Ideoita, mikä tuossa omassa polttimessa vuotaa tuolta koneen oikealta puolelta(pelkääjän puolelta..) Päivän aikana muutama öljypisara ilmestyy alle ja vuotokohta on tuossa ahtimen seudulla (ellei peräti itse ahdin?) Ahdin on kylläkin huollettu tuossa kesällä ja venttiilikopan tiiviste vaihdettiin viimeviikolla, mutta jostain tuo vielä ylimääräisiä hengittää pihalle.. ideoita?
Samaan kyssäriin jatkoa.. Eli onko mahdollista, että kone huohottaisi niin paljon että öljyä valuu ihan maahan asti? Öljyn pinta ei ole tipahtanut viimeisen 5000km aikana sitten yhtään, mutta kylmänä käynnistettäessä ja ekan kerran käynnistyksen jälkeen lämpimällä koneella polkaistessa(on ajettu sitten 10km tai 50km) pölläyttää siniset käryt, jotka tosin käryävät ennemmin dieseliltä mitä öljyltä..
Turbo ei pidä mitään sivuääniä ja potkua tuntuisi olevan ihan normaalisti, joten en oikeen henk. koht. usko vian olevan siinä..
Onnistuisiko jonkinlaisen keruusäiliön rakentaminen miten helposti tuohon? Sitten saisi ainakin selville, että johtuuko huohottamisesta vai mistä tuo öljyn tulo..
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Joo elikkä seuraavan lainen ongelma ilmeni takatolppien vaihdon jälkeen, eli otin hattuhyllyn irti tolppien vaihtoa varten. Ajattelin että samalla voisi vähän päivittää takakaijuttimia kun kerran esillä olevat, vaihdoin vakioiden tilalle infinityn jonkun erkkasarjan, kun tuli testin aika niin radiosta ei kuulu mikään eikä myöskään kasettipuoli toimi. Tämän jälkeen otin johdot kaiuttimista irti->ei vaikutusta, koitin vaihtaa vielä vakiot paikalleen mutta ääntä ei silti tullu. Eli voisko olla että joku johto on mennyt oikkariin hattuhyllyn/takapenkin irrotuksessa, vai onko joku muu juttu mahdollinen?
Samaan kyssäriin jatkoa.. Eli onko mahdollista, että kone huohottaisi niin paljon että öljyä valuu ihan maahan asti? Öljyn pinta ei ole tipahtanut viimeisen 5000km aikana sitten yhtään, mutta kylmänä käynnistettäessä ja ekan kerran käynnistyksen jälkeen lämpimällä koneella polkaistessa(on ajettu sitten 10km tai 50km) pölläyttää siniset käryt, jotka tosin käryävät ennemmin dieseliltä mitä öljyltä..
Turbo ei pidä mitään sivuääniä ja potkua tuntuisi olevan ihan normaalisti, joten en oikeen henk. koht. usko vian olevan siinä..
Onnistuisiko jonkinlaisen keruusäiliön rakentaminen miten helposti tuohon? Sitten saisi ainakin selville, että johtuuko huohottamisesta vai mistä tuo öljyn tulo..
Kyllä toi vaan kuullostaa vähän sille että turbo vuotaa öljyä. Ota vaikka se ilmamassamittarilta turbolle tuleva putki irti ja kokeile onko turbon akselissa paljon väljää. Ja katso samalla onko ahtoputkissa paljon öljyä. Vähän siellä aina on, vaikea selittää mikä on normaalia ja mikä ei. Mulla oli joskus turbo loppu edellisestä autosta ja se teki juurikin sitä että pölläytteli sinistä mutta öljytikusta sitä ei juuri vaihtovälillä(alle 10tkm siinä autossa) huomannut.
Tai sitten jos on huohottimen suuntaan epäilyksiä niin kannattaa katsoa onko se huoparulla miten tukkoinen ja vaihtaa samalla vaikka se vortex sinne sen huoparullan tilalle.
Ja sitten kusumus, onko kenelläkään mennyt e39:stä hammastanko väljäksi? Raidetangon sisä- ja ulkopäät on uutta ja edelleen tuntuu pieni klappi. Tai onko se ottanut itseensä kun koneen kumityynyt oli joskus niin loppu että moottori makasi jo osittain hammastangon päällä....
Edit: Ja raidetangot on lemförderiä että ei pitäisi olla osissakaan vika.
Nyt täytyy jo ihmetellä, mutta ei taida olla ihan normaalia, että kun autosta aukasee ovet, niin pyyhkijät liikahtaa ihan snadisti? Eilen nimittäin huomasin sen, auto oli tainnu jotain vuorokauden vähä toista seisoa, pyysin emännystä avamaan ovet kun olin siinä repsikan ovella, ja kun ovet aukes, niin samalla kuulin kuinka pyyhkijät liikahti pikkasen. Ja siis tuo sadetunnistin ei toimi, paitsi silloin tällöin tuntuu pyyhkäsevän pari kertaa, jos pitää tihkulla ja vettä tulee enemmän kuin tihku "edellyttäisi"... :think Että onko näillä jotain yhtäläisyyttä. Ja en ole kyllä muulloin huomannu, että liikahtaisi tai mitään, en tietysti yleensä ihan auton vierellä ole kun ovia avataan...
Virtalukonpohja vaihtoon? (ei taida muita vikoja olla, toisinaan tietysti tuntuu valot jäävän kauhean ales, mut en sit tiiä... )
Tai sit se on se korimoduuli tai joku?
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Kyllä toi vaan kuullostaa vähän sille että turbo vuotaa öljyä. Ota vaikka se ilmamassamittarilta turbolle tuleva putki irti ja kokeile onko turbon akselissa paljon väljää. Ja katso samalla onko ahtoputkissa paljon öljyä. Vähän siellä aina on, vaikea selittää mikä on normaalia ja mikä ei. Mulla oli joskus turbo loppu edellisestä autosta ja se teki juurikin sitä että pölläytteli sinistä mutta öljytikusta sitä ei juuri vaihtovälillä(alle 10tkm siinä autossa) huomannut.
Tai sitten jos on huohottimen suuntaan epäilyksiä niin kannattaa katsoa onko se huoparulla miten tukkoinen ja vaihtaa samalla vaikka se vortex sinne sen huoparullan tilalle.
Vortex tuonne on vaihdettu viime talvena.. ja täytyy käydä sorkkimassa tuota turbon akselia.. Tosiaan en haluaisi uskoa tuon olevan vielä rikki, kun vasta alkuvuodesta koko ahdin huollettiin aikast perusteellisesti.. Tosin onpa tuossa korjauksessa vielä takuu, että jos on rikki niin kannattaa ehdottomasti lähettää puljuun takaisin..
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Elikkäs semmonen ongelma tuli ilmojen kylmettyä että aamulla kun lähtee liikkeelle niin lämmintä ilmaa tulee ensimmäiset 40km mut sitte ei tuu enää kuin viileää ilmaa vaikka säätää lämmön täysille,auto on 525 tds -97,missähän vika on,moottorin lämmöt pysyy koko ajan mittarissa puolessa välissä.
Elikkäs semmonen ongelma tuli ilmojen kylmettyä että aamulla kun lähtee liikkeelle niin lämmintä ilmaa tulee ensimmäiset 40km mut sitte ei tuu enää kuin viileää ilmaa vaikka säätää lämmön täysille,auto on 525 tds -97,missähän vika on,moottorin lämmöt pysyy koko ajan mittarissa puolessa välissä.
Onko jäähdytin nestettä riittävästi?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment