Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzka_
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 23
    • Helsinki

    Originally posted by McBeast View Post

    Ja sitten kiinnostais, että mikäs olis hintalaatusuhteeltaan paras säädettävä sarja, jossa ei kierteet lopu heti kesken?

    Kiitoksia ennakkoon.

    Raceland alustoja ittellä ollu monia, todella hyvin toimii hintaansa nähden.

    E39 530d -03 m-sport
    E39 520i -98
    E30 325i -86

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Originally posted by Jarzka_ View Post
      Raceland alustoja ittellä ollu monia, todella hyvin toimii hintaansa nähden.

      http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=117
      Eikä talvellakaan korkkaile? :think

      Onko kellään hajua tuosta DSC toiminnasta?
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5419
        • Oulu

        Originally posted by McBeast View Post
        Eikä talvellakaan korkkaile? :think

        Onko kellään hajua tuosta DSC toiminnasta?
        Mulla on toi TA-Technix (taitaa olla sama kun toi Raceland?) ja hyvin kesti talven. Nou problemos. Kunnon pakkasilla vaan melkosen kovaa kyytiä

        Comment

        • Nikke89
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 34
          • Tampere

          Laitan tämän tännekkin.

          Pikku ongelmia tuli eteen kun asensin jälkiasennus xeno-sarjan -96 e39 bemariin, pitkiin valoihin.

          Ongelma näkyy vain kun xenon-boksit on liitettynä ja käytössä. jännite mikä tulee parkeille ja lyhyille vaihtelee 11-12voltin(?) väliä, mikä johtaa parkkien ja lyhyiden suhteellisen ärsyttävään kirkastumiseen ja himmenemiseen. Oletettavasti xenon boksit varaavat kokoajan virtaa käynnistämistä varten ja tämä aiheuttaa jännitteen heittelyn muissa valoissa? Kun xenon boksit irrottaa, ongelma muissa valoissa katoaa. Kuinka muut ovat ratkaisseet tämän ongelman? Luulisi että en ole ainoa jolla tämä tuli vastaan:think

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5419
            • Oulu

            Comfort-sähköjakkara.

            Mikä on valkoinen keskikonsolin puolella menevä paksuhko johto? Se on n. 3-4cm matkalta aivan musta, luulin että johto on nirhautunut paskaksi ja ottaa maahan -> Polttaa sulaketta. Mutta paskat, ulkoisesti aivan ehjä ja nyt penkki on taas väliksi säädetty niin eteen että mulla tulee polvet suuhun.

            Saako penkkejä kipattua jotenkin että pääsisi tutkailemaan paremmin? Voiko penkkiä liikuttaa "väkisin"? Löytyykö jostain sähkökaavioita? vm 08/96.

            vittusaatanaperkele

            EDIT:
            Luimpa TIS: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/33

            Installation:
            Make sure that hydraulic lines (1)
            are correctly laid (position, kink-free)
            to wiring harness (2) and to air line (3).
            Caution!
            If a hydraulic line (1) has been kinked,
            replace the active seat unit.


            Eli voiko olla että tuo moduuli olisi oikosessa? Miten sen voi testata, näkyykö esim. vikakoodeissa (ei taida kun ei ole sulakekaan paikalla kun palaa heti).
            Last edited by rizzo; 11-09-2011, 17:46.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by rizzo View Post
              Comfort-sähköjakkara.

              Mikä on valkoinen keskikonsolin puolella menevä paksuhko johto? Se on n. 3-4cm matkalta aivan musta, luulin että johto on nirhautunut paskaksi ja ottaa maahan -> Polttaa sulaketta. Mutta paskat, ulkoisesti aivan ehjä ja nyt penkki on taas väliksi säädetty niin eteen että mulla tulee polvet suuhun.
              Onko tuossa sitten aktiivipenkit joita tuo TIS:in linkki koskee? Tavallisen comfort-penkin allahan taisi mennä ilmaputket ristiselän säädölle, ne on kirkasta letkua ja sisällä vaijeria jotta letku ei painu kasaan. Et kai tarkoita sitä tuolla valkoisella johdolla?

              Penkistähän saa edestä kiinnikkeet irti jolloin se kippaa taakse. Ei lattiakiinnikkeet, vaan ne kaksi "saranaa" joiden varassa etuosa nousee/laskee, niissä taisi olla 6mm kuusiokolopultit.
              E39 528iA

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5419
                • Oulu

                Originally posted by TJJ View Post
                Onko tuossa sitten aktiivipenkit joita tuo TIS:in linkki koskee? Tavallisen comfort-penkin allahan taisi mennä ilmaputket ristiselän säädölle, ne on kirkasta letkua ja sisällä vaijeria jotta letku ei painu kasaan. Et kai tarkoita sitä tuolla valkoisella johdolla?

                Penkistähän saa edestä kiinnikkeet irti jolloin se kippaa taakse. Ei lattiakiinnikkeet, vaan ne kaksi "saranaa" joiden varassa etuosa nousee/laskee, niissä taisi olla 6mm kuusiokolopultit.
                Äh joo avasin väärän linkin.

                Aijahas, miksiköhän se johto on sitten aivan musta? Pari kertaa penkki on juminut siten että polttaa sulaketta, silloin olen tuota johtoa heilutellut niin olen saanut sulakkeen toimimaan taas muutaman pvän. Kyllä se vika on sitten jossain muualla varmaankin... kiva ruveta arpomaan.

                Joo bongasinkin nuo saranat, lähdetäämpä siitä liikkeelle, kiitos. Näkyisikö tuo viallinen moduuli vikakoodeissa? Todellakin toivon että vika olisi siinä eikä tarvitsisi lähteä jokaista helkkarin piuhaa tarkastamaan

                EDIT:
                Kaverin E38.ssa on toi sama laatikko, kokeilen nyt ihan ensin huomenna sitä. Se moduuli taitaa olla vaan niillä kahdella klipsillä kiinni siinä muovin takana?
                Last edited by rizzo; 11-09-2011, 18:26.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Näkyisikö tuo viallinen moduuli vikakoodeissa? Todellakin toivon että vika olisi siinä eikä tarvitsisi lähteä jokaista helkkarin piuhaa tarkastamaan

                  EDIT:
                  Kaverin E38.ssa on toi sama laatikko, kokeilen nyt ihan ensin huomenna sitä. Se moduuli taitaa olla vaan niillä kahdella klipsillä kiinni siinä muovin takana?
                  Osa viosta näkyy, mutta joku johdon oikosulku ei välttämättä näy, siis jos se johto syöttää moduulin virtaa.

                  Ei se moduuli tosiaan muuten tainnut olla kiinni, nupit vaan irti ja klipsit auki.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5419
                    • Oulu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Osa viosta näkyy, mutta joku johdon oikosulku ei välttämättä näy, siis jos se johto syöttää moduulin virtaa.

                    Ei se moduuli tosiaan muuten tainnut olla kiinni, nupit vaan irti ja klipsit auki.
                    Jep näinhän se menee. Nyt siinä kuitenkin on jatkuva se oikosulku. Ei se auta kun testata... Tarvitseeko siis edes poistaa tuota sivumuovia vai voiko sen "pudottaa" sieltä alta?

                    Ja jos vielä sen verran osaat auttaa, että pystyykö penkkiä pakottamaan jotenkin taaksepäin? Olisi kiva edes itse mahtua ratin taakse

                    Comment

                    • Ripattila
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 389
                      • Wonderland

                      Mitkä tiivisteet vaihdan, että saan natinan ikkunoilta loppumaan?

                      Natina kuuluu, kun ikkunat on ylhäällä, jos ikkunaa laskee hieman natina lakkaa. Minkä tiivisteen ikkuna puristaa tiukalle yläasennossa?

                      ..ja ne tökötit ei auttanu tai sit en osannu.
                      Last edited by Ripattila; 11-09-2011, 19:16.
                      E39 523iA Touring
                      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                      Comment

                      • Nikke89
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 34
                        • Tampere

                        Xenonien asennuksen jälkeen auto on aivan sekaisin! Tuon aiemmin kirjoittamani lisäksi mittaristo lopettaa välillä täysin toimintansa, akku irti-> kiinni ja toimii taas? Voiko tämä johtua akun varaustilasta?

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Tarvitseeko siis edes poistaa tuota sivumuovia vai voiko sen "pudottaa" sieltä alta?

                          Ja jos vielä sen verran osaat auttaa, että pystyykö penkkiä pakottamaan jotenkin taaksepäin? Olisi kiva edes itse mahtua ratin taakse
                          Sivumuovia ei muistaakseni tarvitse kokonaan poistaa mutta piti sieltä alareunasta ottaa kiinnike irti ja edessä oleva ruuvi myös.

                          Ei penkkiä mekaanisesti voi ainakaan helposti liikuttaa, pitäisi syöttää moottorille sähköä ja siinä taas voi tulla vielä lisää tuhoja jos ei tiedä mitä tekee. En enää muista millainen tuo rakenne oli, siis jos edestä ottaa ne saranat auki ja kippaa penkin taakse, niin saisikohan penkin moottorin otettua irti ja penkkiä sitten mekaanisesti liikutettua.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5419
                            • Oulu

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Sivumuovia ei muistaakseni tarvitse kokonaan poistaa mutta piti sieltä alareunasta ottaa kiinnike irti ja edessä oleva ruuvi myös.

                            Ei penkkiä mekaanisesti voi ainakaan helposti liikuttaa, pitäisi syöttää moottorille sähköä ja siinä taas voi tulla vielä lisää tuhoja jos ei tiedä mitä tekee. En enää muista millainen tuo rakenne oli, siis jos edestä ottaa ne saranat auki ja kippaa penkin taakse, niin saisikohan penkin moottorin otettua irti ja penkkiä sitten mekaanisesti liikutettua.
                            Kokeilen nyt eka tuota moduulia ja jos ei ehjällä lähde pelittämään niin pitää katsella noi johdotukset. Jos ei vieläkään onnistu niin Wetterille.

                            Kiitos paljon TJJ, äijä se vaan tietää

                            Comment

                            • Myllis-
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 1
                              • Tre

                              Tuli juuri hommattua 525d vm 2000 ja moottoriöljyt pitäis vaihtaa. Mitä öljyä ihmiset on noissa vehkeissä käyttäneet? Sitten tuon automaattilaatikon öljyjen kanssa... Tehtaan kanta kuulemma on, että laatikkoöljyjä ei edes kannata vaihtaa. Pitääkö paikkaansa? Autolla kuitenkin rullattu jo 290tkm. Ja peräöljyjen kanssa sama kysymys, kuinka usein peräöljyt tarvitsee/ kannattaa vaihtaa ja mitä öjyä kannattaa käyttää? Ensimmäinen Bemari vasta alla, joten kysymyksiä ja ihmettelyä riittää...

                              E: Kone siis M57D25

                              Comment

                              • pete-
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 388
                                • Helsinki

                                Originally posted by pete- View Post
                                Mikäs nyt kun -96 528:sin mittaristoon ilmestyi huutomerkki valo palamaan.
                                Onko jotain vakavaa vai uskaltaako ajaa. Vikakoodin lukuun ilmeisesti mentävä.
                                Jarrunestettä riittävästi
                                takapalat vaihdettu, samalla uudet palojen tunnistepiuhat eteen sekä taakse.
                                Valo paistaa ikävästi edelleen.

                                Mitäs sitten aletaan vaihtamaan?
                                F31 330d -13
                                ex:
                                F31 320d -13
                                E91 320d -08
                                E39 528i -96
                                E34 535i -90
                                E34 535i -89
                                E36 325i -91
                                E30 316i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎