Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    Originally posted by Jukka81 View Post
    Kyselyjä lisää, edellinen omistaja näköjään tarvinnut airbageja omaan käyttöön, kun ei ollut noita A-pilareiden (ITS) bageja ollenkaan PRKL!! Löysin jo korvaavat bagit, ja vähä siinä ehdin jo purkailla hanskalokeroa, ja ratin alta verhoiluja yms, vaan melko ahtaalta näyttää.

    Onko kukaan vaihtanu nuita, minkälainen homma lienee, joutuuko kojelaudan käyttään irti?
    Kokemuksesta voin sanoa, että on ihan hauska homma. Kojelaudan yläosa pitää irrottaa, koska ITS:n räjähdyspanos on kojaudan päädyn alla kiinni. Kattoverhoilua ei tarvi aivan täysin poistaa. Kaikki oheishilppeet (aurinkolipat, kattokahvat ja ovitiivisteiden yläosa) pitää kuitenkin irrottaa ja sitten verhoilun reunan välistä saa asennuksen tehtyä. ITS:n liitin on sitten muuttunut uudemissa malleissa. Uudempaa bägiä varten samasta osalistauksesta löytyy väliin tarvittava adapteri-kaapeli. Tuota ei toki tarvita, jos löytää korvaavat bägit suunnilleen samanikäisestä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Agio View Post
      Onko kennelläkään hyviä arvauksia mistä vois johtua '97 523:ssa 2 - 3k rpm välillä räminä? Ikään kuin joku metallinen hankaisi/hakkaisi johonkin. Ei kuulu kun paikallaan kierrättää konetta eikä kierrosten laskiesssa. Yli kolmen tonnin kun mennään niin ei taas kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
      Katalysaattorissa on sisuskalut irti. Onhan tuo mukava ääni, mutta asialle kannattaa tehdä jotain, ennen kuin putki menee tukkoon.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Agio
        Bimmer Rookie
        • Nov 2010
        • 58
        • Tampere

        Originally posted by kaol View Post
        Katalysaattorissa on sisuskalut irti. Onhan tuo mukava ääni, mutta asialle kannattaa tehdä jotain, ennen kuin putki menee tukkoon.
        Pystyykös tuon jotenkin varmistamaan, että se on todella rikki? Saako näihin tarvikemallin katteja, ilmeisesti aika kallis tikki jos joutuu alkuperäsen ostamaan..
        BMW 730DA -06
        Ex-BMW 530dA Touring -02
        Ex-BMW 523iA -97

        Comment

        • xpro
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 252
          • varkaus

          525 tds:ssä sellainen vika että ei jaksa kierroksia nostaa oikein mitenkään yli 3000rpm jos esimerkiksi 80km/h vauhdista iskee tallan pohjaan.. ei eroa onko s vai d asennossa.. välillä kierrokset nousee yli mutta hyvin hitaasti ja vaikeasti.. vikaa ei niinkään ilmene esim paikaltaan tai hiljaisemmasta vauhdista täysillä kiihdyttäessä.. mistähän vikaa lähtisi etsimään..? ilmamäärämittari? käytin imm:män johdon irti enkä itse selvää eroa huomannut... EHKÄ jopa paremmin kulki..:think

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            Originally posted by Morkai View Post
            Konepelti auki, vaihde silmään ja vaikka käsijarrua vasten polkee kaasua (automaatilla helppoa, manuaalilla vähän vaikeempi). Kone nousee sieltä aika reilusti ylös jos on tukikumi siinä kunnossa, että alkaa syyläreitä rikkoa. Nykysestäkin autosta hajonnut syyläri tuon takia ja vaihdettu vesipumpusta alkaen kaikki, mutta itse syytä ei ollut korjattu.

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Eikö vaihdekeppi karkaa yhtään repsikanpuolelle kovemmassa kiihdytyksessä?
            Mulla karkaili, niin kyllä heti tiesi mistä kysymys..
            Vaikuttas kyllä että tukikumit olis kunnossa, kun ei tuo kone tuossa juuri heilu repimällä, eikä jarrua vasten väännättämällä. Myöskään vaihdekeppi ei ole liikkunut koskaan mihinkään. Liekö sitten vain huono tuuri syylärin kanssa.. :think

            Comment

            • Jukka81
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 1176

              Originally posted by Clavurion View Post
              Kokemuksesta voin sanoa, että on ihan hauska homma. Kojelaudan yläosa pitää irrottaa, koska ITS:n räjähdyspanos on kojaudan päädyn alla kiinni. Kattoverhoilua ei tarvi aivan täysin poistaa. Kaikki oheishilppeet (aurinkolipat, kattokahvat ja ovitiivisteiden yläosa) pitää kuitenkin irrottaa ja sitten verhoilun reunan välistä saa asennuksen tehtyä. ITS:n liitin on sitten muuttunut uudemissa malleissa. Uudempaa bägiä varten samasta osalistauksesta löytyy väliin tarvittava adapteri-kaapeli. Tuota ei toki tarvita, jos löytää korvaavat bägit suunnilleen samanikäisestä.
              Käytin nuo uudet bagit paikoillaan auton puoleisessa liittimessä, että näki niiden toimivuuden, ja viat ei tullut takaisin, joten pitäisi sen puolesta ainakin käydä autoon.

              TIS:sistä kattelin vähän ohjeita, mittaristo, obc, ilmastoinnin paneeli, hanskalokero, apukuskin bagi, yms, eli lähes kaikki joutuu purkamaan edestä pois, että saa kojelaudan irti
              -E30 325i M-TechII Turbo
              -E39 528iA M-Sport
              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                Originally posted by Jukka81 View Post
                TIS:sistä kattelin vähän ohjeita, mittaristo, obc, ilmastoinnin paneeli, hanskalokero, apukuskin bagi, yms, eli lähes kaikki joutuu purkamaan edestä pois, että saa kojelaudan irti
                Keskikonsolin laitteita ei muistaakseni tarvi irrottaa. Jos on suunnitelmissa pitää autoa pidempään, niin itse harkitsisin vakavasti myös ilmastoinnin puhaltimen uusimista samalla, kun se tuon projektin yhteydessä onnistuu varsin pienellä vaivalla. Ketuttaa sitten projektin jälkeen, jos puhallin alkaa pakkasilla kitistä tai tekee totaalisen stopin.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  Minkä sulakkeen takana tuo puhaltimen siili on? Perkele kun tuo ´00 keksi nyt semmosen tempun että tyhjentää yössä akun tyhjäksi.
                  Ei ois just nyt oikein aikaa rueta mittailemaan syypäätä, niin vois kokeilla ensiksi tempasta sulakkeen pois.

                  Siilinhän ostin jo kesäkuussa varalle mutta jostain syystä se on edelleen hanskalokerossa eikä paikallaan..
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • E.K.
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 494
                    • Helsinki

                    Originally posted by Fastpiksu View Post
                    Minkä sulakkeen takana tuo puhaltimen siili on? Perkele kun tuo ´00 keksi nyt semmosen tempun että tyhjentää yössä akun tyhjäksi.
                    Ei ois just nyt oikein aikaa rueta mittailemaan syypäätä, niin vois kokeilla ensiksi tempasta sulakkeen pois.

                    Siilinhän ostin jo kesäkuussa varalle mutta jostain syystä se on edelleen hanskalokerossa eikä paikallaan..
                    No eipä sen siilin vaihtaminen montaa minuuttia aikaa veisi, jos uusi osa on jo kädessä.

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Pointtina se ettei just nyt kiinnosta parkkipaikalla pimeessä sitä äheltää. Huomenna sais halliin sisälle.

                      Vois ekana siis kokeilla irrottaa sulakkeen yöksi kunhan saan apuvirtaa tuohon taas.
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • Kameli11
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 39
                        • Porvoo

                        Mikä laatikko öljy käy 520i -98. Laatikkona 5v manuaali Getrag. Ei mitään tunniste kilpiä näkynyt? Kuulemma pitäisi olla :think

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Missä vika kun pakittaessa kääntää niin, tuntuu kuin joku muljahtaisi eturenkaiden alla? Iskarin yläpään tukilaakeri?:think

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by mijuko View Post
                            Missä vika kun pakittaessa kääntää niin, tuntuu kuin joku muljahtaisi eturenkaiden alla? Iskarin yläpään tukilaakeri?:think
                            Muljahtaa ja kuuluuko sellanen naksahdus?:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by janke View Post
                              Muljahtaa ja kuuluuko sellanen naksahdus?:think
                              Taitaa välillä joku naksahtaakin

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Onko tietoa jos 0 928 400 468 vaihtuu 0928400527. Tarviiko DDE päivittää?
                                Kyse on siis 530D ilmamassamittarista. Real oem mukaan kyseessä on 09/2001 auto, mutta tuota uutta ilmamassamittaria olisi alettu käyttämään 01/2001.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎