Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NAL-E
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 249
    • Kiuruvesi

    Pitäisi vaihtaa jäähdytysnesteet. Tuolta http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/80/63 löytyi ohje, mutta missä kohti lohkoa tuo tyhjennysproppu tarkalleen on? Kuvasta ei oikein ota selvää... Turbon alapuolella? Miten tuohon pääsis helpoiten käsiks? Riittääkö nuilla ohjeilla ilmaus?
    E91 325d -07
    Ex: E39 530daT -00

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      Kuvasta päätellen turbon alapuolella juurikin. Tuo pönttö mikä kuvassa näkyy on katalysaattori mikä on downpipessä.
      Itse kun vaihdoin nesteet niin en edes tiennyt tuollaisesta propusta mitään. Laskin vain syylärin alareunasta kaikki mitä tuli.
      E61 535d -04

      Comment

      • DriveFast
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 165
        • Turku

        Originally posted by SnoPro View Post
        Bemari alkoi raapimaan takarenkaista kaariin kun vaihdoin uudet vanteet. Takajouset ovat vakiot ja todella löysät.


        Onko kellään kokemusta kyseisestä alustasarjasta?

        Vai riittäisikö jos laittaisi pelkät jäykemmät jouset?

        Ehdotelkaa myös jotain muita vaihtoehtoja.
        TA:n sarja on hintaansa nähden sangen hyvä setti ja kyllähän korkeussäätö on aina plussaa, varsinkin jos auto on ympärivuotisessa käytössä. Jättäisin nuo pelkät jouset kyllä pois vaihtoehdoista, menee nekin tietty semmosena kompromissialustana, mut parhaat ominaisuudet saat kun vaihdat sekä jouset, että iskarit..
        Completoksen sijaan (saat odottaa tavaroita _kauan_) suosittelen tälläkin foorumilla mainostavaa MS-tuontia.. Myynti-ilmoitus
        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
        Exät:
        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          ei mitää enää
          Last edited by Haukkis; 29-08-2011, 19:06.

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1296
            • Kajaani

            Kertokaapa jälkeempäin sähköjakkarat e39:iin asentaneet että mahtaakohan jostain piilosta löytyä suoraan jokin liitos penkkien johtosarjalle? :think

            Ei kiinnostaisi itse rueta jostain kytkemään penkeille virtaa...
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Soininen View Post
              Kertokaapa jälkeempäin sähköjakkarat e39:iin asentaneet että mahtaakohan jostain piilosta löytyä suoraan jokin liitos penkkien johtosarjalle? :think

              Ei kiinnostaisi itse rueta jostain kytkemään penkeille virtaa...
              Ei löydy johtosarjaa. Jos johtojen veto ei huvita, niin minulla oli alussa sellainen viritys, että penkkien virtajohdossa oli liitin joka kävi tupakansytyttimen reikään ja laitoin vaan sen liittimen kiinni kun penkkiä piti säätää.
              E39 528iA

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1296
                • Kajaani

                Originally posted by TJJ View Post
                Ei löydy johtosarjaa. Jos johtojen veto ei huvita, niin minulla oli alussa sellainen viritys, että penkkien virtajohdossa oli liitin joka kävi tupakansytyttimen reikään ja laitoin vaan sen liittimen kiinni kun penkkiä piti säätää.
                Kaikennäköstä sitä no täytyy katella jos löytys mekaanisesti säätyvät jakkarat sitten.
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Uffa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 126
                  • Replot

                  Originally posted by TimE39 View Post
                  Ilmotelkaapas sitten mitä sieltä tulee
                  No tällastahan sieltä tuli:



                  Eikös nää laiteta ihan normi parkkivalojen johtoihin. Kannattaako laittaa rinnalle vai vakioparkit pois kokonaan? Valojen hajoamisen varoitusvalot ei kai sekoa tästä systeemistä?

                  Edit. Kokeilin akulla, toinen pari ei toimi. Ballastit pelaa molemmat. Ei niin helppoa varmaankaan saada honkkarista korvaavia...
                  Last edited by Uffa; 31-08-2011, 19:07.
                  Vikakoodinlukua Vaasassa

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    530d bemariin pitäs ahtopainemittari laittaa..
                    Oisko kellään tiedossa, meniskö konehuoneessa joku letku, jonka väliin vois vaan liittää tuon mittarin letkun?
                    Ei yhtään huvittas porailla reikiä ja tehä kierteitä..
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      Vaatiiko kolmiysi aina jonkinsortin ohjelmointia, jos jälkiasentaa esim vakkaria tms? Vai meneekö vielä ihan perus tyyliin kamat sisää ja rock`n roll? Kyseessä olis 523 mallinen katiska.

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8270
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by zeneg View Post
                        Vaatiiko kolmiysi aina jonkinsortin ohjelmointia, jos jälkiasentaa esim vakkaria tms? Vai meneekö vielä ihan perus tyyliin kamat sisää ja rock`n roll? Kyseessä olis 523 mallinen katiska.
                        sama kiinnostais kans..

                        kiinnostais myös mitä tuollaiseen hommaan tarvitaan..

                        MF-ratti, vakkarin moottori, lista ja vakkarin nappula siihen?, johtosarjoja? ohjauspurkkeja?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5419
                          • Oulu

                          Originally posted by Uffa View Post
                          No tällastahan sieltä tuli:



                          Eikös nää laiteta ihan normi parkkivalojen johtoihin. Kannattaako laittaa rinnalle vai vakioparkit pois kokonaan? Valojen hajoamisen varoitusvalot ei kai sekoa tästä systeemistä?

                          Edit. Kokeilin akulla, toinen pari ei toimi. Ballastit pelaa molemmat. Ei niin helppoa varmaankaan saada honkkarista korvaavia...
                          No voihan paska Mullekin tuli tänään mutta en oo koettanu vielä, pitää käyttää eka leimalla perjantaina. Ajattelin itse kytkeä normiparkit kokonaan pois ja nuo tilalle :think

                          Takuu noissa luulis toimivan kuten muissakin, ei muutakun yhteyttä Ebay myyjään ja sopimaan takaisinlähetyksestä - toivottavasti mulla ei käy yhtä paska mäihä.

                          Comment

                          • Korpraali
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Turku

                            Olisi avainasiaa. Elikkä mahtaako onnistua avaimen kuoren vaihto? On oma alkuperäinen e39:n avain huonossa hapessa, niin jos tilaan ebaystä jonkun salmiakki-avaimen kuoren ja vien suutarille kaiverrettavaksi. Mutta Onnistuuko avaimen "sielun" vaihto siihen salmiakkiavaimeen, koska on eri muotoinen ja että saisi oven avaukset sun muut toimimaan? :think
                            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                            Comment

                            • Uffa
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 126
                              • Replot

                              Originally posted by rizzo View Post
                              No voihan paska Mullekin tuli tänään mutta en oo koettanu vielä, pitää käyttää eka leimalla perjantaina. Ajattelin itse kytkeä normiparkit kokonaan pois ja nuo tilalle :think

                              Takuu noissa luulis toimivan kuten muissakin, ei muutakun yhteyttä Ebay myyjään ja sopimaan takaisinlähetyksestä - toivottavasti mulla ei käy yhtä paska mäihä.

                              Jees, laittoivat postia ja lupasivat lähettää uudet kahden päivän sisällä. Odotellaan.
                              Vikakoodinlukua Vaasassa

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                Originally posted by zeneg View Post
                                Vaatiiko kolmiysi aina jonkinsortin ohjelmointia, jos jälkiasentaa esim vakkaria tms? Vai meneekö vielä ihan perus tyyliin kamat sisää ja rock`n roll? Kyseessä olis 523 mallinen katiska.
                                Riippuu kovasti vuosimallista.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎