magnatecit sisään (eikai se nyt tuosta castrolista johdu kun tuntuu autot aina vaan huononevan käynniltään kun ne laittaa sisään). Öljynvaihdosta about tuo 6tkm eikä syö öljyä? EI YMMÄRRÄ mistä tuo nakutus johtuu Ei tuo M50 patakaan koskaan naputtanut vaikka öljyä söikin jonkun verran..

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Moniurahihnan kiristimet voi pitää kuluessaan melkoista elämää.
                                Eli niistäkin voi nakutusta muistuttavaa ääntä lähteä.

                                Jos nokka-akselin tunnistin on kaput niin sekventiaaliruiskutus menee sekaisin ja tosiaan suuttimet alkaa "metelöidä" :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎