Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    Originally posted by djs^ View Post
    Alustan vaihto alkaa olemaan edessä.. Nyt "ongelma" onki, minkä tuohon laittaa. Ostin n. 1½ vuotta sitten TL-Finn automobilelta racelandin alustan, ja ikinä en oo niin huijatuks tullu. Pelkkä firman nimi saa jo näkemään punasta!
    Mutta nyt pitäis sitten uus laittaa.
    Autolla pitäis saada kuljetettua myös krossipyörää ( http://www.24mx.fi/pitbike/p/pyoran-...ja-teltat/k28/ ) tuommoisella koukkuun laitettavalla telineellä!
    Mitä suosittelette, korkeus,jäykkyys vai minkä sinne laittaa? Auton mataluudella ei nyt sinänsä ole merkitystä. Mikä madaltaa niin korkeussäädettävä että saa talveksi nostettua ylös.

    minkä merkkistä ja millä ominaisuuksissa? Perää kohden kuitenkin kohdistuu painoa paljon pyörän ollessa kyydissä. Matkat ei kuitenkaan ole pitkiä, max 70km. Saan töissä vetää rekalla kärriä, niin ei huvittaisi alkaa henkilöautolla vetämän, mikäli tämmöinen telinekkin on keksitty!
    Haluatko halpaa vai hyvää? itse suosittelen että ostat V8 mallin alustan (omassani oli v8 mallin alusta ja toimi todella mukavasti) Normaalisti myyvät 530d:hen 6-kone mallin alustaa joka on liian pehmeä keulasta tuolle M57 pataraudalle..

    Hyvää: Bilstein, KW

    Halpaa: Tatechnix yms.
    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • KimmoKoo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 206
      • Oulu / Suomussalmi

      Onko muilla ollut ongelmia sähköisen takaluukun kanssa?
      Tällä hetkellä takaluukku ei nouse sähköllä vaan pitää avata avaimella. Liekkö joku johto poikki tms? Kyseinen auto siis vm. 96 ja 523i mopo
      E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
      E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
      Ex:
      E39 523iA -00 Touring
      E39 520i
      E38 728i
      E39 523i

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Originally posted by KimmoKoo View Post
        Onko muilla ollut ongelmia sähköisen takaluukun kanssa?
        Tällä hetkellä takaluukku ei nouse sähköllä vaan pitää avata avaimella. Liekkö joku johto poikki tms? Kyseinen auto siis vm. 96 ja 523i mopo
        Sattumoisin mulla oli juuri ihan sama ongelma viime viikolla. Takakontin johtosarjasta on johto(ja) poikki. Saat kontin auki avaimella kääntämällä vastapäivään. Mun auton johtosarjasta oli vain yksi ruskea maajohto katkennut, jonka tilapäisesti korjasin kuorimalla päät ja lisäämällä väliin pätkän johtoa ja sähköteipillä kasaan. Parempi korjaus sitten syksymmällä. Ne johdot murtuvat, kun ne joutuvat taittumaan aina avatessa/sulkiessa luukkua.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Kytkinremontti häämöttää edessä kuivan kytkinakselin takia ja samalla voisi vaihdattaa tuon 5-vaihteisen ZF-laatikon etu- ja takastefat. Laatikkoon on juuri vaihdettu öljyt, joten en niitä turhaan haluaisi laskea pois. Onnistuuko stefojen vaihto nostamalla laatikko pystyyn ja vaihtamalla kumpikin stefa ns. ylhäältäpäin laskematta öljyjä pois? Pitääkö joku huohotusreikä tms. sulkea, ettei öljyt valu laatikosta pois? TIS listaa useita erikoistyökaluja varsinkin takastefan vaihtoon. Onnistuuko ihan peruskorjaamon työkaluilla?
          Last edited by Bomb5; 21-08-2012, 09:15.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • KimmoKoo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 206
            • Oulu / Suomussalmi

            Originally posted by Bomb5 View Post
            Sattumoisin mulla oli juuri ihan sama ongelma viime viikolla. Takakontin johtosarjasta on johto(ja) poikki. Saat kontin auki avaimella kääntämällä vastapäivään. Mun auton johtosarjasta oli vain yksi ruskea maajohto katkennut, jonka tilapäisesti korjasin kuorimalla päät ja lisäämällä väliin pätkän johtoa ja sähköteipillä kasaan. Parempi korjaus sitten syksymmällä. Ne johdot murtuvat, kun ne joutuvat taittumaan aina avatessa/sulkiessa luukkua.
            Joo, avaimella aukeaa. Täytyy tutkia nuita johtoja.. Johot taitaa mennä siinä oikealla puolella olevassa nipussa?
            E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
            E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
            Ex:
            E39 523iA -00 Touring
            E39 520i
            E38 728i
            E39 523i

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11184
              • Oulu

              Originally posted by Bomb5 View Post
              Kytkinremontti häämöttää edessä kuivan kytkinakselin takia ja samalla voisi vaihdattaa tuon 5-vaihteisen ZF-laatikon etu- ja takastefat. Laatikkoon on juuri vaihdettu öljyt, joten en niitä turhaan haluaisi laskea pois. Onnistuuko stefojen vaihto nostamalla laatikko pystyyn ja vaihtamalla kumpikin stefa ns. ylhäältäpäin laskematta öljyjä pois? Pitääkö joku huohotusreikä tms. sulkea, ettei öljyt valu laatikosta pois? TIS listaa useita erikoistyökaluja varsinkin takastefan vaihtoon. Onnistuuko ihan peruskorjaamon työkaluilla?
              Onnistuuhan se kun tukkii huohotusreijän. Varmaan ilmankin, mut eipähän valu kun tukkii sen. Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.

              Edit castrollin lootaöljy maksaa kyl kympin litra, että ei se maailma kaadu jos jotain valuukin pihalle. Peräöljy onkin sit triplasti kalliimpaa.
              Last edited by Pazi88; 21-08-2012, 13:06.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Onnistuuhan se kun tukkii huohotusreijän. Varmaan ilmankin, mut eipähän valu kun tukkii sen. Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.

                Edit castrollin lootaöljy maksaa kyl kympin litra, että ei se maailma kaadu jos jotain valuukin pihalle. Peräöljy onkin sit triplasti kalliimpaa.
                Kiitti infosta! Täytyy alkaa tilailemaan osia. Remppa ens kuun puolella. Laakkoselta jo selvitinkin, että Esso Unirex S2 rasvaa löytyy ihan hyllytavarana kytkinakselille. Tässä kohtaa en aio tinkiä, kun tuon takia homman joutuu tekemäänkin.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • m.luukkonen
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 336
                  • Oulu

                  Kuinka saan flektiin pultin auki, kun siipi pyörii tyhjää? Remmi siis irronnut eikä näinollen anna "vastaan". Ideoita miten lukita siivapyörä jotta sais napautettua flektin auki? Auto siis 525 tds
                  Last edited by m.luukkonen; 21-08-2012, 16:21. Reason: auton malli lisätty
                  Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                  E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                  E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                  Ex:
                  E39 525tds Sedan -99
                  E36 318iS Coupe -93
                  E60 530DA -04

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Originally posted by m.luukkonen View Post
                    Kuinka saan flektiin pultin auki, kun siipi pyörii tyhjää? Remmi siis irronnut eikä näinollen anna "vastaan". Ideoita miten lukita siivapyörä jotta sais napautettua flektin auki? Auto siis 525 tds
                    Ei sitä tarvi lukita, VOIMAKAS isku avaimeen jolla aukasee sitä niin johan lähtee, muista että ryssänkierre.

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Saisko jonkun rautalangasta väännetyn webaston käyttöohjeen näkösälle?
                      Nyt vasta ekaa kertaa yritin tuota kikkailla vaikka auton oon omistanu yli vuoden, entisen omistajan sanoja lainaten "Webasto kellolla" eli lienee ohjelmoitu esilämmittimeksi?

                      Ajotietokonetta kun naputtelee niin siellä tulee se "Timer 1" ja "Timer 2" valikot, mutta sitä en keksiny miten niihin ajan saa..
                      Jostain sieltä MIDin valikosta löytyi joku "Vent on" ja sen kun vaihtoi "Vent off" niin alkoi pöhisemään.
                      Miten kylmä pitää olla että koko värkki käynnistyy?
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by jukkae View Post
                        Ei sitä tarvi lukita, VOIMAKAS isku avaimeen jolla aukasee sitä niin johan lähtee, muista että ryssänkierre.
                        Melkoinen seppä saat olla, jos pelkällä iskulla avaat viskon mutterin vesipumpusta, kun hihna on irti.

                        Oikeasti homma pitäisi tehdä tällaisella työkalulla. Tuolla työkalulla pidetään hihnapyörää paikallaan käyttämällä hyväksi hihnapyörän muttereita. Itse olen muutaman kerran tehnyt niin, että olen pitänyt viskon mutteria paikallaan sillä 32mm lenkillä ja lyönyt vasaralla+tuurnalla hihnapyörän pultin kantaan.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by kaol View Post
                          Melkoinen seppä saat olla, jos pelkällä iskulla avaat viskon mutterin vesipumpusta, kun hihna on irti.

                          Oikeasti homma pitäisi tehdä tällaisella työkalulla. Tuolla työkalulla pidetään hihnapyörää paikallaan käyttämällä hyväksi hihnapyörän muttereita. Itse olen muutaman kerran tehnyt niin, että olen pitänyt viskon mutteria paikallaan sillä 32mm lenkillä ja lyönyt vasaralla+tuurnalla hihnapyörän pultin kantaan.
                          Eipähän tuohon kummonen seppä tarvi näköjään olla.

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Parikin kertaa on iskulla irroitettu, että ilmottaudun myös "melkoiseksi sepäksi" Mutta kyllähän tuo työkalu varmaan on ihan hyvä jos on juminu kunnolla kiinni.
                            Last edited by Antsah; 21-08-2012, 18:43.

                            Comment

                            • Rockwell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 1713
                              • Helsinki

                              Miten osa nro 29 lähtee irti?
                              BMW F31 330d M-Sport -13
                              ex. BMW F21 116i -13
                              ex. BMW 540i(g) Touring -01
                              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                              ex. BMW 316g -99
                              ex. BMW M5 Touring -92
                              ex. BMW 535i -91
                              ex. BMW M5 -91
                              ex. BMW 325i Touring -90

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Parikin kertaa on iskulla irroitettu, että ilmottaudun myös "melkoiseksi sepäksi" Mutta kyllähän tuo työkalu varmaan on ihan hyvä jos on juminu kunnolla kiinni.
                                Siis hihna irtonaisena olet saanut flektin lyömällä irti? Sehän pyörii kuin hyrrä jos siihen lyö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎