Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1657
    • Vähäkyrö

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Mitäs raati veikkais 301tkm ajetun dieselin viaksi, kun välillä joutuu antamaan pitkän startin. Monesti harjaantunut starttikäsi päästää avaimesta liian äkkiä. Tokalla koitolla hörähtää sitten heti. Jos starttaa käyntiin asti, niin saa verraten pitkään sahata. Ei tunnu olevan kiinni lämpötiloista, eli satunnainen vika. En ole ehtinyt vielä piuhaan kytkeä, enkä tiedä koska ehtisinkään. Joten ajattelin kysästä mihin kannattais varautua.
    Tänään sain auton piuhan päähän. Tulokset:

    Monitoring speed (rpm) sensor. 3 kertaa esiintynyt, sporadic error, camshaft sensor signal.

    Onkos tuo nyt nokan asentotunnistin? Missäkohden se sijaitsee M57 koneessa. Vois tarkastaa liittimen ensiksi.

    Edit: Taitaa olla osa nro 18? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/

    Comment

    • KuPa
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 282
      • suomi

      Originally posted by Samppae39 View Post
      Tänään sain auton piuhan päähän. Tulokset:

      Monitoring speed (rpm) sensor. 3 kertaa esiintynyt, sporadic error, camshaft sensor signal.

      Onkos tuo nyt nokan asentotunnistin? Missäkohden se sijaitsee M57 koneessa. Vois tarkastaa liittimen ensiksi.

      Edit: Taitaa olla osa nro 18? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/
      Juu, sepä se. Ite kans vaihdoin sen pari viikkoa sitten, uus tunnistin tais olla about 90e Metro-autossa.
      "530da touring -00"

      Comment

      • KuPa
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 282
        • suomi

        Ennen ku alan starttia vaihtamaan niin...frendi kyseli että voisko vika olla solenoidissa. Eli voisko? Mistä sen tietää? ja viimeisimpänä, missä se on?
        "530da touring -00"

        Comment

        • ismopetteri
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 71
          • Turku

          Huoltoilmaisimet mittaristossa

          Miten menee nuo mittariston huoltoilmaisimen ilmoitukset? Eli kun on eriväristä palkkia ja kellon kuvaa. Mikä tarkoittaa kello? ja muut? Omassa autossa ilmeisesti high cluster.

          Tiedossa on että huoltoväli määräytyi mm. kulutuksen mukaan ja nollaus on selvillä. Nyt kiinnostaisi tarkempi tieto noista merkinnöistä.
          E61 523i Touring -09

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            Originally posted by KuPa View Post
            Ennen ku alan starttia vaihtamaan niin...frendi kyseli että voisko vika olla solenoidissa. Eli voisko? Mistä sen tietää? ja viimeisimpänä, missä se on?
            Pyörittääkö startti, jos pyörittää niin startti on ehjä..solenoidi työntää startin rattaan vauhtipyörään jolloinka startti pyörittää vauhtipyörää ja auto käynnistyy..jos ei solenoidi työnnä startin ratasta eteenpäin niin solenoidi on rikki. Solenoidi on se pienempi pötkö starissa kiinni.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Originally posted by ismopetteri View Post
              Miten menee nuo mittariston huoltoilmaisimen ilmoitukset? Eli kun on eriväristä palkkia ja kellon kuvaa. Mikä tarkoittaa kello? ja muut? Omassa autossa ilmeisesti high cluster.

              Tiedossa on että huoltoväli määräytyi mm. kulutuksen mukaan ja nollaus on selvillä. Nyt kiinnostaisi tarkempi tieto noista merkinnöistä.
              Mittariston ledit noin niinku periaatteessa.. punainen, keltainen ja muutaman vihreää..vihreät vähenee niin tietää että huolto lähestyy..vihreät loppuu ja keltainen syttyy -> varataan aika huoltoon..auto kertoo onko kyseessä oilservice (öljyhuolto) tai inspection (iso huolto)..jos jatkaa ajelua niin syttyy myös punainen ledi...silloin on huolto jo myöhässä ja kannattaa suorittaa ensi tilassa. Kello on taas jarrunesteen vaihtovalo..syttyy kun aikaa jarrunesteen vaihdosta on kulunut riittävästi..eli kaksi vuotta joka on suositeltu vaihtoväli jarrunesteille. Kun huollot on suoritettu huoltovalot nollataan niin taas palaa monta vihreää lediä.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by Robi View Post
                Pyörittääkö startti, jos pyörittää niin startti on ehjä..solenoidi työntää startin rattaan vauhtipyörään jolloinka startti pyörittää vauhtipyörää ja auto käynnistyy..jos ei solenoidi työnnä startin ratasta eteenpäin niin solenoidi on rikki. Solenoidi on se pienempi pötkö starissa kiinni.
                Solenoidi myös kytkee virrat startille. Siinä on rele ja solenoidi samassa paketissa siis.

                Jotain tarpeeksi isoa "kankea" kun niiden kahen navan väliin työntää, jos startti alkaa pyörimään, niin ainakin jotenkin on kunnossa (voi toki olla väsynyt yms), ja vika ois silloin solenoidin kontakteissa, jos ei siis pyöri tai pelkästään "naksuu" avaimesta.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1657
                  • Vähäkyrö

                  Minkälaisia katkasijoita on nuo asc ja pdc yms katkasijat. Ovatko ihan "normaaleja", joita vois hyödyntää johonkin muuhun, kuin alkuperäiseen tarkoitukseen?

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Minkälaisia katkasijoita on nuo asc ja pdc yms katkasijat. Ovatko ihan "normaaleja", joita vois hyödyntää johonkin muuhun, kuin alkuperäiseen tarkoitukseen?
                    Eiköhän nuo ole ihan vain painonappeja, moduulit sitte hoitaa on/off työn...


                    Originally posted by Robi View Post
                    Kello on taas jarrunesteen vaihtovalo..syttyy kun aikaa jarrunesteen vaihdosta on kulunut riittävästi..eli kaksi vuotta joka on suositeltu vaihtoväli jarrunesteille.
                    Tarviikos tuohon toimenpiteeseen mitään testeriä tms, siis abs:ien takia, vai pystyykö jarrunesteet vaihtamaan ihan vaan lisäämällä ja imemällä? Vai onko abseissa joitain venttiileitä kiinni tms?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Originally posted by Robi View Post
                      Pyörittääkö startti, jos pyörittää niin startti on ehjä..solenoidi työntää startin rattaan vauhtipyörään jolloinka startti pyörittää vauhtipyörää ja auto käynnistyy..jos ei solenoidi työnnä startin ratasta eteenpäin niin solenoidi on rikki. Solenoidi on se pienempi pötkö starissa kiinni.

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Solenoidi myös kytkee virrat startille. Siinä on rele ja solenoidi samassa paketissa siis.

                      Jotain tarpeeksi isoa "kankea" kun niiden kahen navan väliin työntää, jos startti alkaa pyörimään, niin ainakin jotenkin on kunnossa (voi toki olla väsynyt yms), ja vika ois silloin solenoidin kontakteissa, jos ei siis pyöri tai pelkästään "naksuu" avaimesta.

                      Eli ymmärsinkö oikein, ei siis voi tietää ilman että työntelis jotain johonkin väliin , että kumpi on paskana?? -> Tällä hetkellä ei siis konehuoneessa naksu, tai pyöri mikään kun yrittää käynnistää.

                      BTW, lisää järkevää kyssäriä..Tuleeko tuo solenoidi pääsääntöisesti mukana, jos vaikka jostain käytetyn startin löytäisi. Motonetissä näytti olevan kans tohon startteja, kuuluuko siihen solenoidi, vai pitääkö ostaa erikseen?
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • NAL-E
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 249
                        • Kiuruvesi

                        Voiko oikosessa oleva ulkolämpöanturin piuha sekoittaa koko väylän? Viikko sitten penkkaan ajossa koko anturi lensi huitsin nevadaan, ei näy edes piuhan päitä ja tänään alkoi ihme sekoilu, ulkolämpötila, ilmestyy itsekseen ajotietokoneseen, vilkut eivät toimi/jäävät päälle, ovet eivät mene avaimen napista lukkoon, ovesta menevät avaimella, mutta aukeavat saman tien ja ikkunat myös. Lisäksi epäilen että auto ei mene lepotilaan, koska tänään jaksoi hädin tuskin startata vajaan vuorokauden seisomisen jälkeen. Nyt tuo meni pajan pihaan odottelemaan maanantaita ja kolarikorjausta, mutta olisi kiva tietää voiko johtua pelkästään tuosta?
                        E91 325d -07
                        Ex: E39 530daT -00

                        Comment

                        • Paul 74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1386
                          • Ulvila

                          Onkos tommosessa 525 td koneessa hihna vai ketju jakopää
                          "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                          Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                          Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Originally posted by Paul 74 View Post
                            Onkos tommosessa 525 td koneessa hihna vai ketju jakopää
                            Ketju, aina Bemarissa lukuunottamatta 80-luvun M20 ja M40 kokeiluja
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Paul 74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1386
                              • Ulvila

                              Originally posted by Jube View Post
                              Ketju, aina Bemarissa lukuunottamatta 80-luvun M20 ja M40 kokeiluja
                              Kiitti tiedosta
                              "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                              Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                              Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by KuPa View Post
                                Eli ymmärsinkö oikein, ei siis voi tietää ilman että työntelis jotain johonkin väliin , että kumpi on paskana?? -> Tällä hetkellä ei siis konehuoneessa naksu, tai pyöri mikään kun yrittää käynnistää.

                                BTW, lisää järkevää kyssäriä..Tuleeko tuo solenoidi pääsääntöisesti mukana, jos vaikka jostain käytetyn startin löytäisi. Motonetissä näytti olevan kans tohon startteja, kuuluuko siihen solenoidi, vai pitääkö ostaa erikseen?
                                Tulee aina mukana, ellei joku paukapää sitä olis irti purannu, mutta ku ne on samaa pakettia (näkyy alla olevassa kuvassa) ja se solenoidi kuuluu siihen starttiin.

                                Kokeileppas yhdistää Kuvassa (ei bmw:n startti, mutta samanlaisia ne periaatteessa kaikki on liitännöiltään) näkyvistä nastoista toi ylin kuparinen, ja siinä oikealla oleva kiiltävä jollain, esim pihdeillä. Pitäis lähtä startin pyörii, jos startti ja solenoidi on ehjä. Auto kannattaa varmistaa että on vapaalla. Tietysti jos pystyt kaverin kanssa mittaamaan yleismittarilla tuleeko tuonne kaikki sähköt ok, niin ei tarvi ensimmäisenä kokeilla pihtien kanssa.

                                Jos ei pihtien kanssa noista nastoista yhdistelemällä tee mitään, niin kokeile sitte nuo "2 isompaa" nastaa yhdistää, silloin pitäis startin pyöriä suoraan.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎