Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8270
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Korpraali View Post
    Mitäs kannattaa alustasta vaihtaa, kun kolmeysi tuntuu suoraan ajaessa vetelevän melkein jokasuuntaan . Nelipyöräsuuntaus on kyllä tehty. Eteen on vaihdettu kaikki osat jo, mutta taakse tarvitsisi vaihtaa vielä? Mitä sieltä kannattaa vaihtaa? :think
    http://shop.strato.de/epages/6190541...on%21%21%21%22

    tommoset.. ei ehkä kannata juuri tuota kyseistä satsia ottaa kun klikkasin vaan ensimmäistä kun osu silmiin.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Originally posted by Korpraali View Post
      Mitäs kannattaa alustasta vaihtaa, kun kolmeysi tuntuu suoraan ajaessa vetelevän melkein jokasuuntaan . Nelipyöräsuuntaus on kyllä tehty. Eteen on vaihdettu kaikki osat jo, mutta taakse tarvitsisi vaihtaa vielä? Mitä sieltä kannattaa vaihtaa? :think
      Samoten ne takakelkan puslat kannattaa tarkastaa...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1424

        M54:sesta löytyi 4 vikakoodia, oireina on että käy vajaalla pyttymäärällä toisinaan ja tehoja ei tietty ole paljonkaan käytössä. Vähän sahauttaa käynnistyksessä. Tuntuu että lämpimällä koneella ei lähde kaikki sylinterit mukaan, kylmällä paremminkin. Osaako raati antaa osviittaa mistä kannattaisi aloittaa, tulpat on vaihdettu 4½ vuotta 50tkm sitten Saksassa.

        65 MW_E- Fehler
        239 Verbrennungs_arssetzer Zylinder 2
        240 -"- Zylinder 3
        241 -"- Zylinder 4

        Itse itselleni vastaten: Kampiakselin asentotunnistin diagnosoitu ja vaihdettu orkkis osa.
        Last edited by 205/65-15H; 19-10-2011, 07:39. Reason: vastaus
        e39 M54B22 manual
        Polestar2 LRDM -21
        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Originally posted by mijuko View Post
          Onko tuo uusi oikealla väärinpäin vai onko malli muuttunut... ja onko sillä merkitystä kumminpäin tuo putki on?
          Uusi putki on kuulemma oikein kun se ei sinne muutenkaan käy... eli kai nuo huohottimen osat on sitten vähän muuttunu mää ja tiijjä!

          PS. Paljonkohan mahtaa ABS boxin koodaaminen maksaa?? Niin sais ASC:n toimimaan

          Comment

          • _chris_
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 442
            • Nokia

            Originally posted by AnttiR View Post
            E39 ja tärisee jarruttaessa, ratti tärisee aika rajusti ja peilit yms oikeastaan koko auto tärisee.....
            Etupäässä on vaihdettu jarrulevyt, -palat, tukivarret, reaktiotangot ja raidetangot eli ei pitäisi johtua enää niistä.
            Herkistitkö jarrusatuloiden kaikki liukupinnat?
            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by mijuko View Post
              PS. Paljonkohan mahtaa ABS boxin koodaaminen maksaa?? Niin sais ASC:n toimimaan
              ~100€ piuha ja hyvät hermot ATK asioissa, että saat esim. DIS ohjelmiston toimimaan koneellesi.

              Sen jälkeen voit koodata tulevat LCM yms.rikkoontuvat boksit jotka autoosi joudut vaihtamaan, lukemaan vikakoodit ja arvailemaan livedatan arvoista mikä oikeasti on vikana kun se jumalolento vikakoodi ei kertonutkaan mitä pitää tehdä vian poistamiseksi.

              Ja BMW liikkeessä rahallisesti saman verran, muttei tarvi niitä hermoja tai tietokoneen käyttötaitoa, se vaan pitää sitten maksaa joka kerta vaan uudestaan.
              Olli.

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                Originally posted by _chris_ View Post
                Herkistitkö jarrusatuloiden kaikki liukupinnat?
                Herkistelin, samalla käytin myös jarrulevyt irti ja putsailin navat yms. ruosteesta.
                E61 535d -04

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Korpraali View Post
                  Mitäs kannattaa alustasta vaihtaa, kun kolmeysi tuntuu suoraan ajaessa vetelevän melkein jokasuuntaan . Nelipyöräsuuntaus on kyllä tehty. Eteen on vaihdettu kaikki osat jo, mutta taakse tarvitsisi vaihtaa vielä? Mitä sieltä kannattaa vaihtaa? :think
                  Originally posted by peto2 View Post
                  tommoset.. ei ehkä kannata juuri tuota kyseistä satsia ottaa kun klikkasin vaan ensimmäistä kun osu silmiin.
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Samoten ne takakelkan puslat kannattaa tarkastaa...
                  Siis eikö lähtökohtaisesti kannata vaihtaa vain rikkinäiset osat (ja ehkä myös sen pari auton toiselta puolelta)? Jos vähänkään jaksaa tutkia sitä alustaa, niin kyllä se väljä/löysä osa sieltä löytyy.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by mijuko View Post
                    Uusi putki on kuulemma oikein kun se ei sinne muutenkaan käy... eli kai nuo huohottimen osat on sitten vähän muuttunu mää ja tiijjä!
                    Ei se osa ole muuttunut. Ne vaan asensi sen väärinpäin ja perinteiseen merkkihuoltotyyliin eivät myönnä omaa virhettään ennen kuin esität heille kiistattomat todisteet.
                    Tuolla kuvalla voisi vaikka aloittaa kun menet sinne seuraavan kerran:
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1839
                      • Kotona/Poissa

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei se osa ole muuttunut. Ne vaan asensi sen väärinpäin ja perinteiseen merkkihuoltotyyliin eivät myönnä omaa virhettään ennen kuin esität heille kiistattomat todisteet.
                      Tuolla kuvalla voisi vaikka aloittaa kun menet sinne seuraavan kerran:
                      http://www.diymybmw.com/e46/wp-conte...39550b9932.jpg
                      Mutta eikös huohotin toimi, oli tuo letku sitten kummin päin vaan (ei siinä ainakaan mitään takaiskuventtiileitä pitäisi olla).

                      Ja voi kai tuon myös itse irrottaa ja kääntää oikeinpäin.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        Originally posted by Havis View Post
                        Mutta eikös huohotin toimi, oli tuo letku sitten kummin päin vaan (ei siinä ainakaan mitään takaiskuventtiileitä pitäisi olla).

                        Ja voi kai tuon myös itse irrottaa ja kääntää oikeinpäin.
                        Pelottaa vaan se putken jyrkempi mutka siellä piilossa ja ahtaalta tuo näytti ni viittiny lämpimään koneeseen vielä mennä kättäni polttamaan...
                        kaikki pittää tehä ihe

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8270
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by kaol View Post
                          Siis eikö lähtökohtaisesti kannata vaihtaa vain rikkinäiset osat (ja ehkä myös sen pari auton toiselta puolelta)? Jos vähänkään jaksaa tutkia sitä alustaa, niin kyllä se väljä/löysä osa sieltä löytyy.
                          ei kannata kun ei ole noita suuntausvehkeitä ittellä.. se on 50€ kun jokaisen varren jälkeen saa käydä säätämässä uusiksi, samoin +25€ toimituskuluja jokaiseen erilliseen tilaukseen. omien kokemuksien mukaan ne menee kuitenkin kaikki vaihtoon pienellä aikavälillä. eri asia tietysti jos on vain "myyntilaitto".

                          sigun 528iA, ei ollu tarvinnu tehdä mitään ennen kuin tuli ~210tkm mittariin. keväällä huomasin että takaa oikealta oli pienemmän ylätukivarren nivel väljä -> nuukana vaihdoin vain sen ja säätö 50€. kesän mittaan alkoi sitten jarrutärinät -> etupäähän koko setti, reaktiotangoissa oli puslat revenny, toisessa poikittaisessa nivel väljä, toisessa koiranluussa nivel väljä ja toisessa raidetangon sisäpäässä nivel väljä. vaihdon jälkeen säätöön 50€ ja havaittiin että toisella puolen takaa alapallonivel (narinahela) väljä ja toisella puolen pyöränlaakerissa klappia.

                          ja tosiaan ensimmäisen väljän tukivarren löytymisen ja nykytilanteen välillä ehkä n. 5000km kun tätä ennen ajeltiin 50tkm ilman onglmia :think
                          Last edited by peto2; 28-09-2011, 21:32.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1839
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by mijuko View Post
                            Pelottaa vaan se putken jyrkempi mutka siellä piilossa ja ahtaalta tuo näytti ni viittiny lämpimään koneeseen vielä mennä kättäni polttamaan...
                            kaikki pittää tehä ihe
                            Kun asiaa varmistin oman auton pellin alta (M52B25 E39 523i -96), näytti huohotinletku symmetriseltä, siis kumpikin pää yhtä lyhyt. M52TU koneen vastaava osa taas erilainen. Samaa havaintoa tukee Schmiedman kuvien mukaan asiaa tarkastellessa. Asia riippuu siis siitä onko kyseinen auto ennen vai jälkeen -98...
                            Last edited by Havis; 30-11-2021, 18:43.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by havis View Post
                              kun asiaa varmistin oman auton pellin alta (m52b25 e39 523i -96), näytti huohotinletku symmetriseltä, siis kumpikin pää yhtä lyhyt. M52tu koneen vastaava osa taas erilainen. Samaa havaintoa tukee schmiedman kuvien mukaan asiaa tarkastellessa. Asia riippuu siis siitä onko kyseinen auto ennen vai jälkeen -98...

                              5/2000 m52tu

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1839
                                • Kotona/Poissa

                                Originally posted by mijuko View Post
                                5/2000 m52tu
                                Siis ovat laittaneet väärän osan. Saisivat vaihtaa tilalle oikean osan ilman kustannuksia.
                                Netistä kun katsoin niin.

                                M52:n osanumero on 11 15 1 703 775
                                M52TU:n vastaava on 11 61 1 432 559

                                Kaavioihin piirretyt letkut on kyllä kovin erikoisen muotoiset oikeisiin verrattuna, mutta jospa se on vaan taiteilijan vapautta.
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎