Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Jube View Post
    Vanoksia ei 3/98 valmistetussa ole!
    Onko jakopää vanhemmassa M62 koneessa lujempi mitä M62TU koneessa kun usein puhutaan vain TU-koneen jakopään heikkoudesta?

    Mitä porukka yleensä ruukaa vaihtaa M62 jakopäärempassa?
    Tietty laahaimet, tiivisteet, ketju ja kiristin mutta miten nuo vanoksen ketjut ja niiden kiristimet? Ovat nuo jälkimmäiset nimittäin he*vetin hintavia verrattuna muihin osiin :think
    Yleensä keskilaahain ja kiristimen laahain jos on rikki, kiristin jos tuntuu rapisevan startissa. Yläketjuihin tai niiden kiristimiin ei kannata koskea, samaten täysmuovilaahain ja pääketju on ihan turha vaihtaa ellei ole rikki. Kiristimen laahain on mun mielestä ainoa joka kannattaa vaihtaa jos haluaa vaikka se oliskin ehjä, mutta eipä sekään tunnu hajoavan ilman keskilaahaimen pamahdusta ja sitä seuraavaa löysää ketjua. Kaikki tästä yli on rahanmenoa jollei ei saa mitään vastinetta edes 100tkm jaksolla...

    Jakopää on ihan samanlainen M62:ssa ja niitäkin hajoaa, korjaus vaan on helpompi kun ei tartte vanostyökaluja.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      Ok, kiitoksia vastauksesta!
      Miettiny että oman 540:n jakopään hajoamisenhan voisi luultavasti estää hankkimalla jakopääremppaan tarvittavat osat jo etukäteen
      Onko totta että yksirivinen pääketju ei 300tkm matkalla singu senvertaa että kannattaisi uusia mikäli remontin joutuu joskus tekemään?

      Sinänsä aina arvoitus tuollainen vanha auto kun ei varmaksi tiedä mitä on jo tehty, minullakin on mittarissa 285tkm ja vanokset vielä todella hiljaiset.
      Liekkö sitten tuuria vai mitä mutta kyllä "pitäisi" kalkattaa jo noilla kilometreillä reilusti, ainakin muissa vastaavissa kalkattaa :think
      Last edited by Jube; 29-12-2011, 05:35.
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Kiristin nyt ehkä kannattaa vaihtaa ennakoivana huoltona. Helppokin vielä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Uusi OEM kiristin on itsellänikin hankittuna mutta kysytään nyt Supaltakin että pitääkö tuo kiristin laukaista ja täyttää öljyllä ennen asennusta?

          Asennus on venähtänyt juuri siksi koska em. kysymykseen en ole oikein saanut varmuutta, pelkään vain että jos kiristin asennetaan sellaisena mitä se Bemarilta tulee niin pääseekö ketju hakkaamaan tarpeettoman kauan laahainta vasten ja voi näinollen hajottaa laahaimen?
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Jube View Post
            Uusi OEM kiristin on itsellänikin hankittuna mutta kysytään nyt Supaltakin että pitääkö tuo kiristin laukaista ja täyttää öljyllä ennen asennusta?

            Asennus on venähtänyt juuri siksi koska em. kysymykseen en ole oikein saanut varmuutta, pelkään vain että jos kiristin asennetaan sellaisena mitä se Bemarilta tulee niin pääseekö ketju hakkaamaan tarpeettoman kauan laahainta vasten ja voi näinollen hajottaa laahaimen?
            No ei sitä öljyllä tarvi täyttää, muistaakseni ohje käskee päinvastoin valuttamaan öljyt pois asennusta helpottamaan.
            Ite kyllä oon laittanut kaikki laukaistuna, uskosin että se on lukossa jotta saadaan paketoitua pienempää laatikkoon.
            Tosin jenkkilässä ne tuntuu asentavan niitä puristettuna kasaan, en tiiä miks.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Ok, elikkä kiristimen jaksaa painaa paikoilleen ja saa lähtemään kierteelle kohtuuvoimin vaikka se olisi laukaistuna?
              Jos näin niin kai se täytyy alkaa viikonloppuna vaihtamaan :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                Originally posted by Jube View Post
                Ok, elikkä kiristimen jaksaa painaa paikoilleen ja saa lähtemään kierteelle kohtuuvoimin vaikka se olisi laukaistuna?
                Jos näin niin kai se täytyy alkaa viikonloppuna vaihtamaan :think
                Saa asennettua laukaistuna. Itse laitoin juurikin noin, ilman öljytäyttöä. Aika riipivä kolina n. 1sek ekassa startissa, mutta sen jälkeen starteissa OK.

                Seuraavaa kiristäjää kun laitan, niin laukaisen ja täytän öljyllä.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5419
                  • Oulu

                  Muutama arkinen kysymys väliin:

                  • E39 prefacelift valojen pitkien polttimo taitaa olla HB4 amiright? Tarvitseeko tähän vastaavanlaisen adapterin kun lyhyisiin? Vai meneekö ns. heittämällä?
                  • Takarekisterikilven vastukselliset LED-valot, sellainen pikku ongelma (kun konttia joudun availemaan ja paiskomaan kiinni paljon), niin siinä käy hauskasti että valot pyörähtävät ns. väärin päin, eli vastuksen paino laittaa valot sojottamaan ylösäpäin ja täten kilpi ei valaistu...paljo ollenkaan Onko tähän jotain pirkkaniksiä että ne pysyisi oikein vai pitäisikö vaan laittaa halot takaisin?

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8270
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Muutama arkinen kysymys väliin:

                    • E39 prefacelift valojen pitkien polttimo taitaa olla HB4 amiright? Tarvitseeko tähän vastaavanlaisen adapterin kun lyhyisiin? Vai meneekö ns. heittämällä?
                    • Takarekisterikilven vastukselliset LED-valot, sellainen pikku ongelma (kun konttia joudun availemaan ja paiskomaan kiinni paljon), niin siinä käy hauskasti että valot pyörähtävät ns. väärin päin, eli vastuksen paino laittaa valot sojottamaan ylösäpäin ja täten kilpi ei valaistu...paljo ollenkaan Onko tähän jotain pirkkaniksiä että ne pysyisi oikein vai pitäisikö vaan laittaa halot takaisin?
                    jälkimmäiseen koittaisin hyvinkin yksinkertaista ratkaisua, jeesusteippiä
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by rizzo View Post
                      Muutama arkinen kysymys väliin:

                      • E39 prefacelift valojen pitkien polttimo taitaa olla HB4 amiright? Tarvitseeko tähän vastaavanlaisen adapterin kun lyhyisiin? Vai meneekö ns. heittämällä?
                      HB3 siellä on, mutta mistä ihmeen vastaavanlaisesta adapterista sä oikein puhut? Polttimo kiinni umpioon ja johtojen liitin polttimoon? :think
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5419
                        • Oulu

                        Ok, kokeillaan jesaria

                        Originally posted by kaol View Post
                        HB3 siellä on, mutta mistä ihmeen vastaavanlaisesta adapterista sä oikein puhut? Polttimo kiinni umpioon ja johtojen liitin polttimoon? :think
                        Lyhyisiin piti ostaa semmoset muoviadapterit, ilman niitä ei polttimoita saa kiinni noihin vanhoihin umpioihin. H7-polttimo siis lyhyissä.

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          Originally posted by kaol View Post
                          HB3 siellä on, mutta mistä ihmeen vastaavanlaisesta adapterista sä oikein puhut? Polttimo kiinni umpioon ja johtojen liitin polttimoon? :think
                          Ja jos xenon sarjoja meinaa niin tilaa suoraan HB3 muutos sarjan ja plug/play
                          Paitsi 530d:ssä ei oikein toimi nuo Kiinan sarjat ---> Sammuu koko auto kun läppää xenonit päälle
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5419
                            • Oulu

                            Originally posted by Jube View Post
                            Ja jos xenon sarjoja meinaa niin tilaa suoraan HB3 muutos sarjan ja plug/play
                            Paitsi 530d:ssä ei oikein toimi nuo Kiinan sarjat ---> Sammuu koko auto kun läppää xenonit päälle
                            Mulla on ylimääräset ballastiikat joten tilaan pelkät polttimot. Kiitos tiedosta! Polttimot ebaysta pelkästään 8€ ja ilmaiset toimituskulut niin ei tuossa paljoa köyhdy vaikkei toimiskaan

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              Juu ei kyllä korkealta putoa jos 8€ saa polttimot, jos kehtaat laitatko privalla linkin niin tilaan itsekkin parit H4 polttimot?
                              Tosiaan tuo 530d sammumis ilmiö tapahtuu vain -10 -> pakkasella kun ensimmäisen kerran sytyttää xenonit.
                              Itse kokeilin aikanaan kolmella eri sarjalla joista yksi oli "laadukkaaksi" kehuttu Ollo mutta kaikilla sama homma
                              Ollon sarjalla kesti olla -15 ennenkuin sammui
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5419
                                • Oulu

                                Originally posted by Jube View Post
                                Juu ei kyllä korkealta putoa jos 8€ saa polttimot, jos kehtaat laitatko privalla linkin niin tilaan itsekkin parit H4 polttimot?
                                Tosiaan tuo 530d sammumis ilmiö tapahtuu vain -10 -> pakkasella kun ensimmäisen kerran sytyttää xenonit.
                                Itse kokeilin aikanaan kolmella eri sarjalla joista yksi oli "laadukkaaksi" kehuttu Ollo mutta kaikilla sama homma
                                Ollon sarjalla kesti olla -15 ennenkuin sammui
                                Tota sammumisongelmaa taitaa olla nimenomaan dieseleissä? Mulla ei ainakaan vielä ole ilmaantunut mitään ongelmia... kaikki toimii radiota myöten. Kaverilla audissa meinasi vähän radio suhista nimittäin.

                                Laitetaanhan linkki kaikille:


                                Laitan myyjälle mailia/viestiä vaan perään että millä värisävyllä haluan noi polttimot. Kun tossa otsikossa sanotaan vaan 4300K-12000K. 5000K vois olla ihan sopiva.
                                Last edited by rizzo; 30-12-2011, 20:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎