Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2016
    • Kangasala

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Paljonko on touringin takakontin pohjan mitat?
    Ei se hirvi sinne kumminkaan mahdu, paitsi paloina Mitähän heavyliftiä se Masteri meinaa, maavaraa ylös, jne...:think
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • DriveFast
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 165
      • Turku

      Originally posted by DriveFast View Post
      Ideoita, mikä tuossa omassa polttimessa vuotaa tuolta koneen oikealta puolelta(pelkääjän puolelta..) Päivän aikana muutama öljypisara ilmestyy alle ja vuotokohta on tuossa ahtimen seudulla (ellei peräti itse ahdin?) Ahdin on kylläkin huollettu tuossa kesällä ja venttiilikopan tiiviste vaihdettiin viimeviikolla, mutta jostain tuo vielä ylimääräisiä hengittää pihalle.. ideoita?
      Samaan kyssäriin jatkoa.. Eli onko mahdollista, että kone huohottaisi niin paljon että öljyä valuu ihan maahan asti? Öljyn pinta ei ole tipahtanut viimeisen 5000km aikana sitten yhtään, mutta kylmänä käynnistettäessä ja ekan kerran käynnistyksen jälkeen lämpimällä koneella polkaistessa(on ajettu sitten 10km tai 50km) pölläyttää siniset käryt, jotka tosin käryävät ennemmin dieseliltä mitä öljyltä..
      Turbo ei pidä mitään sivuääniä ja potkua tuntuisi olevan ihan normaalisti, joten en oikeen henk. koht. usko vian olevan siinä..
      Onnistuisiko jonkinlaisen keruusäiliön rakentaminen miten helposti tuohon? Sitten saisi ainakin selville, että johtuuko huohottamisesta vai mistä tuo öljyn tulo..
      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
      Exät:
      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

      Comment

      • Ipetzo
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 46
        • Aura

        Joo elikkä seuraavan lainen ongelma ilmeni takatolppien vaihdon jälkeen, eli otin hattuhyllyn irti tolppien vaihtoa varten. Ajattelin että samalla voisi vähän päivittää takakaijuttimia kun kerran esillä olevat, vaihdoin vakioiden tilalle infinityn jonkun erkkasarjan, kun tuli testin aika niin radiosta ei kuulu mikään eikä myöskään kasettipuoli toimi. Tämän jälkeen otin johdot kaiuttimista irti->ei vaikutusta, koitin vaihtaa vielä vakiot paikalleen mutta ääntä ei silti tullu. Eli voisko olla että joku johto on mennyt oikkariin hattuhyllyn/takapenkin irrotuksessa, vai onko joku muu juttu mahdollinen?

        Comment

        • AnttiR
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 819
          • Jyväskylä

          Originally posted by DriveFast View Post
          Samaan kyssäriin jatkoa.. Eli onko mahdollista, että kone huohottaisi niin paljon että öljyä valuu ihan maahan asti? Öljyn pinta ei ole tipahtanut viimeisen 5000km aikana sitten yhtään, mutta kylmänä käynnistettäessä ja ekan kerran käynnistyksen jälkeen lämpimällä koneella polkaistessa(on ajettu sitten 10km tai 50km) pölläyttää siniset käryt, jotka tosin käryävät ennemmin dieseliltä mitä öljyltä..
          Turbo ei pidä mitään sivuääniä ja potkua tuntuisi olevan ihan normaalisti, joten en oikeen henk. koht. usko vian olevan siinä..
          Onnistuisiko jonkinlaisen keruusäiliön rakentaminen miten helposti tuohon? Sitten saisi ainakin selville, että johtuuko huohottamisesta vai mistä tuo öljyn tulo..
          Kyllä toi vaan kuullostaa vähän sille että turbo vuotaa öljyä. Ota vaikka se ilmamassamittarilta turbolle tuleva putki irti ja kokeile onko turbon akselissa paljon väljää. Ja katso samalla onko ahtoputkissa paljon öljyä. Vähän siellä aina on, vaikea selittää mikä on normaalia ja mikä ei. Mulla oli joskus turbo loppu edellisestä autosta ja se teki juurikin sitä että pölläytteli sinistä mutta öljytikusta sitä ei juuri vaihtovälillä(alle 10tkm siinä autossa) huomannut.
          Tai sitten jos on huohottimen suuntaan epäilyksiä niin kannattaa katsoa onko se huoparulla miten tukkoinen ja vaihtaa samalla vaikka se vortex sinne sen huoparullan tilalle.

          Ja sitten kusumus, onko kenelläkään mennyt e39:stä hammastanko väljäksi? Raidetangon sisä- ja ulkopäät on uutta ja edelleen tuntuu pieni klappi. Tai onko se ottanut itseensä kun koneen kumityynyt oli joskus niin loppu että moottori makasi jo osittain hammastangon päällä....
          Edit: Ja raidetangot on lemförderiä että ei pitäisi olla osissakaan vika.
          Last edited by AnttiR; 19-09-2011, 00:24.
          E61 535d -04

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by AnttiR View Post
            Ja sitten kusumus, onko kenelläkään mennyt e39:stä hammastanko väljäksi?


            Säädä tuolla mainittua "taikamutteria", se auttaa jos ongelma on lievä.
            E39 528iA

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Nyt täytyy jo ihmetellä, mutta ei taida olla ihan normaalia, että kun autosta aukasee ovet, niin pyyhkijät liikahtaa ihan snadisti? Eilen nimittäin huomasin sen, auto oli tainnu jotain vuorokauden vähä toista seisoa, pyysin emännystä avamaan ovet kun olin siinä repsikan ovella, ja kun ovet aukes, niin samalla kuulin kuinka pyyhkijät liikahti pikkasen. Ja siis tuo sadetunnistin ei toimi, paitsi silloin tällöin tuntuu pyyhkäsevän pari kertaa, jos pitää tihkulla ja vettä tulee enemmän kuin tihku "edellyttäisi"... :think Että onko näillä jotain yhtäläisyyttä. Ja en ole kyllä muulloin huomannu, että liikahtaisi tai mitään, en tietysti yleensä ihan auton vierellä ole kun ovia avataan...

              Virtalukonpohja vaihtoon? (ei taida muita vikoja olla, toisinaan tietysti tuntuu valot jäävän kauhean ales, mut en sit tiiä... )
              Tai sit se on se korimoduuli tai joku?
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • DriveFast
                BTCF Member
                • Apr 2010
                • 165
                • Turku

                Originally posted by AnttiR View Post
                Kyllä toi vaan kuullostaa vähän sille että turbo vuotaa öljyä. Ota vaikka se ilmamassamittarilta turbolle tuleva putki irti ja kokeile onko turbon akselissa paljon väljää. Ja katso samalla onko ahtoputkissa paljon öljyä. Vähän siellä aina on, vaikea selittää mikä on normaalia ja mikä ei. Mulla oli joskus turbo loppu edellisestä autosta ja se teki juurikin sitä että pölläytteli sinistä mutta öljytikusta sitä ei juuri vaihtovälillä(alle 10tkm siinä autossa) huomannut.
                Tai sitten jos on huohottimen suuntaan epäilyksiä niin kannattaa katsoa onko se huoparulla miten tukkoinen ja vaihtaa samalla vaikka se vortex sinne sen huoparullan tilalle.
                Vortex tuonne on vaihdettu viime talvena.. ja täytyy käydä sorkkimassa tuota turbon akselia.. Tosiaan en haluaisi uskoa tuon olevan vielä rikki, kun vasta alkuvuodesta koko ahdin huollettiin aikast perusteellisesti.. Tosin onpa tuossa korjauksessa vielä takuu, että jos on rikki niin kannattaa ehdottomasti lähettää puljuun takaisin..
                BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                Exät:
                BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                Comment

                • bmwowner
                  Newbiemmer
                  • Sep 2011
                  • 1
                  • Tornio

                  Minulla on edessä ensimmäinen polttoainesuodattimen vaihto.
                  bmw 316i compact 1998.

                  Onnistuuko vaihto ilman että ajaa nosturille?

                  Löysin tällaiset ohjeet netin kätköistä.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Originally posted by bmwowner View Post
                    Minulla on edessä ensimmäinen polttoainesuodattimen vaihto.
                    bmw 316i compact 1998.

                    Onnistuuko vaihto ilman että ajaa nosturille?

                    Löysin tällaiset ohjeet netin kätköistä.
                    Nyt on vähä väärä treadi.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • eepinen
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 5
                      • Ylivieska

                      Elikkäs semmonen ongelma tuli ilmojen kylmettyä että aamulla kun lähtee liikkeelle niin lämmintä ilmaa tulee ensimmäiset 40km mut sitte ei tuu enää kuin viileää ilmaa vaikka säätää lämmön täysille,auto on 525 tds -97,missähän vika on,moottorin lämmöt pysyy koko ajan mittarissa puolessa välissä.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16404
                        • Leppävirta

                        Originally posted by eepinen View Post
                        Elikkäs semmonen ongelma tuli ilmojen kylmettyä että aamulla kun lähtee liikkeelle niin lämmintä ilmaa tulee ensimmäiset 40km mut sitte ei tuu enää kuin viileää ilmaa vaikka säätää lämmön täysille,auto on 525 tds -97,missähän vika on,moottorin lämmöt pysyy koko ajan mittarissa puolessa välissä.
                        Onko jäähdytin nestettä riittävästi?
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • eepinen
                          Newbiemmer
                          • May 2011
                          • 5
                          • Ylivieska

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Onko jäähdytin nestettä riittävästi?


                          Melko vähän näytti olevan,pikkusen säiliön pohjalla,katotaan huomena auttoko nesteen lisäys.

                          Comment

                          • Sampsaa
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 105
                            • Seinäjoki

                            Airbagin valo syttyi hetken aikaa sitten ja luin vikakoodit.

                            Vikakoodiksi lukija antoi " Ignition circuit zk8 -> head airbag (ITS) front left. "

                            Tietääkö kukaan mistä bägistä tuo vika tulee? Kenellekään samaa ongelmaa?:think
                            3 x e39
                            3 x e46
                            E61 530d LCi

                            Comment

                            • Nikke89
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 34
                              • Tampere

                              528 e39 -96

                              Olen ymmärtänyt että akulta tulee virta moottoritilaan, mistäpäin se löytyy?:think

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5419
                                • Oulu

                                Originally posted by Nikke89 View Post
                                528 e39 -96

                                Olen ymmärtänyt että akulta tulee virta moottoritilaan, mistäpäin se löytyy?:think
                                Siinähän se on pakosarjojen päällä muovikannen alla. Siinä lukee +, yllättäen Se vaan kuori ylös ja sieltähän se paljastuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎