Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Originally posted by Ramzez View Post
    Tankissa oli hieman alle 15 litraa ainetta kun moottori sammui. Täytynee huomenna katsoa tuota polttoainepuolta tarkemmin kun menen koodeja lukemaan, kiitoksia paljon!
    Ota kanisterilla 10 litraa löpöä mukaan, niin voi hörähtää ihan sillä tulille, kun ensin muutaman kerran ilmaa kääntämällä virrat 2-asentoon.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • luikas
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 644
      • Oulu area

      Originally posted by zdömii View Post
      Muistatteko kenellä täällä foorumilla oli joskus myynnissä inpa-kaapeleita ja myös ohjelmia siihen? Tai tietoa mistä sais hankittua?
      Kysäsepä nimimerkki Morkai :lta!
      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
      Past:
      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
      F31 318d xdrive -14
      F07 530d GT-11
      E90 330xda LCI -09
      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
      E39 530d M-Sport -03
      E39 530iA M-Sport -02
      E39 528i -97
      E30 320i -88

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Clavurion View Post
        Ota kanisterilla 10 litraa löpöä mukaan, niin voi hörähtää ihan sillä tulille, kun ensin muutaman kerran ilmaa kääntämällä virrat 2-asentoon.
        Mainittakoon vielä sen verran, että löpöä oli tosiaan vain tuo 15 litraa jäljellä ja polttoaineletku täynnä ilmaa. Huomenna käyn vielä lukaisemassa koodit ja kokeilen tankata hieman lisää polttoainetta, jotta autoa saadaan siirrettyä. Kuinkahan hankala tuo tankin pumppu on vaihtaa ja paljonkohan mahtaa kustantaa?

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          Originally posted by Ramzez View Post
          Kuinkahan hankala tuo tankin pumppu on vaihtaa ja paljonkohan mahtaa kustantaa?
          80e näkyy schmiedmannin sivulla olevan. Homman kerran tehneenä kehtaisin tehdä sen toiste vaikka p-paikalla, eli ei loppuunsa paha rasti. Hankalia paikkoja taisi itsellä olla lujassa oleva tankin kansi, johon taisin kaivata jotain talttamaista työkalua ja vasaraa tms. lyömäasetta että sai kannen pyöräytettyä auki. Itse pumppua taisin kanssa ihmetellä että miten sen sai asennuskehikostaan irti siinä vaiheessä kun se pumppu+kehikkoyhdistelmä oli käsissä, mutta sekin lähti helposti kun pumppua työnti/napautti pohjasta päin.

          Tuossa osviittaa mitä sieltä tulee, vaikkakin on bensa mutta saman näköinen systeemi on. Niin ja vänkärin puolella on pumppu.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1657
            • Vähäkyrö

            Ei nyt millään pahalla, mutta hakua vois koittaa käyttää, jottei tämä topikki täyttyis pelkistä sammumis, pupunvaihto, mistä ostaa, mitä maksaa kysymyksistä. Tuntuu, että joka viikko kysellään samoja asioita...

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14513
              • Oulu

              voi poistaa
              Last edited by zener; 13-08-2012, 22:22.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Korpraali
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 524
                • Turku

                Edelleen, tietääkö joku miten saan sadetunnistimen toimimaan? Lasi ehjä ja puhdas, mutta pyyhkii kokoaika sadetunnistin asennolla täysillä, eikä siitä rullasta säätäminen vaikuta mitään. Ärsyttää kun tihkuu ja pyyhkijät liikkuu liian rivakkaan.

                Vikakoodia ei anna. :think
                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14513
                  • Oulu

                  Originally posted by Korpraali View Post
                  Edelleen, tietääkö joku miten saan sadetunnistimen toimimaan? Lasi ehjä ja puhdas, mutta pyyhkii kokoaika sadetunnistin asennolla täysillä, eikä siitä rullasta säätäminen vaikuta mitään. Ärsyttää kun tihkuu ja pyyhkijät liikkuu liian rivakkaan.

                  Vikakoodia ei anna. :think
                  Ootko mahdollisesti "initialianisoinu" INPA:lla tuota tunnistinta? Itsellänikään ei antanu vikakoodia ennenku tuon teki. Sen jälkeen koodia ei saanu pois.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Korpraali
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Turku

                    Originally posted by zener View Post
                    Ootko mahdollisesti "initialianisoinu" INPA:lla tuota tunnistinta? Itsellänikään ei antanu vikakoodia ennenku tuon teki. Sen jälkeen koodia ei saanu pois.
                    Mielestäni tein sen kyllä, ja siinä kesti alle sekunti ku se sen teki? En nyt juuri muista, että mitä siinä luki ku se sen teki. Ja vikakoodia ei muistaakseni tullut. Mutta katson tänään paremmin vielä.
                    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Nyt tarvittaisiin apua -00 530d:n kanssa, joka jätti tielle. Auto siis sammui ajosta ja mittaristoon ilmestyi fuel injection system varoitusilmoitus. Vikakoodeja en saa tänään luetuksi, mutta huomenna sekin tulee hoidettua. Olisiko veikkauksia, mikä tuossa voisi olla vikana?
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tankki vajaa ja konehuoneen PA-letkussa näkyy ilmakuplia? -> simahtanut tankin pumppu. Korjaantuu tilapäisesti tankkaamalla täydemmäksi, niin ei pääse imemään ilmaa mukaan. Kannattaa muutenkin kuulostella, käynnistyykö PA-pumput, kun virrat kääntää 2-asentoon.
                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Tankissa oli hieman alle 15 litraa ainetta kun moottori sammui. Täytynee huomenna katsoa tuota polttoainepuolta tarkemmin kun menen koodeja lukemaan, kiitoksia paljon!
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ota kanisterilla 10 litraa löpöä mukaan, niin voi hörähtää ihan sillä tulille, kun ensin muutaman kerran ilmaa kääntämällä virrat 2-asentoon.
                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Mainittakoon vielä sen verran, että löpöä oli tosiaan vain tuo 15 litraa jäljellä ja polttoaineletku täynnä ilmaa. Huomenna käyn vielä lukaisemassa koodit ja kokeilen tankata hieman lisää polttoainetta, jotta autoa saadaan siirrettyä. Kuinkahan hankala tuo tankin pumppu on vaihtaa ja paljonkohan mahtaa kustantaa?
                      Eipä taidakaan olla vika pumpussa, tai ainakaan tuo löpön lisäämiskikka ei toiminut. Koitin laittaa virtoja päälle useaan kertaan, mutta näyttäisi siltä, ettei koneelle tahdo mennä ollenkaan polttoainetta. Hieman sylkemällä sitä nestettä liikkuu siellä polttoaineputkessa mutta muuten on aivan täynnä ilmaa. Eikä edes yritä käymään.

                      Löysin seuraavia vikakoodeja:

                      4704 pre-supply pressure monitoring
                      pre-supply press below min value for engine start

                      2550 rail pressure control at start
                      rail pressure build up

                      4496 rail pressure plausibility
                      leakage
                      control deviation over engine speed too great

                      Tuollaisia vikakoodeja pukkasi ja nollauksen jälkeen ja startin jälkeen palasivat heti nuo kaksi ylintä koodia takaisin. Lieneeköhän siirtopumppu entinen ja jos näin, niin laittakaa vaikka linkkiä niihin ohjeisiin, joilla vaihtaa kyseinen kapistus.


                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Ei nyt millään pahalla, mutta hakua vois koittaa käyttää, jottei tämä topikki täyttyis pelkistä sammumis, pupunvaihto, mistä ostaa, mitä maksaa kysymyksistä. Tuntuu, että joka viikko kysellään samoja asioita...
                      No voi kamalaa. Ei valitettavasti heti kerennyt hakua kunnolla käyttämään kun olin töissä ja puhelimella noita kysymyksiä postasin. Asialla oli kuitenkin lievästi kiire, koska auto sammui keskelle tietä. Normaalisti kyllä käytän aina hakua ennen kysymyksiä. Ja jos kerran yleinen ongelma, niin eikö tuosta voisi luoda faq-osioon jotakin juttua?

                      Comment

                      • Illusmare
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 65
                        • Porvoo

                        Onko näihin mahdollista vaihtaa tuo särkynyt lasi vai meneekö koko umpio vaihtoon? Mitkä valot nämä muuten ovat? Pre-facelift ilman porkkanavilkkuja?

                        Nykyinen: BMW 540i E39 '97
                        Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          Originally posted by Illusmare View Post
                          Onko näihin mahdollista vaihtaa tuo särkynyt lasi vai meneekö koko umpio vaihtoon? Mitkä valot nämä muuten ovat? Pre-facelift ilman porkkanavilkkuja?
                          On mahdollista vaihtaa. Pleksi vaan umpiosta irti, on kiinni umpion päälläkin näkyvillä klipsuilla. On prefacelift valot, jollain facelift look kuorilla nuo valosi.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • NAL-E
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 249
                            • Kiuruvesi

                            Osaako joku heittää minkä paksunen etuvakaaja on prefacelift 530d nonsport toukassa? Ja onko strongflexistä kokemuksia reaktiotangoissa/vakaajassa?
                            E91 325d -07
                            Ex: E39 530daT -00

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Tuollaisia vikakoodeja pukkasi ja nollauksen jälkeen ja startin jälkeen palasivat heti nuo kaksi ylintä koodia takaisin. Lieneeköhän siirtopumppu entinen ja jos näin, niin laittakaa vaikka linkkiä niihin ohjeisiin, joilla vaihtaa kyseinen kapistus.
                              Niin siis pumppu joka on kuskin penkin kohdalla auton pohjassa? No se ei ole kuin ottaa vanha pois ja laittaa uusi tilalle, pohjamuovien kanssa voi olla että saa hieman taistella muita vastuksia siellä ei juurikaan ole. Siirtopumpun toiminnan/toimimattomuuden kuulee kun laittaa virrat päälle niin noin 30 sekunttia kuuluu surinaa. Jos ei kuulu niin ensiavuksi voi vaikka kättä pidemmällä sitä kopauttaa, joskus auttaa joskus ei.

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1657
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by NAL-E View Post
                                Osaako joku heittää minkä paksunen etuvakaaja on prefacelift 530d nonsport toukassa? Ja onko strongflexistä kokemuksia reaktiotangoissa/vakaajassa?
                                Jos en ihan väärin muista, niin 23mm, ämmässä 24

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎